Şimdi Ara

5 vites mi, 6 vites mi? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
31.612
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 6 vites tabiiki.Hem düşük devirde zorlamadan hızlı gidersin,hem de devir düşük olduğu için yakıttan tasarruf edersin
  • astra j kullanıyorum 6 ileri vites sayesinde yakıttan tasarruf+yüksek hızlarda konforlu sessiz bir yolculuk yapıyorum otobanda 170 ile 6. viteste giderken anlık tüketimim 1.5-2 civarlarına kadar düşüyor ve motor sesi hiç yok hız yapmayı hiç sevmiyorum ama 6.vitesin gerçekten önemli bir etkisi varmı diye denemek istedim farkı gördükten sonrada 5.vitesi unutur oldum 90-110 ile giderken sürekli 6.viteste kullanıyorum bu önemli etkiyi gördükten sonra artık 5 vitesli araba kesinlikle almam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Live yourlife -- 19 Temmuz 2012; 1:17:22 >
  • 2 side değil 8 veya 9 artık habire oyna dur.
  • 6 vites... düşük devir düşük tüketim, ayrıca uzun yolda rahatlık
  • 1,6 HDi 110 HP 5 vites :

    1800 d/d = 90 km/s
    2200 d/d = 110 km/s

    Uzun yol yakıt tüketimi ~4,5 litre/100km civarlarında geziniyor, 150'ye kadar da gayet sessiz gidiyor.

    150'de 3000 d/d çeviriyor, 3000 devirden sonra biraz bağırmaya başlıyor motor, kabinde motor sesi bu eşikten sonra bariz duyulmaya başlıyor.

    Şirkette ara sıra kullandığım 1,6 benzinli 5 vites Fluence 90 dayken bağırmaya başlıyor. Daha hız 90 dayken motor 3000 rpm çeviriyor, uzun yolda tam bir kafa ütüleme makinesi . Mesela bu arabaya 6. vites şart ama zaten 5 viteste alabildiğine bayık bir sürüş sunan bu motor 6. viteste ne yapar bilemem. Kullandığım diğer şirket aracı Mitsubishi L200 bile bundan daha sessiz gidiyor 90-100'le

    Fakat kendi aracımda 6. vitesi aramıyorum hiç.

    Kısaca, motorun kapasitesine göre yeri gelir 5 vites de işinizi görür, 6 viteste.
    Düşük devirleri güçlü olan aşırı beslemeli motorlar bu konuda biraz daha avantajlı, yukarıdaki örnekteki gibi 5. vites biraz daha uzun tutularak 6.vitesin yapacağı işi görebiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 19 Temmuz 2012; 9:18:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    6.viteste CC ile düşük devirde gitmek herhalde paha biçilemez.

    Nerden buluyorsun bu konularıda hortlatıyorsun şener
    Aklın hep 6 vitesli araçlarda galiba
    Gerçekten paha biçilemez
    Devir 2000 hız 100km/h anlık tüketim 4lt.......ŞENER ORDAMISIN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Delgado -- 19 Temmuz 2012; 14:00:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    6.viteste CC ile düşük devirde gitmek herhalde paha biçilemez.

    Nerden buluyorsun bu konularıda hortlatıyorsun şener
    Aklın hep 6 vitesli araçlarda galiba
    Gerçekten paha biçilemez
    Devir 2000 hız 100km/h anlık tüketim 4lt.......ŞENER ORDAMISIN

    Süpersin Fluence ile.

    Gerçekten ya araçlara 5.vitesi uzun yapacaklar, yada 6.vitesi koyacaklar.

    Şahsen bundan sonra 6 vitesli araç alacağım, eğer otomatik 7-8 vites almazsam.




  • tabiki ne kadar çok vites o kadar iyi benim 98 model alfa romeo 146 ti var 2.0 155 hp motor 5 ileri 4300 devirde maksimum tork 6400 devirde maksimum güç veriyor araba 5000 devirde 160 yapıyor ve son sürate çıkınca 6500 devire dayanıyor yaktığın benzinin haddi hesabı yok ama strok mesafeside önemli tabi
  • aracım 1880 d/d= 5. viteste 90 yapıyor. 6. vitesimin olmasını çok isterdim. lakin 100'den sonra ekonomik olmamaya başlıyor. 6. vitesim olsa limitler 110 olmuşken. 110a sabitler giderdim. zamanında 110la giderken ceza yiyorduk. 100 ile bile gitmeye korkuyorduk. en azından o durumdan kurtuldum.

    otomatik ve 6 vites candır.( dişli oranları da önemli tabi)
  • tabi sessizlik ve ekonomi anlaminda 6 ileri daha iyi ancak,
    Onemli olan son vitesin uzun olmasi 5ileri dahi olsa,tabi arac gucluyse..
    Mesela c180k 4bin devirde 200km hiz yapabiliyor 2bin devirde 100km 3binde 142km 5ileri tam otm
    Civictede durum buna benzer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şahsi görüşüm 6.vites ekonomi için kullanılacaksa alt devirlerin güçlü, performans için ise üst devirlerin canlı kalması lazım. Dik bir şekilde inişe geçen tork grafiğine sahip bir araçta 6.vites performans adına neredeyse hiçbirşey katamaz. Alt devirlerde zayıf bir araçta da 6.viteste aracı zor yürütür. İlk eğimde vites düşürmeyi ister. Çok can sıkar. Zaten bence 6.vitesin ekonomi vitesi olması başlı başına can sıkıcı. 5.vitese kadar normal olmalı oranlar. 6.vites ise en fazla % 15 daha uzun olmalı 5.vitesten. Yani 5.vites 6500 devirde vites değiştirince 5500 devirden canlı bir şekilde devam etmesi lazım aracın.
  • Favorim 8 ileri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çat diye 4 diyorum ben
  • 3000 devir civarı 100km yapan araçta oranlar keko gibi ayarlanmış oluyor maalesef. Bu araç bu hızı 2000 devirde yapmalı. 6.viteste de 120km hızla 2000rpm çevirmeli. En ideali bu.

    Zaten 1.2, 1.4 atmosferik benzinli araçlarda 6.vites ekonomi vitesi olmalı, amaç o.

    Ayrıca araç rahatça ilerler uzun yolda. Öyle çok tork değerine ihtiyaç yok. Cruise control olması yeterli.
  • bravomda 6 vitesli uzun yolda giderken iyi oluyor 120 km hızda 2000 devir çeviriyor oldukçada sessiz
  • Bu devirde 5 ilerili araba üretmek zaten aptallık, kullanıcıyada eziyet. Motor sesi teybin sesini bastırıyor, hıza bakıyorsun 120 anca. Yakıt desen zaten başlı başına bir sorun. 6 şart.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.