|
Güncel fiyatlarla elektrikli, benzinli ve dizel araçların ortalama yakıt tüketim karşılaştırması
-
-
Her geçen gün gittikçe daha da fakirlesen bir ülke mensubu olarak lpg candir gerisi heyecandir diyorum atmosferik corolla civic basta olmak uzere herkes aracina sahip ciksin diyecegim
Malesef bir kesim ya aracini yukseltmekten vazgececek ya segment dusecek ya da elinden cikarmak zorunda kalacak
Hic araci olmayanlar mi rüyalarda buluşuruz...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Böyle hesaplamak mantıklı değil bence. Batarya performansı sıcaklığa vs değişiyor. Zamanla performansı düşüyor. Hızlı şarj da batarya ömrünü bitiren birşey. Ne kadar kayıp olacak bunlar daha henüz tecrübe ediliyor. 10 yıl sonra o batarya paketinin değişmesi gerekecek belki. Bu 10 yıl içinde km başına yapılan tasarrufla batarya değişimi yapılabilecek mi ? Yoksa batarya değişimi yapılınca yapılan tasarruflar uf mu olacak. 10 yıldır kullanımda olan elektrikli kaç otomobil var. Lityum fiyatları 10 yıl öncesine göre uçtu gitti. 10 yıl sonra ne olacak belli değil. Belki yeni batarya sistemi gelecek. Bu da mevcut otomobile uyacak ya da uymayacak. Uysa bile performansı aynı olacak mı?
Batarya değişimi olacağını düşünmeden bakınca elektrikli otomobil çok güzel gözüküyordu gözüme. Bunu farkedince o kadar kolay olmayacağını anladım. 100bin km için buradaki hesaba göre 5000 dolar gibi bir tasarruf görülüyor. Bu da yavaş şarj maliyeti ile oluşan fark. Batarya değişimi 4000 dolara yapılırsa 100bin km'de sadece 1000 dolarlık bir avantaj sağlanmış oluyor. Buna da avantaj demek uygunsa. Hızlı şarj ile daha pahalıya bile gelecektir. Aracı alıp hiç kullanmasak bile batarya kimyası gereği kapasite kaybı yaşıyor. O batarya yaşı gereği her durumda değişmesi gerekecek, kaçamıyoruz.
Bunu farkedince elektrikli otomobillerin tüm albenisi gitti gözümden. %30 motor verimli hatta toplam aktarma organlarıyla birlikte %15'lere kadar düşen verimle çalışan içten yanmalı otomobile karşılık %80 verimle çalışan elektrik motorlarının bulunduğu nerdeyse mekanik parçası olmayan otomobille sonuçta oluşmayan ekonomik fark anlamsız kalıyor.
Elektrikli otomobillerin tek güzel yanı temizliği, ve sessizliği başka birşey değil.
Görüşüme göre olay hibritlerde duracak gibi. Şehir içi dur-kalk'lardaki avantajı artık zorunluluk. Küçük bataryaya sahip oldukları için de maliyet dezavantajı daha az.
-
Renault megane 1.2 tce araç var 10 lt yakıyor, km başına 3.5 tl yakan megane mı olur. Üstüne kredi olmasa anında satar tüplü yada dizel araca geçerim.
-
27 milyon bunun böyle olmasını istediği için maalesef geride kalan 59 milyon olarak bunları 5 yıl boyunca yaşayacağız. Bunlar iyi günler -
100binde batarya ölmeyi geçtim ölmeye yaklaşmaz bile. 1000 dolum sunsa ki bu normal bi rakam 3000 de %70e düşüyoru taahhüt eden de var. 400 de menzil olsa hadi son dönemlerde de menzil düşsün 300bini çıkarır. Durduk yere bitme olayı da bi 10-15 senede anca olur
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektrikli otomobillerin tek kusuru menzili. Menzil işi de çözülürse benzinlilerin sonu gelir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Çok güzel, faydalı bir içerik olmuş. elinize sağlık.
