Şimdi Ara

1. vites zor geçiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
28.184
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • araç hafif hareket halinde bile olsa 1. vitese ya girmiyor, ya çok zor giriyor, bende böyle durumlarda 2. vitese alıp hafif gaz vererek hızlanıyorum. bu seferde silkeliyor. herzaman olmuyor ama 1. ve 2. vites arasında kararsız kaldığı bir aralık var. baskı balata değişti, şanzıman kolu değişti ama sorun devam ediyor. sorun ne olabilir?




  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1. ve 2. Vitese Zor Geçiş: Nedenleri ve Çözümleri

    Arabanız 1. veya 2. vitese zor geçiyorsa, bu durum sürüş deneyiminize önemli ölçüde müdahale edebilir. Bu sorunun birkaç olası nedeni olabilir ve her bir durumda çözüm farklılık gösterir.

    Yaygın Nedenler

    • Debriyaj Problemleri: Debriyaj plakası aşınır veya hasar görürse, vites geçişlerini zorlaştırabilir.
    • Vites Kablosu Arızası: Vites seçici kablosunda bir sorun varsa, vitesleri doğru şekilde devreye sokması zorlaşabilir.
    • Vites Kutusu Arızası: Vites kutusu içindeki senkronizörler hasar görmüş veya aşınmışsa, vites geçişleri zor hale gelebilir.
    • Şanzıman Yağı Seviyesi Düşüklüğü: Şanzıman yağı seviyesi düşükse, vites dişlileri düzgün bir şekilde yağlanmaz, bu da vites geçişlerini zorlaştırabilir.
    • Sürtünme Noktası Ayarı Yanlışlığı: Sürtünme noktası doğru şekilde ayarlanmamışsa, aracı 1. vitese almak zor olabilir.

    Çözümler

    • Debriyajın Değiştirilmesi: Aşınmış veya hasarlı bir debriyaj plakası değiştirilmelidir.
    • Vites Kablosu Değişimi: Arızalı bir vites seçici kablosu değiştirilmelidir.
    • Vites Kutusu Tamiri: Hasarlı senkronizörler veya diğer vites kutusu bileşenleri tamir edilmeli veya değiştirilmelidir.
    • Şanzıman Yağı Seviyesinin Kontrolü: Şanzıman yağı seviyesi kontrol edilmeli ve gerekirse doldurulmalıdır.
    • Sürtünme Noktası Ayarı: Sürtünme noktası üretici önerilerine göre ayarlanmalıdır.

    • ve 2. vitese zor geçiş sorunu yaşıyorsanız, sorunun nedenini belirlemek ve uygun çözümü uygulamak için bir oto tamircisine başvurmanız önerilir. Sorunu kendi başınıza çözmeye çalışmak pahalı ve uzun vadeli hasarlara yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Araç Renault grubu mu?
  • Normal
  • 1 en küçük dişli grubudur hareket halinde giderken vitese geçiremezsin koruma önlemi olarak düşün. Senin frene basıp durup 1.vitese kalkıp gideceksin veya 2.vites rölantide trafiğe ayak uyduracaksın.


    Her zaman huyu suyu karakteri farklıdır. Giderken birden ufak dişliye yük bindirirsen o momentumdan dolayı kırılabilir senkromecin mantığı budur.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Profes124

    Araç Renault grubu mu?

    Evet

  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    1 en küçük dişli grubudur hareket halinde giderken vitese geçiremezsin koruma önlemi olarak düşün. Senin frene basıp durup 1.vitese kalkıp gideceksin veya 2.vites rölantide trafiğe ayak uyduracaksın.


    Her zaman huyu suyu karakteri farklıdır. Giderken birden ufak dişliye yük bindirirsen o momentumdan dolayı kırılabilir senkromecin mantığı budur.

    Bizim burada çok kasis var. Arka arkaya koymuşlar. Kasiste yavaşlıyorum 1 e alınmıyor. 2 ye atsam silkeliyor veya langır lungur hızlı geçmem lazım kasisleri. Reno gerçekten araba değil yada benim araçta bir sorun var

  • ravrav kullanıcısına yanıt

    renoya araba değil demek büyük hakaret olur çok köklü ve eski bir firma. Binlerce argesi ve modeli var. Motor ve mekanik anlamda en sağlam arabadır. Ön takım bağlantı kollarına bakarsan kalın kolay kolay yolda bırakmaz. TR de eşeğe biner gibi binilen ve zor şartlardan sağlam çıkan tek araba markası. R12 R9 Clio Master vb.


