Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.458
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: showstopper41

    Merhaba arkadaşlar. 2007 model 1.1 Dizel Kia Picanto aracım var. Şu an aracın üzerinde yıpranmış 165 60 R14 Nexen lastikler var. Orjinal ebatı olan 175 60 R14 e dönmek istiyorum.
    Fakat 175 60 R14 ü 3 lastik fabrikası bulunan Kocaeli'de bile bulmak çok zor. 6 lastikçi gezdim. Kumho diye bir marka bulabildim. İnternette ise Dunlop ve Hankook bulabildim.
    http://www.lastikturk.com/175-60-14-standart-oto-lastik-fiyatlari
    http://www.rezulteo-lastik.com.tr/lastik-bul

    Daha kolay bulunan lastiklere geçmek istiyorum.
    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25
    175 65 R14 te çap artışı 17 mm yani %3 civarı. Picantonun kasislerdeki konfor eksiğini gidermek açısından bu daha iyi gözüküyor. Fakat çap artışı %2,5 üzerinde
    185 60 R14 te çap artışı 12 mm yani %2,12 civarı. %2,5 sınırının içinde.
    Pirelli bayisi 175 60 R14 ü, Michelin bayisi 185 60 R14 ü, Goodyear bayisi 185 55 R14 ü, önerdi , Lassa/Bridgestone bayisi herhangi bir ebat önermedi.
    Bir de Bu ebatlar için Güvenlik ve dayanıklılık açısından hangi markayı önerirsiniz?

    Piyasada en sık bulunan ebat , 185/60R14 ebatıdır. Daha sonra 185/55R14 ebatı ve en son 175/60R14 ebatı gelir. 175/60R14 ebatını neredeyse hiç bulamazsınız.

    Daha rahat bulabileceğiniz için 185/60R14 ebatını ve ya 185/55R14 ebatını kullanmanızı tavsiye ederim. Her ikisi de uygundur.

    Önce alacağınız lastiğin marka ve modelini seçmenizi, daha sonra ise bu iki ebattan hangisinde ürünü varsa o lastiği kullanmanızı tavsiye ederim. Bu ebatlar çok kullanılan ebatlar olmadığı için her markanın bu ebatlarda lastiği olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: showstopper41

    Merhaba arkadaşlar. 2007 model 1.1 Dizel Kia Picanto aracım var. Şu an aracın üzerinde yıpranmış 165 60 R14 Nexen lastikler var. Orjinal ebatı olan 175 60 R14 e dönmek istiyorum.
    Fakat 175 60 R14 ü 3 lastik fabrikası bulunan Kocaeli'de bile bulmak çok zor. 6 lastikçi gezdim. Kumho diye bir marka bulabildim. İnternette ise Dunlop ve Hankook bulabildim.
    http://www.lastikturk.com/175-60-14-standart-oto-lastik-fiyatlari
    http://www.rezulteo-lastik.com.tr/lastik-bul

    Daha kolay bulunan lastiklere geçmek istiyorum.
    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25
    175 65 R14 te çap artışı 17 mm yani %3 civarı. Picantonun kasislerdeki konfor eksiğini gidermek açısından bu daha iyi gözüküyor. Fakat çap artışı %2,5 üzerinde
    185 60 R14 te çap artışı 12 mm yani %2,12 civarı. %2,5 sınırının içinde.
    Pirelli bayisi 175 60 R14 ü, Michelin bayisi 185 60 R14 ü, Goodyear bayisi 185 55 R14 ü, önerdi , Lassa/Bridgestone bayisi herhangi bir ebat önermedi.
    Bir de Bu ebatlar için Güvenlik ve dayanıklılık açısından hangi markayı önerirsiniz?

    Piyasada en sık bulunan ebat , 185/60R14 ebatıdır. Daha sonra 185/55R14 ebatı ve en son 175/60R14 ebatı gelir. 175/60R14 ebatını neredeyse hiç bulamazsınız.

    Daha rahat bulabileceğiniz için 185/60R14 ebatını ve ya 185/55R14 ebatını kullanmanızı tavsiye ederim. Her ikisi de uygundur.

