Şimdi Ara

Lastikte oluşan baloncuk ile ilgili

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
6.207
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok tehlikeli midir, bir an önce lastik değiştirilmeli midir? Yoksa çok kafaya takmadan devam edilebilir mi?

    Bilen arkadaşlar yazabilirse çok sevinirim.



  • Ben yaşadım. Lastik bir yere çakılıp zedelendiği zaman o bölge zayıfladığı için içerideki havanın basıncı ile orada , hasarlı zayıf bölgede balon oluyor...Her an her yerde patlayabilir..Devamlı risk..Lastik pahalı değil..Arabada takılı lastiklerin aynı marka ve modeli ile yenileyin.Yeni lastiği önlerin birine takın..Para vermek istemiyorsanız Stepneyi arabaya takıp balon lastiği stepne yapın..Kolay gelsin.. Bir şey olmaz diyenlere asla inanmayın. Arabada en önemli risk kaynağı FRENLER ve LASTİKLER..Bu ikisi her zaman bakımlı olacak..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 5 Kasım 2012; 11:03:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Ben yaşadım. Lastik bir yere çakılıp zedelendiği zaman o bölge zayıfladığı için içerideki havanın basıncı ile orada , hasarlı zayıf bölgede balon oluyor...Her an her yerde patlayabilir..Devamlı risk..Lastik pahalı değil..Arabada takılı lastiklerin aynı marka ve modeli ile yenileyin.Yeni lastiği önlerin birine takın..Para vermek istemiyorsanız Stepneyi arabaya takıp balon lastiği stepne yapın..Kolay gelsin.. Bir şey olmaz diyenlere asla inanmayın. Arabada en önemli risk kaynağı FRENLER ve LASTİKLER..Bu ikisi her zaman bakımlı olacak..
    Soylenenler dogrudur. Normalde lastiklerin icerisinde guclendimr amacli teller vardir, sayet bir sekilde o bolgedeki tel kirilirsa icerdeki basinc sadece esnek kaucuk tabakasina biner o da balon yapar. Bu balon her an patlayabilir ve ozellikle yuksek hizlarda lastik yarilmasi denilen icerdeki havanin bir anda bosalmasina sebep olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Ben yaşadım. Lastik bir yere çakılıp zedelendiği zaman o bölge zayıfladığı için içerideki havanın basıncı ile orada , hasarlı zayıf bölgede balon oluyor...Her an her yerde patlayabilir..Devamlı risk..Lastik pahalı değil..Arabada takılı lastiklerin aynı marka ve modeli ile yenileyin.Yeni lastiği önlerin birine takın..Para vermek istemiyorsanız Stepneyi arabaya takıp balon lastiği stepne yapın..Kolay gelsin.. Bir şey olmaz diyenlere asla inanmayın. Arabada en önemli risk kaynağı FRENLER ve LASTİKLER..Bu ikisi her zaman bakımlı olacak..
    Ben öğrenciyken bir sene kadar balonlu lastikle arabaya binmiştim. Bendeki balon küçüktü. Ancak büyük risktir. Lastiği değiştirene kadar balonlu lastiği arkaya takın.

    Lastikleriniz belli km'yi geçti ise ve gene çok para harcamak istemiyorsanız, bir çift alın yenileri öne, eskileri arkaya, balonlu ve diğer bir tanesini de çöpe atın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Ben öğrenciyken bir sene kadar balonlu lastikle arabaya binmiştim. Bendeki balon küçüktü. Ancak büyük risktir. Lastiği değiştirene kadar balonlu lastiği arkaya takın.

    Lastikleriniz belli km'yi geçti ise ve gene çok para harcamak istemiyorsanız, bir çift alın yenileri öne, eskileri arkaya, balonlu ve diğer bir tanesini de çöpe atın.

    YANLIS.

    Arkadaki lastigin patlamasi daha buyuk risktir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Ben öğrenciyken bir sene kadar balonlu lastikle arabaya binmiştim. Bendeki balon küçüktü. Ancak büyük risktir. Lastiği değiştirene kadar balonlu lastiği arkaya takın.

    Lastikleriniz belli km'yi geçti ise ve gene çok para harcamak istemiyorsanız, bir çift alın yenileri öne, eskileri arkaya, balonlu ve diğer bir tanesini de çöpe atın.

    YANLIS.

    Arkadaki lastigin patlamasi daha buyuk risktir.

    bence, ön yada arka her iki durumda riskli. balon yapan lastiği en uygun zamanda değiştirmek de fayda var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Kaçarı yok anlaşılan
    Peki stepneyi taksan, diğer lastikler 22.000 km yaptı, aradaki yenilik eskilik farkı problem olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nirvana82

    Kaçarı yok anlaşılan
    Peki stepneyi taksan, diğer lastikler 22.000 km yaptı, aradaki yenilik eskilik farkı problem olur mu?

