Şimdi Ara

5 vites mi, 6 vites mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
31.612
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanst

    quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    Opel Corsa 1.3 CDTI 90 Hp aracım vardı. 6 ileri şanzımanı vardı. 100 kph hızda 1900 d/d çeviriyordu motor 6 viteste.

    Şu anda Opel Astra 1.3 CDTI Ecoflex 95 Hp aracım var. 5 ileri şanzıman. 100 kph hızda 2000 d/d çeviriyor motor, 5. viteste.

    Opel Corsa ile uzun yolda 100 kph sabit hızda tüketim 5.0 L/100 km civarındaydı CC ile.

    Opel Astra ile, aynı yolda, yine 100 kph hızda tüketim 4.1 Ş/100 km, yine CC ile.

    Aynı hızda, bir araç 6. viteste, diğer araç 5. viteste olmasına rağmen arada 100 d/d oynuyor. 5 ileri vitesli araç hem 300 kg daha ağır, hem de daha fazla devir çevirmesine rağmen, ciddi bir şekilde daha az tüketiyor. Ayrıca daha daha fazla devir çevirmesine rağmen, daha gürültülü değil. Tabi bu durumda yalıtımın da etkisi büyük, ancak 100 d/d'nın öyle hissedilebilir bir fark yaratacağını düşünmüyorum.

    Sonuç olarak, önemli olan aracın kaç vites olduğundan çok, vites oranları.

    Astra'nın 5 vites oranı daha uzun.

    Aynı şeyi Polo 1.2 TDI'da gördüm. 100 kph hızda, 6 ileri Corsa ile neredeyse aynı devri çeviriyor.

    Yapısal olarak aynı, ancak şanzıman olarak farklı 2 motor ile alakalı tespitlerim bu şekilde.

    Ek olarak kaçırdığınız bir konu var; 90 hp olan Multijet-1, 95 hp olan Multijet-2.. Motorlar arasında nesil farkı var, daha az yakmasının ilk sebebi bu..

    Motorda iyileştirmeler yapıldığını biliyorum, gücün 5 HP artıp torkun 100 Nm azalmış olması da bunun göstergesi.

    Ancak şunu da göz ardı etmeyelim, hem Astra Corsa'dan 300 kg daha ağır, hem de Corsa 6 ileri iken Astra 5 ileri.

    Mevcut motorun revizyonu Astra'nın benzer koşullarda 1 L daha az yakması için yeterli mi, ağırlık ve şanzıman farkına rağmen?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deleted User

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Dişli oranlarıda önemli.

    i30 Dizel 100 KM hızda 5. viteste araç 2250 devir civarında.
    Aynı aracın otomatiği 4. vites 100 KM hızda 1800 devirde. (otomatik i30'lar 4 ileri vites)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanst

    quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    Opel Corsa 1.3 CDTI 90 Hp aracım vardı. 6 ileri şanzımanı vardı. 100 kph hızda 1900 d/d çeviriyordu motor 6 viteste.

    Şu anda Opel Astra 1.3 CDTI Ecoflex 95 Hp aracım var. 5 ileri şanzıman. 100 kph hızda 2000 d/d çeviriyor motor, 5. viteste.

    Opel Corsa ile uzun yolda 100 kph sabit hızda tüketim 5.0 L/100 km civarındaydı CC ile.

    Opel Astra ile, aynı yolda, yine 100 kph hızda tüketim 4.1 Ş/100 km, yine CC ile.

    Aynı hızda, bir araç 6. viteste, diğer araç 5. viteste olmasına rağmen arada 100 d/d oynuyor. 5 ileri vitesli araç hem 300 kg daha ağır, hem de daha fazla devir çevirmesine rağmen, ciddi bir şekilde daha az tüketiyor. Ayrıca daha daha fazla devir çevirmesine rağmen, daha gürültülü değil. Tabi bu durumda yalıtımın da etkisi büyük, ancak 100 d/d'nın öyle hissedilebilir bir fark yaratacağını düşünmüyorum.

    Sonuç olarak, önemli olan aracın kaç vites olduğundan çok, vites oranları.

    Astra'nın 5 vites oranı daha uzun.

    Aynı şeyi Polo 1.2 TDI'da gördüm. 100 kph hızda, 6 ileri Corsa ile neredeyse aynı devri çeviriyor.