Bu incelemeyi, birde komple şehir içi olarak yaparsanız, daha faydalı olur. çoğu kişi ayda bir bile çıkmıyor şehir dışına. zaten çok mantıklı da gelmiyor elektrikli araç ile. gidilir mi? gidilir ama acelen olmamalı.
ayrıca elektrik fiyatı, evde 3 lü tarifede gece 22:00 den sonra daha da uygun oluyor.
-
şurda arkadaş tesla üzerinden güzel bi toplam maliyet hesabı çıkarmıştı. bekçi modu bile teslada aylık ciddi masraf.
Engin OzorenyoutubeDeğerli izleyicilerim, Araçlarına sahip olanlar ve olmak üzere olanlar ve merak edenler için 5000 KM 1 AY boyunca karşılaştığım bedeller üzerinden sizlerle maliyet analizi yapmak istedim. Sabit Giderler Değişken Giderler Finansman Giderleri gibi konularda açıklamalarda bulundum. Tesla Model Y Performance aracın toplam yürütme maliyetleri ne kadar ? Araç km de ne kadar harcama yapmamıza neden oluyor ? DC şarjlar ile bu oran ne olur ? Ev Şarjı ile ne kadar tasarruf ederiz. Sizce bu araç kullanım açısından verimli mi ? Yoksa bizim geleceğimizi ipotek altına mı alıyor ? Gelin hep birlikte bu ufuk açıcı farklı bakış açısını birlikte inceleyelim. Programı değerlendirirken örnek aldığım ve değerli yorumlarından feyz aldığım kanallar: @cihatecicek @barissoydan @MeseleEkonomi @AtillaYesilada @evrimagaci @PROFDROZGURDEMIRTAS @IntegralForexTV @artunckocabalkantv @tesla @dolubatarya @sekizsilindir @eversarj dır.https://www.youtube.com/watch?v=DkttPaEVZ4Y -
arada fazla fark yok karşılaştırma gereken 100 km de 4 litre yakan araçlarla karşılaştırılması gerek.bence elektrik li pahalı hem fiyat olarak hem zaman kaybı bu haldeyken bile fazla fark yok elektrik ucuz değil zamanla daha da pahalaşacak şarj etmek.evde şarj edeceksin ama araçlar yaygınlaşınca elektrik üretimi artacak ve maliyetli olacak elektrik üretmek zaten maliyetli şu an bile pek bir avantajı kalmıyor.şehir içleri elektrik li araç iyi aslında firmalar şehir içi için üretsinler kiralama v.s şehir dışı benzilni dizel şehirler temizlenir.
-
Evden şarj durumunda, evdeki şarj aletinin kurulumunu yok sayan bir karşılaştırma olmuş tabii; aracınızla kaç KM yapacaksınız bunun ne kadarı şehir içi ne kadarı şehir dışı ve elektrikli araçlarda şarj aleti kurulumu masraflarını vs. düşündüğümde yaptığım hesaplarda çok da avantajlı olmadığını görmüştüm fakat, şimdiki akaryakıt fiyatlarıyla avantajlı olmaya başlamıştır tabii
-
evde şarjla nası 1000km gidebilioruz
-
hayatimiz hesapla gecti
basit matematik hesaplama islemlerinde dunya birincisiyiz hepimiz
-
Bir insanın sırf araba sürebilmek için bu kadar hesap yapmaması gerek ya.
-
23 yıldır eşşek yerine konuldunuz. Ama size eşşek bile fazla. Değil araca eşşeğe bile binemicek durumdasınız ezik medeniyet. Babanızın size bıraktıgı ulke, bu boktan zamandan daha iyiydi. Siz dahada bok ettiniz. Parası olan kaçtı gitti. Olmayanlarda sizinle kölelik yapıyor.
Kendine saygısı olan , ahlaki değerleri olan , çocunun geleceğini düşünenler acı çekiyor.
