< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Güncel fiyatlarla elektrikli, benzinli ve dizel araçların ortalama yakıt tüketim karşılaştırması (4. sayfa)
-
-
Bu 100 bin km'de batarya bitmesi muhabbetini forumda kim başlattı bilmiyorum ama Tesla'lar yıllardır var ve 100 binlerce mil yol katediyorlar.
İnsanlar hiç mi yabancı yayınları takip etmiyorlar?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Objektif bir şekilde yorum yapmaya çalışacağım.
Bence hiç kimsenin değinmediği olaylar var.
Mesela ilk olarak arabaların kaza yapıyor olması.
Kaza anında pilli bir arabanın mı yanması daha olası yoksa günümüzde kullandığımız içten yanmalı motorlar mı ?
Daha basit olsun. Ciddi bir kazada hangisinin içinde olmak isterdiniz ? Kimyasal madde içeriği ve pillerin darbelere verdiği etkileri düşünün.
İkinci olarak pil kullanılmadığında da eskiyen bir şey. Hani yıllarca garajda saklanmış antika arabaları düşünün değerinden bir şey kaybetmiyor. Bir de bu araçları düşünün. Büyük ihtimalle pilleri şişecek ya da akacak.
Apple %80 garanti veriyor. Ortalama bir telefon 2 yılın sonunda bataryasını değiştirmek gereken bir duruma geliyor.
Batarya eskidikçe ne oluyor onu kimse detaylandırmıyor.
Bataryalar eskidikçe sadece depoladıkları güç azalmıyor. Aynı zamanda daha verimsiz çalışmaya başlıyorlar. Yani şarj ederken ve kullanırken ısınıyorlar. Güç kaybı oluyor. Basit olması için şöyle anlatayım.
Rakamlar farazi seçilmiştir.
Diyelim ki 2000 mA bir batarya var. Bu bataryayı şarj etmek için bizim harcıyacağımız güç 100 birim olsun.
Batarya eskidiğinde iç direnci artacağı için biz bu bataryayı doldurmak için 110 birim enerji harcıyacağız buna karşılık batarya bize 1900 mA güç sağlayabilecek. Aynı zamanda iç direnci arttığı için dolum yavaşlayacak çünkü batarya ısınacak. Aynı şekilde kullanırken de ısınacak bu yüzden anlık olarak verebileceği güç miktarı da düşecek.
Yüksek güç kullanımı olarak herkes dizüstü bilgisayar bataryalarını kendisine örnek alabilir. İlk başlarda saatlerce giden batarya daha sonrasında 10-20 dakikaya düşüyor.
Üçüncü olarak batarya %100 dolu iken araç daha hızlı hızlanıyor ve maksimum hızı da yüksek. Ama batarya azaldıkça diyelim ki %20’ye düştü bu sefer maksimum hızı da azalıyor Torku da düşüyor. Klasik içten yanmalı motorlar da hiçbir zaman maksimum hız ya da tork düşüklüğü olmuyor. Ne olursa olsun en fazla 5 dakikaya depo doluyor ve tekrar maksimum menzil ulaşıyor.
Dördüncü olarak bataryalar üretilirken bunlar hesaba katılırsa klasik içten yanmalı arabaların üretilmesi daha çevreci. Elektriği üretmek de çevreye zarar veren bir şey elektrikli arabaların kargo emisyonu kullanırken kesinlikle sıfır değil. Elektriği hesaba katmanız gerekiyor.
Beşinci olarak batarya ömrü dolduğunda ne olacağını kimse söylemiyor. Bu bataryalar çevreye uygun bir şekilde yeniden dönüştürülebilecek mi yoksa çevreye daha da zarar veren çöp atıklar mı olacak ? Bir şeyi bir kere için yapmak başka toplum için milyonlarca kere yapmak başka. Herkes elektrikli araba kullanırsa ömrünü tamamlayan bataryalara ne olacak ?
Son olarak benim düşüncem şöyle:
Elektrikli arabalara karşı değilim ama sadece elektrikli araba kullanmak bazı alanlarda dezavantaj oluşturuyor. Elektriği tamamen çevreci kaynaklardan üretebilseydik ve bataryalar bu kadar sorunlu olmasaydı elektrikli arabalar muhteşem çözümler olacaktı.
Nasıl ki dizel ya da benzin araba alırken ufak tefek farklılıklar var ama oturup bunun üzerine çok düşünmek gerekmiyor aynısı elektrikli araçlar için de sağlanabilseydi o zaman bu iş oldu derdik.
Ama şu anda zorlama şarj süresi, menzil, bataryanın ömrü gibi şeyler çözülmüş olsaydı elektrikli araba bence daha popüler bir şey olabilirdi. Şu anda elektrikli arabalar üzerinden bir ekonomi oluşturulmaya çalışıldığını düşünüyorum. Kapitalizim yeni şeylere kullanır ve bunun üzerinden kazanç elde eder. Bunu toplumun iyiliği için yapıldığını söyler ve gösterir. Acaba gerçekten öyle mi?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
elektrik zammının eli kulağında faturalar 1k ya çıkınca tekrar hesapla altan
-
çatıda 32 tane güneş paneli var isterse 5.000 tl olsun sıkıntı yok
-
Elektrikli aracını evinde, iş yerinde şarj edebilen şanslı azınlık dışında araçların elektrik tüketiminin bu kadar uygun olmasına rağmen ben yine de mantıklı bulmuyorum elektrikli araçları. Tabii bu dediğim şey bizim ülkemize has bir sorun. Şehirleşme problemlerimiz, kalabalıkların yayılamaması gibi nedenlerle benzin istasyonu tarzı şarj yerlerinde bu araçları şarja bırakmak çok meşakkatli bir iş haline gelecek. Sokaklara uygun tertibat kurulmadan ve sokak park yerlerinde şarj edemeden genel kitleye yayabileceğimizi sanmıyorum.