    Önce alacağınız lastiğin marka ve modelini seçmenizi, daha sonra ise bu iki ebattan hangisinde ürünü varsa o lastiği kullanmanızı tavsiye ederim. Bu ebatlar çok kullanılan ebatlar olmadığı için her markanın bu ebatlarda lastiği olmaz.


    Yardımınız için çok teşekkür ederim. Sayenizde bir çok kişi daha güvenli araç kullanacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: showstopper41

    Yardımınız için çok teşekkür ederim. Sayenizde bir çok kişi daha güvenli araç kullanacak.

    Rica ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Merhaba arkadaşlar ,

    Bu konuda 'lastikler' ile alakalı teknik bilgiler paylaştım. Farklı lastik ebatlarının araç üzerinde ne gibi etkileri olabileceğini anlatmaya çalıştım. Yazının tamamı bana aittir, alıntı değildir. Görsellerin kaynaklarını ise figürlerin altında ve 'referanslar' bölümünde verdim.

    Hepinize kazasız ve keyifli sürüşler,

    Saygılarımla.







    [size=5]LASTİKLER

    Lastiklerin teknik özelliklerini daha iyi kavrayabilmek için öncelikle lastiğin en önemli özellikleri olan ''yuvarlanma direnci (rolling resistance)'' , ''kayma açısı (slip angle)'' ve ''kayma (slip)'' yı incelemek gerekir.

    Yuvarlanma Direnci (Rolling Resistance)

    Yuvarlanma direnci temel olarak 4 farklı durum için incelenmelidir.

    - Rijit yol ile rijit lastik (tren tekerleği ve ray)
    - Rijit lastik ile esnek yol (toprakta giden demir el arabası tekerleği)
    - Esnek yol ile esnek lastik (toprakta giden otomobil tekerleği)
    - Rijit yol ile esnek lastik (asfalt yolda giden otomobil tekerleği)

    Bu 4 farklı durumdan pratikte karşılaşılan en sık durum ''rijit yol ile esnek lastik'' olduğu için aşağıdaki açıklamalar da bu durum baz alınarak yapılmıştır. Bu durum günümüz araçlarının stabilize yoldaki durumuna karşılık gelir.

    Hareket esnasında lastiğe dikey yönde aşağıdaki kuvvetler etkir. Bu kuvvetler ;

    Fz > Yerin lastiğe uyguladığı normal kuvvet
    Fr > Lastiğe etkiyen yol direncidir.

    e ise > Yerin lastiğe uyguladığı kuvvetin merkezden kaçıklığıdır. Bu ''e'' kadar mesafenin olmasının sebebi, lastiğin rijit olmamasıdır.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Resimde de görülen formülasyon, lastiğe yol tarafından uygulanan kuvvetin etkidiği noktaya göre alınan moment ile elde edilmiştir. Yuvarlanma direnci, pek çok değişkene bağlıdır. Ana sebebi lastiğin rijit bir yapı olmamasından dolayı, lastiğin yere temas ettiği alandaki basınç dağılımının hareket yönünde daha fazla olmasıdır. Yukarıdaki şekilde de görülmektedir. Yerden lastiğe etkiyen bu Fz kuvveti, ''e'' kadar mesafe ile etkidiği için tekerlekte bir moment meydana getirir. Bu moment ''yuvarlanma direnci momenti'' olarak ifade edilir. Motor ve aktarma organları tarafından lastiğe iletilen momentin tamamı yere iletilemez. Yuvarlanma direnci momentinden dolayı lastikte bir kayıp meydana gelir.

    Şekilde yuvarlanma direncinin hem yol tipi ile hem de şişirme basıncı ''inflation pressure'' ile nasıl değiştiği görülmektedir.

    />


    Alttaki grafikte de hem radyal lastik için hem de konvensiyonel lastik için hızın yuvarlanma direncine etkisi görülmektedir.