    Alıntıları Göster
    bir otomobil lastiğinin ana malzemesi dış kısmını kaplayan kauçuk değil, içerdeki tutucu eleman olan tel kafestir.

    bunu bir bina gibi düşünün. bir binayı ayakta tutan şey, betonunda kullanılan harç değil betonun içindeki demirdir misali. nasıl ki içine demir koymadığınız harç ayakta duramaz, tutunamazsa lastikteki kauçuk da öyledir.

    işte bir lastiğin balon yapması için bu içerideki metal kafesin zarar görmesi, bütünlüğün bozulması lazım ki, içerideki basınçlı hava kendine kaçacak yer bulsun. balon yapmak demek tel kafesin yırtılıp, o bölgedeki basınç yükünün metale değil, ondan kat kat daha zayıf bir malzeme olan kauçuğun üzerine düşmesi demek. kauçuk, matelden daha zayıf ve esnek olduğu için de içerdeki havanın basıncından dışarıya doğru esner ve bolun görülür.

    bu da ilk yorulma durumunda, oradaki kauçuğun, basınca yenileceği ve açılacağı anlamına gelir. orada oluşacak incecik bir delik de tıpkı naylon bir çoraptaki "kaçma" gibi anında büyük alana dağılacak ve lastik parçalanacaktır. bunun hareket halinda olması durumunda ne olacağını artık varın siz düşünün.


    yani özetle balon yapmış bir lastikle dolaşmak demek, bir kaç kolonu kesilmiş bir binada oturmak ya da kolonların içindeki demirleri ortadan kesip tüm binanın ağırlığını beton harcın çekeceğini düşünmek gibidir...


    bir an önce değiştirin o lastiği ve değiştirmeden de aracınıza binmeyin. şu an değiştirecek paranız yoksa, lastik paranız olana kadar aracınız parkta yatsın. zaten bu zaman içinde harcayacağınız yakıt parasıyla da lastik parasını biriktirirsiniz...




  • lastiğinizin değişmesi şart balonlu lastiği kullanamazsınız ancak en ucuz maliyetle ve en güvenli şekilde çözmek istiyorsanız stepneniz de henüz yeni ise aynı marka ve aynı deseninden bir tane alıp iki yeniyi öne takıp balonluyu stepne yapabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nirvana82

    Kaçarı yok anlaşılan
    Peki stepneyi taksan, diğer lastikler 22.000 km yaptı, aradaki yenilik eskilik farkı problem olur mu?

    olmaz!

    yeni lastiği ön tarafa takın. uygun zamanda yeni bir lastik daha alıp diğer öne takarsınız. durumu iyi ise çıkanı da stepne yaparsınız.

    *aslında her bakım dönemi yedek lastiği de rotasyona sokmak lazım. stepne arka da sertleşiyor, eskiyip gidiyor.
    sonra gerine gerine "stepne hiç kullanılmadı" diyerek arabayı satıyoruz.




  • bir an önce lastiğinizi değiştirin,öne 2 tane yeni yada komple 4 tane yeni lastik alın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér





    Mesajı aldım, öne 2 tane lastik alınacak!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nirvana82
    Mesajı aldım, öne 2 tane lastik alınacak!

    2 lastik alırsanız, 2 lastiğiniz 22.000, diğerleri 0km olacak. 10-15.000 km sonra 2 lastiğiniz eskimiş, diğer 2 lastiğiniz ise yeni olacak. Bu kez yine 2 lastik değiştireceksiniz ve bu kısır döngü devam edecek, sürekli 2 yeni, 2 eski lastikle gezeceksiniz.

    Bunun yerine bence 4 tane yeni lastik alın. Bütçe sıkıntısı varsa, şimdilik kışlıkları taktırın, ilkbaharda yeni lastikleri alırsınız...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    quote:

    Orijinalden alıntı: nirvana82
    Mesajı aldım, öne 2 tane lastik alınacak!

    2 lastik alırsanız, 2 lastiğiniz 22.000, diğerleri 0km olacak. 10-15.000 km sonra 2 lastiğiniz eskimiş, diğer 2 lastiğiniz ise yeni olacak. Bu kez yine 2 lastik değiştireceksiniz ve bu kısır döngü devam edecek, sürekli 2 yeni, 2 eski lastikle gezeceksiniz.

    Bunun yerine bence 4 tane yeni lastik alın. Bütçe sıkıntısı varsa, şimdilik kışlıkları taktırın, ilkbaharda yeni lastikleri alırsınız...

    zaten soruyu en başta sorma nedenim lastiğe para vermeden yırtabilirmiyiz diyeydi

    ama görünen 4ünü değiştirmek en iyisi

    birde bir lastiğin ortalama ömrü ne kadar bilen varmı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nirvana82

    quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    quote:

    Orijinalden alıntı: nirvana82
    Mesajı aldım, öne 2 tane lastik alınacak!

    2 lastik alırsanız, 2 lastiğiniz 22.000, diğerleri 0km olacak. 10-15.000 km sonra 2 lastiğiniz eskimiş, diğer 2 lastiğiniz ise yeni olacak. Bu kez yine 2 lastik değiştireceksiniz ve bu kısır döngü devam edecek, sürekli 2 yeni, 2 eski lastikle gezeceksiniz.

