Şimdi Ara

5 vites mi, 6 vites mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
31.975
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    1980'li yıllarda hemen hemen bütün otomobiller 4 vitesti. Sonra otomobillerin arkasında "5 vites" yazmaya başladı. 6 vitesli araçlar üretilmeye başladı. Bazı modeller 8 vitesli üretilmeye başladı.

    5 vites mi, 6 vites mi? Bu konu tartışılmaya başlandı ve neredeyse 6 vitesli araçlar tercih kriteri olmaya başladı.

    Bu konuda örnekler çok fazla. İlk aklıma gelen 5 vitesli olan Yeni Honda Civic oldu.

    Genel anlamda aracı beğendim ama 5 vites yerine 6 vitesli üretilmesi daha güzel olurdu.

    Yeni bir manuel araç alsanız vites sayısı sizin için önemli olur mu?

    Niye 6 ve daha fazla vites?



  • Düşük devir,
    Sessizlik,
    Yakıt tasarrufu.
  • Ben 6. vites olması taraftarıyım aracın vites oranlarının kısa olması tüketimi azaltıyor ayrıca uzun yolda da çok rahat ettiriyor. Forumdaki bir çok arkadaşım artık biliyor ki benim insignia 1.4 turbo son vitesinin uzun olması sayesinde 3000 devirde 150 km/h yapabiliyor.....
  • Benim bildiğim araba da çok vites olursa motor rahatlar diye bilirim..Kısa sürede vites atarak yakıt konusunda ve motor konusunda daha iyi olur herhalde..
  • fazla vites olursa araba az yakar .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Ben 6. vites olması taraftarıyım aracın vites oranlarının kısa olması tüketimi azaltıyor ayrıca uzun yolda da çok rahat ettiriyor. Forumdaki bir çok arkadaşım artık biliyor ki benim insignia 1.4 turbo son vitesinin uzun olması sayesinde 3000 devirde 150 km/h yapabiliyor.....
    sırf 6 vitesli olması ve hız sabitlemesinin olmasını istediğim için araç değiştirmek istiyorum.
    mevcut olanı şimdilik ihtiyacımı karşıladığı için kendimi frenliyorum.
    hız limitlerinin duble yolda 110 olması sebebi ile 6. vites şart olsu.
    düşük devir, düşük yakıt tüketimi, düşük ses,
    6. vites şart.
  • Vites dişli oranları daha önemlidir ancak yüksek hızlara çıkan araçlarda, hızlanmalarda ve sabit hızlada ekonomi için vites sayısının fazla olması bir artıdır. Vitesini beğenebileceğim bir araba ancak 7-8 vitesli olabilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _K_A_İ_N_

    Benim bildiğim araba da çok vites olursa motor rahatlar diye bilirim..Kısa sürede vites atarak yakıt konusunda ve motor konusunda daha iyi olur herhalde..
    4 vites üstü tüm araçlarda son vites otoyol sürüşleri için ekonomik kullanım amaçlıdır.Yoğun uzun yol yapılacaksa tabii ki 6 vites.Ya da max tork devir aralığı kısa ise 6 vitesde yarar var.Ama Honda gibi değişken geometrili subap iticiye (egsantrik mili) sahip bir motorda buna pek lüzum görmemişler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Ben 6. vites olması taraftarıyım aracın vites oranlarının kısa olması tüketimi azaltıyor ayrıca uzun yolda da çok rahat ettiriyor. Forumdaki bir çok arkadaşım artık biliyor ki benim insignia 1.4 turbo son vitesinin uzun olması sayesinde 3000 devirde 150 km/h yapabiliyor.....
    bnm araba 1.6 benzinli 5 vites hyundai i30 , bir sonraki aracım mümkünse 6 vites olsun derim yakıt tasarrufu açısından bir miktar daha iyi olucaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Düşük devir,
    Sessizlik,
    Yakıt tasarrufu.

    Doğru söze ne hacet.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: timarsizsipahi

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Düşük devir,
    Sessizlik,
    Yakıt tasarrufu.

    Doğru söze ne hacet.

    Alıntıları Göster
    Eğer otomatikse 6 vites dezavantaja dönüşebilir.4 vitesli bir otomatik 7.nesil civic gibi 4.vitesli otomatik sizi performans açısından daha rahat ettirebileceği gibi ara hızlanmalarda kolaylık sağlar.Ama 6 vitesli arabada böyle bir şey beklenemez diyorum.Misal biri 4.viteste 6000 devir çevirerek 220'yi görüyorsa diyeri 6.viteste 220'yi 230'u görecektir.6 vitesli olması konfor sessizlik ve yakıt tasarrufu içindir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre1270393

    Eğer otomatikse 6 vites dezavantaja dönüşebilir.4 vitesli bir otomatik 7.nesil civic gibi 4.vitesli otomatik sizi performans açısından daha rahat ettirebileceği gibi ara hızlanmalarda kolaylık sağlar.Ama 6 vitesli arabada böyle bir şey beklenemez diyorum.Misal biri 4.viteste 6000 devir çevirerek 220'yi görüyorsa diyeri 6.viteste 220'yi 230'u görecektir.6 vitesli olması konfor sessizlik ve yakıt tasarrufu içindir.

    Alıntıları Göster
    Peki beyler 4 vitesli bir arac 5 vitesli şanzımana sahip olsa daha seri bir şekilde hızlanmaz mı ? hızlanmada faydası olur mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: timarsizsipahi

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Düşük devir,
    Sessizlik,
    Yakıt tasarrufu.

    Doğru söze ne hacet.

    Alıntıları Göster
    6 vites tercih sebebidir.

