Şimdi Ara

5 vites mi, 6 vites mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
76
Cevap
0
Favori
31.612
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Vites sayısından ziyade vites oranları cok daha önemli, oranlar guzel ayarlanmissa 6 vites demek hamallık gibi oluyor. Ben kendi aracımda 2100 dd da 110 km hız ile ilerleyebiliyorum. Bu devir bandında bazı araclar 6 vites olmasına rağmen daha fazla devir ceviriyor, burada da motor hacmi cok önemli. Hacim büyükse ve gücünü alt devirlerde de verebiliyorsa vites cok problem degil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    Vites sayısından ziyade vites oranları cok daha önemli, oranlar guzel ayarlanmissa 6 vites demek hamallık gibi oluyor. Ben kendi aracımda 2100 dd da 110 km hız ile ilerleyebiliyorum. Bu devir bandında bazı araclar 6 vites olmasına rağmen daha fazla devir ceviriyor, burada da motor hacmi cok önemli. Hacim büyükse ve gücünü alt devirlerde de verebiliyorsa vites cok problem degil
    Yılda sadece uzun yolda 30 bin kilometre yapan biri olarak, 6.vites şart diyorum.
  • bu kullanılan araca göre değişir megane iiki yada nissan juku ele alırsak ikisinede 6. vitesi koymalaarı kesinlikle gerekli arac 5 . viteste 140 dan sonra bagırmaya baslıyor devir saati cok yükseliyor doğal olarak insanın basını agrıtıyor onun için araca göre değişir ama mesela honda aracla istediğin kadar zorlayın devir saati 5800 devire kadar cok fazla bir şey hissettirmez zaten türkiyede o kadar hız yapıcak pek fazla bir yol yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hdrn

    bu kullanılan araca göre değişir megane iiki yada nissan juku ele alırsak ikisinede 6. vitesi koymalaarı kesinlikle gerekli arac 5 . viteste 140 dan sonra bagırmaya baslıyor devir saati cok yükseliyor doğal olarak insanın basını agrıtıyor onun için araca göre değişir ama mesela honda aracla istediğin kadar zorlayın devir saati 5800 devire kadar cok fazla bir şey hissettirmez zaten türkiyede o kadar hız yapıcak pek fazla bir yol yok
    Kesinlikle 6 vites
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozden05

    Kesinlikle 6 vites

    Alıntıları Göster
    Vites benim için araba seçiminde bir kriter değil. Ancak ileride yeni bir araç alıcak olursak 6. vitesinin olmasını isterim. 6. vites daha fazla konfor ve ekonomiyi beraberinde getirir tabi uzun yolda.

    Kişinin arabayı hangi şartlarda kullandığı da önemlidir, şehir içi trafiğinden çıkmayan birisi neylesin 6. vitesi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Vites benim için araba seçiminde bir kriter değil. Ancak ileride yeni bir araç alıcak olursak 6. vitesinin olmasını isterim. 6. vites daha fazla konfor ve ekonomiyi beraberinde getirir tabi uzun yolda.

    Kişinin arabayı hangi şartlarda kullandığı da önemlidir, şehir içi trafiğinden çıkmayan birisi neylesin 6. vitesi

    Alıntıları Göster
    Uzun yolda 6. vites ve hız sabitleyici büyük bir ihtiyaç.

    Ekonomi, sessizlik ve üst devirlere çıkmadan yüksek hız insanı rahatlatıyor.

    Polo vb. B sınıfı araçlar 5 vites olarak üretiliyor. Sınıfı gereği normal ama Civic vb. C sınıfı araçlar 6 vites olarak üretilmeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Vites benim için araba seçiminde bir kriter değil. Ancak ileride yeni bir araç alıcak olursak 6. vitesinin olmasını isterim. 6. vites daha fazla konfor ve ekonomiyi beraberinde getirir tabi uzun yolda.

    Kişinin arabayı hangi şartlarda kullandığı da önemlidir, şehir içi trafiğinden çıkmayan birisi neylesin 6. vitesi

    Alıntıları Göster
    alt devirlerde yüksek tork vermeyen araçlar için 5.vitesten sonrası ne yakıt tasarrufu sağlar ne de konfor sürekli 5-6 yapmaktan iflağın kesilir uzun yolda tabbi konya ıvasında araç kullanmıyorsan.bence benzinli araçlar için 5 cok ideal




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Uzun yolda 6. vites ve hız sabitleyici büyük bir ihtiyaç.

    Ekonomi, sessizlik ve üst devirlere çıkmadan yüksek hız insanı rahatlatıyor.

    Polo vb. B sınıfı araçlar 5 vites olarak üretiliyor. Sınıfı gereği normal ama Civic vb. C sınıfı araçlar 6 vites olarak üretilmeli.





    Bu şekilde yüzeysel bilgi vermek çok gereksiz oluyor.

    2 tane 1.6 dizel araç var elimizde.

    İkiside eşit güçteler.

