Şimdi Ara

Devir 4 e geliyor. Vites atmıyor...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
24.387
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ya arkadaşlar. Clio 1.4 16V RXT araba var... 2001 model...

    geçtiğimiz gün katalizatörü v egsozu değiştirdim...

    araba 120 ile giderken devir 3500-4000 arasında. Ama sonra vites atmıyor...

    Acaba normal mi?

    BU ARADA ARAÇ OTOMATİK VİTES...

    Yani atması için biraz dahamı yükselmem gerekecek?

    Birde devir kaça geldiğinde korkmam ve daha fazla yüklenmemem gerek...

    Şimdiden teşekkürler...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Arabanız Vites Atmıyorsa:

    Otomatik şanzımanlı aracınızın vites atmada zorluk yaşaması yaygın bir sorundur. Bu sorun, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve çözümü de nedene bağlı olarak değişir.

    Olası Nedenler:

    • Düşük şanzıman sıvısı: Şanzıman sıvısı, şanzıman bileşenlerini yağlar ve soğutur. Düşük şanzıman sıvısı seviyesi, vites geçişlerinde sorunlara neden olabilir.
    • Kirli şanzıman sıvısı: Kirli şanzıman sıvısı, bileşenlerde birikintilere neden olarak sürtünmeyi artırabilir ve vites geçişlerini zorlaştırabilir.
    • Arızalı solenoidler: Solenoidler, şanzımandaki vites geçişlerini kontrol eden elektrikli valflerdir. Arızalı solenoidler, vites geçişlerinde gecikmelere veya tamamen vites geçişlerinin olmamasına neden olabilir.
    • Arızalı hız sensörü: Hız sensörü, aracınızın hızını ölçer ve şanzımana vites değiştirmek için bilgi sağlar. Arızalı bir hız sensörü, yanlış vites geçişlerine veya vites geçişlerinin olmamasına neden olabilir.

    Çözümler:

    • Şanzıman sıvısını kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Şanzıman sıvısını filtreleyin.
    • Solenoidleri kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Hız sensörünü kontrol edin ve gerekirse değiştirin.

    Sorunu kendiniz çözemiyorsanız, aracınızı yetkili bir tamirciye götürmeniz önerilir. Tamirci, sorunun doğru teşhisini koyabilir ve uygun onarımları yapabilir.

    Önemli Not:

    Otomatik şanzımanlı bir aracınız varsa, düzenli şanzıman bakımı yaptırmak, vites geçişi sorunlarının önlenmesine yardımcı olabilir. Bu bakım, şanzıman sıvısının değiştirilmesini, filtrenin temizlenmesini ve şanzımanın genel olarak kontrol edilmesini içerir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yav kimsenin bir cevabı yok mu buna 40 okuma olmuş cevap sıfır
  • katalizörü değiştirdikten sonra mı
    oldu bu durum
    yani önceden
    bir üst vitese çıkabiliyor muydu?
  • dostum peki denedın mı 5bini gicince atıyor mu??
    4000 de atmamasi ban normak gelmedi pek.
    manuel olsa d,rekt debriyaj balataso diicem ama debriyajda yok ki
  • bizim arabada da durum birebir aynı ama bizdeki normal çünkü araba 4 ileri otomatik vitesli
  • ya şimdi benimkide 4 vitesli olabilir dostlar:)

    2001 clio rxt 16v HB arabalarda otomatik 4 ileri mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgilis

    Ya arkadaşlar. Clio 1.4 16V RXT araba var... 2001 model...

    geçtiğimiz gün katalizatörü v egsozu değiştirdim...

    araba 120 ile giderken devir 3500-4000 arasında. Ama sonra vites atmıyor...

    Acaba normal mi?

    BU ARADA ARAÇ OTOMATİK VİTES...

    Yani atması için biraz dahamı yükselmem gerekecek?

    Birde devir kaça geldiğinde korkmam ve daha fazla yüklenmemem gerek...

    Şimdiden teşekkürler...


    Hocam sanırsam o modeller 4 ileri otomatikti. Bi üst vites var mı o hız için? Eğer denemek isitoyorsan deviri 5000-6000 e kadar getir. Devir saatindeki kırmızı çizgiye gelene kadar bassabilirsin korkmana gerek yok. Hatta arada sırada devir saatini redlne a dayamak faydalıdır. bile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecar limon -- 30 Ekim 2007; 12:09:48 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Türküye deki tam otomatik araçların % 90 ı 4 ileri otomatiktir onun için 120 km de 4000 devir olması çok normal siz belki yeni farketmiş de olabilirsiniz öncedan nasıl oluyodu??
  • selam, bende 2004 megane vardı otomatik. 4 ileri idi sizin aracınızda muhtemelen 4 ileri. ama bende 3000 devirde 120 yi biraz geçiyodu ibre. tabii bu dişli oranıylada ilgili. zaten o model otomatik araçların çoğu 4 ileri. 2., 3., viteslere hangi devirde atıyor eğer o viteslere normal devir aralığında atıyorsa sorun yok. tabii aracınızda ki otomatik vites şu proactive deiklerinden mi eğer öyle ise gaza basma sertliğine göre farklı devirlerde vites değiştirebiliyor.
  • bu aracı tam 5 sene kullandım!