    -Uzun yolda düşük devir.
    -Ekonomi
    -Sessizlik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert107

    Peki beyler 4 vitesli bir arac 5 vitesli şanzımana sahip olsa daha seri bir şekilde hızlanmaz mı ? hızlanmada faydası olur mu ?

    Alıntıları Göster
    Şehir içinde 5 vites, şehir dışında kesinlikle 6 vites...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: timarsizsipahi

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Düşük devir,
    Sessizlik,
    Yakıt tasarrufu.

    Doğru söze ne hacet.

    +1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Integrale

    Şehir içinde 5 vites, şehir dışında kesinlikle 6 vites...

    Alıntıları Göster
    bir kaç farklı markanın 6 ileri manuel vitesli seçeneklerini kullanma fırsatı buldum. gösterge tablosunda vites yükseltmemi söyleyen ok olmasa 5 çakılıp kalacaktım 6. vites; düşük devirde daha yüksek hız sağladığı için ekonomik yakıt tüketimi,düşük emisyon ve sessizlik avantajları mevcut.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: quinthox

    quote:

    Orijinalden alıntı: timarsizsipahi

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Düşük devir,
    Sessizlik,
    Yakıt tasarrufu.

    Doğru söze ne hacet.

    +1

    Alıntıları Göster
    bende 5 vitesten sıkıldım 6 ile heç uğraşamam doğrusu, ikidebir değştir dur ha babam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xdrive

    bir kaç farklı markanın 6 ileri manuel vitesli seçeneklerini kullanma fırsatı buldum. gösterge tablosunda vites yükseltmemi söyleyen ok olmasa 5 çakılıp kalacaktım 6. vites; düşük devirde daha yüksek hız sağladığı için ekonomik yakıt tüketimi,düşük emisyon ve sessizlik avantajları mevcut.

    Alıntıları Göster
    evet 6 vites elzem en azından yüksat süratte daha az devir çevirmiş olunur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: StreamRolleR

    evet 6 vites elzem en azından yüksat süratte daha az devir çevirmiş olunur

    Alıntıları Göster
    Opel Corsa 1.3 CDTI 90 Hp aracım vardı. 6 ileri şanzımanı vardı. 100 kph hızda 1900 d/d çeviriyordu motor 6 viteste.

    Şu anda Opel Astra 1.3 CDTI Ecoflex 95 Hp aracım var. 5 ileri şanzıman. 100 kph hızda 2000 d/d çeviriyor motor, 5. viteste.

    Opel Corsa ile uzun yolda 100 kph sabit hızda tüketim 5.0 L/100 km civarındaydı CC ile.

    Opel Astra ile, aynı yolda, yine 100 kph hızda tüketim 4.1 Ş/100 km, yine CC ile.

    Aynı hızda, bir araç 6. viteste, diğer araç 5. viteste olmasına rağmen arada 100 d/d oynuyor. 5 ileri vitesli araç hem 300 kg daha ağır, hem de daha fazla devir çevirmesine rağmen, ciddi bir şekilde daha az tüketiyor. Ayrıca daha daha fazla devir çevirmesine rağmen, daha gürültülü değil. Tabi bu durumda yalıtımın da etkisi büyük, ancak 100 d/d'nın öyle hissedilebilir bir fark yaratacağını düşünmüyorum.

    Sonuç olarak, önemli olan aracın kaç vites olduğundan çok, vites oranları.

    Astra'nın 5 vites oranı daha uzun.

    Aynı şeyi Polo 1.2 TDI'da gördüm. 100 kph hızda, 6 ileri Corsa ile neredeyse aynı devri çeviriyor.

    Yapısal olarak aynı, ancak şanzıman olarak farklı 2 motor ile alakalı tespitlerim bu şekilde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    Opel Corsa 1.3 CDTI 90 Hp aracım vardı. 6 ileri şanzımanı vardı. 100 kph hızda 1900 d/d çeviriyordu motor 6 viteste.

    Şu anda Opel Astra 1.3 CDTI Ecoflex 95 Hp aracım var. 5 ileri şanzıman. 100 kph hızda 2000 d/d çeviriyor motor, 5. viteste.

    Opel Corsa ile uzun yolda 100 kph sabit hızda tüketim 5.0 L/100 km civarındaydı CC ile.

    Opel Astra ile, aynı yolda, yine 100 kph hızda tüketim 4.1 Ş/100 km, yine CC ile.

    Aynı hızda, bir araç 6. viteste, diğer araç 5. viteste olmasına rağmen arada 100 d/d oynuyor. 5 ileri vitesli araç hem 300 kg daha ağır, hem de daha fazla devir çevirmesine rağmen, ciddi bir şekilde daha az tüketiyor. Ayrıca daha daha fazla devir çevirmesine rağmen, daha gürültülü değil. Tabi bu durumda yalıtımın da etkisi büyük, ancak 100 d/d'nın öyle hissedilebilir bir fark yaratacağını düşünmüyorum.

    Sonuç olarak, önemli olan aracın kaç vites olduğundan çok, vites oranları.

    Astra'nın 5 vites oranı daha uzun.

    Aynı şeyi Polo 1.2 TDI'da gördüm. 100 kph hızda, 6 ileri Corsa ile neredeyse aynı devri çeviriyor.

    Yapısal olarak aynı, ancak şanzıman olarak farklı 2 motor ile alakalı tespitlerim bu şekilde.

    Ek olarak kaçırdığınız bir konu var; 90 hp olan Multijet-1, 95 hp olan Multijet-2.. Motorlar arasında nesil farkı var, daha az yakmasının ilk sebebi bu..




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.