Ötekilerse her bii bi çeşmeye oturmuş bana ne lan dio. Benim keyfim yerimde. Simitçisinden öğretmenine, hakiminden doktoruna zerre umrunda değil ötekiler. Çeşmesi olan kast sistemine girip devam edio.
Okuyan gençler yurt dışına kaçın yapabilirseniz, Diploma diploma diye zırlayıp durmayın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jubeii -- 18 Temmuz 2023; 10:57:11 >
-
100bin km'yi tamamlamak demek zaten 10yıl eder ortalama günlük kullanan birisi için. En ucuz elektrikle yani yavaş şarj ile edilen tasarruf 5bin dolar. Hızlı şarj ile bu tasarruf 2bin dolarda kalacak. O fiyata batarya yoktur. Yeni batarya 6bin dolar yanlış görmediysem. Yani 300bin km'de hızlı şarj ile kullanımda batarya değişimi yapılınca benzin ile aynı fiyata geliyor. Yavaş şarj ile 120bin km den sonra avantaj işte onda da batarya dayandığı süre boyunca.
Demek istediğim elektrikli otomobillerin daha avantajlı olabilmesi için araç fiyatlarının kesinlikle yarı fiyatına düşmesi lazım. Km başına daha uygun olması için de batarya fiyatlarının 3'te bir fiyatına inmesi lazım. Diğer türlü bir anlamı kalmıyor temizlik ve sessizlik dışında.
-
Yaklaşık bir ay önce tam elektrikli Volvo xc40 kullanmaya başladım. Fikir vermesi açısından bazı bilgileri paylaşmak isterim. Ama öncelikle elektrikli mi fosil yakıtlı mı tartışmalarındaki en temel ayrım kişilerin kullanım özellikleridir. Örneğin ben ayda 1000 km anca yapan, her gün araba ihtiyacı olmayan ve yılda en fazla 1-2 kez uzun yola çıkan birisiyim. Diğer yandan kapalı garajı olan ve orada bana şahsi bir park yerini verebilen bir apartmanda oturuyorum. O yüzden araç tercihi yaparken bu ve benzeri durumlar çok farklılık yaratacaktır diye düşünüyorum.
- kapalı garajda kendi elektrik saatimden bir priz çektirip (1000₺’ye maloldu.) şarjımı orada gerçekleştirebiliyorum. %25-30 civarında şarja taktığımda %80’e gelmesi yaklaşık 10-11 saati bulmuyor. Arabayla her dk çıkmadığım için bu süre benim için hiç sorun değil mesela. Eğer süreyi kısaltmak istersem bir ac şarj ünitesi kurdurabilirim. Onun da maliyeti yaklaşık 20-25 bin tl.
- bayramda İstanbul-Gölcük arası toplam 260 km yolculukta ortalama 15-16 kW tüketim yapmıştım. Evden şarj ettiğim için ortalama maliyet fosil yakıtlarla karşılaştırıldığında son derece düşük oluyor haliyle. Uzun yolda dc şarjla maliyet yükselse bile benim için katlanır seviyede oluyor.
- aracın sessizliği, hızlanma tepkisi, bakım maliyetlerinin olmaması (ortalama yıllık 5-6 bin), evde düşük maliyetle şarj imkanı, uzun yolda yaygın şarj istasyonu imkanı (genellikle Ege ve Akdeniz’e gidiyoruz arabayla ve her dinlenme tesisinde istasyon mevcut) ve benzeri durumlar benim için tercih sebebi oldu.
- 26 haziranda 1.8 milyona teslim aldım aracımı. Şimdiki piyasadaki araç fiyatları ve. 34-35₺ olan yakıt fiyatlarına bakınca rasyonel bir karar aldığımı düşünüyorum.