    Yapısal olarak aynı, ancak şanzıman olarak farklı 2 motor ile alakalı tespitlerim bu şekilde.

    Ek olarak kaçırdığınız bir konu var; 90 hp olan Multijet-1, 95 hp olan Multijet-2.. Motorlar arasında nesil farkı var, daha az yakmasının ilk sebebi bu..

    Motorda iyileştirmeler yapıldığını biliyorum, gücün 5 HP artıp torkun 100 Nm azalmış olması da bunun göstergesi.

    Ancak şunu da göz ardı etmeyelim, hem Astra Corsa'dan 300 kg daha ağır, hem de Corsa 6 ileri iken Astra 5 ileri.

    Mevcut motorun revizyonu Astra'nın benzer koşullarda 1 L daha az yakması için yeterli mi, ağırlık ve şanzıman farkına rağmen?

    Sabit hızla düz yolda giderken aracın ağırlığı yakıt tüketimi üzerinde çok fazla etkili olmuyor. Ancak rampa çıkmaya başladığınızda ya da hızlanmak istediğinizde fazla ağırlık ekstra tüketim olarak geri döner size. Yoksa düz yolda&sabit hızda motorun yenmeye çalıştığı tek kuvvet hava ve mekanik sürtünmelerdir. Rakamları tam olarak bilmesem de Astra'nın bu konuda Corsa'dan daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bunun da 1 L'lik farkta muhakkak katkısı vardır.

    Motorlara gelince, iki motorun enjektörleri ve turboları birbirinden tamamen farklı. Multijet-1'in dahi ilk ve son üretilen 90 hp'lik modelleri arasında yakıt tüketimi açısından fark vardı, Multijet-2'yle aynı motor biraz daha az tüketir hale geldi. Ayrıca yeni neslin bir özelliği de daha sessiz ve sarsıntısız olması..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanst

    quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanst

    quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    Opel Corsa 1.3 CDTI 90 Hp aracım vardı. 6 ileri şanzımanı vardı. 100 kph hızda 1900 d/d çeviriyordu motor 6 viteste.

    Şu anda Opel Astra 1.3 CDTI Ecoflex 95 Hp aracım var. 5 ileri şanzıman. 100 kph hızda 2000 d/d çeviriyor motor, 5. viteste.

    Opel Corsa ile uzun yolda 100 kph sabit hızda tüketim 5.0 L/100 km civarındaydı CC ile.

    Opel Astra ile, aynı yolda, yine 100 kph hızda tüketim 4.1 Ş/100 km, yine CC ile.

    Aynı hızda, bir araç 6. viteste, diğer araç 5. viteste olmasına rağmen arada 100 d/d oynuyor. 5 ileri vitesli araç hem 300 kg daha ağır, hem de daha fazla devir çevirmesine rağmen, ciddi bir şekilde daha az tüketiyor. Ayrıca daha daha fazla devir çevirmesine rağmen, daha gürültülü değil. Tabi bu durumda yalıtımın da etkisi büyük, ancak 100 d/d'nın öyle hissedilebilir bir fark yaratacağını düşünmüyorum.

    Sonuç olarak, önemli olan aracın kaç vites olduğundan çok, vites oranları.

    Astra'nın 5 vites oranı daha uzun.

    Aynı şeyi Polo 1.2 TDI'da gördüm. 100 kph hızda, 6 ileri Corsa ile neredeyse aynı devri çeviriyor.

    Yapısal olarak aynı, ancak şanzıman olarak farklı 2 motor ile alakalı tespitlerim bu şekilde.

    Ek olarak kaçırdığınız bir konu var; 90 hp olan Multijet-1, 95 hp olan Multijet-2.. Motorlar arasında nesil farkı var, daha az yakmasının ilk sebebi bu..

    Motorda iyileştirmeler yapıldığını biliyorum, gücün 5 HP artıp torkun 100 Nm azalmış olması da bunun göstergesi.

    Ancak şunu da göz ardı etmeyelim, hem Astra Corsa'dan 300 kg daha ağır, hem de Corsa 6 ileri iken Astra 5 ileri.

    Mevcut motorun revizyonu Astra'nın benzer koşullarda 1 L daha az yakması için yeterli mi, ağırlık ve şanzıman farkına rağmen?

