Şimdi Ara

Orjinal boya ile sonradan yapılan boya arasındaki fark nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
38.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar orjinal boyalı bir araba ile sonradan boyanmış araba arasındaki boya farkı nedir? ben boya çatlama yapar diye biliyorum onun dışında bi farkı varmıdır? birde komple boyalı araba ile orjinal boyalı araba arasındaki fark ne kadar olur?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Orjinal Boya ile Sonradan Yapılan Boya Arasındaki Farklar

    Arabanızın boyası için orijinal boyayı mı yoksa sonradan yapılan boyayı mı tercih etmeniz gerektiği konusunda kararsızsanız, aralarındaki temel farklılıkları bilmek hayati önem taşır.

    • Fırın Boya Nedir?

    Fırın boya, otomotiv endüstrisinde kullanılan yüksek sıcaklıklara dayanıklı boyadır. Fırında sertleştirilerek daha dayanıklı ve uzun ömürlü bir yüzey oluşturur.

    • Fırın Boya ve Normal Boya Arasındaki Temel Farklar

    Dayanıklılık: Fırın boyası, normal boyaya kıyasla daha dayanıklıdır ve çizilmelere, solmaya ve aşınmaya karşı daha dirençlidir.

    Parlaklık: Fırın boyası yüksek bir parlaklığa sahiptir, aracınıza daha parlak ve lüks bir görünüm kazandırır.

    Ömür: Fırın boyası, uygun bakım yapıldığında 10 yıla kadar dayanabilirken, normal boya genellikle 5-7 yıl dayanır.

    Maliyet: Fırın boyası, normal boyaya kıyasla daha pahalıdır.

    Serpme Boya Nedir?

    Serpme boya, bir aracın dış yüzeyine uygulanan özel bir boya türüdür. Püskürtülür ve daha dayanıklı ve uzun ömürlü bir yüzey oluşturur.

    Fırın Boya mı Normal Boya mı?

    Hangi boya türünün senin için doğru olduğu, ihtiyaçlarına ve bütçene bağlıdır. Uzun ömür ve dayanıklılık arıyorsan, fırın boya en iyi seçenektir. Ancak daha uygun fiyatlı bir seçenek tercih edersen, normal boya da iyi bir seçim olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Makyajlı bayan gibi düşün

    Boya oncesi astara atılmıs boya ile boya üstüne atılmış boya

    Renk farkı yaratır, boyanın omru farklı olur

    Komple boya var komple boya var astara inip atılmış boyada war sadece dısarısı boynan arabalarda war

    İşçilik onemli faktor olucaktır keza bazı sonradan atılan boyalar arabanın yasına bakıldıgında orjinal fabrika boylarından daha kaliteli olabiliyor

    Ne kadar fark olur diyorsan fiyat bakımındna soruyorsan

    Bence sadece ciziklerden dolayı boyanmıs 10 yasındaki bir araba işe bile gelir pazarlık yaperken kullanırsın ama nerdeyse senin avantajına bir durum ama

    Araba kazalı ise altı gunes gordu ve bu yuzden boyandı ise durum değişir

    Kısacası değer düşmesi arabanın durumuna baglı




  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    Makyajlı bayan gibi düşün

    Boya oncesi astara atılmıs boya ile boya üstüne atılmış boya

    Renk farkı yaratır, boyanın omru farklı olur

    Komple boya var komple boya var astara inip atılmış boyada war sadece dısarısı boynan arabalarda war

    İşçilik onemli faktor olucaktır keza bazı sonradan atılan boyalar arabanın yasına bakıldıgında orjinal fabrika boylarından daha kaliteli olabiliyor

    Ne kadar fark olur diyorsan fiyat bakımındna soruyorsan

    Bence sadece ciziklerden dolayı boyanmıs 10 yasındaki bir araba işe bile gelir pazarlık yaperken kullanırsın ama nerdeyse senin avantajına bir durum ama

    Araba kazalı ise altı gunes gordu ve bu yuzden boyandı ise durum değişir

    Kısacası değer düşmesi arabanın durumuna baglı


    hmm anladım bugun pazarda 1 araba gördümde 36 bin kmde megane 2 hb 1.6 benzinli dinamik açılır tavan xenon,otomatik vites falan vardı 20 milyardı baya ucuzuma gitti o yüzden bi sorayım dedim.




