< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Güncel fiyatlarla elektrikli, benzinli ve dizel araçların ortalama yakıt tüketim karşılaştırması (3. sayfa)
-
-
Konu nasıl hızlı şarj değil? Nüfusun sadece %5 'i hadi %10'u evinde 11kw tesisat yaptırıp yavaş şarj ile fullşarj yapabiliyorsa, dışarda da bu kadar uzun süre beklemek mümkün değilse hızlı şarj tam da konumuz. Hızlı şarj olan aracın bataryası da cok hızlı bitiyor. Birkaç yılda %70 hadi %80'e insin. Küçük sinek büyük sinek, fark ediyormu? İngiltere'de adamın 120bin sterline aldığı Porsche Taycan bataryası 1 yılda %80'e inmeden, değeri %50'ye indi, videosu var. Bu da gösteriyor ki, batarya bozulmasa bile bu araçlar kısa sürede değeri bitiyor. Satmaya çalıştığında göreceksin
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bence evde şarj imkanı olmayan şuan almamalı. Bana mantıklı gelmiyor. Garajı olan evde şarj edebilen almalı. Diğer türlü eziyet olur. Batarya %70-60 altına inmesi muhtemelen garanti kapsamında değişmesini gerektirir. Togg bile 160bin km garanti veriyor. Bir yılda batarya %80e felan inmez dostum o paket muhtemelen bozul. Bissürü çalışma var on yıllık teslalar var aç bak. Önüne düşen ve inanmak istediğin tek habere inanma
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektrikli araçları mecburen sevmek zorunda kalacağım benzin fiyatları böyle giderse.
-
Güzel bir kıyaslama, excel / DB meraklısı olduğum için tablo yapısındaki sıkıntı dikkatimi çekti. Tablodan bir satır veya iki sütun eksiltilebilir. Database (ve excel tablolarında) en önemli sorulardan biri, her bir satır neyi ifade ediyor sorusudur.
Eğer her bir satır bir araba modeli ise, 3. satırı kaldırıp, en sağdaki kolana 1000 km minimum maliyet deyip, bir kolon daha ekleyip ona da DC maliyet denilebilir.
Daha iyisi her bir satır bir sürüş maliyeti seçeneğidir deyip (bir anlamda şu anki gibi), en soldaki kolanda elektrikli araba modelinin yanına seçilen şarj opsiyonu yazılıp üç farklı birim fiyat kolonu tek kolonda birleştirilebilir (enerji (yakıt/elektirik)) ve tablo iki kolon daralabilir. (Tabii bu bir DB olsa, iki bilgiyi bir kolonda birleştirmeyiz (model - şarj tipi))
-
1150 liraya MG4 alındı. 170 hp. 0-100 7,7 sn.
13 kwh ile dolaşıyorum. 2,22* 13=28,86 Km'de 30 kuruş yakıyor evden doldurma ile.
Benzin 7 litre yaksa 7*34=238. 2 lira 38 kuruş yapıyor.
15 km yapıyorum yılda ve 30 bin cebimde kalıyor. Aslında 30 bin bana sunduklarının yanında hiçbir şey.
Bu sessizliği BMW 3 serisinde ve A4'te alamadım. Muhtemelen Merc C serisinde de alamam. E serisi 5 serisi veya A6 gibi bişey almam lazım bu kabin sessizliği için.
Bu seriliği 1.6 turbolarda alamıyorum. Serilik için 2000 motorlu bir versiyonunu almam lazım yukarıda yazdıklarımın. Bu da zannediyorum 3-4 milyonu bulacaktır.
1150 liraya bunları aldım. Bu seriliği ve sessizliği.
Kaybettiklerime gelince; Şarjı takip etme her an kafanızda olan bir şey.
Uzun yolda mutlaka plan yapma gerekliliği.
Uzun yolda yüksek süratlere çıkmama kısıtı.
Uzun yola çıkmayı gerektirecek bir şey olursa ne yapmam lazım soruları.
Evet, uzun yol sık yapan biriyseniz bence uzak durun. Aksi halde üst düzey konfor.
-
Ben akü ömrü kısa diye cesaret edip güneş paneli alamazken bu paralada elektrikli arac alanlara hayret ediyorum ama bir zamanlar bagajinda büyük tüp taşıyıp lpg li arabaya binenlere gülmüştük ama adamlarin bedava arabaya bindiklerini yillar sonra anladik bu elektrik olayida öyle olabilir 😁
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben artik o ak trol ve cahil kesimin hukumeti temize cikarmak adina buldukları bahanelerle ilgilenmiyorum nasil bulup cikariyolar onu da anlamiyorum benzine gelen zamları fetoculere yiktilarya 😁
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evinde buzdolabi tv calistiran gariban ne yapsin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
evde sadece sarj istasyonuna bağlı elektrik fiyatı artar. kısacası ayirirlar onları. arac sarj için ayrı fiyat ev için ayrı fiyat.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Elektrikli araba alacak adamın evde sarj imkanı olması lazım:
Yoksa her sarj için AVM veya sarj istasyonuna gitmek ile bu iş olmaz
-
Egea 1.3 Multijet 100 KM'de 3.6 LT yaktım bayramda.Eskişehire gidiş geliş 22LT yaktık
Elektrikli araçların hızlı satılabilmesi batarya kapasitesinden geçer.Ben 200KM menzilli elektrikli araç almam.100.000TL daha ucuz dahi olsa yine almam
Rahat rahat satılabilmesi için min menzil 600Km olması gerekiyor
-
Benim beyin kimyam değişti, duygularımızla da kimyamızla da oynuyorlar...