    />

    />



    Kayma Açısı (Slip Angle)

    Kayma açısını kısaca ifade etmek gerekirse, lastiğin fiziksel yönü ile gitmek zorunda olduğu yön arasında kalan açıdır. Şekilde ''direction of heading'' lastiğin yönünü, ''direction of travel'' ise lastiğin gitmek zorunda olduğu yönü belirtmektedir. Şekilde Fy ile gösterilen kuvvet kayma açısından kaynaklanan yanal kuvvettir. (Lateral Force)

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER



    Alttaki şekilde kırmızı noktalı bölüm, lastiğin yer ile temas eden bölgesinin temas anında aldığı şekildir.
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Kayma (Slip)

    Kayma, lastiğin gerçek hızının aracın hızı ile aracın hızının farkının aracın hızına oranıdır. Formülle ifade etmek gerekirse ;

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Burada
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER
    lastiğin açısal hızı,
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER
    lastiğin dış yarıçapı,
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER
    ise aracın gerçek hızıdır.

    Fren esnasında lastikler kızaklamaya başladığında
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER
    durumu meydana gelir. Bu durumda kayma -%100 olur. Patinaj durumunda ise taşıtın hızı eğer ''0'' ise kayma sonsuz büyüklükte olur.

    />


    Üstteki grafikte bir lastiğe ait çeki kuvvetinin (tire force), lastikteki kaymaya bağlı eğrisi verilmiştir. Maksimum çeki kuvveti, kaymanın %20 civarında olduğu anda görülmektedir. Bu grafik hem çeki kuvveti için (tractive effort) hem de fren kuvveti (braking efficiency) için kullanılabilir. Alttaki grafik buna örnektir. Bu sefer bağıl kuvvet baz alınmıştır. (relative traction)

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Force-Slip eğrisininde peak değerin sol ve sağ tarafı farklıdır. Maksimum tutunma kuvvetine kadar olan kısım ''stable'' , diğer kısım ise ''unstable'' dır.

    Lastiğin Teknik Özellikleri

    Günümüz binek araçlarında kullanılan lastiklerin belli başlı özelliklere sahip olması gerekmektedir. Bu özellikler ;

    - Güvenlik
    - Yakıt ekonomisi
    - Konfor
    - Yüksek taşıma kapasitesi
    - Yüksek yol tutuştur.



    Buna rağmen ticari araçlarda kullanılan lastiklerin kriterleri daha farklıdır. Bu kriterler ise ;

    - Uzun ömür
    - Yüksek tutunma kabiliyeti
    - Hafiflik
    - Zincir takılabilme kabiliyeti
    - Düşük yuvarlanma direnci


    şeklindedir.

    Lastikler ; Radyal (Radial Tire) ve Konvansiyonel (Bias Ply / Diagonal Tire) lastikler olmak üzere iki çeşittir.

    1. Konvansiyonel Lastikler (Bias Ply / Diagonal Tire)

    Konvansiyonel lastiklerde karkas (carcass) yapı 30-40 derecelik açılarla (crown angle) çapraz şekildedir. Bu yapı üst üste katlar halinde lastiğin ana yapısını oluşturur. Karkas yapının üzerinde ''belt'' denilen kuşaklar yer alırsa ''kuşaklı konvansiyonel lastik'' adını alır.

    2. Radyal Lastikler (Radial Tires)

    Radyal lastiklerde ise karkas yapı, en alt katta tekerlek düzlemi ile 90 derecelik açı yapacak şekilde yer alır. Bu karkas yapının üzerinde ise ''belt'' denilen kuşaklar yer alır. Konvansiyonel lastiklerdeki 40 derecelik karkas açılarına karşın, radyal lastiklerde 20 derecelik kuşak açıları bulunur.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    1. Konvansiyonel Lastik
    2. Kuşaklı Konvansiyonel Lastik
    3. Radyal Lastik

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER
    Radyal lastiğin iç yapısı

    Radyal ve Konvansiyonel Lastiklerin Karşılaştırılması

    Radyal lastiklerin en önemli avantajı esnekliğidir. Enine dizilmiş karkas yapısı lastiğin esnekliğini arttırır, yere temas yüzeyini genişletir. Bu sayede yol tutuş, çeki performansı, fren performansı konvansiyonel lastiğe göre büyük ölçüde artar. Ayrıca radyal lastikler konvansiyonel lastiklere göre ;

    - daha düşük yuvarlanma direncine sahiptir,
    - yüksek taşıma kapasitesine sahiptir,
    - yüksek yanal kuvvet kapasitesi
    - yüksek konfora sahiptir.
    - uzun ömüre sahiptir.

