Şimdi Ara

Güncel fiyatlarla elektrikli, benzinli ve dizel araçların ortalama yakıt tüketim karşılaştırması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
4
Favori
5.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
27 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güncel fiyatlarla elektrikli, benzinli ve dizel araçların ortalama yakıt tüketim karşılaştırması



    Kısa süre önce akaryakıtta uygulanan özel tüketim vergisinde (ÖTV) artış yapıldı. Böylece litre başına fiyatlarda ortalama 5 TL artış yaşanırken; İstanbul'da benzinin litre fiyatı 34 TL'ye, motorinin litre fiyatı ise yaklaşık 33 TL'ye yükseldi.



    Diğer yandan Türkiye yollarındaki elektrikli araç sayısı ve çeşitliliği artmaya devam ediyor. Elektrikli otomobillerin bataryaları da araç sahibinin evinde kurulan şarj cihazı veya yollardaki DC hızlı şarj istasyonlarındaki cihazlarla doldurulabiliyor. Peki son gelişmelerden sonra benzinli ve elektrikli otomobiller arasındaki yakıt/enerji maliyeti ne durumda, gelin hep birlikte bakalım.



    Benzinli Clio vs ZOE



    Örneğin; Renault Clio'nun 90 beygirlik 1.0 TCe motorlu versiyonuyla Renault ZOE'nin 100 kW'lık R135 versiyonunu karma kullanımda ele alalım. Fabrika verilerine göre Clio'nun ortalama yakıt tüketimi 100 km'de 5,4 litre olarak karşımıza çıkarken ZOE'nin de 100 km/de ortalama 17,7 kWsa enerji tüketimine sahip olduğunu görüyoruz. Clio'da 42 litre yakıt deposu, ZOE'de de 52 kWsa batarya paketi mevcut.



    1000 kilometrelik bir mesafeyi Clio'nun yakıt tüketimine göre hesapladığımızda ortalama 1836 TL gibi bir yakıt maliyeti karşımıza çıkıyor. ZOE için kWsa başına DC hızlı şarj ücretini mevcut fiyat tarifelerine göre ortalama 7,5 TL olarak aldığımızda aynı mesafe için 1328 TL gibi bir maliyet oluşuyor. Evde şarj edilmesi halinde ise (kWsa başına 2,6 TL'den) bu fiyat 460 TL'ye kadar düşüyor.



    Renault ZOE, 110 km/s sabit hızda ve 20 derece hava sıcaklığında 250 km civarında menzil sunuyor. Bataryanın DC hızlı şarj ile 42 dk'da %30-80 doluma ulaştığını düşünürsek, 1000 km'lik mesafe için 6-7 kez şarj etmek gerekebilir. Bu da yolculukta şarj için fazladan 4-5 saat harcamak anlamına geliyor. Renault Clio ise aynı koşullarda tek depoyla 750-800 km arasında mesafe kat edebiliyor.



    Liste fiyatı olarak karşılaştırdığımızda ise Clio'nun 868.000 TL, ZOE'nin ise 1.170.000 TL'lik etikete sahip olduğu görülüyor. Yani arada 300 bin TL gibi bir fark söz konusu.



    Otomobil Ortalama yakıt/enerji tüketimi Benzin (TL) Evde şarj (TL) DC şarj (TL) 1000 km maliyet (TL)
    Clio 1.0 TCe 90 bg 5,4 lt/100 km 34 - - 1836
    ZOE R135 17,7 kWsa/100 km - - 7,5 1328
    ZOR R135 17,7 kWsa/100 km - 2,6 - 460


    Dizel C4 X vs e-C4 X



    Güncel fiyatlarla elektrikli, benzinli ve dizel araçların ortalama yakıt tüketim karşılaştırması
    Dizel tarafında ise 130 beygirlik 1.5 BlueHDI motora sahip Citroen C4 X ile 100 kW güç sunan %100 elektrikli e-C4 X'i ele alalım. Dizel motorlu otomobilin birleşik yakıt tüketimi fabrika verilerine göre 100 km'de 5,1 litre olarak karşımıza çıkıyor. e-C4 X'in enerji tüketimi ise 100 km'de 15,3 kWsa. Bu kapsamda, 1000 km'lik karma kullanımda dizel model 1683 TL yakarken %100 elektrikli muadilinde bu değer 1148 TL olarak karşımıza çıkıyor.