Soruları olan olursa bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
bu günleri görerek
1.33 corolla aldım aralık ayında :) birde lpg taktırdım.
km de 1TL yakacaktır diye düşünüyorum.
birde subaru forester var 2.0 benzinli oda 3-3.5tl arası yakacaktır tahminen
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sar1Lac1 -- 18 Temmuz 2023; 12:21:12 > -
Forumda bir konu değil de içerik olarak verildiğinden bu karşılaştırma çok havada kalmış. Aracın bakım masrafları (örneğin lastik ömrü elektriklilerde daha az ama balata ömrü daha uzun, mekanik daha az vb.) , pil ömrü ve pil değişim masrafı, kışınki pil performans düşüşü, vergilendirme gibi maliyetlerde bu denkleme katılmalıydı.
-
Bunu ögrenen hükümet benzine motorine zam gelir de elektrikli araca binenlere gelmezmi deyip elektrige bi kitleme yapar mı aceba ??
Her geçen gün gittikçe daha da fakirlesen bir ülke mensubu olarak lpg candir gerisi heyecandir diyorum atmosferik corolla civic basta olmak uzere herkes aracina sahip ciksin diyecegim
Malesef bir kesim ya aracini yukseltmekten vazgececek ya segment dusecek ya da elinden cikarmak zorunda kalacak Hic araci olmayanlar mi rüyalarda buluşuruz... |
27 milyon bunun böyle olmasını istediği için maalesef geride kalan 59 milyon olarak bunları 5 yıl boyunca yaşayacağız. Bunlar iyi günler
|
Yaklaşık bir ay önce tam elektrikli Volvo xc40 kullanmaya başladım. Fikir vermesi açısından bazı bilgileri paylaşmak isterim. Ama öncelikle elektrikli mi fosil yakıtlı mı tartışmalarındaki en temel ayrım kişilerin kullanım özellikleridir. Örneğin ben ayda 1000 km anca yapan, her gün araba ihtiyacı olmayan ve yılda en fazla 1-2 kez uzun yola çıkan birisiyim. Diğer yandan kapalı garajı olan ve orada bana şahsi bir park yerini verebilen bir apartmanda oturuyorum. O yüzden araç tercihi yaparken bu ve benzeri durumlar çok farklılık yaratacaktır diye düşünüyorum.
- kapalı garajda kendi elektrik saatimden bir priz çektirip (1000₺’ye maloldu.) şarjımı orada gerçekleştirebiliyorum. %25-30 civarında şarja taktığımda %80’e gelmesi yaklaşık 10-11 saati bulmuyor. Arabayla her dk çıkmadığım için bu süre benim için hiç sorun değil mesela. Eğer süreyi kısaltmak istersem bir ac şarj ünitesi kurdurabilirim. Onun da maliyeti yaklaşık 20-25 bin tl. - bayramda İstanbul-Gölcük arası toplam 260 km yolculukta ortalama 15-16 kW tüketim yapmıştım. Evden şarj ettiğim için ortalama maliyet fosil yakıtlarla karşılaştırıldığında son derece düşük oluyor haliyle. Uzun yolda dc şarjla maliyet yükselse bile benim için katlanır seviyede oluyor. - aracın sessizliği, hızlanma tepkisi, bakım maliyetlerinin olmaması (ortalama yıllık 5-6 bin), evde düşük maliyetle şarj imkanı, uzun yolda yaygın şarj istasyonu imkanı (genellikle Ege ve Akdeniz’e gidiyoruz arabayla ve her dinlenme tesisinde istasyon mevcut) ve benzeri durumlar benim için tercih sebebi oldu. - 26 haziranda 1.8 milyona teslim aldım aracımı. Şimdiki piyasadaki araç fiyatları ve. 34-35₺ olan yakıt fiyatlarına bakınca rasyonel bir karar aldığımı düşünüyorum. Soruları olan olursa bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım |
23 yıldır eşşek yerine konuldunuz. Ama size eşşek bile fazla. Değil araca eşşeğe bile binemicek durumdasınız ezik medeniyet. Babanızın size bıraktıgı ulke, bu boktan zamandan daha iyiydi. Siz dahada bok ettiniz. Parası olan kaçtı gitti. Olmayanlarda sizinle kölelik yapıyor.