    Bu nedenlerle 1960'lı yıllarda oldukça popüler olan konvansiyonel lastikler yerini günümüzde büyük ölçüde radyal lastiklere bırakmıştır.

    Aşağıda birkaç yönden radyal ve konvansiyonel lastiklerin karşılaştırılması verilmiştir.

    Radyal ve Konvensiyonel lastiğin hıza bağlı olarak yuvarlanma direnci değerleri
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Lastiğin Üzerinde Yazan Rakamlar Nasıl Okunmalıdır?

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


    Hız indeksindeki rakam tablodan bakılır ve karşılığında kg cinsinden bir birim bulunur. Bu kütle, lastiğin taşıyabileceği maksimum kütledir. Hız İndeksi ise (Sürat Sembolü) o lastiğin maksimum hangi hıza çıkabileceğini belirtir.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER


     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER



    [size=5]LASTİK EBATLARININ ETKİLERİ

    Bu bölümde lastik genişliğinin, yanak yüksekliğinin, jant çapının konfor, yol tutuş, fren mesafesi, yakıt tüketimi, aracın performansı ve tekerleğin performansı gibi konularda etkilerini inceleyeceğim. Yakıt tüketimi konusunu ayrıca inceleyeceğim.

    Lastik Genişliği

    Kuru ve stabilize yüzey için ; lastik genişliği arttıkça, lastiğin yere temas eden yüzey alanı artar. Bu da lastiğin yere daha iyi tutunmasını sağlar. Yere daha iyi tutunan lastiğin fren durma mesafesi kısalır, virajlarda stabilite artar. Araç virajı daha güvenli şekilde alır. Yerle temas eden alanın artmasından dolayı tekerleğin gücü yere iletebilme kabiliyeti artar. Drag yarışlarında arkadan çekişli amerikanlarda arka tekerleklerin devasa şekilde geniş olması ve ilk hareket anında aracın burnunun havaya kalkması bu sebeptendir.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    kaynak

    Bunun haricinde ; genişleyen lastikte büyük ihtimalle tekerlek modülünün de ağırlığı artacağından ve yol direncinin artmasından dolayı aracın performansında düşüş gözlenebilir. Tekerleği dönen bir cisim olduğundan kütlesi ne kadar fazla ise o derecede bir eylemsizlik direnci gösterecektir. Bu da performans kaybına yol açacaktır.

    Karlı ve ya kaygan zemin ise tüm bunların tersi geçerlidir. Buzlu ve ya karlı zeminde dar lastik yere daha iyi tutunma sağlar. Şekil görsel açıdan iyi bir örnektir.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    kaynak

    Yanak yüksekliği ve jant çapı

    Lastiğin yanak yüksekliği (yanak oranı değil, yüksekliği) ise konfor açısından önemlidir. Geniş yanağa sahip tekerleğin, darbeyi sönümleme kabiliyeti artacağından konfor artacaktır. Bunun yanında dış çapın sabit kaldığını düşünerek ; artan yanak yüksekliği jantın da küçülmesine sebep olacağından yakıt tüketiminin düşmesini de sağlayacaktır.

    Jantların ağırlıklarını buradan öğrenebilirsiniz.

    [size=5]YAKIT TÜKETİMİ

    Aracın yakıt tüketimini ne arttırır?

    - Tekerlek modülünün (jant+lastik) ağırlığı
    - Yol direnci

    Yakıt tüketimini etkileyen faktörler bu iki ana sebep kaynaklıdır. Tekerlek modülünün ağırlığı ; jant çapına ve jantın malzemesine bağlıdır. Saç ve alaşım jantlar arasında ağırlık farkları vardır. Yol direncini arttıran sebep ise lastiğin genişliğidir. Lastik ebatının değişiminde hem jant çapı arttırılır hem de lastik genişliği artırılırsa yakıt tüketimine etkisi maksimum düzeye çıkar.

    Burada zor olan kısım ise bu etkilerin oranını tahmin etmektir. Ancak ve ancak aynı araç üzerinde farklı lastik ve jant kombinasyonu için yapılan bir test bize doğru bir fikir verebilir.

