Şimdi Ara

2021 Toyota Corolla 1.5 İzlenimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
3
Favori
11.495
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1-Yakıt Tüketimi: Kışın en sert geçtiği dönemde aldım ve motor rodajını da kışın geçirmiş oldum yaptım. Kış lastiği olarak michelin alpin 6 varken 2 hafta önce de michelin primacy 4'e geçiş yaptım.

    Aracı alalı 8.000 km oldu ve yakıt ortalaması o zamandan bu zamana kadar 7.3 lt/100km. Arabayı kesinlikle sakin kullanmam. Şehirdışında ortalama 130-150 arası giderim. Şehir içinde de genelde sol şeritteyimdir.

    Yakıt tüketimi bu açıdan benim için beklentilerimi karşıladı diyebilirim.

    2-Motor Performans:
    Daha önce clio 1.5 dci, passat 1.6 tdi ve focus 1.5 tdci kullandım. Kıyaslamayı buna göre düşünebiliriz. Aracın ilk hızlanması bunlara kıyasla kesinlikle geride. İlk kalkışı yavaş ve yüksek devir istiyor. Bu sırada motor sesi hissediliyor. Çünkü hızlı kalkışlarda 5 bin devire kadar çıkıyorsunuz. Bununla beraber araba 130-140 km/h'ten sonra bile devrini almış oluyor ve kesinlikle performansta düşüş yok. Şöyle kıyas yapın; araba tam dolu vaziyette 150 km/h hız sabitleyici ile istanbul-ankara arası rahat bir şekilde geldim. Boğulma, tıkanma vs. olmuyor. Fakat yokuşta önünüze bir araç 110 ile çıkarsa, o yokuşta tekrar hızlanmak dizel araçlara göre uzun sürüyor. Özetle 1.5 motor uzun yolda kesinlikle beni üzmedi, beklentimi karşıladı. Ek olarak durduğum zamanlarda 3 silindirli motor titremesi filan kesinlikle yok, bu konuda içiniz rahat olsun.

    3-Vites geçişleri: Arabayı ilk aldığımda dsg'den geçtiğim için gerçekten pişman olmuştum. Fakat 3 bin km'ye geldiğimde artık bu vites tipini kavramaya başladım diye düşündüm. Olay şu: hızlanırken gaza bir anda yüklenmeniz gereken çok acil bir durum olmadıkça devri sabit tutarak yumuşak yumuşak hızlanın. Böylece hem devir sabit kalacak ve güzel tork alacaksınız, hem de vites geçişi filan hissetmeyeceksiniz. Ani hızlanmalarda ise suni bir vites geçiş hissiyatı oluyor ama bu dsg'den sonra beni rahatsız etmedi kesinlikle.

    4- Yol tutuşu:
    Beni en çok şaşırtan husus bu oldu diyebilirim. Bu konuda focustan, passattan kesinlike geride değil. Sınırları görmek adına zorladığım zamanlarda esp açmadı. Üstünde michelin primacy 4 95V mevcut.

    5 - Genel kullanım:

    - Aracın ses yalıtımı çok kötü diye yorumlar okudum almadan önce. Ben de bayağı kötüye hazırlamıştım kendimi. Renault megane ile aynı kefeye koyabilirsiniz. Fakat yüksek devirde ekstra motor sesi mevcut.
    - Ön konsol kalitesi güzel. Multimedya ile çok aram yoktur ama benim ihtiyaçlarımı gayet iyi karşıladı. Telefonuma hemen bağlanıyor rahat bir şekilde görüşme yapabiliyorum.
    - Bagaj kapasitesi güzel. Fakat bagaja tam yükleme yaptığınız zaman bagaj kapanma demirleri yüzünden kapanmayabiliyor. Bu durumu hiç sevmedim. Bunun için ekstra uğraşmanız lazım.
    - Arka tarafta hava çıkışı olmasını özellikle hanım istemişti. Gerçekten arkada olanlar için hem yaz hem kış için çok büyük rahatlık.
    - Boyum 1.86. Dizlerim ön konsola değmeden sürüş yaptığımda arkadaki rahat oturabiliyor. Bu anlamda da ideal mesafeler mevcut. Hakeza ben koltuk dipte sürüş yaparım ve bu şekilde tavan mesafesi de iyi. Ön tarafta bunalmıyorum. Arka tarafta ise dik oturuşta kafam tavana değdi değecek şekilde gidiyorum.
    - Ön sağ yolcu koltuğu konsolun şeklinden dolayı bi miktar arkaya itilmeli. Bizim arka sağ tarafta çocuk koltuğu var fakat sıkıntı oluşturmadı.
    - Yedek lastik yok, lastik tamir kiti ile geliyor. Fakat yedek lastik yeri mevcut, ben çıkma bir 16 inc jant ve yedek lastik alıp koymayı planlıyorum.
    - Elektronik park freni güzel ve kullanışlı. Hold seçeneği uzun süre trafikte kaldığınızda rahatlatıyor.
    - Arabada düz yolda trim sesi yok. Fakat bu küçük taşlı yollarda özellikle sağ kapı tarafından ve anahtarlığın olduğu yerden trim sesi alıyorum. Olmamasını beklerdim.
    - Klima performansı hem yaz hem kış iyi. Araç hemen ısınıyor sıcak veriyor. Benzer şekilde yoğun trafikte dahi klima performansında düşüş yaşamadım. Bazı araçlar rölantide sıcak üflemeye başlıyordu.
    - Uzun-kısa far ayarını sevdim. Led değil, üzerindeki sarı farı kullanıyorum. Aydınlatması özellikle hoşuma gitti.
    - Her zaman kumaş koltukları deri koltuğa tercih etmişimdir. Bu anlamda koltuklarından da gayet memnunum. Uzun kullanımda ne hale gelir bilemem tabi.