Kendine saygısı olan , ahlaki değerleri olan , çocunun geleceğini düşünenler acı çekiyor. Ötekilerse her bii bi çeşmeye oturmuş bana ne lan dio. Benim keyfim yerimde. Simitçisinden öğretmenine, hakiminden doktoruna zerre umrunda değil ötekiler. Çeşmesi olan kast sistemine girip devam edio. Okuyan gençler yurt dışına kaçın yapabilirseniz, Diploma diploma diye zırlayıp durmayın. |
hayatimiz hesapla gecti
basit matematik hesaplama islemlerinde dunya birincisiyiz hepimiz |
Valla benim bu tablodan anladığım tek şey yakın zamanda elektriğe zam gelir kardeşim :)
|
Bir insanın sırf araba sürebilmek için bu kadar hesap yapmaması gerek ya.
|
Bunu ögrenen hükümet benzine motorine zam gelir de elektrikli araca binenlere gelmezmi deyip elektrige bi kitleme yapar mı aceba ??
|
Böyle hesaplamak mantıklı değil bence. Batarya performansı sıcaklığa vs değişiyor. Zamanla performansı düşüyor. Hızlı şarj da batarya ömrünü bitiren birşey. Ne kadar kayıp olacak bunlar daha henüz tecrübe ediliyor. 10 yıl sonra o batarya paketinin değişmesi gerekecek belki. Bu 10 yıl içinde km başına yapılan tasarrufla batarya değişimi yapılabilecek mi ? Yoksa batarya değişimi yapılınca yapılan tasarruflar uf mu olacak. 10 yıldır kullanımda olan elektrikli kaç otomobil var. Lityum fiyatları 10 yıl öncesine göre uçtu gitti. 10 yıl sonra ne olacak belli değil. Belki yeni batarya sistemi gelecek. Bu da mevcut otomobile uyacak ya da uymayacak. Uysa bile performansı aynı olacak mı?
Batarya değişimi olacağını düşünmeden bakınca elektrikli otomobil çok güzel gözüküyordu gözüme. Bunu farkedince o kadar kolay olmayacağını anladım. 100bin km için buradaki hesaba göre 5000 dolar gibi bir tasarruf görülüyor. Bu da yavaş şarj maliyeti ile oluşan fark. Batarya değişimi 4000 dolara yapılırsa 100bin km'de sadece 1000 dolarlık bir avantaj sağlanmış oluyor. Buna da avantaj demek uygunsa. Hızlı şarj ile daha pahalıya bile gelecektir. Aracı alıp hiç kullanmasak bile batarya kimyası gereği kapasite kaybı yaşıyor. O batarya yaşı gereği her durumda değişmesi gerekecek, kaçamıyoruz. Bunu farkedince elektrikli otomobillerin tüm albenisi gitti gözümden. %30 motor verimli hatta toplam aktarma organlarıyla birlikte %15'lere kadar düşen verimle çalışan içten yanmalı otomobile karşılık %80 verimle çalışan elektrik motorlarının bulunduğu nerdeyse mekanik parçası olmayan otomobille sonuçta oluşmayan ekonomik fark anlamsız kalıyor. Elektrikli otomobillerin tek güzel yanı temizliği, ve sessizliği başka birşey değil. Görüşüme göre olay hibritlerde duracak gibi. Şehir içi dur-kalk'lardaki avantajı artık zorunluluk. Küçük bataryaya sahip oldukları için de maliyet dezavantajı daha az. |
Benzer içerikler
- fake fotoğraf sorgulama
- whatsapp sohbet teması
- instagram keşfet sıfırlama
- whatsapp kendine mesaj atma
- aynı hanede ikamet eden kişi silme
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X