Şimdi Ara

'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
98
Favori
190.443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Simdi o halde kritik soru su.

    Direksiyondaki sertlik ile ilgili ben her nedense jant kucultulmesi ve lastigin farklilastirilmasinin bir derece mutlaka fark yaratacagini dusunuyorum

    Ancak bu bir his, dayanagim yok , bu isin biraz detayli on takim ile oynama gerektirecegini de tahmin ediyorum

    Bana basimdan savmayacak olmasi bir yana bu islerle oynamayi seven ve anlayan biri lazim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Simdi o halde kritik soru su.

    Direksiyondaki sertlik ile ilgili ben her nedense jant kucultulmesi ve lastigin farklilastirilmasinin bir derece mutlaka fark yaratacagini dusunuyorum

    Ancak bu bir his, dayanagim yok , bu isin biraz detayli on takim ile oynama gerektirecegini de tahmin ediyorum

    Bana basimdan savmayacak olmasi bir yana bu islerle oynamayi seven ve anlayan biri lazim.

    Onu zaten en başta yazmıştım. Daha küçük bir janta geçtiğinizde (özellikle hafif alüminyum alaşımlara) konforda büyük değişimin yanında direksiyonda da iyileşme göreceksiniz. Eğer daha küçük ebatta bir janta geçecekseniz, bu konfor sorununun çözer, direksiyon sorununu da büyük ihtimal azaltır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu


    Lastikler jant ile birebir uyumlu o noktada problem yok.Ben acikcasi servislerin teshis konusunda basarili olamadiklarini bu yuzden de tedaviyi beceremediklerini dusunuyorum.Bu isleri cok iyi bilen bir servis ya da sizle birebir baglanti kurup bu islemleri yaptirmak isterim cunku artik gina geldi.Direksiyon problemi yuzunden gul gibi araci satip da klasik bisey almak da istemiyorum.

    Rot balans ayarlarinda internetten inceledigim kadariyla bir cok degiskene bakilmasi gerekiyormus ama ben acikcasi bunlarin hepsinin kontrol edildigini pek sanmiyorum.Daha basit islemlerle gecistiriliyor gibi geliyor.Adamlarin da o bilgisayarli programi cok hatmettigini de tahmin etmiyorum

    Servislere karsi guvensizligim maddi anlamda degil ancak her aracta ozellikle bu tip cok karsilasilmadik araclarda uzman olmadiklari yonunde.Ne yapsam bilemiyorum,bu problem yuzunden aracin dis makyajiyla vs ugrasamiyorum ,para gitsin istemiyorum bu problem cozulmeden.


    Lastik ölçünüzü şunun için sordum. Eğer normalden daha geniş lastik kullanıyorsanız kamber açısının daha küçük ayarlanması gerekiyor. Ön düzende ufak tefek değişiklik gerektirebiliyor.

    Servisler konusunda tamamen haklısınız. Sizin probleminize çözüm bulmak yerine, geçici çözümler üreterek servise bağımlı kalmanıza sebep olabiliyorlar. Bir de sorununuzun kaynağını teşhis etmek yerine deneme yanılma ile birtakım çözümler sunuyorlar.

    Rot balans ayarlarında birçok açıdan kontrol edilmesi gerekiyor aslında. Jantın balansı ayrıdır, lastiğin jant ile balansı ayrıdır. Eğer ki jantınızda eğrilik varsa bu da balans ayarının tam tutmamasına sebep olur. Bunun dışında aksın da balansı vardır. Lastiğinizi bijonlardan söküp 1. viteste hareket verdiğinizde gözle ya da komparatör ile aksın düzgünlüğüne bakarsınız.

    Size tavsiyem eğer aracınızda konfor istiyorsanız ve 18'' jantlardan vazgeçebilirseniz, 16'' janta ve yumuşak lastiğe geçin. Bu durumda büyük ihtimalle direksiyonda da iyileşme göreceksiniz. İkinci probleminizin çözümü bu şekildedir.

    Direksiyon problemini bir araştırayım. Kronik bir sorun da olabilir.




