Şimdi Ara

Lastikte oluşan baloncuk ile ilgili (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
6.207
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Ortalama 4 sene veya 40.000 km civarında diye biliyorum... %10-20 oynamalar olabilir, kullanılan yol, kullanım şekli vs de bu değerleri etkiler.

    Yanlış hatırlamıyorsam sizin Golf 6'ınız vardı, dolayısıyla dar gelirli olmadığınızı düşünüyorum. Elbette 4 lastik ciddi bir masraf ve beklenmedik bir anda ortaya çıkınca can sıkıcı oluyor, benim de geçen ay eşimin aracının bir lastiğinde balon vardı, o yüzden bu sıkıntıyı iyi bilirim. Ancak can güvenliği açısından en iyisi 4 lastiği de değiştirmek.

    imzamdaki araç var, jetta, forumda pek sevilmez gerçi

    maddi sıkıntı yok, ama eğer gereği yoksa boşa almamayım diye foruma bir danışayım dedim.




  • Lastiğin üzerinde oluşan balon, yanak kısmındaki tellerin kırılması ya da kopması sebebiyle, lastiğin o bölgedeki mukavemetinin düşmesinden kaynaklanmaktadır.

    Normal şartlarda hava basıncının tamamı lastiğin iç yapsında yer alan teller ve 'belt' dediğimiz kuşaklar tarafından karşılanır. Fakat yanak kısmındaki teller kopar ya da kırılırsa o bölgede bir kritik kesit oluşur. Lastiğin hava basıncı o bölgede bir şişliğe sebep olur. Çünkü o bölgede artık bir tel olmadığı için hava basıncı direkt olarak kauçuk malzeme üzerinde oluşur. Bu da lastiğin mukavemetinin o kritik kesitte ciddi oranda azalmasına ve lastiğin patlama riskinin artmasına sebep olur.

    Balon yapan lastiğin mümkün olan en kısa zamanda yenisi ile değiştirilmesi gerekmektedir. Çünkü balon yapan kısmın tamiri mümkün değildir.

    Ve unutmayın ki bir lastik, en dayanıksız bölgesi kadar güçlüdür. Tıpkı bir zincirin en zayıf halkası kadar kuvvetli olması gibi.

    Bir lastiğin balon yapmasına sebep olan durumlar ise şöyledir.

    - Aracınızı park ettiğinizde lastiğin keskin kenarlı bir taş üzerine denk gelmesi,
    - Kaldırıma çıkmaya çalışmak ya da park ederken kaldırıma çarpmak,
    - Lastiğin taşıyabileceğinden daha fazla yüklenmesi (bkz : yük indeksi)
    - Çok keskin kenarlı çukurlardan nispeten hızlı geçilmesi.

    Araç üzerindeki lastiklerin farklı aşınma hızlarından kaynaklanan durumlar için de tavsiyem ; lastiklerin belirli aralıklarla (örneğin 8000 - 10000 km gibi) rotasyona sokulması, eğer stepne de aynı marka ve model ise rotasyon esnasında stepnenin de rotasyone dahil edilmesi.

    Bunun dışında bir lastik kullanılsa da kullanılmasa da ömrü 4-5 yıldır. Ömrünü dolduran lastik görevini tam manasıyla yerine getiremez. Sertleşir, yol tutuş azalır, fren mesafesi ciddi oranda artar, viraj emniyeti azalır.




  • Bi lastik kaç para haberiiz var mı???? Arkadaşım kullan aynı lastiği bir şey olmaz alt üstü balon b lastiğin sağlam gittiği yere kadar kullan

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Yanaklardaki teller o noktalarda hasar gördüğü, daha doğrusu koptuğu için de lastik balon yapar. Hiçbir lastikçi küçük ya da büyük bir balona yorum getiremez. Lastiğin içindeki çelik tellerin hasarını o bölgeyi içten traşlamadan göremez. Balon yaptığında da içten traşlayıp o bölgeyi iyice inceltmek akıl karı değildir. Dolayısı ile küçük ya da büyük lastikçi bir balona yorum getiremez. Ancak büyükse, tabana yakınsa ve/veya değiyorsa patlama ihtimali daha yüksektir. Ancak küçük balonun önemsiz olduğu anlamına asla gelmez.

    lastikçiye sordum, bile gitme hemen sana 4 tane takalım dedi zaten, bende çok güvenmediğimden burdan da bir fikir aldım.

    bu arada taksiciler her ne kadar tecrübe olarak birinci sırada gibi gözükse de fikir konusunda birinci sırada değiller, en azından benim için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Lastiğin üzerinde oluşan balon, yanak kısmındaki tellerin kırılması ya da kopması sebebiyle, lastiğin o bölgedeki mukavemetinin düşmesinden kaynaklanmaktadır.

