Batum da Taksi olarak çalışan bir Toyota Piriusa bindim 2001 modeldi(Hybrid). Hiç batarya değiştirmediğini söylemişti. Araba epey eskiydi. Teknoloji epeyce gelişti. Güncel cep telefonlarının şarjı eski modellerle aynı mı? 1 gün dayanmıyordu. Şimdi şahsen yoğun olarak en az 2 gün kullanabiliyorum. Eski bataryalar Lityum bataryayken, şimdi daha hafif ısıya daha dayanıklı Nikel bataryalar kullanılıyor. Bence gün geçtikçe batarya teknolojisi gelişecektir ve araç menzilleri artacaktır. Menzilleri uzun yolda tek şarj ile 800-1000 km mesafeleri karşıladığı an, her yer elektrikli araç olur. Hızlı şarj yerine yavaş şarjında batarya ömrünü uzattığını unutmayalım. 2 türk mühendis tekerleklere, kampana yada porya yerine elektrikli motor takarak bir şeyler deniyorlardı. Ne oldu acaba? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teteni -- 20 Temmuz 2023; 17:43:38 > |
Güncel fiyatlarla elektrikli, benzinli ve dizel araçların ortalama yakıt tüketim karşılaştırması (5. sayfa)



-
-
Ülkedeki bu benzin fiyatları noolcak yawe heryer alev alev pahalılıktan geçilmez artık😢
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektrikli aracın ilk sahibinde sıkıntı kullanırken değil satarken olacak.
Zira ikinci elde ölmeye yakın bir pil olan aracı satmak istediğinizde, alıcının pil maliyetini hesap etmesi gerek (Tesla için 13-17bin usd gibi).. Fiyatlar uçuk..
Diğer taraftan 2025 te Toyota carbon katmanı olmayan solid state pilleri araçlarında kullanacak 2027 ye yayınlasacak. Daha hızlı şarj daha uzun ömür %20 az maliyet, daha az ısınma gibi avantajlarovae. Eldeki elektrikli araçlar yine bu sebepten ikinci elde soru işareti olacak..
Ozetle şu an sorun yok, ama 5 sene sonra ilk sahibi biraz para kaybetmeyi göze almak durumunda malesef o aracı elden çıkarmak için..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tüm dunyada elektrikli otomobil furyasi var, bu gerçek. Ama ne olduğunu 5-10 sene sonra gorecez.
Herkese kazasız sürüşler dilerim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
planetmpo daftar agen situs judi slot online terpercaya
Planetmpo Daftar Agen Situs Judi Slot Online Terpercayahttps://moneysideuptrackz.com
#Planetmpo
-
şehir içi kullanılacaksa kesinlikle elektrikli araç. Lakin uzun yol vs işin içine girdimi elektrikli araçların daha çok yol katetmesi var. Öncelikle şu şarj olayını misal diyorum max 5dk da bataryayı doldurabilen bir sistem gelirse o zaman diğerlerinin papucu dama atılır. Yoksa dizel candır. Sehir içi 5,3 lt sehir dışı 4,3 lt araç focus. tek depo ile 1200km. Ortalama hız da 90-120km hızlarla yapılan değerler
-
Kesinlikle haklısınız o konuda. Hele ki Türkiye gibi daha alırken ikinci elde satışının düşünüldüğü bir piyasada elektrikli araçların ikinci eli şu anda muamma. Bu aracı en az 5-6 yıl kullanmayı planlıyorum nasipse. O zaman geldiğinde de mevcut şartlar dahilinde en uygunu neyse onu yapacağım artık 😊 bir sonraki araç hayalim ise şimdiden belli; Volvo EX90 😊
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektrikli arac almış olsam şu anda, 3 yıl sonra max elden çıkarırım 70-80 bin km Max.. Sonrasımda fosil yakıtlı araçlara göre değer kaybının çok daha fazla olacağını düşünüyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aracı teslim alalı daha bir ay olmadığı için 3-4 yıl sonrasını hiç düşünmeyip sadece bugün aracın keyfini çıkarmaya çalışıyorum. Her şeyiyle yepyeni bir deneyim olduğu için de çok keyif alıyorum 😊 ekonomik ömür veya değer kaybı meselesini ise bir 4-5 yıl sonra ömrümüz vefa ederse düşünürüm 😊
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kardeşim Amerika'da profesör. 2010 model Prius kullanıyorlar. 300 bin mile gelmek üzere araç (bakın mil diyorum). Batarya değiştirmedi .
Amerika'daki diğer arkadaşlarla konuştuğumda batarya sorunu çıksa bile tüm batarya değişmeden sadece sorunlu olanı değiştirebiliyorsunuz. Çok da uyguna geliyor. Komple değişim çok seyrek olan bir şey .
California'da tanıdıklarımın çoğu Tesla'ya geçti bile. (Gerçi Tesla'daki batarya farklı)
Ben Türkiye'ye döndükten sonra büyükşehir olmayan bir yerde oturmaya başladım. Benim durumumda olanlar evden kolaylıkla şarj edebilir aracını. Bu milyonlarca insan için büyük bir avantaj.
Şu an supercharger yaygın değil ama yaygınlaştıkça ve servis de geliştikçe daha geniş kitleler için cezbedici olacaktır.
Herkese uygun bir araç değil evet birçok kişi için çok kullanışlı bir araç.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektrikli işine ilk el atıp yaygınlaştıranlar Avrupalılar olsaydı, bende aynı şeyi düşünürdüm. Zira, Avrupalılar deneyip görelim mantığında hareket ediyorlar. Fakat Japonlar öncesinde iyi etüt edip, deneyimleyip, bunun sonucunda seri üretime geçiyorlar. Yani bataryaların çabuk biteceğini zannetmiyorum. Epey dayanacaktır. Olmadı, artık arızalı olan ünitenin değişebileceği şekilde teknolojiye sahip araçlar var. Tıpkı Laptop bataryaları gibi. Kullanım süresi kısaldığında, sadece deforme olmuş hücreleri değiştirince sorun ortadan kalkıyor. Eskisi gibi kullanılabiliyor.
Sanıyorum en önemli şey, şarj döngüsü. Bu durumda da ticari araçların binek otomobiller gibi kullanılmadığını düşününce, yaşanırsa sıkıntı ticarilerde görülebilir. Binekler epeyce dayanır.
-
Otomobil kullanmayı gayet iyi biliyorum ama tce motorlar az yakmiyor. Düz bir yerde yasayip az trafik görüyorsaniz normal hafifte bir araba megane’a göre. Bayırlı bir yerde yaşıyorum ve kısa mesafe gidiyorum.
Not: Bundan önceki arabam 1.5 dci manuel fluence di o ayni koşullarda 5.5 yakıyordu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atkosturanadam -- 27 Temmuz 2023; 21:25:59 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X