-
Saçma karşılaştırma hibritle olacak ama öyle sekizsilindir kanalında ki gibi yok klima kapalı yok koltuk ısıtma kapalı saçmalıklarını yapmadan muhtemelen evden şarj ile karşılaştırma yapıldığı takdirde mesela Yaris hibrit ile aynı yakıt yakıyor olabilirler zaten bu teknoloji daha gelişmeye açık Tesla harici alınmaz( otonom sürüşte rakipsiz olduğundan dolayı)
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Valla abi kafamdaki tek soru pil ömürleri, fosil yakıtlı bi aracı düzgün bakımlar ile 50 sene sürersin ama bu araçlar bakalım ne zaman pil ömürleri yüzünden patlayacak merak ediyorum.
-
hocam selam, neredeyse yazdığın her konuda çalışmalar yapılıyor, bu teknolojiler yeni ve geliştiriliyor, güzel noktalara değinmişsin kabul ediyorum.
kazalarda yanmayan patlamayan piller konusunda çalışmalar yapılıyor ve sonuçları alınmaya da başladı mesela byd blade batterylerinin güvenli olduğunu, yanmadığını iddia ediyor
2. duruma ben de katılıyorum, kullanılmaması kullanılmasından daha kötü bile olabilir. herhalde bu konularda da çalışıyorlardır, tesla klavuzunda bile uzun süre kullanılmayacaksa şarja bağlı bırakın aracı o kendisini doldurup boşaltarak ayarlar gibi bir şey diyor.
3. evet pil azaldıkça verdiği güç de azalıyor ama o azalmaya rağmen araba yakıt bitmiş gibi güçten düşmüyor yani 100 ile gidiyorsan gitmeye devam ediyor, problem 0-100ü pil doluyken 5 saniyeyse, pil azalınca 8-10 saniye olması olur.
4. emisyon hesapları detaylı, belki dediğin kadar olmasa da, üreticilerin dediği kadar da çevreci değildir. ancak burada net olan şu ki şehir içinde egzoz solumak zorunda kalmamak kesinlikle insan için daha sağlıklı
5.hali hazırda geri dönüşüm için çalışmalar yapıyorlar, kimisi %50-60 kapasiteye düşmüş pilleri powerbank mantığı ile enerji depolamak için kullanırken, pek çok firma da geri dönüşüm yapıp çıkan materyalleri tekrar pil üretmek için kullanmanın peşinde.
-
Ya otomobil kullanmayı bilmiyorsunuz ya da yaşadığınız yerde kıyamet alameti bir trafik var, ya da aracınızda bir sorun var.
1.0 tce 100hp Clio 5 kullanıyorum. Şehir içi gördüğüm en yüksek değer rekor 7.3 litre o da ultra yoğun trafik çok kısa mesafe kullanımı vs.
Şehir içi ortalama 6.0-6.3 ile geziyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
-
Tasarımlar düzelmeye başladı elektrikli araçlarla birlikte. Birde müstakil ev oldu mu tamamdır.
-
Batarya konusunda uzun yıllardır çalışmalar var ama dişe dokunur bir gelişme yok. Son zamanlardaki en öne çıkan gelişme şarj süresinin düşmesi ama o konu pilin yapısı değiştiği için ya da bir gelişme olduğu için olan bir durum değil.
Bahsedilen her şey kağıt üzerinde ama gerçek hayata yansıması acaba ne zaman olacak. Pil hakkındaki haberler hep haber olarak kalıyor. Grafen piller. Vs. Bakalım bekleyip görelim. Pile bakış açımızı değiştirmediğimiz sürece kayda değer bir gelişme olacağına inanmıyorum.
En çarpıcı argümanım laptop bataryaları. Sürekli ömrü kısalan sonunda da yenilemek durumunda kaldığımız bir senaryo. Arabada bu çok daha büyük bir hadise.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Depolama sorunu çözülmeden elektrikli araçlar yüzyılın kandırmacasıdır.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
İlk bataryalı araç 1870'lerde üretilmiş Amerika'da 1910'larda onbinlercesi yollarda dolaşmaya başlamış. Batarya çözüm olsaydı coktan olmuştu. 150 yıldır sorunları çözülememiş bir şeyi yeni teknoloji diye parlatıyorlar.
İstanbul'dan Antalya'ya 4 kişi yazın gideceğiz diyelim. 2023 model Tesla Long Range ile yolda klima hiç açmadan 90km/h gitsem bile kaç kez şarj istasyonuna gireceğim kaç saat bekleyeceğim meçhul.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
O zaman geldiğinde araba değiştirme maliyetinden ucuz olacağını tahmin ediyorum. Ona da katlanırım diyorum. Bir de Volvo (diğer markalarda da benzerdir heralde) 8 yıl/160.000 km batarya garantisi veriyor. Bayideki arkadaşın söylediğine göre 200.000km kullanımdan sonra batarya ömrü %7-8 gibi azalıyor(muş). Tecrübe etmediğim için sadece duyduğumu aktarıyorum ama inşallah o kilometreleri de görürüm.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
dişe dokunur gelişme ile kast edilen nedir,
bundan 5-10 sene öncesine kadar ortalama bir elektrikli araç menzili 150 km civarındaydı, şimdi ortalama bir araç için bu menzil 300-400 km mesela
-
Sıkıntı yok hep 50 TL'lik alıyorum. Bu espride yakında litresi 50 Tl olunca rafa kalkacak.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X