    Genel özet: 219 bine sıfır aldım. Muadil modeller ile kıyasladığımda iyi ki almışım diyorum. Daha fazla para ödeyerek bu araçtan megane, octavia, jetta, civic'e geçiş yapmak için sebep göremiyorum. Ancak daha fazla konfor ve daha az yakıt tüketimş için passat, superb, talisman'a geçiş düşünülebilir ki bunların fiyatları da 100-150 bin daha fazla olduğu için şimdilik düşünmüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi woineer -- 19 Haziran 2021; 20:3:2 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Yanlı bir inceleme olmuş. Corolla uygun fiyat , düşük kalite vaat eden bir araçtır. Segmentine göre ne kötü bir araç nede iyi bir araç değildir. İç mekan kalitesi ise can sıkar. Uygun fiyatlı olduğu için egea gibi yollarda bolca görebilirsiniz. Ama kesinlikle benim tercih edeceğim bir araç değil . Ne hızlanması iyi nede yol tutuşu. Emekli aracı gibi .

    Yanlı incelemeler ve yorumlar konusunda siz @Moueson ve @daswagen in eline kimse su dökemez   .



    Konu sahibi arkadaşa @woineer da teşekkürler, tarafsız ve güzel bir inceleme olmuş, aracınızı güzel günlerde kullanın, hayırlı olsun  

    quote:

    Orijinalden alıntı: daswagen

    Bende corolla sahibiyim, corollanın felsefesi zaten ucuz yollu, bagajlı, kalite derdi olmayan bir araba ile ayağımı yerden kessin arabası olması.

    Segmentinde güncel olanı megane’dan iki tık aşağı, civicten bi tık yukarı düzeyde.

    Geçen kendi aracımı servise bıraktığımda inceleme şansım oldu, sert plastik abidesi olmasının yanı sıra, sinyal koluna dokunduğumda kırılmadığı için dua ettim, havalandırma ızgarası iki yapraklı, yapraklarda sonbaharda dökülen yaprak gibi çıt kırıldım. Daha fazla detaya girmek istemiyorum. İlgilenen inceler, incelediğinde benim hissettiğimi hisseder.

    Benim boy 1.81 arkada daraldım, baş mesafesi yok, mesafe diye bir kavram yok yani.

    Aynen daswagenn'ciğim. Geçen ben de showroomda inceledim. Serçe parmağım sinyal koluna değdi hafiften, hemen kırıldı kökünden. Neyse ki st ler görmeden çıkıp kaçtım.

  • Yanlı bir inceleme olmuş. Corolla uygun fiyat , düşük kalite vaat eden bir araçtır. Segmentine göre ne kötü bir araç nede iyi bir araç değildir. İç mekan kalitesi ise can sıkar. Uygun fiyatlı olduğu için egea gibi yollarda bolca görebilirsiniz. Ama kesinlikle benim tercih edeceğim bir araç değil . Ne hızlanması iyi nede yol tutuşu. Emekli aracı gibi .
  • Yanlı inceleyecek bir durumum yok hocam, alıp-satmam, sponsorluk yapmam. Standart aile kullanıcısıyım.