    Bunun yerine bence 4 tane yeni lastik alın. Bütçe sıkıntısı varsa, şimdilik kışlıkları taktırın, ilkbaharda yeni lastikleri alırsınız...

    zaten soruyu en başta sorma nedenim lastiğe para vermeden yırtabilirmiyiz diyeydi

    ama görünen 4ünü değiştirmek en iyisi

    birde bir lastiğin ortalama ömrü ne kadar bilen varmı?

    Alıntıları Göster
    Ortalama 4 sene veya 40.000 km civarında diye biliyorum... %10-20 oynamalar olabilir, kullanılan yol, kullanım şekli vs de bu değerleri etkiler.

    Yanlış hatırlamıyorsam sizin Golf 6'ınız vardı, dolayısıyla dar gelirli olmadığınızı düşünüyorum. Elbette 4 lastik ciddi bir masraf ve beklenmedik bir anda ortaya çıkınca can sıkıcı oluyor, benim de geçen ay eşimin aracının bir lastiğinde balon vardı, o yüzden bu sıkıntıyı iyi bilirim. Ancak can güvenliği açısından en iyisi 4 lastiği de değiştirmek.




  • 5000km yapmış continental lastiği kaldırıma sürtmüştüm
    Baloncuk olmadı ama yan tarafı soyulmuştu. Ne olur ne olmaz diye çıkma bi lastik aldım üstelik 75TL de para verdim ama olsun kaza yapmaktan iyidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhan G.

    5000km yapmış continental lastiği kaldırıma sürtmüştüm
    Baloncuk olmadı ama yan tarafı soyulmuştu. Ne olur ne olmaz diye çıkma bi lastik aldım üstelik 75TL de para verdim ama olsun kaza yapmaktan iyidir
    Taksiciler otomobil konusunda en son referans alınacak bilgi kaynağıdır. Hiçbir bilimsel veriden haberleri olmadığı gibi, maalesef bütün gün üzerinde oturdukları aracın bileşenlerini de yeterince tanımazlar, pek çoğu "lastik hamuru" nedir, ne anlama gelir bilmez bile. Cehaletleri ve cahil cesaretleri de cabası!

    Lastik ömründen uygun olmayan muhafaza şartlarını da düşmek gerek. Lastikcilerin kışlık/yazlık değişimlerinde "lastik otel" hizmeti verdikleri lastikleri pek de uygun sakladıklarını sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 6 Kasım 2012; 10:28:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    İyi niyetli bir lastikçi ile balon ebatınızı görüşün
    Balon yapmış lastikle arkaya alarak 30 000 km civarı yol yaptım askerde
    Balon büyükse acil değiştirmeniz gerekir balon küçükse idare eder
    Lastik satma niyetli bir lastikçi en ufak balona bile aman abi çok sakat hemen değiştirelim falan diyerek lastik satabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delgado

    İyi niyetli bir lastikçi ile balon ebatınızı görüşün
    Balon yapmış lastikle arkaya alarak 30 000 km civarı yol yaptım askerde
    Balon büyükse acil değiştirmeniz gerekir balon küçükse idare eder
    Lastik satma niyetli bir lastikçi en ufak balona bile aman abi çok sakat hemen değiştirelim falan diyerek lastik satabilir

    Alıntıları Göster
    Yanaklardaki teller o noktalarda hasar gördüğü, daha doğrusu koptuğu için de lastik balon yapar. Hiçbir lastikçi küçük ya da büyük bir balona yorum getiremez. Lastiğin içindeki çelik tellerin hasarını o bölgeyi içten traşlamadan göremez. Balon yaptığında da içten traşlayıp o bölgeyi iyice inceltmek akıl karı değildir. Dolayısı ile küçük ya da büyük lastikçi bir balona yorum getiremez. Ancak büyükse, tabana yakınsa ve/veya değiyorsa patlama ihtimali daha yüksektir. Ancak küçük balonun önemsiz olduğu anlamına asla gelmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Yanaklardaki teller o noktalarda hasar gördüğü, daha doğrusu koptuğu için de lastik balon yapar. Hiçbir lastikçi küçük ya da büyük bir balona yorum getiremez. Lastiğin içindeki çelik tellerin hasarını o bölgeyi içten traşlamadan göremez. Balon yaptığında da içten traşlayıp o bölgeyi iyice inceltmek akıl karı değildir. Dolayısı ile küçük ya da büyük lastikçi bir balona yorum getiremez. Ancak büyükse, tabana yakınsa ve/veya değiyorsa patlama ihtimali daha yüksektir. Ancak küçük balonun önemsiz olduğu anlamına asla gelmez.

    Alıntıları Göster
    Huseyin-ZST'e katılıyorum, ayrıca böyle önemli bir konuda "lastikci"nin fikrine güvenmek ne kadar akılcı bir iştir bir düşünün derim.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.