    Birisi 5 vites diğeri 6 vites.

    5 Vites olan yüksek süratte daha ekonomik, 5 vites olan daha düşük devirde daha yüksek hız yapıyor, daha sessiz.

    Ayrıca daha az vites değiştiriyorsun şehir içi trafiğinde. Hızlanmalarıda aynı.

    Şimdi sizin sölediğiniz boşa çıktı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rockford Fosgate -- 7 Ocak 2012; 19:32:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    alt devirlerde yüksek tork vermeyen araçlar için 5.vitesten sonrası ne yakıt tasarrufu sağlar ne de konfor sürekli 5-6 yapmaktan iflağın kesilir uzun yolda tabbi konya ıvasında araç kullanmıyorsan.bence benzinli araçlar için 5 cok ideal

    Alıntıları Göster
    Porsche carrera da manuel 7 ileri vitesi bu gün yarın standart donanım olarak kullanmaya başlıyacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    Sonuç olarak, önemli olan aracın kaç vites olduğundan çok, vites oranları.


    Bence tartışılması gereken vites sayısından çok bu husus olmalı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Uzun yolda 6. vites ve hız sabitleyici büyük bir ihtiyaç.

    Ekonomi, sessizlik ve üst devirlere çıkmadan yüksek hız insanı rahatlatıyor.

    Polo vb. B sınıfı araçlar 5 vites olarak üretiliyor. Sınıfı gereği normal ama Civic vb. C sınıfı araçlar 6 vites olarak üretilmeli.





    Bu şekilde yüzeysel bilgi vermek çok gereksiz oluyor.

    2 tane 1.6 dizel araç var elimizde.

    İkiside eşit güçteler.

    Birisi 5 vites diğeri 6 vites.

    5 Vites olan yüksek süratte daha ekonomik, 5 vites olan daha düşük devirde daha yüksek hız yapıyor, daha sessiz.

    Ayrıca daha az vites değiştiriyorsun şehir içi trafiğinde. Hızlanmalarıda aynı.

    Şimdi sizin sölediğiniz boşa çıktı?

    Yüzeysel bilgi vermiyorum. Ben de sizin gibi deneyimlerime ve edindiğim bilgilere dayalı olarak söylüyorum.

    Örnek verdiğiniz araçları merak ettim. Paylaşır mısınız?

    Söylediklerimin boşa çıktığı sizin görüşünüz.


    Aşağıdaki sözleriniz yazdığınız mesaj içeriğine tam uyum sağlıyor.

    "Bu şekilde yüzeysel bilgi vermek çok gereksiz oluyor."

    "Şimdi sizin sölediğiniz boşa çıktı?"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aydoğan* -- 7 Ocak 2012; 20:06:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Uzun yolda 6. vites ve hız sabitleyici büyük bir ihtiyaç.

    Ekonomi, sessizlik ve üst devirlere çıkmadan yüksek hız insanı rahatlatıyor.

    Polo vb. B sınıfı araçlar 5 vites olarak üretiliyor. Sınıfı gereği normal ama Civic vb. C sınıfı araçlar 6 vites olarak üretilmeli.





    Bu şekilde yüzeysel bilgi vermek çok gereksiz oluyor.

    2 tane 1.6 dizel araç var elimizde.

    İkiside eşit güçteler.

    Birisi 5 vites diğeri 6 vites.

    5 Vites olan yüksek süratte daha ekonomik, 5 vites olan daha düşük devirde daha yüksek hız yapıyor, daha sessiz.

    Ayrıca daha az vites değiştiriyorsun şehir içi trafiğinde. Hızlanmalarıda aynı.

    Şimdi sizin sölediğiniz boşa çıktı?

    Yüzeysel bilgi vermiyorum. Ben de sizin gibi deneyimlerime ve edindiğim bilgilere dayalı olarak söylüyorum.

    Örnek verdiğiniz araçları merak ettim. Paylaşır mısınız?

    Söylediklerimin boşa çıktığı sizin görüşünüz.


    Aşağıdaki sözleriniz yazdığınız mesaj içeriğine tam uyum sağlıyor.

    "Bu şekilde yüzeysel bilgi vermek çok gereksiz oluyor."

    "Şimdi sizin sölediğiniz boşa çıktı?"

    Alıntıları Göster
    düşük devir, ekonomi ve daha az motor gürültüsü...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    düşük devir, ekonomi ve daha az motor gürültüsü...