    Sabit hızla düz yolda giderken aracın ağırlığı yakıt tüketimi üzerinde çok fazla etkili olmuyor. Ancak rampa çıkmaya başladığınızda ya da hızlanmak istediğinizde fazla ağırlık ekstra tüketim olarak geri döner size. Yoksa düz yolda&sabit hızda motorun yenmeye çalıştığı tek kuvvet hava ve mekanik sürtünmelerdir. Rakamları tam olarak bilmesem de Astra'nın bu konuda Corsa'dan daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bunun da 1 L'lik farkta muhakkak katkısı vardır.

    Motorlara gelince, iki motorun enjektörleri ve turboları birbirinden tamamen farklı. Multijet-1'in dahi ilk ve son üretilen 90 hp'lik modelleri arasında yakıt tüketimi açısından fark vardı, Multijet-2'yle aynı motor biraz daha az tüketir hale geldi. Ayrıca yeni neslin bir özelliği de daha sessiz ve sarsıntısız olması..

    Astra'nın Corsa'dan daha az tüketmesinin tabi ki mantıklı sebepleri var, senin de açıkladığın gibi. Ayrıca aerodinamik konusunda da haklısın, Ecoflex Astra'larda bunun ilgili yapılan iyileştirmeler var.

    Benim anlatmak istediğim asıl konu, başlığa da geri dönerek söylüyorum, araç 6 ileri şanzımanlı diye daha az tüketir, daha sessizdir diye bir kaide yok. Öncelikli olarak anlatmak istediğim de buydu zaten. Astra'nın 5 ileri şanzımanının vites oranları çok daha iyi ayarlanmış ve ben bunun yakıt tüketimindeki etkisinin çok büyük olduğunu düşünüyorum.

    Bu arada, bahsettiğim yol dümdüz bir yol değil, İstanbul - İzmir arasından bahsediyorum. Orhangazi, Gemlik tarafı, Bursa - Susurluk arası, Balıkesir - Akhisar arası ve Manisa - İzmir arası oldukça engebelidir. Gidenler bilirler zaten, öyle dümdüz bir yol değil yani.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanst

    quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanst

    quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    Opel Corsa 1.3 CDTI 90 Hp aracım vardı. 6 ileri şanzımanı vardı. 100 kph hızda 1900 d/d çeviriyordu motor 6 viteste.

    Şu anda Opel Astra 1.3 CDTI Ecoflex 95 Hp aracım var. 5 ileri şanzıman. 100 kph hızda 2000 d/d çeviriyor motor, 5. viteste.

    Opel Corsa ile uzun yolda 100 kph sabit hızda tüketim 5.0 L/100 km civarındaydı CC ile.

    Opel Astra ile, aynı yolda, yine 100 kph hızda tüketim 4.1 Ş/100 km, yine CC ile.

    Aynı hızda, bir araç 6. viteste, diğer araç 5. viteste olmasına rağmen arada 100 d/d oynuyor. 5 ileri vitesli araç hem 300 kg daha ağır, hem de daha fazla devir çevirmesine rağmen, ciddi bir şekilde daha az tüketiyor. Ayrıca daha daha fazla devir çevirmesine rağmen, daha gürültülü değil. Tabi bu durumda yalıtımın da etkisi büyük, ancak 100 d/d'nın öyle hissedilebilir bir fark yaratacağını düşünmüyorum.

    Sonuç olarak, önemli olan aracın kaç vites olduğundan çok, vites oranları.

    Astra'nın 5 vites oranı daha uzun.

    Aynı şeyi Polo 1.2 TDI'da gördüm. 100 kph hızda, 6 ileri Corsa ile neredeyse aynı devri çeviriyor.

    Yapısal olarak aynı, ancak şanzıman olarak farklı 2 motor ile alakalı tespitlerim bu şekilde.

    Ek olarak kaçırdığınız bir konu var; 90 hp olan Multijet-1, 95 hp olan Multijet-2.. Motorlar arasında nesil farkı var, daha az yakmasının ilk sebebi bu..

    Motorda iyileştirmeler yapıldığını biliyorum, gücün 5 HP artıp torkun 100 Nm azalmış olması da bunun göstergesi.

    Ancak şunu da göz ardı etmeyelim, hem Astra Corsa'dan 300 kg daha ağır, hem de Corsa 6 ileri iken Astra 5 ileri.