    4ileri otomatik 4.viteste bir kere daha 500rpm daha düşürerek 5 ileri vitesmiş gibi çalışır!

    Vites değiştirirken yani P den D ye alırken bastığın mandalın altında D3 modunu açan ve ekranda Sarı ışık ibaresi ile yanan ve 3 ten öteye geçmeyen durum vardır Overdrive diye tabir edilir onun kapalı olmasına dikkat et! bazen unutulur çok kez de duydum!

    120km hızla giderken bu aracın devir göstergesi 3000-3100devir aralığıdır! şayet overdrivedan kaynaklanmayan bir durumda Şanzımanı servise gösterme vakti gelmiştir!
  • clio rxt 1.4 16v otomatik vites, vitesi 1 e getirip köklediğimde 6500 devirde gaz kesiyor, sanırım cut-off var.

    d3'ün devrede olmadığından eminseniz durum şu olabilir, araç mülayim hızlanmalarda kolayca vites atıyor ama yüksek hızlara birdenbire ulaşmaya çalıştığınızda o ana kadarki vites değişim devrine sadık kalarak daha geç vites atıyor. yokuş yukarı sürüşte bu özellikle belli eder kendini, araç zorlandığı için sanki yokuş yukarı çıktığını ve vites artırırsa bayılacağını anlıyor ve vites artırmayıp devri artırıyor. gazdan ayağınızı çekip denediniz mi vites atıp atmadığını? gazdan çekmeye başlayınca da üst vitese geçmiyorsa bir sorun var bence.
  • otomatik viteste işin püf noktası gaz pedalını doğru kullanmak. gaz pedalına sabit basınç uygularsanız yani sürekli pedala basıp çekme işini yapmazsanız, vitesler hızlıca yükselir. devirde 2500-3000 arasında gezinir. zaten otomatik viteste amaç budur. bir an önce en büyük vitese geçerek ekonomi sağlamak. markadan markaya şanzıman karakterleri değişse de genel yapı buna uygundur. tabi bu bahsettiğim konvansiyonel otomatik vitesler için geçerli. yani tork konvertörlü olanlar için. otomaik vites dahi olsa devir kesiciye kadar deviri yükseltebilirsiniz. tamamen size kalmış. eğer 4000 deviri geçemiyorsanız gaza daha çok basın. eğer gaza basmanıza rağmen devir yükselmiyorsa şamzımanda arıza olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    bu aracı tam 5 sene kullandım!

    4ileri otomatik 4.viteste bir kere daha 500rpm daha düşürerek 5 ileri vitesmiş gibi çalışır!

    Vites değiştirirken yani P den D ye alırken bastığın mandalın altında D3 modunu açan ve ekranda Sarı ışık ibaresi ile yanan ve 3 ten öteye geçmeyen durum vardır Overdrive diye tabir edilir onun kapalı olmasına dikkat et! bazen unutulur çok kez de duydum!

    120km hızla giderken bu aracın devir göstergesi 3000-3100devir aralığıdır! şayet overdrivedan kaynaklanmayan bir durumda Şanzımanı servise gösterme vakti gelmiştir!


    kullandığınız otomobil rxt 1.4 16v'mi ?
    ben hiç rastlamadım bu duruma clio'da, bir zamanlar nissan sunny kullanmıştım bir süreliğine, onda vardı, hatta özellikle dikkat ettim, devirde hız düşmedikçe düşüş olmuyor 4. vitesten sonra. 120 ile giderken devir 3000'in biraz üzerinde, evet bu örtüşüyor dediğinizle ama bazı yerlerde "4,5. vites" diye adlandırılan o küçük devir düşüşü konusunda endişelendim açıkçası.




  • 1.4 arac 120 km yi kac devirde cevircek 3500 4000 arası bunda bi gariplik yok çünkü sen farkında değilsin ama aracın son vitesde gidiyo:) sen bence baskasının aracında daha buyuk ve güçlü olan bi motorda ,arkadasının aracını 120 ile giderken 2000 2500 devir arası görmüşün( en az 2000 cc olması lazım bu hızı cevirmesi için) etkilenmişin aracta sorun yok geyet normal
  • Otomatik şanzıman sorunu için çok yer gezdim kesinlikle tek çözüm,bu işi en kurumsal şekilde yapabilen tek kurumsal firmawww.generalsanziman.com ben tavsiye üzerine ulaştım ve sorunum çözüldü.Siteye girerek iletişim bölümünde ki kutucuğa sorununuzu detaylandırarak yazarsanız size anında dönüş yapmaktalar.Hiç orada burada uğraşmanıza gerek yok.
  • Kolay gelsin mersedes 115 cdi vito aracım var arac tam kalkarken1. Vitesten atıyo bazen tüm dişlilerini değiştirdim orjinal olmadı vites kutusunu değiştirdim olmadı bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • son vitese dayamışsın sürekli vitesmi atacak 5-6-7-8 mi istiyosun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gyrmann kullanıcısına yanıt
    2007 senesinde çalışma mantığı farklıymış heralde araçların.. araç manuel olsa direkt kullanıcı derdim ben. Balata ne alaka
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.