    Normal şartlarda hava basıncının tamamı lastiğin iç yapsında yer alan teller ve 'belt' dediğimiz kuşaklar tarafından karşılanır. Fakat yanak kısmındaki teller kopar ya da kırılırsa o bölgede bir kritik kesit oluşur. Lastiğin hava basıncı o bölgede bir şişliğe sebep olur. Çünkü o bölgede artık bir tel olmadığı için hava basıncı direkt olarak kauçuk malzeme üzerinde oluşur. Bu da lastiğin mukavemetinin o kritik kesitte ciddi oranda azalmasına ve lastiğin patlama riskinin artmasına sebep olur.

    Balon yapan lastiğin mümkün olan en kısa zamanda yenisi ile değiştirilmesi gerekmektedir. Çünkü balon yapan kısmın tamiri mümkün değildir.

    Ve unutmayın ki bir lastik, en dayanıksız bölgesi kadar güçlüdür. Tıpkı bir zincirin en zayıf halkası kadar kuvvetli olması gibi.

    Bir lastiğin balon yapmasına sebep olan durumlar ise şöyledir.

    - Aracınızı park ettiğinizde lastiğin keskin kenarlı bir taş üzerine denk gelmesi,
    - Kaldırıma çıkmaya çalışmak ya da park ederken kaldırıma çarpmak,
    - Lastiğin taşıyabileceğinden daha fazla yüklenmesi (bkz : yük indeksi)
    - Çok keskin kenarlı çukurlardan nispeten hızlı geçilmesi.

    Araç üzerindeki lastiklerin farklı aşınma hızlarından kaynaklanan durumlar için de tavsiyem ; lastiklerin belirli aralıklarla (örneğin 8000 - 10000 km gibi) rotasyona sokulması, eğer stepne de aynı marka ve model ise rotasyon esnasında stepnenin de rotasyone dahil edilmesi.

    Bunun dışında bir lastik kullanılsa da kullanılmasa da ömrü 4-5 yıldır. Ömrünü dolduran lastik görevini tam manasıyla yerine getiremez. Sertleşir, yol tutuş azalır, fren mesafesi ciddi oranda artar, viraj emniyeti azalır.

    sanırsam konudaki en tatmin edici cevap buydu. teşekkürler LionTech16 kardeş.




  • Bi lastik kaç para haberiiz var mı???? Arkadaşım kullan aynı lastiği bir şey olmaz alt üstü balon b lastiğin sağlam gittiği yere kadar kullan

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nirvana82
    sanırsam konudaki en tatmin edici cevap buydu. teşekkürler LionTech16 kardeş.

    Rica ederim.


    Az önceki mesajıma eklemeyi unuttum. Isınan lastiklerde hava basıncı artar. Bu da park halinde gördüğünüz balonlu bölgedeki basıncın daha fazla olmasına, patlama riskinin artmasına sebep olur. Artan basınç ile balon daha fazla şişer. Buna ek olarak ısınan lastikte artan hava basıncından dolayı lastiğin dış çapı artar. Bundan dolayı yanak bölgesinde bir 'yüzey gerilmesi' meydana gelir. Balonlu bölge hem şişmeye çalışır hem de daha fazla gerilir. Sonuç olarak kesit kalınlığı düşer, mukavemet düşer, risk artar.

    Balonlu lastik kullanmak tüm bu riskleri almak demektir.

    Göz önünde bulundurulması gereken noktalardan biri de budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: postal58

    Bi lastik kaç para haberiiz var mı???? Arkadaşım kullan aynı lastiği bir şey olmaz alt üstü balon b lastiğin sağlam gittiği yere kadar kullan

    Bir lastik 200 dört lastik 800 lira,baloncuklu lastikle 120 km ile gitmek paha biçilemez,kendi canını geçtim etrafındaki insanların canı için 3,5 kuruşun hesabını yapanların ehliyetine el konulup araba sahibi olmaları yasaklanmalı.
  • Balon yeni aldığın lastikte de olur arkadaşım mesela kaliteli diye aldığın michelin lastik çok yumuşaktır ve balon yapmaya en meğilli lastiktir 200-300 lira verecen sonra balon yapmış tüh ben bunu değişiyim böyle mantık yok... Yazıktır paranıza

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: postal58

    Bi lastik kaç para haberiiz var mı???? Arkadaşım kullan aynı lastiği bir şey olmaz alt üstü balon b lastiğin sağlam gittiği yere kadar kullan

    Beyin bedava
  • arkadaşlar normal şartlarda yani aracınıza en uygun olan lastikler takılıysa ve her 10.000 km de rot balans ayarlarınızı yaptırıyorsanız lastik ömrü minumum 70.000 km dir.Bu arada şunu da belirtmeliyimki bir lastlğln raf ömrü 6 yıldır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: postal58

    Bi lastik kaç para haberiiz var mı???? Arkadaşım kullan aynı lastiği bir şey olmaz alt üstü balon b lastiğin sağlam gittiği yere kadar kullan

    neyin kafası bu şimdi? patlayıp kaza yapana kadar kullanalım öyle mi?



    tamamdır artık lastiği değiştirebiliriz




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.