    Mevcut motorun revizyonu Astra'nın benzer koşullarda 1 L daha az yakması için yeterli mi, ağırlık ve şanzıman farkına rağmen?

    Sabit hızla düz yolda giderken aracın ağırlığı yakıt tüketimi üzerinde çok fazla etkili olmuyor. Ancak rampa çıkmaya başladığınızda ya da hızlanmak istediğinizde fazla ağırlık ekstra tüketim olarak geri döner size. Yoksa düz yolda&sabit hızda motorun yenmeye çalıştığı tek kuvvet hava ve mekanik sürtünmelerdir. Rakamları tam olarak bilmesem de Astra'nın bu konuda Corsa'dan daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bunun da 1 L'lik farkta muhakkak katkısı vardır.

    Motorlara gelince, iki motorun enjektörleri ve turboları birbirinden tamamen farklı. Multijet-1'in dahi ilk ve son üretilen 90 hp'lik modelleri arasında yakıt tüketimi açısından fark vardı, Multijet-2'yle aynı motor biraz daha az tüketir hale geldi. Ayrıca yeni neslin bir özelliği de daha sessiz ve sarsıntısız olması..

    Astra'nın Corsa'dan daha az tüketmesinin tabi ki mantıklı sebepleri var, senin de açıkladığın gibi. Ayrıca aerodinamik konusunda da haklısın, Ecoflex Astra'larda bunun ilgili yapılan iyileştirmeler var.

    Benim anlatmak istediğim asıl konu, başlığa da geri dönerek söylüyorum, araç 6 ileri şanzımanlı diye daha az tüketir, daha sessizdir diye bir kaide yok. Öncelikli olarak anlatmak istediğim de buydu zaten. Astra'nın 5 ileri şanzımanının vites oranları çok daha iyi ayarlanmış ve ben bunun yakıt tüketimindeki etkisinin çok büyük olduğunu düşünüyorum.

    Bu arada, bahsettiğim yol dümdüz bir yol değil, İstanbul - İzmir arasından bahsediyorum. Orhangazi, Gemlik tarafı, Bursa - Susurluk arası, Balıkesir - Akhisar arası ve Manisa - İzmir arası oldukça engebelidir. Gidenler bilirler zaten, öyle dümdüz bir yol değil yani.

    Alıntıları Göster
    genelleme yapmayalım bu arkadaşta 5 vites

     5 vites mi, 6 vites mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    genelleme yapmayalım bu arkadaşta 5 vites

     5 vites mi, 6 vites mi?


    Alıntıları Göster
    vites çok oldukça kısa oranla araç daha seri hızlanır,
    düşük devir sayesinde daha az yakar.
    8 ileri v6 3.2 motorlu toureg 300 krş yakıyordu bi kaç ay önceki dergi araştırmasında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35

    vites çok oldukça kısa oranla araç daha seri hızlanır,
    düşük devir sayesinde daha az yakar.
    8 ileri v6 3.2 motorlu toureg 300 krş yakıyordu bi kaç ay önceki dergi araştırmasında.

    Alıntıları Göster
    Motor kuvvetli olduktan sonra üç ileri bile olabilir. Yalnız ekonomi vitesi şart. Aracım dört vites ve son hızlara doğru gürültü artıyor. Ekonomi vitesinde vites dişli oranı 1' in altında olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Motor kuvvetli olduktan sonra üç ileri bile olabilir. Yalnız ekonomi vitesi şart. Aracım dört vites ve son hızlara doğru gürültü artıyor. Ekonomi vitesinde vites dişli oranı 1' in altında olur.