  • drahte doğru söylüyr 600 ytl ye komple boya yapılabiliyor ama nasıl boya !!. 1000 ytl verilipte boyananda işçilikten ve malzemeden kaçılmadan yapılmış boya orjinal gibi olur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    Makyajlı bayan gibi düşün

    Boya oncesi astara atılmıs boya ile boya üstüne atılmış boya

    Renk farkı yaratır, boyanın omru farklı olur

    Komple boya var komple boya var astara inip atılmış boyada war sadece dısarısı boynan arabalarda war

    İşçilik onemli faktor olucaktır keza bazı sonradan atılan boyalar arabanın yasına bakıldıgında orjinal fabrika boylarından daha kaliteli olabiliyor

    Ne kadar fark olur diyorsan fiyat bakımındna soruyorsan

    Bence sadece ciziklerden dolayı boyanmıs 10 yasındaki bir araba işe bile gelir pazarlık yaperken kullanırsın ama nerdeyse senin avantajına bir durum ama

    Araba kazalı ise altı gunes gordu ve bu yuzden boyandı ise durum değişir

    Kısacası değer düşmesi arabanın durumuna baglı





  • bi defa atılan macun belli süre sonra dökülüyo dalgalanma yapıyo.
    quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    Makyajlı bayan gibi düşün

    Boya oncesi astara atılmıs boya ile boya üstüne atılmış boya

    Renk farkı yaratır, boyanın omru farklı olur

    Komple boya var komple boya var astara inip atılmış boyada war sadece dısarısı boynan arabalarda war

    İşçilik onemli faktor olucaktır keza bazı sonradan atılan boyalar arabanın yasına bakıldıgında orjinal fabrika boylarından daha kaliteli olabiliyor

    Ne kadar fark olur diyorsan fiyat bakımındna soruyorsan

    Bence sadece ciziklerden dolayı boyanmıs 10 yasındaki bir araba işe bile gelir pazarlık yaperken kullanırsın ama nerdeyse senin avantajına bir durum ama

    Araba kazalı ise altı gunes gordu ve bu yuzden boyandı ise durum değişir

    Kısacası değer düşmesi arabanın durumuna baglı





  • orjinal fırın boya 90-100 derecede araç daha giydirilmeden camları takılmadan yapılır. Böylece boyanın sertliği ve dayanıklılığı maksimumdadır. Sonradan yapılan boyada bu sıcaklığa çıkılamaz. Çıkıldığı taktirde tüm döşemeler vs erir. Bu yüzden aracın komple soyulması lazım . Buda çok masraflı bir iş. Bu yüzden sonradan yapılan boyalar , orjinale göre çok daha yumuşak ve dayanıksızdır. Bu yüzden araç değer kaybeder.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: VolvoNokturn

    orjinal fırın boya 90-100 derecede araç daha giydirilmeden camları takılmadan yapılır. Böylece boyanın sertliği ve dayanıklılığı maksimumdadır. Sonradan yapılan boyada bu sıcaklığa çıkılamaz. Çıkıldığı taktirde tüm döşemeler vs erir. Bu yüzden aracın komple soyulması lazım . Buda çok masraflı bir iş. Bu yüzden sonradan yapılan boyalar , orjinale göre çok daha yumuşak ve dayanıksızdır. Bu yüzden araç değer kaybeder.


    Fırın boya olsa yine 1-2 parça önemli değil de, asıl dikkat edilmesi gereken ustaların rüzgar boya dediği fırına falan sokulmadan sokakta yapılan boyalar. Ucuz olduğu için galericiler tercih eder bunu. İlk bir iki ay fark edemezsiniz ama sonrasında solar, matlaşır, bir süre sonra da soyulmaya başlar.




  • Boyalı arabaların aslında ucuz gitmesinin nedeni aslında boya değildir. Sonradan arababının tümü en kaliteli 50 yıl garantili boyansa ne önemi var. Eğer kaza yapıp komple boyanacak kadar hasar olduysa o arabanın motor, yürüyen aksam ve elektronik sistemleri çok hasar görmüştür. Öyle bir arabanın iyi boyası olsa ne işe yarar ki.

    Güneş yanığından boyandı denen bir araba belki alınabilir. Ama gerçekten öylemi acaba kim doğruyu söylüyor bu devirde. Bir araç sahibi arabası iyi görünsün boya yanığı düzelsin diye boyatıp sonrada satarmı. Birçok araç sahibi tenekesine kadar çıktığı halde orj boya olsun satarken sorun olmasın diye boyatmıyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: dkerem2

    hmm anladım bugun pazarda 1 araba gördümde 36 bin kmde megane 2 hb 1.6 benzinli dinamik açılır tavan xenon,otomatik vites falan vardı 20 milyardı baya ucuzuma gitti o yüzden bi sorayım dedim.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    bi defa atılan macun belli süre sonra dökülüyo dalgalanma yapıyo.



    Türkçesini bilmiyorum ama tercüme edersek soyma işlemi diye bir işlem war

    Bir borudan kum tanelerini arabanın kaportasına puskurtuyorsunuz araba metala kadar iniyor

    Bunun ustune macum ve astar atılırsa orjinali kadar güzel olur helde yaslı bir araba için konusuyorsak su andki

    Sanayi imkanları 20 yıl oncenin fabrika imkanlarından daha iyi

    Ama siz boyanın üstüne direk macun üstüne astar cekerseniz dokulur

    Dediğim gibi boyanın işçiliği ve arabanın yası daha belirleryici faktorler bu konuda





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.