2025 YENİLİKLERİ TAM LİSTE
Bu yıl yenilik az olacak gibi. Zamanla güncellerim...
Alpine A390
Aston Vanquish Volante
Audi RS5
Audi A7
Audi Q3
Audi Q7
BMW 2 serisi coupe FL
BMW 2 serisi AT FL
BMW iX FL
BMW iX3
BMW M2 CS
Citroen C5 Aircross
Cupra B-SUV
Dacia Sandero/Jogger FL
DS 4 FL
Ferrari Roma
Hyunai IONIQ 6 FL
Kia EV4
Kia Telluride
Range Rover BEV
Mercedes CLA
Mercedes EQS FL
Mercedes-AMG CLA35
Mercedes-AMG CLE63
Opel Astra FL
Peugeot 308 FL
Porsche 718 BEV
Porsche 911 GT3 RS FL
Porsche 911 Turbo FL
Renault Austral FL
Renault Megane FL
Skoda Fabia FL
Skoda Enyaq FL (tanıtıldı)
Tesla Model Y FL (tanıtıldı)
FERRARI F80 TANITILDI
- F80, Ferrari'nin yeni süper otomobili, 1984 GTO'dan 2016 LaFerrari Aperta'ya kadar ikonik modellere katılmaya aday bir otomobil
- F80, markanın en üst düzey teknoloji ve performansının bir göstergesi olup, içten yanmalı motorun aşırı bir gelişimini temsil ediyor
- F80'in V6 hibrit güç aktarma sistemi, birleşik 1200 beygir gücüyle, onu Ferrari fabrikasından çıkan en güçlü yol otomobili yapıyor
- Bir dizi gelişmiş teknolojik çözüm, F80'i inovasyon ve mühendislik mükemmelliği için yeni bir ölçüt haline getiriyor
Ferrari bugün F80'i tanıttı ve Prancing Horse amblemini taşıyan efsanevi süper otomobillerin tarihinde yeni bir sayfa açtı. F80, sadece 799 adetlik sınırlı sayıda üretilecek ve Maranello merkezli markanın teknoloji ve performans açısından elde ettiği en iyi şeyleri sergileyerek GTO, F40 ve LaFerrari gibi ikonların panteonuna katılacak.
Ferrari, 1984'ten beri, döneminin en ileri teknoloji ve inovasyonunun zirvesini temsil eden ve popüler kültürde yer edinmeye mahkum yeni bir süper otomobili periyodik olarak piyasaya sürdü. Markanın en seçici müşterilerine yönelik olan bu otomobiller, kendi yaşam süreleri içinde hemen efsane haline geldi ve yalnızca Ferrari tarihinde değil, otomobilin kendi tarihinde de silinmez bir iz bıraktı.
Bu ailenin en son üyesi olan F80, içten yanmalı motorlu bir araç için en üst düzey mühendisliği bünyesinde barındırmakla görevlendirilmiştir ve güç aktarma organları için en son nesil hibrit teknolojisi de dahil olmak üzere en gelişmiş teknolojik çözümleri kullanarak benzersiz güç ve tork seviyelerine ulaşmaktadır. Mimarinin her yönü, karbon fiber şasiden ve daha önce yollarda yasal bir araçta görülmemiş aşırı aerodinamik çözümlerden, sürücünün pistte araçtan her zerre performansı çıkarmasını sağlayacak şekilde optimize edilmiş yeni aktif süspansiyona kadar performansı en üst düzeye çıkarmak için tasarlanmıştır.
Günümüz süper otomobil dünyasındaki diğer her şeyden farklı olarak F80, tüm bu nitelikleri, yolda kolaylıkla sürülebildiği tavizsiz kullanılabilirlik seviyeleriyle birleştiriyor. Bu yetenek, ilk bakışta imkansız görünen, üretim serisi bir model kadar sürülebilir pist odaklı bir süper otomobil yaratma hedefine ulaşmak için teknoloji ve mimari açısından yapılan her seçimi şekillendirdi.
Tüm bunlar, sürücünün araçta daha fazla zaman geçireceği ve performansını ve sunduğu heyecan verici sürüş deneyimini gerçekten tanıyıp keyfini çıkarabileceği anlamına geliyor. F80'in mimarisi o kadar uç noktalarda ki, seçilen düzen sürücü merkezli bir düzene sahip daha dar bir kabinle sonuçlanıyor, ancak yine de yolcu için mükemmel alan ve konfor sunuyor. Bu seçim, sürtünmeyi ve ağırlığı en aza indirmek açısından önemli faydalar sağladı.