Ben bu şarlatanlığa sessiz kalanlardan ve bunları destekleyenlerden ölesiye tiksiniyorum...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
-
1.0 TCe LPG ye son derece uyumlu ve az yakan bir motor. LPG ile tüketim yarı yarıya düşer. Bu da elektriğe göre daha makul olmasını sağlar. Ayrıca elektrik fiyatları böyle kalmaz. Ve her zaman evden şarj edilmeyeceği de göz önünde bulundurulunca Zoe gibi en az yakan elektrikli bir aracın bile makul bir tarafı kalmıyor. Ki zoe mtv si en düşük elektrikli araç. Diğerlerinin çok daha yüksek. Elektrikli araçlar Türkiye’ye 2 gömlek fazla şu an. Keşke kullanılabilir seviyede olsaydı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tek kusuru menzil değil menzille beraber dolum süresinin uzun olması. Uzun yola gitsen ya ulaşım süren direkt x2 oluyor ya da ulaşım maliyetin x3 oluyor. Şarj istasyonunda yer bulabilmekte şans işi. Değmiyor eziyetine.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Clio 1.0 TCe 90 bg denen araba 5.4 litre yaksın, forumda 2 kişiye sıfır km hediye alacağım.
Şu yalanları bırakın artık yeter.
-
Uzun yolda ben 4-4,5 arası yaktırıyorum.
-
Aslında işin özü burada. Sigorta şirketleri bu kapitalist dayatmanin nereye varacağını gayet iyi biliyor ve tedbirlerini şimdiden alacaklardır. Bazı uyaniklarin, kasten ve çaresizce elektrikli araç piyasasını canlı tutma hezeyanlarini gülerek izliyorum. Bu piyasayı canlı ve hareketli tutmazlarsa 2-3 sene sonra milyonluk oyuncaklari kime satacaklar. Herkesin özel garajlı evi mi var? Zaman satın alamayacagimiz tek şey, birçok insana yollarda sıcakta karda camurda saatlerce şarj beklemek cazip(!) gelmeyebilir. Hakaretler, asagilamalar gırla forumda elektrik fanboylari tarafında.
Mtvden bahseden yok, kaskodan, batarya fiyatından, klima açtığında menzilin ne kadar düştüğünden, hızlandığında bataryanın ölçülemeyecek düzeyde azaldığından bahseden yok. Herkes varsa yoksa az yakıyor, çevre dostu vs. Elektriği havadan çekip depoluyoruz sanki.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A.J. Pacino -- 19 Temmuz 2023; 21:42:55 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
e-araçlarda menzili uzun dolum süresini kısa göstermek için tüketiciyi yanıltma kategorisine giren oyunlar oynanıyor.
Menzildeki oyun:
Örneğin Skywell Türkiye ET5 araç tanıtımlarında menzil 642km diyor. Bu menzil Çin standardı CLTC e göre fakat CLTC gerçek menzilin nerdeyse 2 katı şişirilmiş rakam yani orada 642 diyorsa o gerçekte 321 km ve o da ideal şartlar altında tutumlu şekilde (birçok e-araç kullanıcısı otobanda 90km/h pek geçmiyor, yaz/kış klima bile açmıyor) kullanılırsa. AB standartı WLTP, CLTC kadar olmasa da ondaki menzil rakamları da şişirmece.
Dolum süresinde kandırmaca:
Örnek verdiğimiz ET5 aracında hızlı şarj süresi 30dk diyor fakat bu 30dk'nın bataryanın %30 - %80 arası yani %50 bataryanın yarısının dolması için gereken süre olduğunu belirtmiyor. Fakat menzil rakamlarını %100 şarj olmuş batarya için veriyorlar!
Bataryanın fiziksel sınırlarını gizleme amaçlı kandırmaca:
Bataryanın %30-%80 arası şarj 30dk sürüyorsa, %80-%100 arasında %20 şarj oran orantı ile çok kısa sürer gibi düşünülüyor fakat tam tersi geçerli. %80-%100 arası şarj son derece uzun. 2022 model elektrikli Hyundai 'nin şarj grafiği bu durumu gösteriyor.
%80 şarj yaklaşık 20dk sürerken 100% şarj 55dk üstü sürüyor. Nitekim bu sebepten dolayı yol üstü hızlı şarj yaparken çoğu kişi %90'a gelmeden aracı şarjdan alıyor cunku yol üstünde 1 saat beklemekten sıkılıyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X