    Ayrıca Bkz.OSD Başkanı: "Otomotivde talebi ithalata kaptırdık"



    Citroen e-C4 X, 100 km/s sabit hızda, 20 derece sıcaklıkta 250 km'ye kadar sürüş menzili sunuyor. 100 kW hızlı şarj desteğine sahip olan modelin 30 dakika civarında %30-80 doluma ulaştığını düşünürsek yine uzun yol kullanım senaryosunda 3-4 saatin otomobili şarj etmeye ayrılacağını söyleyebiliriz. Dizel motorlu C4 X ise 50 litre yakıt deposuna sahip.



    Otomobil Ortalama yakıt/enerji tüketimi Motorin (TL) Evde şarj (TL) DC şarj (TL) 1000 km maliyet (TL)
    C4 X 1.5 BlueHDI 130 bg 5,1 lt/100 km 33 - - 1683
    e-C4 X 100 kW 15,3 kWsa/100 km - - 7,5 1148
    e-C4 X 100 kW 15,3 kWsa/100 km - 2,6 - 400


    Bu yazıyı markaların resmi internet sitesi üzerindeki verilerden yola çıkarak gerçek verilere yakın bir fikir vermesi açısından hazırladık. Farklı senaryolarda (şarj istasyonunun bozuk çıkması, hava sıcaklıkları, klimanın açık-kapalı olması) verilen değerler ve süreler farklılık gösterebilir.



    Not: Renault ZOE, WLTP'ye göre 389 km'ye kadar sürüş menzili sunuyor. Ancak bu ölçümlerin çoğu şehir içi, bir kısmı çevreyolu ve küçük bir kısmı da otoyol sürüşünü içeriyor. Yukarıda da gördüğümüz gibi 110 km/s sabit hızda otomobilin menzili 250 km'ye kadar düşüyor. Ancak şu da var ki elektrikli arabaların parladığı kısım şehir için sürüşler oluyor. Özellikle yoğun trafikte devreye giren rejeneratif frenleme ile menzil değerinin fabrika verisinin bile üzerine çıkabildiğini görmekteyiz. Dolayısıyla elektrikli otomobilleri buna göre değerlendirmek gerekir.









  • Her geçen gün gittikçe daha da fakirlesen bir ülke mensubu olarak lpg candir gerisi heyecandir diyorum atmosferik corolla civic basta olmak uzere herkes aracina sahip ciksin diyecegim
    Malesef bir kesim ya aracini yukseltmekten vazgececek ya segment dusecek ya da elinden cikarmak zorunda kalacak
    Hic araci olmayanlar mi rüyalarda buluşuruz...
    Yaklaşık bir ay önce tam elektrikli Volvo xc40 kullanmaya başladım. Fikir vermesi açısından bazı bilgileri paylaşmak isterim. Ama öncelikle elektrikli mi fosil yakıtlı mı tartışmalarındaki en temel ayrım kişilerin kullanım özellikleridir. Örneğin ben ayda 1000 km anca yapan, her gün araba ihtiyacı olmayan ve yılda en fazla 1-2 kez uzun yola çıkan birisiyim. Diğer yandan kapalı garajı olan ve orada bana şahsi bir park yerini verebilen bir apartmanda oturuyorum. O yüzden araç tercihi yaparken bu ve benzeri durumlar çok farklılık yaratacaktır diye düşünüyorum.

    - kapalı garajda kendi elektrik saatimden bir priz çektirip (1000₺’ye maloldu.) şarjımı orada gerçekleştirebiliyorum. %25-30 civarında şarja taktığımda %80’e gelmesi yaklaşık 10-11 saati bulmuyor. Arabayla her dk çıkmadığım için bu süre benim için hiç sorun değil mesela. Eğer süreyi kısaltmak istersem bir ac şarj ünitesi kurdurabilirim. Onun da maliyeti yaklaşık 20-25 bin tl.

    - bayramda İstanbul-Gölcük arası toplam 260 km yolculukta ortalama 15-16 kW tüketim yapmıştım. Evden şarj ettiğim için ortalama maliyet fosil yakıtlarla karşılaştırıldığında son derece düşük oluyor haliyle. Uzun yolda dc şarjla maliyet yükselse bile benim için katlanır seviyede oluyor.