Bu nedenle kokpit alanı, aracın iki yolcu için homologe edilmiş olmasına rağmen belirgin bir tek kişilik hissiyata sahip ve bu da "1+" diyebileceğimiz bir mimariyle sonuçlanıyor. Bu seçimin temel nedeni, aerodinamik (daha az sürtünme) ve ağırlık tasarrufu açısından genişliği en aza indirmekti. Bu konsept, bu aracın yalnızca ilham aldığı değil aynı zamanda teknolojik çözümleri de miras aldığı motor sporları dünyasıyla tamamen uyumludur.
F80'den önceki Ferrari süper otomobillerinde her zaman olduğu gibi, güç aktarma organları motor sporlarındaki en iyi teknoloji ifadesine dayanmaktadır. GTO ve F40, 1980'lerde Formula 1 otomobilleri turbolu motorlar kullandığı için turbo V8 ile çalıştırılıyordu. Günümüzde hem Formula 1'de hem de Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nda (WEC), güç aktarma organları 800 V hibrit sistemle birleştirilmiş turbo V6 ICE motorlarından oluşmaktadır. Bu mimarinin - Le Mans 24 Saat'te üst üste iki zafer kazanan 499P'nin kullandığı mimarinin - yeni F80'e aktarılması doğaldı.
Burada ise güç aktarma sistemi, Ferrari'de ilk kez elektrikli turbo teknolojisinin (e-turbo) tanıtılmasıyla daha da tamamlanıyor. Her bir turbonun türbini ile kompresörü arasına yerleştirilen bir elektrik motoru, olağanüstü bir özgül güç çıkışı ve düşük devir aralığından itibaren anında tepki sağlıyor.
Aerodinamikler F80'de önemli bir rol oynuyor. Aktif arka kanat, arka difüzör, düz alt gövde, ön üç kanatlı kanat ve S-Kanal gibi çözümler 250 km/s'de 1000 kg yere basma kuvveti üretmek için birlikte çalışıyor. Bu sonuç, doğrudan zemin etkisi üretmeye katkıda bulunan aktif süspansiyon sayesinde daha da geliştiriliyor. Performans, tork ve gücü daha da etkili bir şekilde kullanmak için dört tekerlekten çekiş kabiliyeti sağlayan elektrikli ön aks ve motor sporlarından türetilen CCM-R Plus teknolojisine sahip yeni frenler tarafından destekleniyor.
Kendisinden önceki tüm süper otomobillerde olduğu gibi F80, Ferrari için yeni bir tasarım döneminin başlangıcını işaret ediyor ve yarıştan gelen ruhunu vurgulayan daha gergin, aşırı bir tasarım dili var. Her bir teknik çözümün son teknoloji ve zarif mühendisliğini vurgulayan havacılıktan ödünç alınan ipuçlarına açık referanslar var. Ancak F80'in görkemli soyunu açıkça ilan eden kutsal atalarına da göndermeler var.
INTERNAL COMBUSTION ENGINE (ICE)
Type V6 – 120° – dry sump
Total displacement 2992 cc
Bore and stroke 88 mm × 82 mm
Maximum power 900 cv at 8750 rpm
Maximum torque 850 Nm at 5550 rpm
Maximum engine speed 9000 rpm (dynamic limiter at 9200 rpm)
Compression ratio 9.5:1
Specific power output 300 cv/l
HYBRID POWERTRAIN
REAR ELECTRIC MOTOR (MGU-K)
Operating voltage 650 – 860 V
Peak power Regenerative braking: 70 kW (95 cv); ICE assist: 60 kW (81 cv)
Peak torque 45 Nm
Maximum engine speed 30,000 rpm
Weight 8.8 kg
FRONT AXLE ELECTRIC MOTOR
Operating voltage 650 – 860 V
Peak power 105 kW (142 cv) for each of the two electric motors
Peak torque 121 Nm
Maximum engine speed 30,000 rpm
Weight 12.9 kg
HIGH-VOLTAGE BATTERY
Maximum voltage 860 V
Maximum power (charge/discharge) 242 kW
Energy 2.28 kWh
Maximum current 350 A
Power density 6.16 kW/kg
Weight 39.3 kg
WEIGHTS AND DIMENSIONS
Length 4840 mm
Width 2060 mm
Height (in kerb weight conditions) 1138 mm
Wheelbase 2665 mm
Front track 1701 mm
Rear track 1660 mm
Dry weight* 1525 kg
Dry weight/power ratio 1.27 kg/cv
Weight distribution 42.2% front / 57.8% rear
Fuel tank capacity 63.5 litres
Luggage compartment capacity 35 litres
TYRES AND WHEELS
Front 285/30 R20
Rear 345/30 R21
BRAKES
Front 408 x 220 x 38 mm (6 pistons per calliper)
Rear 390 x 263 x 32 mm (4 pistons per calliper)
TRANSMISSION AND GEARBOX
8-speed dual-clutch F1 DCT
ELECTRONIC CONTROLS
SSC 8.0: TC, eDiff, SCM, PCV 3.0, FDE 2.0, EPS, ABS-Evo in all Manettino modes, 6D sensor
performance ABS/ABD
PERFORMANCE
Maximum speed 350 km/h
0–100 km/h 2.15 s
0–200 km/h 5.75 s
100-0 km/h 28 m
200-0 km/h 98 m
2024 MERCEDES G-SERİSİ
Elektrik destekli motorlar, iç mekanda MBUX ve %26'ya kadar daha az tüketim
- G 500 ile %26'ya kadar daha az yakıt tüketimi
- G 500 artık V8 benzinli motor yerine R6 oldu
- Nisan ayında satışa sunulacak
- Elektrikli G-Serisi 24 Nisan 2024'te Pekin Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak
- Aerodinamik ayrıntılı olarak iyileştirildi
- Tüm motorlar, ISG'li (motor ile şanzıman arasında) 48 voltluk hafif hibrit sistemi alır. 20 HP ve 200 NM güç üretiyor.