    Not : Grafikteki ''Fuel Economy (Yakıt Tüketimi)'' yazan kısmı litre/100 km ; ''Weight (ağırlık)'' yazan kısmı ise bizim kullandığımız kg cinsine çevirdim.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    kaynak

    Lastik başlığı ile alakalı soracağınız sorulara bu başlık altında cevap verebileceğim.




    Not 1: Lastik başlığı altında ek konular zamanla eklenecek ve ilk mesaj sürekli güncellenecektir.

    Eklenecek konular : Negatif kamber

    Not 2: Grafiklerin bir kısmı alıntıdır, yazının tamamı şahsıma aittir, lütfen izinsiz paylaşmayın.


    Referanslar

    - Theory of Ground Vehicles - J. Y. Wong
    -http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=29
    -http://www.tkscientist.8m.com/21yuv.htm
    -http://www.michelinman.com/
    -http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/lastikler/
    -https://store.donanimhaber.com/99/29/7a/99297ae734205e00fe7e29d4b0658b3e.gif
    -http://en.wikipedia.org/wiki/Slip_%28vehicle_dynamics%29




    Merhabalar,
    Paylasimlariniz için teşekkürler,ancak burada bir yanlışlık oldğunu söylemeliyim.
    Lastik Genişliği

    Kuru ve stabilize yüzey için ; lastik genişliği arttıkça, lastiğin yere temas eden yüzey alanı artar.
    demişsiniz.Ancak taban genisledikce ALAN yani temas eden cm2 illa artacak diye birşey yoktur.artabilirde azalabilirde,aynı da kalabilir.

    değişen şey contact patch in şeklidir.geniş tabanlı lastikte contact patch area nın genişliği artarken uzunluğu kısalır.ayni psi,ayni dış teker capi de ve ayni araç(ağırlık) söz konusu olduğunda .
    />
    />


    Yere temas eden yuzey alanı aynı oldugunda bile,geniş izli lastik ,daha keskin hareketler le daha yuksek hızda viraj almaya olanak tanır.
    Çünkü dar ama uzun olan teker izi kayma kuvvetleriyle karsilastiginda yere temas eden alanın geniş ama kısa olan teker izli lastiğe göre tutunabildigi alanın daha cok azalmasidir.



    örnek olarak
    315/660R13 with 651.5mm diameter
    on 13.75 inch

    245/635R13 with 641.5mm diameter
    on 11.75 inch

    teker caplari cok yakin bu iki lastigin

    28PSI basinctaki


    Tire load (lb) Loaded Radius (mm) Contact Patch Length (mm) Patch Area(sq-in) Patch Pressure(psi)
    28psi

    553.36 308.3 177.36 67.35 8.22 (245 lik lastik)
    553.36 318.4 138.09 67.42 8.21 (315 lik lastik)



    aynı yük altinda, ayni basincta yere temas eden alanı birbirine eşittir.her zaman eşit olacak ,büyük olacak yada kücük olacak diye bir kaide yoktur.yük ve basinca göre cok farklı durumlar oluşabilir.
    ancak yere temas eden alanın uzunluğu arasında 177.36-138.09 = 40 mm lik bir fark söz konusu.
    ince tabanli lastigin yerdeki izi daha dar fakat uzun, genis tabanli lastigin izi ise daha genis ve kısadır.


    Saygilar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CrasH -- 9 Temmuz 2013; 20:57:41 >




  • Doğrudur.
  • Selamlar,

    Aracım VW Golf 6,üzerinde 16 orjinal hafif alaşımlı jantlarla birlikte 205/55/R16 lastik var.17 janta geçmek istiyorum jant olarak 7.5/17 replika jant kullanacağım.Kataloglarda 17'ye geçiş için 225 taban öneriliyor,225/45/R17.

    Fakat aracın çekişinin düşmemesi ve yakıt tüketiminin fazla artmaması için aynı çapta yer alan ara ölçü 205/50/R17 lastik kullanayım diyorum.Bu durumda 7.5 jant ile 205 taban lastik kullanımı kullanımda olumlu-olumsuz nasıl etki yaratır,tavsiyeleriniz nelerdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utmad

    Selamlar,

    Aracım VW Golf 6,üzerinde 16 orjinal hafif alaşımlı jantlarla birlikte 205/55/R16 lastik var.17 janta geçmek istiyorum jant olarak 7.5/17 replika jant kullanacağım.Kataloglarda 17'ye geçiş için 225 taban öneriliyor,225/45/R17.