    - aracın sessizliği, hızlanma tepkisi, bakım maliyetlerinin olmaması (ortalama yıllık 5-6 bin), evde düşük maliyetle şarj imkanı, uzun yolda yaygın şarj istasyonu imkanı (genellikle Ege ve Akdeniz’e gidiyoruz arabayla ve her dinlenme tesisinde istasyon mevcut) ve benzeri durumlar benim için tercih sebebi oldu.

    - 26 haziranda 1.8 milyona teslim aldım aracımı. Şimdiki piyasadaki araç fiyatları ve. 34-35₺ olan yakıt fiyatlarına bakınca rasyonel bir karar aldığımı düşünüyorum.

    Soruları olan olursa bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım
    23 yıldır eşşek yerine konuldunuz. Ama size eşşek bile fazla. Değil araca eşşeğe bile binemicek durumdasınız ezik medeniyet. Babanızın size bıraktıgı ulke, bu boktan zamandan daha iyiydi. Siz dahada bok ettiniz. Parası olan kaçtı gitti. Olmayanlarda sizinle kölelik yapıyor.

    Kendine saygısı olan , ahlaki değerleri olan , çocunun geleceğini düşünenler acı çekiyor.
    Ötekilerse her bii bi çeşmeye oturmuş bana ne lan dio. Benim keyfim yerimde. Simitçisinden öğretmenine, hakiminden doktoruna zerre umrunda değil ötekiler. Çeşmesi olan kast sistemine girip devam edio.
    Okuyan gençler yurt dışına kaçın yapabilirseniz, Diploma diploma diye zırlayıp durmayın.
    Böyle hesaplamak mantıklı değil bence. Batarya performansı sıcaklığa vs değişiyor. Zamanla performansı düşüyor. Hızlı şarj da batarya ömrünü bitiren birşey. Ne kadar kayıp olacak bunlar daha henüz tecrübe ediliyor. 10 yıl sonra o batarya paketinin değişmesi gerekecek belki. Bu 10 yıl içinde km başına yapılan tasarrufla batarya değişimi yapılabilecek mi ? Yoksa batarya değişimi yapılınca yapılan tasarruflar uf mu olacak. 10 yıldır kullanımda olan elektrikli kaç otomobil var. Lityum fiyatları 10 yıl öncesine göre uçtu gitti. 10 yıl sonra ne olacak belli değil. Belki yeni batarya sistemi gelecek. Bu da mevcut otomobile uyacak ya da uymayacak. Uysa bile performansı aynı olacak mı?
    Batarya değişimi olacağını düşünmeden bakınca elektrikli otomobil çok güzel gözüküyordu gözüme. Bunu farkedince o kadar kolay olmayacağını anladım. 100bin km için buradaki hesaba göre 5000 dolar gibi bir tasarruf görülüyor. Bu da yavaş şarj maliyeti ile oluşan fark. Batarya değişimi 4000 dolara yapılırsa 100bin km'de sadece 1000 dolarlık bir avantaj sağlanmış oluyor. Buna da avantaj demek uygunsa. Hızlı şarj ile daha pahalıya bile gelecektir. Aracı alıp hiç kullanmasak bile batarya kimyası gereği kapasite kaybı yaşıyor. O batarya yaşı gereği her durumda değişmesi gerekecek, kaçamıyoruz.
    Bunu farkedince elektrikli otomobillerin tüm albenisi gitti gözümden. %30 motor verimli hatta toplam aktarma organlarıyla birlikte %15'lere kadar düşen verimle çalışan içten yanmalı otomobile karşılık %80 verimle çalışan elektrik motorlarının bulunduğu nerdeyse mekanik parçası olmayan otomobille sonuçta oluşmayan ekonomik fark anlamsız kalıyor.
    Elektrikli otomobillerin tek güzel yanı temizliği, ve sessizliği başka birşey değil.
    Görüşüme göre olay hibritlerde duracak gibi. Şehir içi dur-kalk'lardaki avantajı artık zorunluluk. Küçük bataryaya sahip oldukları için de maliyet dezavantajı daha az.
  • Her geçen gün gittikçe daha da fakirlesen bir ülke mensubu olarak lpg candir gerisi heyecandir diyorum atmosferik corolla civic basta olmak uzere herkes aracina sahip ciksin diyecegim
    Malesef bir kesim ya aracini yukseltmekten vazgececek ya segment dusecek ya da elinden cikarmak zorunda kalacak
    Hic araci olmayanlar mi rüyalarda buluşuruz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böyle hesaplamak mantıklı değil bence. Batarya performansı sıcaklığa vs değişiyor. Zamanla performansı düşüyor. Hızlı şarj da batarya ömrünü bitiren birşey. Ne kadar kayıp olacak bunlar daha henüz tecrübe ediliyor. 10 yıl sonra o batarya paketinin değişmesi gerekecek belki. Bu 10 yıl içinde km başına yapılan tasarrufla batarya değişimi yapılabilecek mi ? Yoksa batarya değişimi yapılınca yapılan tasarruflar uf mu olacak. 10 yıldır kullanımda olan elektrikli kaç otomobil var. Lityum fiyatları 10 yıl öncesine göre uçtu gitti. 10 yıl sonra ne olacak belli değil. Belki yeni batarya sistemi gelecek. Bu da mevcut otomobile uyacak ya da uymayacak. Uysa bile performansı aynı olacak mı?
    Batarya değişimi olacağını düşünmeden bakınca elektrikli otomobil çok güzel gözüküyordu gözüme. Bunu farkedince o kadar kolay olmayacağını anladım. 100bin km için buradaki hesaba göre 5000 dolar gibi bir tasarruf görülüyor. Bu da yavaş şarj maliyeti ile oluşan fark. Batarya değişimi 4000 dolara yapılırsa 100bin km'de sadece 1000 dolarlık bir avantaj sağlanmış oluyor. Buna da avantaj demek uygunsa. Hızlı şarj ile daha pahalıya bile gelecektir. Aracı alıp hiç kullanmasak bile batarya kimyası gereği kapasite kaybı yaşıyor. O batarya yaşı gereği her durumda değişmesi gerekecek, kaçamıyoruz.
    Bunu farkedince elektrikli otomobillerin tüm albenisi gitti gözümden. %30 motor verimli hatta toplam aktarma organlarıyla birlikte %15'lere kadar düşen verimle çalışan içten yanmalı otomobile karşılık %80 verimle çalışan elektrik motorlarının bulunduğu nerdeyse mekanik parçası olmayan otomobille sonuçta oluşmayan ekonomik fark anlamsız kalıyor.
    Elektrikli otomobillerin tek güzel yanı temizliği, ve sessizliği başka birşey değil.
    Görüşüme göre olay hibritlerde duracak gibi. Şehir içi dur-kalk'lardaki avantajı artık zorunluluk. Küçük bataryaya sahip oldukları için de maliyet dezavantajı daha az.