    Kasisten geçtikten sonra 2.viteste gazı hafif vererek hızlandırırsan sirkeleme olmaz. Ne çok yavaş geç ne çok hızlı ayarlaman lazım. Birden gaza yüklenirsen ufak motorsa ara hızlanmada yetersiz kalır. Paran varsa japon yoksa reno gerisi heyecandır


     





  • ravrav kullanıcısına yanıt
    1.5 Dci üniteye sahip bir araç kullanıyorum. Kullandığım araçta da 1. vites geçişleri zor. Özellikle 8-9 km hız ile biraz rampada ise 1'e zor geçiyor, 2'de de gaz yemiyor. Haliyle insanı zorlayan bir durum bu. Sanıyorum bu Renault grubu araçlarda var olan bir durum. Kullandığım farklı bir 1.5 dci araçta da aynı durum vardı.
  • Hocam belki şanzıman yağından dolayi olabilir
  • Aragaz vererek geçir hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ravrav

    Bizim burada çok kasis var. Arka arkaya koymuşlar. Kasiste yavaşlıyorum 1 e alınmıyor. 2 ye atsam silkeliyor veya langır lungur hızlı geçmem lazım kasisleri. Reno gerçekten araba değil yada benim araçta bir sorun var



    Alıntıları Göster

    Hareket halindeki araç 1.vitese atılmaz.

    Ard arda kasis varsa 2.vites rölanti devriyle geçin.

    Çok sert kasis ise kasise gelmeden yavaşlayıp 1.e atın devam.

    5-10 km/h gibi hızlarda bile 1.vitese geçmiyorsa sizin araçta bir problem var.





  • benim corollada da benzer durum var fakat genelde 2’de kasis geçerim silkeleme olmaz. araç dizelse zaten ikinci viteste kendi hareket edecektir. ikide geçmek için hafif gaz verin.

    1.viteste debriyaja sert basın. ortalama 10-15 km hız için söylüyorum.
  • 1. Vites harekete geçirmek içindir zaten hareket halinde 1 e alma normal zor geçmesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DelirteJackson

    Hocam belki şanzıman yağından dolayi olabilir

    araç 70 bin km dir bende hiç değiştirmedim. kaç km de değişir bu yağ?

  • ravrav kullanıcısına yanıt

    Hocam km olarak bilmiyorum ama bazı otomatik viteslerde 60 bin km der veya belli yıl aralıkları verir mesela ıslak kavrama dsg de 5 sene ya da 60 bine bir değiş der. Kullanma kılavuzu varsa ona bakın bir

  • hocam kasise 2. vitesin izin verdiği minimum hızla girin hiç debriyaja basmayın , geçtikten sonra hafif gaz verince araç hızlanıyor.. benim opel corsada da öyle, 1.vitesi sadece kalkışta kabul ediyor.. bu şekilde yapınca benim aracım 1100rpm ye kadar düşüyor ama hafif basınca gaza ivmeleniyor..


    gerçi bizim burdaki kasisler geniş ve yatay tipte bazı yerlerde ince ve dik oluyor o zaman durdurup öyle geçin ciddiyim :)

  • Debriyaja basın.
    1. Vitesin yuvasına doğru vites kolunu tatlı sert ittirirken sağ ayağınız ile gaz pedalını pompalayın.
    Devri yakaladığında vites kolu kendiliğinden yerine geçecektir.
    Şimdi debriyajı yavaşça bırakarak devam edebilirsiniz.
    Aragaz eskide kaldı diyen arkadaşlara bakmayın, hala işe yaradığı yerler var kullanmayı bilmek önemli.
  • Benim fiorinoda yapıyor. Çift debriyaj yapıp geçiyorum. Önce boşa alıp sonra 1e. Daha rahat geçiyor.
  • Benim megane dada var aynı sorun baskı balata değişiminde debriyaj yağını da değiştirdik dandik bi marka koyduk araç soğukken 1 e sürtünerek geçiyor bende 2 ye alıp sonra 1 e geçiriyorum sordum soruşturdum elf 75/80 yağ dışında başka yağ kabul etmiyor dediler
  • Silkeleme varsa baskı balatada sorun vardır onada baktırın mutlaka . 1. Vitese zor geçiyorsa ayar yapılsın, senkromeçlere mutlaka bakılsın .
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.