    Fakat aracın çekişinin düşmemesi ve yakıt tüketiminin fazla artmaması için aynı çapta yer alan ara ölçü 205/50/R17 lastik kullanayım diyorum.Bu durumda 7.5 jant ile 205 taban lastik kullanımı kullanımda olumlu-olumsuz nasıl etki yaratır,tavsiyeleriniz nelerdir.

    Sizin yaptığınızın tersini yaptım ben.
    225"45"17 orjinal bridgestone potenzayi çıkarıp
    205"55"16 michelin primacy3 taktirdim.
    Yakıt super düştü. Konfor cok arttı. Arac sessizlesti ama eskisi gibi yol tutmuyor.

    Diger aracımızda yazın 225"45"17 yazlık lastikleri kısın söküp 205"50"17 kışlık lastik kullanıyoruz. Hiç sıkıntı yasamadık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Utmad

    Selamlar,

    Aracım VW Golf 6,üzerinde 16 orjinal hafif alaşımlı jantlarla birlikte 205/55/R16 lastik var.17 janta geçmek istiyorum jant olarak 7.5/17 replika jant kullanacağım.Kataloglarda 17'ye geçiş için 225 taban öneriliyor,225/45/R17.

    Fakat aracın çekişinin düşmemesi ve yakıt tüketiminin fazla artmaması için aynı çapta yer alan ara ölçü 205/50/R17 lastik kullanayım diyorum.Bu durumda 7.5 jant ile 205 taban lastik kullanımı kullanımda olumlu-olumsuz nasıl etki yaratır,tavsiyeleriniz nelerdir.

    Sizin yaptığınızın tersini yaptım ben.
    225"45"17 orjinal bridgestone potenzayi çıkarıp
    205"55"16 michelin primacy3 taktirdim.
    Yakıt super düştü. Konfor cok arttı. Arac sessizlesti ama eskisi gibi yol tutmuyor.

    Diger aracımızda yazın 225"45"17 yazlık lastikleri kısın söküp 205"50"17 kışlık lastik kullanıyoruz. Hiç sıkıntı yasamadık.

    Benim orijinal lastikler 205 50 r17 , fiyatları 205 e göre daha ucuz olan 225 e geçmeyi düşünüyordum, ama yakıttan dolayı tereddütteydim. Anlaşılan pek gerek yok.




  • arkadaşlar 2011 seat ibizama lastik ve jant almayı düşünüyorum. şuan 15 lık jantları var ben 17 lık almayı düşünüyorum sizce almalımıyım b sınıfı bı araca sizce nasıl olur ? önerileriniz nedir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: weehwet

    arkadaşlar 2011 seat ibizama lastik ve jant almayı düşünüyorum. şuan 15 lık jantları var ben 17 lık almayı düşünüyorum sizce almalımıyım b sınıfı bı araca sizce nasıl olur ? önerileriniz nedir ?

    Bence almayın. Görüntü, yol tutuş vs güzel olur ama konfor kaybınız çok fazla olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARroWCoLT

    quote:

    Orijinalden alıntı: weehwet

    arkadaşlar 2011 seat ibizama lastik ve jant almayı düşünüyorum. şuan 15 lık jantları var ben 17 lık almayı düşünüyorum sizce almalımıyım b sınıfı bı araca sizce nasıl olur ? önerileriniz nedir ?

    Bence almayın. Görüntü, yol tutuş vs güzel olur ama konfor kaybınız çok fazla olur.