  • Kronik mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Kronik mi

    O mesajı daha önceden yazmıştım. Ben kronik olduğuna dair bir bilgiye rastlamadım. Fakat ön düzen ayarının sıkça bozulduğundan şikayet edenler var. Hemen hemen sizin durumunuza benzer bir şekilde. Bunun sebebinin çok büyük jantlar olduğunu belirtmiştim bu yüzden.
  • Sacma sapan bir durum valla. Aklimin ermedigi, yollari daha duzgun de olsa bir italyan (ki orda cok satilan bir arac bu) , biraz bozuk bir yolda bu direksiyon hantalligina asla katlanmaz ,e nasil oluyor da bu arac fabrika cikisi 18 jant verilebiliyor

    Yani hakikaten her yeri kontrol edildi ama neredeyse hidrolik olmayan direksiyon gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Sacma sapan bir durum valla. Aklimin ermedigi, yollari daha duzgun de olsa bir italyan (ki orda cok satilan bir arac bu) , biraz bozuk bir yolda bu direksiyon hantalligina asla katlanmaz ,e nasil oluyor da bu arac fabrika cikisi 18 jant verilebiliyor

    Yani hakikaten her yeri kontrol edildi ama neredeyse hidrolik olmayan direksiyon gibi.

    Bildiğim kadarıyla aracınızda kilitli diferansiyel var. Hiç kullandınız mı, kullandıysanız ne gibi farklılıklar hissettiniz?
  • var ama onun ise yaradigini teyid etmedim

    ilk zamanlarda fenerbahce stadinin ordaki 270 derecelik viaraja her zamankinden hizli girip denemeler yaptim . sanirim sapitma aynen oluyor ama tam savrulduk derken yolunu buluyor ama ben pek limitlerde araci kullanmadigim icin acikcasi cok vakif degilim.

    aracin tasarimi sebebiyle tutuyorum elde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    var ama onun ise yaradigini teyid etmedim

    ilk zamanlarda fenerbahce stadinin ordaki 270 derecelik viaraja her zamankinden hizli girip denemeler yaptim . sanirim sapitma aynen oluyor ama tam savrulduk derken yolunu buluyor ama ben pek limitlerde araci kullanmadigim icin acikcasi cok vakif degilim.

    aracin tasarimi sebebiyle tutuyorum elde

    Şundan dolayı sordum. Farklı sürüş modlarında direksiyon farklı sertliklerde olur. Mito'nun bir incelemesinden alıntı yapıyorum. Sizin aracınızda da bildiğim kadarıyla aynı sistem var. Diğer modlarda sertlikte bir değişme var mı?

    quote:


    .
    .
    .
    D.N.A sistemi sayesinde, Mito’yu 3 farklı sürüş karakterinde kullanmak mümkün. Bu üç farklı konuma göre motor karakteri, şanzıman ve direksiyon farklı özelliklere bürünüyor. Kullanılan yol ve sürüş karakterine göre ayarlanabilir D.N.A sistemi gerçekten çok başarılı. Hızlı ve tempolu sportif bir şürüşte ‘Dynamic’ moduna alıyorsunuz; bu modda direksiyon ağırlaşıyor, gaz tepkisi artıyor. Bu modu destekleyen Q2 kilitli diferansiyel sayesinde hızlı ve sert virajları kayıpsız dönebilmek mümkün, özellikle viraj çıkışlarından kilitli diferansiyelin etkisini görüyorsunuz.

    ‘Normal’ moda alındığında otomobil şehir içi kullanım için uygun hale geldiği gibi, gaz tepkisi ağırlaşıyor ve direksiyon hafifliyor. Özellikle şehir içi kullanımlar için bu mod gayet ideal.

    ‘All Weather’ yani her koşul anlamına gelen mod ise özellikle yağmurlu ve karlı havalarda başarılı sonuç veriyor. Özellikle karlı ve buzlu zeminde otomobilin gaz tepkisini daha da ağırlaştırarak daha kontrollü bir sürüş sağlıyor.

    .
    .
    .
    http://www.otoloji.com/izlenim/alfa-romeo-mito-14-tb-multiair-tct-sportivo/sayfa/Surus




  • Bende o tip modlar dugmeler filan yok. Manuel arac zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Bende o tip modlar dugmeler filan yok. Manuel arac zaten

    Anladım.
  • uzun zamandır forum bölümünde acılmıs ender konulardan biri elinize saglık.
    merakla kamber bilgi paylaşımınızı beklıyorum.
    benım arka tekerler bagaj dolu ıken aracın dışına dogru acılıyor sanırım bu olsa gerek yararı zararı nelerdır lastıklerı dıstan yermı?
    tesekkurler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WARNİNG

    uzun zamandır forum bölümünde acılmıs ender konulardan biri elinize saglık.
    merakla kamber bilgi paylaşımınızı beklıyorum.
    benım arka tekerler bagaj dolu ıken aracın dışına dogru acılıyor sanırım bu olsa gerek yararı zararı nelerdır lastıklerı dıstan yermı?
    tesekkurler

    Teşekkür ederim. Kamber konusu açmış olduğum diğer konuda ayrıntılı şekilde mevcut.

    Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler

    http://forum.donanimhaber.com/m_54940851/tm.htm

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracin direksiyonu hafif sola donuk duruyordu , tam duz yapinca da saga cekiyordu ,bunu rot ile duzelttik.

    Buyuk ihtimalle kullandigim goodyear eagle 1 assymetric 2 lastigi her ne kadar yuksek puanli lastik ise de piste uygun cok sert ve sarsintili bir secim oldu. Buna 18 lik jantlari da ekleyince haliyle hem direksiyon sertligi (taban genisligi) ,hem de lastik inceligi sebebiyle lastik top gibi ziplama durumu olustu. Bu durumda 30 binden fazla km yapilan lastige kontrol yaptirdim ,sifir mi aldin abi sorusuyla karsilastim . Biraksan 100 bin km gidecek kadar sert lastik almisim. Hata iste

    Bunlari cozmek adina lastik ebadimi 15 ya da 16 inch e dusurmeye ve jant lastik takimi almaya , mumkunse lastigi de michelin bulmaya calisacagim. Ancak anlasilan o ki jantin kuculdugu kadar lastigin terim olarak ne deniyor bilmesem de yerle jant arasindaki bolumunun buyumesi gerekecek , yoksa arac iyice yere yaklasir ,zaten dusuk suspansiyon ,boyuna yere surter alti.

    Goruntu olarak iyi gozukmeyecegi kesin ama artik mecburum bu degisiklige .. Hiz endeksi olarak da Y filan secmistim sanirim , o da lastigin sertligi ile alakliymis , onu da daha makul seviyelere cekmem lazim

    Sonuc olarak hangi ebada dusmeliyim ? Arac Alfa GT Diesel 1.9

    fikirleri alabilir miyim sagolun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Aracin direksiyonu hafif sola donuk duruyordu , tam duz yapinca da saga cekiyordu ,bunu rot ile duzelttik.

    Buyuk ihtimalle kullandigim goodyear eagle 1 assymetric 2 lastigi her ne kadar yuksek puanli lastik ise de piste uygun cok sert ve sarsintili bir secim oldu. Buna 18 lik jantlari da ekleyince haliyle hem direksiyon sertligi (taban genisligi) ,hem de lastik inceligi sebebiyle lastik top gibi ziplama durumu olustu. Bu durumda 30 binden fazla km yapilan lastige kontrol yaptirdim ,sifir mi aldin abi sorusuyla karsilastim . Biraksan 100 bin km gidecek kadar sert lastik almisim. Hata iste

    Bunlari cozmek adina lastik ebadimi 15 ya da 16 inch e dusurmeye ve jant lastik takimi almaya , mumkunse lastigi de michelin bulmaya calisacagim. Ancak anlasilan o ki jantin kuculdugu kadar lastigin terim olarak ne deniyor bilmesem de yerle jant arasindaki bolumunun buyumesi gerekecek , yoksa arac iyice yere yaklasir ,zaten dusuk suspansiyon ,boyuna yere surter alti.

    Goruntu olarak iyi gozukmeyecegi kesin ama artik mecburum bu degisiklige .. Hiz endeksi olarak da Y filan secmistim sanirim , o da lastigin sertligi ile alakliymis , onu da daha makul seviyelere cekmem lazim

    Sonuc olarak hangi ebada dusmeliyim ? Arac Alfa GT Diesel 1.9

    fikirleri alabilir miyim sagolun

    Direksiyondaki rot ayarsızlığı zaten ufak bir problemdi. Çözülmesi güzel.

    Bahsettiğiniz Googyear lastiği kullanmadım fakat dediğinize göre bir hayli sert hamurlu bir lastik. Yumuşak hamurlu bir lastiğe geçmeniz konforu arttıracaktır.

    Daha önceden bahsettiğim gibi 15'' ya da 16'' janta geçtiğinizde yanak yüksekliği (bahsettiğiniz kısmın adı bu) artacağı için bu hem konfora olumlu etki yapacak hem de yakıt tüketiminde bir düşüş sağlayacaktır. Tekerlek modülünün toplam ağırlığı azalacağı için de direksiyon kutusuna gelen kuvvet azalacağı için direksiyonda da bir yumuşama olacaktır.

    Ebat değişiminde en önemli ölçü, lastiğin dış çapıdır. Bu ölçüdeki değişim %2.5 u geçmemesi gerekir. Dış çapı azaltmazsanız aracın yeden yüksekliği de değişmeyecektir.