  • Renault megane 1.2 tce araç var 10 lt yakıyor, km başına 3.5 tl yakan megane mı olur. Üstüne kredi olmasa anında satar tüplü yada dizel araca geçerim.

  • 27 milyon bunun böyle olmasını istediği için maalesef geride kalan 59 milyon olarak bunları 5 yıl boyunca yaşayacağız. Bunlar iyi günler
  • rx7enes R kullanıcısına yanıt

    100binde batarya ölmeyi geçtim ölmeye yaklaşmaz bile. 1000 dolum sunsa ki bu normal bi rakam 3000 de %70e düşüyoru taahhüt eden de var. 400 de menzil olsa hadi son dönemlerde de menzil düşsün 300bini çıkarır. Durduk yere bitme olayı da bi 10-15 senede anca olur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli otomobillerin tek kusuru menzili. Menzil işi de çözülürse benzinlilerin sonu gelir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çok güzel, faydalı bir içerik olmuş. elinize sağlık.

    Bu incelemeyi, birde komple şehir içi olarak yaparsanız, daha faydalı olur. çoğu kişi ayda bir bile çıkmıyor şehir dışına. zaten çok mantıklı da gelmiyor elektrikli araç ile. gidilir mi? gidilir ama acelen olmamalı.

    ayrıca elektrik fiyatı, evde 3 lü tarifede gece 22:00 den sonra daha da uygun oluyor.