    Alıntıları Göster
    Atmosferik motorlarda ve dizelde 6. vitesi gereksiz buluyorum.
  • Kaç vites olduğunun yanında dişli oranları çok büyük önem taşıyor.Eğer dişli oranları doğru ayarlanmazsa fazla vites avantaj değil dezavantaja dönüşür.Bu dezavantajın nazarımdaki en büyük örneği Fsı+6 vites kombinasyonudur.Berbat ayarlanmış dişli oranları sayesinde hem performans olarak kendinden güçsüz araçlardan geri kalıyor hemde o araçlardan fazla yakıyordu.O zaman C sınıfındaki tek 6 vites araç olduğu için tek avantajı sahiplerinin "benim arabam 6 vites" diyebilmesiydi.Tabi bunu deyip hava atanlar performans konusunda daha güçsüz 5 vites araçlardan güzel tokatlar yiyince susmuşlardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Kaç vites olduğunun yanında dişli oranları çok büyük önem taşıyor.Eğer dişli oranları doğru ayarlanmazsa fazla vites avantaj değil dezavantaja dönüşür.Bu dezavantajın nazarımdaki en büyük örneği Fsı+6 vites kombinasyonudur.Berbat ayarlanmış dişli oranları sayesinde hem performans olarak kendinden güçsüz araçlardan geri kalıyor hemde o araçlardan fazla yakıyordu.O zaman C sınıfındaki tek 6 vites araç olduğu için tek avantajı sahiplerinin "benim arabam 6 vites" diyebilmesiydi.Tabi bunu deyip hava atanlar performans konusunda daha güçsüz 5 vites araçlardan güzel tokatlar yiyince susmuşlardı.
    6 viteste at at bitmiyor. İş yerinde mondeo var tdci 6 ileri. Bazen 6 ay atmayı unutuyorum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scan

    6 viteste at at bitmiyor. İş yerinde mondeo var tdci 6 ileri. Bazen 6 ay atmayı unutuyorum :)

    Alıntıları Göster
    Benim için şimdilik 5 vites yeterlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bangsuui

    Benim için şimdilik 5 vites yeterlidir.

    Alıntıları Göster
    Uzun yola çıkınca 6.vitesi arıyor araba :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Uzun yola çıkınca 6.vitesi arıyor araba :)

    Alıntıları Göster
    Uzun yolda 5. viteste araç 3700-3800 devir civarındayken 6.vites 2900-3000 civarına düşürüyor.Bence çok iyi birşey
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Uzun yola çıkınca 6.vitesi arıyor araba :)

    Alıntıları Göster
    Bence 6. vites gerekli.Devir düşüyor,araç sessizleşiyor buna bağlı olarak yakıt tüketimi de düşüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Uzun yola çıkınca 6.vitesi arıyor araba :)

    Alıntıları Göster
    uzun yolda fark ettirir..6 vites olması yakıt tüketimini ve sesliği ile daha iyidir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dark_elf

    uzun yolda fark ettirir..6 vites olması yakıt tüketimini ve sesliği ile daha iyidir..

    Alıntıları Göster
    Şu anki aracım 6 vites ve şehiriçinde yorucu olabiliyor bazen ancak uzun yolda 6 ya atıp hızı sabitleyince gayet iyi.Motor bağırmadan ilerliyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quinthox


    quote:

    Orijinalden alıntı: timarsizsipahi

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Düşük devir,
    Sessizlik,
    Yakıt tasarrufu.

    Doğru söze ne hacet.

    +1

    +2
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acme45

    quote:

    Orijinalden alıntı: quinthox


    quote:

    Orijinalden alıntı: timarsizsipahi

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Düşük devir,
    Sessizlik,
    Yakıt tasarrufu.

    Doğru söze ne hacet.

    +1

    +2

    Alıntıları Göster
    Bir otomobilde iyi hızlanma değerleri yakalayabilmek için dişli oranları kısaltılır. Daha yüksek sürat elde etmek içinse oranlar uzar. Bir binek otomobilde hem iyi hızlanma hem de yüksek sürat önemli olduğundan dişli oranları ne çok uzun ne de çok kısa tutulur.
    Vites sayısının artması hem dişli oranlarını kısaltır hem de son dişli oranı arttığından daha iyi hızlanma daha yüksek sürat ve daha iyi bir tüketim elde edilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanst

    Şehir içinde 5 vites, şehir dışında kesinlikle 6 vites...

    Çok doğru.Ayrıca 6. vitesli araçta 1. vites çok ağır kalıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kallus

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanst

    Şehir içinde 5 vites, şehir dışında kesinlikle 6 vites...

    Çok doğru.Ayrıca 6. vitesli araçta 1. vites çok ağır kalıyor.

    Alıntıları Göster
    Benim bildiğim 6 ileri araçların viteslerinin kısa olması lazım. Fakat Passat 2'de 105 3'te 150'ye kadar çıkabiliyor.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.