    Beğenip beğenemediği fiyatı da koyarak söyledim. Alacak olanlara referans olsun. Keşke uzun süre kullanıp dediklerimi deneyimleyebilseniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Yanlı bir inceleme olmuş. Corolla uygun fiyat , düşük kalite vaat eden bir araçtır. Segmentine göre ne kötü bir araç nede iyi bir araç değildir. İç mekan kalitesi ise can sıkar. Uygun fiyatlı olduğu için egea gibi yollarda bolca görebilirsiniz. Ama kesinlikle benim tercih edeceğim bir araç değil . Ne hızlanması iyi nede yol tutuşu. Emekli aracı gibi .

    Yanlı incelemeler ve yorumlar konusunda siz @Moueson ve @daswagen in eline kimse su dökemez   .



    Konu sahibi arkadaşa @woineer da teşekkürler, tarafsız ve güzel bir inceleme olmuş, aracınızı güzel günlerde kullanın, hayırlı olsun  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 19 Haziran 2021; 20:39:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: woineer

    Yanlı inceleyecek bir durumum yok hocam, alıp-satmam, sponsorluk yapmam. Standart aile kullanıcısıyım.

    Beğenip beğenemediği fiyatı da koyarak söyledim. Alacak olanlara referans olsun. Keşke uzun süre kullanıp dediklerimi deneyimleyebilseniz.

    o arkadaşı dikkate alma dostum. kendisi yıllarca reno fanatiği olarak yanlı yazıların kralını yazmıştır. gelmiş burada sana laf atıyor. önce bir aynaya bak, sonra yaz.

  • bende bin km civarı kullandım bu motorlu corollayı. performans harici memnun kaldım. Kalite yeterli, multimedyası çağın gerisinde, yalıtım iyi, müzik sistemi iyi, direksiyon hissiyatı ve yol tutuşta gayet iyiydi.

  • Bende corolla sahibiyim, corollanın felsefesi zaten ucuz yollu, bagajlı, kalite derdi olmayan bir araba ile ayağımı yerden kessin arabası olması.

    Segmentinde güncel olanı megane’dan iki tık aşağı, civicten bi tık yukarı düzeyde.

    Geçen kendi aracımı servise bıraktığımda inceleme şansım oldu, sert plastik abidesi olmasının yanı sıra, sinyal koluna dokunduğumda kırılmadığı için dua ettim, havalandırma ızgarası iki yapraklı, yapraklarda sonbaharda dökülen yaprak gibi çıt kırıldım. Daha fazla detaya girmek istemiyorum. İlgilenen inceler, incelediğinde benim hissettiğimi hisseder.

    Benim boy 1.81 arkada daraldım, baş mesafesi yok, mesafe diye bir kavram yok yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daswagen -- 19 Haziran 2021; 22:25:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daswagen

    Bende corolla sahibiyim, corollanın felsefesi zaten ucuz yollu, bagajlı, kalite derdi olmayan bir araba ile ayağımı yerden kessin arabası olması.

    Segmentinde güncel olanı megane’dan iki tık aşağı, civicten bi tık yukarı düzeyde.

    Geçen kendi aracımı servise bıraktığımda inceleme şansım oldu, sert plastik abidesi olmasının yanı sıra, sinyal koluna dokunduğumda kırılmadığı için dua ettim, havalandırma ızgarası iki yapraklı, yapraklarda sonbaharda dökülen yaprak gibi çıt kırıldım. Daha fazla detaya girmek istemiyorum. İlgilenen inceler, incelediğinde benim hissettiğimi hisseder.

    Benim boy 1.81 arkada daraldım, baş mesafesi yok, mesafe diye bir kavram yok yani.

    @Moueson bak yoldaşın ( @daswagen) da gelmiş   .





  • quote:

    Orijinalden alıntı: daswagen

    Bende corolla sahibiyim, corollanın felsefesi zaten ucuz yollu, bagajlı, kalite derdi olmayan bir araba ile ayağımı yerden kessin arabası olması.

    Segmentinde güncel olanı megane’dan iki tık aşağı, civicten bi tık yukarı düzeyde.

    Geçen kendi aracımı servise bıraktığımda inceleme şansım oldu, sert plastik abidesi olmasının yanı sıra, sinyal koluna dokunduğumda kırılmadığı için dua ettim, havalandırma ızgarası iki yapraklı, yapraklarda sonbaharda dökülen yaprak gibi çıt kırıldım. Daha fazla detaya girmek istemiyorum. İlgilenen inceler, incelediğinde benim hissettiğimi hisseder.

    Benim boy 1.81 arkada daraldım, baş mesafesi yok, mesafe diye bir kavram yok yani.

    Aynen daswagenn'ciğim. Geçen ben de showroomda inceledim. Serçe parmağım sinyal koluna değdi hafiften, hemen kırıldı kökünden. Neyse ki st ler görmeden çıkıp kaçtım.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.