  • şurda arkadaş tesla üzerinden güzel bi toplam maliyet hesabı çıkarmıştı. bekçi modu bile teslada aylık ciddi masraf.




    Güncel fiyatlarla elektrikli, benzinli ve dizel araçların ortalama yakıt tüketim karşılaştırmasıEngin Ozorenyoutube
    Değerli izleyicilerim, Araçlarına sahip olanlar ve olmak üzere olanlar ve merak edenler için 5000 KM 1 AY boyunca karşılaştığım bedeller üzerinden sizlerle maliyet analizi yapmak istedim. Sabit Giderler Değişken Giderler Finansman Giderleri gibi konularda açıklamalarda bulundum. Tesla Model Y Performance aracın toplam yürütme maliyetleri ne kadar ? Araç km de ne kadar harcama yapmamıza neden oluyor ? DC şarjlar ile bu oran ne olur ? Ev Şarjı ile ne kadar tasarruf ederiz. Sizce bu araç kullanım açısından verimli mi ? Yoksa bizim geleceğimizi ipotek altına mı alıyor ? Gelin hep birlikte bu ufuk açıcı farklı bakış açısını birlikte inceleyelim. Programı değerlendirirken örnek aldığım ve değerli yorumlarından feyz aldığım kanallar: @cihatecicek @barissoydan @MeseleEkonomi @AtillaYesilada @evrimagaci @PROFDROZGURDEMIRTAS @IntegralForexTV @artunckocabalkantv @tesla @dolubatarya @sekizsilindir @eversarj dır.
    https://www.youtube.com/watch?v=DkttPaEVZ4Y
  • arada fazla fark yok karşılaştırma gereken 100 km de 4 litre yakan araçlarla karşılaştırılması gerek.bence elektrik li pahalı hem fiyat olarak hem zaman kaybı bu haldeyken bile fazla fark yok elektrik ucuz değil zamanla daha da pahalaşacak şarj etmek.evde şarj edeceksin ama araçlar yaygınlaşınca elektrik üretimi artacak ve maliyetli olacak elektrik üretmek zaten maliyetli şu an bile pek bir avantajı kalmıyor.şehir içleri elektrik li araç iyi aslında firmalar şehir içi için üretsinler kiralama v.s şehir dışı benzilni dizel şehirler temizlenir.

  • Evden şarj durumunda, evdeki şarj aletinin kurulumunu yok sayan bir karşılaştırma olmuş tabii; aracınızla kaç KM yapacaksınız bunun ne kadarı şehir içi ne kadarı şehir dışı ve elektrikli araçlarda şarj aleti kurulumu masraflarını vs. düşündüğümde yaptığım hesaplarda çok da avantajlı olmadığını görmüştüm fakat, şimdiki akaryakıt fiyatlarıyla avantajlı olmaya başlamıştır tabii

  • evde şarjla nası 1000km gidebilioruz

  • hayatimiz hesapla gecti
    basit matematik hesaplama islemlerinde dunya birincisiyiz hepimiz

  • Bir insanın sırf araba sürebilmek için bu kadar hesap yapmaması gerek ya.

  • 23 yıldır eşşek yerine konuldunuz. Ama size eşşek bile fazla. Değil araca eşşeğe bile binemicek durumdasınız ezik medeniyet. Babanızın size bıraktıgı ulke, bu boktan zamandan daha iyiydi. Siz dahada bok ettiniz. Parası olan kaçtı gitti. Olmayanlarda sizinle kölelik yapıyor.