    Bildiğim kadarıyla orjinal ebatınız ;

    225/40/R18 , buna göre

    17'' için 215/50/R17, 225/45/R17

    16'' için 215/55/R16, 205/60/R16

    15'' için 215/60/R15, 225/60/R15

    Bu örnekleri çoğaltabilirsiniz. Lastik seçimi yaparken önce marka ve modele karar vermeniz gerekiyor sizin. Daha sonra alacağınız ebatı uygun olarak seçersiniz. Çünkü ebatlardan bazıları her markada bulunmuyor.

    Görsel açıdan ise aşağıda verdiğim bağlantıdan önceki lastiğiniz ile alacağınız lastiğin karşılaştırmasını yapabilirsiniz. Yanak oranının ne kadar azalacağı ve görsel açıdan nasıl olacağı hakkında fikir verir.

    http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator

    Alacağınız jant için ise, ağırlığı sizin için çok önemli. Hafif alaşım bir janta geçerseniz hem performans anlamında bir artış hem de yakıt tüketiminde de bir düşüş elde edersiniz. Alacağınız jant eğer verdiğim listede varsa karşılaştırma yapabilirsiniz.

    http://www.wheelweights.net/

    Bunun dışında jantınızın lastiğinizin genişliğine uyumlu olmasına dikkat ediniz. Verdiğim tablodan lastik genişliklerine göre uyumlu olan jant genişliklerine bakabilirsiniz.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER

    Hız indeksi konusunda da 18'' ebattaki lastikler genellikle spor araç lastiği olduğundan hız limitleri yüksektir. Lastiğinizin seyir esnasında optimum sıcaklıkta çalışabilmesi için size uygun olan bir hız indeksine sahip ebat seçmeniz gerekmektedir. Jant çapınız 15'' ve 16'' gibi değerlere düştüğünde genellikle lastiklerin hız indeksleri de düşer. Çünkü kullanım spor araçtan binek araca doğru kaymaktadır.

    Her lastiğin bir çalışma sıcaklığı vardır. Yüksek hız indeksine sahip lastiklerin çalışma sıcaklıkları yüksektir. Yani, Y indeksine sahip bir lastik kullanıyorsanız bu lastikten maksimum verimi normalden daha yüksek hızlarda alırsınız. Sizin lastiğinizin çok daha yavaş aşınmasının bir sebebi de yüksek hız indeksine sahip olmasıdır. Yüksek hız indeksine sahip bir lastiği düşük hızlarda kullandığınız zaman, lastiğin çalışma sıcaklığı optimum seviyeye ulaşamadığı için hem lastiğin yumuşaklığı istenen seviyeye gelememektedir hem de yapısal histerisiz sağlanamamaktadır. Bu da lastiğin yol tutuş açısından tam performanslı kullanılamamasına sebep olur. Isınan her lastiğin basıncı artar ve bu basınç, lastiğin yere temas eden alanını değiştirir, lastiğin dış çapını arttırır. Isınan lastikte aşınma hızı artar. Aşınma hızının düşük olması lastiğin basıncının yanlış olduğuna ya da lastiğin normalden daha soğuk çalıştığına işarettir.

    Bu nedenle aracınızın hız limitlerine uygun lastik kullanmanız lastiğinizin performansının tamamından istifade edebilmenizi sağlar.

     'LASTİKLER' /Ebatlar/Konfor/Performans/Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER




  • En alinmayacak kombinasyonlari sanki ozellikle secmisim arabada. Zaten servo yok,hidrolik direksiyonun olabilecek en dusuk performansindayim. Y endeksi ise tam facia. Yaris lastigi.

    Simdi H civari bir sey almak yeterli olur ,zaten maksimum surat 215 mi ne ,benim 200 un uzerine ciktigim senede 1 kere belkidir. Ebat olarak ise 15 ile 16 arasinda kararsizim ,yuksek tork ureten (330 nm) bir aracta 15 lere dusmek patinaj onleme sistemini bile olumsuz etkiler mi diye dusunuyorum. Fabrika cikisi 18 cikan bir araca 15 takmak biraz abarti olur diye 16 ya daha yakinim.

    Lastik markasi olarak ise michelin in ortalama bir modelini secmeyi dusunuyorum ,direksiyon hafiflerse suankinden daha az hava basarak lastigin yastik etkisinden alacagim faydayi arttirmayi planliyorum

    Bir diger sorum mekanik ile ilgili .. Lastigin ve on duzenin hangi acilari direksiyonu hafifletir ? Tekerleri ice cevirmek olabilir diye duydum ama lastigi 1 ayda bitirir diye de konusuldu . Baska hangi acilar bu anlamda fayda saglar . Bir de bu tip modern araclarda direksiyon pompasinin basincini arttirmanin bir yolu var midir ?