    Bunların dışında aracıma herhangi bı zarar verirmı ılerde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik yanağından aldığı desteği azalan süspansiyon elemanları daha çabuk yıpranabilir, lastik tabanı genişleyecekse birazda sarfiyat artar; başka bir zararı olacağını sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARroWCoLT

    Lastik yanağından aldığı desteği azalan süspansiyon elemanları daha çabuk yıpranabilir, lastik tabanı genişleyecekse birazda sarfiyat artar; başka bir zararı olacağını sanmıyorum.

    teşekkür ederim hocam bilgiler için. hidrolik direksiyona zararı olur falan die sacma soylentiler duymustum suphe içinde kalmıştım . 17 fazla gelecek galıba ama 16 yaparım en kötü
  • Rica ederim, mevcut lastikler 185 60 r15 ise 195 50 r16 (bence en uygunu) yada 205 50 r16 (kabul edilebilir sınır içinde) sizin araca uyar. İnce beş kollu bir jantla 215 40 r17 süper olur ama, dediğim gibi konfor epeyce bozulur, aracıda yorar. Lastik tabanı orjinal ölçünün çok üstüne çıkarsa direksiyon sistemini yorması mümkündür. Yani size söylenenler tamamen yanlış değil. Bazı araçlarda kapı içlerinde yada kullanım kılavuzlarında kullanılabilecek fabrikanın belirlediği lastik ölçüleri vardır. Eğer varsa o ölçülerin dışına çıkmamak en sağlıklısı. Örneğin benim aracımda sürücü kapısında 205 55 r16, 205 50 r17(orijinal ebat), 225 45 r17 ve 225 40 r18 ölçülerini kullanabileceğim yazılmış. Yani gidipte 245 tabanlı bir lastik takarsam olmaz.

    İyi forumlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARroWCoLT

    Rica ederim, mevcut lastikler 185 60 r15 ise 195 50 r16 (bence en uygunu) yada 205 50 r16 (kabul edilebilir sınır içinde) sizin araca uyar. İnce beş kollu bir jantla 215 40 r17 süper olur ama, dediğim gibi konfor epeyce bozulur, aracıda yorar. Lastik tabanı orjinal ölçünün çok üstüne çıkarsa direksiyon sistemini yorması mümkündür. Yani size söylenenler tamamen yanlış değil. Bazı araçlarda kapı içlerinde yada kullanım kılavuzlarında kullanılabilecek fabrikanın belirlediği lastik ölçüleri vardır. Eğer varsa o ölçülerin dışına çıkmamak en sağlıklısı. Örneğin benim aracımda sürücü kapısında 205 55 r16, 205 50 r17(orijinal ebat), 225 45 r17 ve 225 40 r18 ölçülerini kullanabileceğim yazılmış. Yani gidipte 245 tabanlı bir lastik takarsam olmaz.

    İyi forumlar



    teşekkür ederim hocam bilgiler için sizede iyi forumlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARroWCoLT

    quote:

    Orijinalden alıntı: weehwet

    arkadaşlar 2011 seat ibizama lastik ve jant almayı düşünüyorum. şuan 15 lık jantları var ben 17 lık almayı düşünüyorum sizce almalımıyım b sınıfı bı araca sizce nasıl olur ? önerileriniz nedir ?

    Bence almayın. Görüntü, yol tutuş vs güzel olur ama konfor kaybınız çok fazla olur.

    İbizaya 16" takın en fazla bence..
  • Merhaba Hocam,

    Lastik konusunda baya bir hem teknik hem pratik bilgin var. Umarım banada yardımcı olursun.


    Fiat Marea aracımın kataloğunda orjinal lastikleri 185/65/14 olarak görünmekte olup şu an aynı ebat lastikleri kullanıyorum.

    Fakat 195/65/14 lastiklere geçmek istiyorum.
    Yakıt tüketimi, performans, aracın çekisi, fren mesafesi vs konularda ne gibi değişimler olur.

    Bir arkadaş paylaşmış orjinal ebatlarını.

    Yapmak istediğim sadece 185i 195 yapmak.

    Ne dersin?
     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Öncelikle vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı teşekkür ediyorum.
    Benimde size sormak istediğim bir konu var.
    2013 model yeni kasa C MAX aracın baz modelinin lastik ve jant ölçüleri 215 55 16, donanımlı versiyonun lastik ve jant ölçüleride 215 50 17 ebatlarındadır.
    Yapmak istediğim işlem 215 50 17 jant ve lastik ölçülerini KIŞLIK lastik kullanımı için 195 65 15 ebatlarına dönüştürmektir. Bunun içinde (-) ofsetli bir jant kullanmayı düşünüyorum.