    Alıntıları Göster
    ben buraya gelmek istedim özellikle.benzinli araçlar için konuşuyorum.!!! dayımda 1.4 opel astra var.bizde corolla 1.6.opel astra 1.4 90 km sabit hızda 5.viteste 2400-2500 arası devirde gidiyor. benim corolla ise 90 km sabit hızda 5.viteste 2600 devirde gidiyor.
    ancak benim araç daha az yakıyor(bunu dayım söylüyor.kendisi bekar ve bizle yaşıyor).
    şimdi herşey devirlemi alakalı diye düşünüyorum.
    ama benim demeye çalıştığım benim araca 6.vites olsa yakıtı azalır. dayımın araçtada azalır.mesela 100km sabit hızda
    6. viteste 2400 devirde giderim. ancak onun araç zaten uzun dişli oranından dolayı aynı şekilde devam etse 6. viteste oda 100 km hızda 2200 devirde gider. DÜZ YOLDA belki daha az yakar.
    ancak en ufak bir eğimde deviri ve gücü yetersiz geleceğinden bir alt vitese geçmek zorunda kalacak. ama ben belki aynı eğimi hiç vites değiştirmeden gidebileceğim. böyle olunca da bu varsayımdan gidersek hafif eğimi niş çıkışı olan bir uzun yolda ben daha az yakacağım. o zaman da dayım fazladan attığı viteslerle yorulacak sadece. (yalnız dayımın araç 75 benimki 110 hp).(100-110 km hızların üzerinde ise benim araç az yakacağı devrin üzerine çıkmaya başlarken opel daha az devirlerde kalarak az yakabilir.)
    neyse dediğim gibi 6 ileri olmasının yakıt vs konularda 100 km hızın üzerinde etkili olduğu kanısındayım.
    6 ileri şanzıman bence motoru güçlü araçlarda daha çok işe yarar.(150 hp üzeri) çünkü bahsettğim ufak eğimleri güçlü olan motor en üst viteste gidebilir. yakıt ekonomiside eğimli inişli çıkışlı yollarda belli olur zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kendikendine

    ben buraya gelmek istedim özellikle.benzinli araçlar için konuşuyorum.!!! dayımda 1.4 opel astra var.bizde corolla 1.6.opel astra 1.4 90 km sabit hızda 5.viteste 2400-2500 arası devirde gidiyor. benim corolla ise 90 km sabit hızda 5.viteste 2600 devirde gidiyor.
    ancak benim araç daha az yakıyor(bunu dayım söylüyor.kendisi bekar ve bizle yaşıyor).
    şimdi herşey devirlemi alakalı diye düşünüyorum.
    ama benim demeye çalıştığım benim araca 6.vites olsa yakıtı azalır. dayımın araçtada azalır.mesela 100km sabit hızda
    6. viteste 2400 devirde giderim. ancak onun araç zaten uzun dişli oranından dolayı aynı şekilde devam etse 6. viteste oda 100 km hızda 2200 devirde gider. DÜZ YOLDA belki daha az yakar.
    ancak en ufak bir eğimde deviri ve gücü yetersiz geleceğinden bir alt vitese geçmek zorunda kalacak. ama ben belki aynı eğimi hiç vites değiştirmeden gidebileceğim. böyle olunca da bu varsayımdan gidersek hafif eğimi niş çıkışı olan bir uzun yolda ben daha az yakacağım. o zaman da dayım fazladan attığı viteslerle yorulacak sadece. (yalnız dayımın araç 75 benimki 110 hp).(100-110 km hızların üzerinde ise benim araç az yakacağı devrin üzerine çıkmaya başlarken opel daha az devirlerde kalarak az yakabilir.)
    neyse dediğim gibi 6 ileri olmasının yakıt vs konularda 100 km hızın üzerinde etkili olduğu kanısındayım.
    6 ileri şanzıman bence motoru güçlü araçlarda daha çok işe yarar.(150 hp üzeri) çünkü bahsettğim ufak eğimleri güçlü olan motor en üst viteste gidebilir. yakıt ekonomiside eğimli inişli çıkışlı yollarda belli olur zaten.

    Alıntıları Göster
    5 vites ş.içinde daha az yorar, 6 vites yüksek hızda daha ekonomiktir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    5 vites ş.içinde daha az yorar, 6 vites yüksek hızda daha ekonomiktir.

    Alıntıları Göster
    6.viteste CC ile düşük devirde gitmek herhalde paha biçilemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    6.viteste CC ile düşük devirde gitmek herhalde paha biçilemez.

    Alıntıları Göster
    tabiki 6 vites..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toz-koparan

    tabiki 6 vites..

    Alıntıları Göster
    şu an için en ideali 6 vites
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Düşük devir,
    Sessizlik,
    Yakıt tasarrufu.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AAF6D4207

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Düşük devir,
    Sessizlik,
    Yakıt tasarrufu.

    +1

    Alıntıları Göster
    Ne kadar çok vites o kadar yakıt tasarrufu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BallantinesFinest

    Ne kadar çok vites o kadar yakıt tasarrufu

    Alıntıları Göster
    Benim araba 5. viteste 3000 dv de 95km hız yapıyor.Bu devir bana yakıt tüketiminde artma olarak ve motor sesi olarak geri dönüyor.Kendi sınıfındaki araçlardan uzun yolda 1lt daha fazla tüketim ve gürültüsü oluyor.6. vitesle bu sorun aşılırdı....
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.