  • mükemmel bir konu..emeğiniz için teşekkürler..bilmediğimiz anlamadığımız birçok şeyi basit hale getirmiş.. (boş vaktimde uzun uzun okuyup anlamaya çalışacam )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    En alinmayacak kombinasyonlari sanki ozellikle secmisim arabada. Zaten servo yok,hidrolik direksiyonun olabilecek en dusuk performansindayim. Y endeksi ise tam facia. Yaris lastigi.

    Simdi H civari bir sey almak yeterli olur ,zaten maksimum surat 215 mi ne ,benim 200 un uzerine ciktigim senede 1 kere belkidir. Ebat olarak ise 15 ile 16 arasinda kararsizim ,yuksek tork ureten (330 nm) bir aracta 15 lere dusmek patinaj onleme sistemini bile olumsuz etkiler mi diye dusunuyorum. Fabrika cikisi 18 cikan bir araca 15 takmak biraz abarti olur diye 16 ya daha yakinim.

    Lastik markasi olarak ise michelin in ortalama bir modelini secmeyi dusunuyorum ,direksiyon hafiflerse suankinden daha az hava basarak lastigin yastik etkisinden alacagim faydayi arttirmayi planliyorum

    Bir diger sorum mekanik ile ilgili .. Lastigin ve on duzenin hangi acilari direksiyonu hafifletir ? Tekerleri ice cevirmek olabilir diye duydum ama lastigi 1 ayda bitirir diye de konusuldu . Baska hangi acilar bu anlamda fayda saglar . Bir de bu tip modern araclarda direksiyon pompasinin basincini arttirmanin bir yolu var midir ?

    Jant çapı konusunda sizinle aynı fikirdeyim. 15'' e geçmek görünüm açısından da pek hoş durmaz. 16'' idealdir. Lastik ebatınız değiştiğinde lastik basınçlarınız da değişecek. Yeni lastiğinize uygun olan hava basıncını (yaklaşık olarak) yeni Alfa modellerinden sizin aracın ağırlığına uygun olan bir modelin, 16'' lastiğe göre olan basınçlarına bakabilirsiniz.

    Direksiyona etki eden açılar ;

    kaster açısı,

    ölçüler ise ;

    yuvarlanma dairesi yarıçapı ve toe ölçüsüdür.

    Tekerlekleri içe çevirmek diye bahsettiğiniz toe ölçüsüdür. Bu değerin normalden çok fazla olması tekerleklerin normalden 10-20 kat daha fazla aşınmasına sebep olur. Ön düzen geometrisi çok kompleks bir yapıdır. Direksiyonun hafiflemesini sağlayan bir değişiklik, yol tutuş ve fren mesafesinde çok ciddi kayıplara sebep olabilir. Etkileri çok ayrıntılı hesaplanmalıdır. Ayrıntılı bilgi için diğer konuma bakabilirsiniz.

    Ön Düzen Geometrisi | Bağımsız Süspansiyon Sistemleri | Yalpa Ekseni | Denge Çubukları | Teknik Bilgiler

    Fakat siz öncelikle tekerlek ve jantlarınızı değiştirdiğinizde probleminizin büyük ölçüde çözüleceğini düşünüyorum.

    Direksiyon pompasının basıncını arttırmanın bir yolu şu anda aklıma gelmiyor. Gücünü motordan alan bir pompadan bahsettiğimizi düşünürsek, besleme gücünü arttırmak (pinyon çapını azaltıp motordan gelen gücün çevrim oranını arttırarak pompanın daha yüksek rpm'de çalışmasını sağlayarak) çıkış basıncını arttırır fakat valfler ya da limitörler bu basıncı dengeler diye düşünüyorum. Bunu işin uzmanına sormak daha faydalı olur düşüncesindeyim.




  • Ben de bu engin bilgileri burada paylasmanin yani sira artik 10 bin lira maasla bir yerde baslamalisin diye dusunuyorum.

    Temennimiz. (Tabi hali hazirda 20 bin almiyorsan)

    Cok tesekkurler , gelismeleri paylasirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Ben de bu engin bilgileri burada paylasmanin yani sira artik 10 bin lira maasla bir yerde baslamalisin diye dusunuyorum.

    Temennimiz. (Tabi hali hazirda 20 bin almiyorsan)

    Cok tesekkurler , gelismeleri paylasirim

    Teşekkür ederim temenniniz için.

    Halihazırda çalışıyorum zaten.

    Gelişmeleri bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 205/55/R16 Jant ve Pirelli Sottozero lastik uygun mudur ?

    Ozellikle lastik nasil ?
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.