    Kendine saygısı olan , ahlaki değerleri olan , çocunun geleceğini düşünenler acı çekiyor.
    Ötekilerse her bii bi çeşmeye oturmuş bana ne lan dio. Benim keyfim yerimde. Simitçisinden öğretmenine, hakiminden doktoruna zerre umrunda değil ötekiler. Çeşmesi olan kast sistemine girip devam edio.
    Okuyan gençler yurt dışına kaçın yapabilirseniz, Diploma diploma diye zırlayıp durmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jubeii -- 18 Temmuz 2023; 10:57:11 >
  • Lord Melkor kullanıcısına yanıt
    100bin km'yi tamamlamak demek zaten 10yıl eder ortalama günlük kullanan birisi için. En ucuz elektrikle yani yavaş şarj ile edilen tasarruf 5bin dolar. Hızlı şarj ile bu tasarruf 2bin dolarda kalacak. O fiyata batarya yoktur. Yeni batarya 6bin dolar yanlış görmediysem. Yani 300bin km'de hızlı şarj ile kullanımda batarya değişimi yapılınca benzin ile aynı fiyata geliyor. Yavaş şarj ile 120bin km den sonra avantaj işte onda da batarya dayandığı süre boyunca.
    Demek istediğim elektrikli otomobillerin daha avantajlı olabilmesi için araç fiyatlarının kesinlikle yarı fiyatına düşmesi lazım. Km başına daha uygun olması için de batarya fiyatlarının 3'te bir fiyatına inmesi lazım. Diğer türlü bir anlamı kalmıyor temizlik ve sessizlik dışında.

  • Yaklaşık bir ay önce tam elektrikli Volvo xc40 kullanmaya başladım. Fikir vermesi açısından bazı bilgileri paylaşmak isterim. Ama öncelikle elektrikli mi fosil yakıtlı mı tartışmalarındaki en temel ayrım kişilerin kullanım özellikleridir. Örneğin ben ayda 1000 km anca yapan, her gün araba ihtiyacı olmayan ve yılda en fazla 1-2 kez uzun yola çıkan birisiyim. Diğer yandan kapalı garajı olan ve orada bana şahsi bir park yerini verebilen bir apartmanda oturuyorum. O yüzden araç tercihi yaparken bu ve benzeri durumlar çok farklılık yaratacaktır diye düşünüyorum.

    - kapalı garajda kendi elektrik saatimden bir priz çektirip (1000₺’ye maloldu.) şarjımı orada gerçekleştirebiliyorum. %25-30 civarında şarja taktığımda %80’e gelmesi yaklaşık 10-11 saati bulmuyor. Arabayla her dk çıkmadığım için bu süre benim için hiç sorun değil mesela. Eğer süreyi kısaltmak istersem bir ac şarj ünitesi kurdurabilirim. Onun da maliyeti yaklaşık 20-25 bin tl.

    - bayramda İstanbul-Gölcük arası toplam 260 km yolculukta ortalama 15-16 kW tüketim yapmıştım. Evden şarj ettiğim için ortalama maliyet fosil yakıtlarla karşılaştırıldığında son derece düşük oluyor haliyle. Uzun yolda dc şarjla maliyet yükselse bile benim için katlanır seviyede oluyor.

    - aracın sessizliği, hızlanma tepkisi, bakım maliyetlerinin olmaması (ortalama yıllık 5-6 bin), evde düşük maliyetle şarj imkanı, uzun yolda yaygın şarj istasyonu imkanı (genellikle Ege ve Akdeniz’e gidiyoruz arabayla ve her dinlenme tesisinde istasyon mevcut) ve benzeri durumlar benim için tercih sebebi oldu.

    - 26 haziranda 1.8 milyona teslim aldım aracımı. Şimdiki piyasadaki araç fiyatları ve. 34-35₺ olan yakıt fiyatlarına bakınca rasyonel bir karar aldığımı düşünüyorum.

    Soruları olan olursa bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bu günleri görerek

    1.33 corolla aldım aralık ayında :) birde lpg taktırdım.

    km de 1TL yakacaktır diye düşünüyorum.


    birde subaru forester var 2.0 benzinli oda 3-3.5tl arası yakacaktır tahminen




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sar1Lac1 -- 18 Temmuz 2023; 12:21:12 >
  • Forumda bir konu değil de içerik olarak verildiğinden bu karşılaştırma çok havada kalmış. Aracın bakım masrafları (örneğin lastik ömrü elektriklilerde daha az ama balata ömrü daha uzun, mekanik daha az vb.) , pil ömrü ve pil değişim masrafı, kışınki pil performans düşüşü, vergilendirme gibi maliyetlerde bu denkleme katılmalıydı.

  • Bunu ögrenen hükümet benzine motorine zam gelir de elektrikli araca binenlere gelmezmi deyip elektrige bi kitleme yapar mı aceba ??

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.