    Sizce;
    1- Bu durumda fren disklerinin sürtmesi ve başka teknik sorunlar oluşur mu? (Örn; lastik basınç sensörlerinde sorun ya da abs-esp-acs gibi sistemlerde aracın stabilitesi konusunda ortaya çıkabilecek sorunlar?)

    2- 195 65 15 ebatları normal ofset ölçüleri içinde göze hoş gelmeyen bir görüntü oluşturacağından, jant ve lastiğin çamurluğa sürtmeyecek şekilde en ideal (-) ofset ölçüleri yaklaşık olarak sizce nedir?
    Umarın derdimi anlatabilmişimdir. Teşekkürler...




  • LionTech16 kullanıcısına yanıt
    Öncelikle vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı teşekkür ediyorum.
    Benimde size sormak istediğim bir konu var.
    2013 model yeni kasa C MAX aracın baz modelinin lastik ve jant ölçüleri 215 55 16, donanımlı versiyonun lastik ve jant ölçüleride 215 50 17 ebatlarındadır.
    Yapmak istediğim işlem 215 50 17 jant ve lastik ölçülerini KIŞLIK lastik kullanımı için 195 65 15 ebatlarına dönüştürmektir. Bunun içinde (-) ofsetli bir jant kullanmayı düşünüyorum.

    Sizce;
    1- Bu durumda fren disklerinin sürtmesi ve başka teknik sorunlar oluşur mu? (Örn; lastik basınç sensörlerinde sorun ya da abs-esp-acs gibi sistemlerde aracın stabilitesi konusunda ortaya çıkabilecek sorunlar?)

    2- 195 65 15 ebatları normal ofset ölçüleri içinde göze hoş gelmeyen bir görüntü oluşturacağından, jant ve lastiğin çamurluğa sürtmeyecek şekilde en ideal (-) ofset ölçüleri yaklaşık olarak sizce nedir?
    Umarın derdimi anlatabilmişimdir. Teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adigedir

    Öncelikle vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı teşekkür ediyorum.
    Benimde size sormak istediğim bir konu var.
    2013 model yeni kasa C MAX aracın baz modelinin lastik ve jant ölçüleri 215 55 16, donanımlı versiyonun lastik ve jant ölçüleride 215 50 17 ebatlarındadır.
    Yapmak istediğim işlem 215 50 17 jant ve lastik ölçülerini KIŞLIK lastik kullanımı için 195 65 15 ebatlarına dönüştürmektir. Bunun içinde (-) ofsetli bir jant kullanmayı düşünüyorum.

    Sizce;
    1- Bu durumda fren disklerinin sürtmesi ve başka teknik sorunlar oluşur mu? (Örn; lastik basınç sensörlerinde sorun ya da abs-esp-acs gibi sistemlerde aracın stabilitesi konusunda ortaya çıkabilecek sorunlar?)

    2- 195 65 15 ebatları normal ofset ölçüleri içinde göze hoş gelmeyen bir görüntü oluşturacağından, jant ve lastiğin çamurluğa sürtmeyecek şekilde en ideal (-) ofset ölçüleri yaklaşık olarak sizce nedir?
    Umarın derdimi anlatabilmişimdir. Teşekkürler...


    Cevap veren yok sanırım, ben yardımcı olmaya çalışayım. 17 janttan 15 e düştüğünüzde jantla fren kaliperleri arasında yeterli boşluk olması gerekir. Denemeden bilemezsiniz. Bende sizin gibi kış lastiği için 17 den 15 e düşmek istedim ama maalesef 15 jant kaliperlerden dolayı sığmadı, mecburen 16 jant yapmak zorunda kaldım. Ayrıca 215 50 r17 den 195 65 15 e düşerseniz lastik çapı %2 küçülür, araç 6 mm kadar yere yaklaşır, sürat göstergeniz gerçek süratten % 2 daha düşük gösterir. Ama ABS, ESP sorun teşkil edecek bir durum değil. Lastik basınç sensörü aktif tip yani jantta ise yeni jantla çalışmayacaktır. Offset konusuna gelirsek abartı olmamak şartıyla taban daralmasını tolere edecek kadar negatif ofset değilde, orijinalden daha küçük değerde bir pozitif ofset kullanmanız bence daha iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARroWCoLT -- 12 Eylül 2013; 12:51:32 >




  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.