- MBUX artık G-Serisi'nde de yüklü (sağdaki monitör artık dokunmatik ekran)
- Akıllı telefon entegrasyonu: Android Auto Wireless ve Apple Car Play ayrıca kablosuz
- Standart olarak Artırılmış Gerçeklik Navigasyonuna sahip MBUX
- Yeni nesil dokunmatik yüzeyli direksiyonlar
- Güncellenen yardım sistemleri
- Distronic etkinken rotaya dayalı hız ayarı
- Direksiyon asistanıyla birlikte Distronic
- 3D görüntülü 360 derece kamera
- GLC veya GLE'deki gibi şeffaf kaporta modu
- Amerikan kiraz gövdesi zemini (ahşap zemin) isteğe bağlı
- Keyless-Go, ilk kez tarihi G-Serisi baş kapı kollarıyla birleştirildi
- 3D Burmester ses sistemi artık tavan kaplamasında ilave hoparlörler ve Dolby Atmos ile birlikte sunuluyor
- temperli bardak tutucular
- Arkada daha fazla konfor için MBUX üst düzey arka eğlence sistemi
- Arka aksta hava perdesi
- Ön cam ve tavan arasında yeni aero geçiş
- Geliştirilmiş aerodinamik için yeni A sütunu kaplaması
- Yeni yalıtım sayesinde artırılmış gürültü konforu
- Arka görüş kamerası kirliyse yan yıkama sıvısı ağızlı arka görüş kamerası
Üç diferansiyel kilidi, tırmanma kabiliyeti ve 70 cm'ye varan su geçiş derinliği ile arazi kabiliyeti açısından hiçbir şey değişmedi.
Yeni G-Serisi'nin iç mekanında off-road karakteri birinci sınıf donanımla buluşuyor. Dış kısımdan çok sayıda tasarım öğesi iç kısımda bulunabilir. Örneğin yuvarlak farların şeklini alan yan havalandırma çıkışları artık aydınlatılmış olarak da sunuluyor. Yolcu tarafındaki tipik tutma kolu ve üç diferansiyel kilidine ait anahtarlar da yeni tasarlanan arazi kontrol merkezinde merkezi unsurlar olmayı sürdürüyor.
Tüketim %26'ya kadar azaldı
G-Serisi'nin baş geliştiricisi Emmerich Schiller'e göre, elektrikli G-Serisi'nin geliştirilmesinde bazı aerodinamik iyileştirmeler bulundu (örneğin, arka akstaki hava perdesi). Özellikle elektrikli versiyonda bu iyileştirmeler duvar ünitesinin menzilinin azaltılmasına yardımcı oluyor. Ancak baş geliştirici her şeyi açıkça ortaya koyuyor. Müşteri bu değişikliği fark etmeyecek olsa da, bu gelişmeler nispeten faydalı olabilirdi. Böylece ikonik tasarım kalır.
G 500'de tüketim önceki 14,7 litreye göre %26 gibi büyük bir düşüşle 10,9 litreye düştü (3,8 litre azalma). Burada aerodinamiğin yanı sıra 48 voltluk hafif hibrit sistem ve V8'den R6'ya geçiş de katkıda bulundu.
Ancak serinin en çok satan G-Serisi %60 payla G 63 AMG'dir ve 4.0 litrelik V8 çift turbolu motorunu korumaktadır. Halen 585 HP ve 850 NM üretiyor. Aero optimizasyonu ve 20 HP ve 200 NM'ye sahip 48 volt ISG hafif hibrit sayesinde tüketimi de %10 veya 1,5 litre gibi iyi bir oranda azaltıldı.
Giriş seviyesi R6 dizel olmaya devam ediyor. OM656'dan OM656M'ye güncelleme nedeniyle G 400d artık G 450d olarak adlandırılıyor ve artık 330 hp yerine 367 üretiyor. Tork 700 NM'den 750 NM'ye çıkar. Aynı zamanda 20 HP hafif hibrit (entegre marş jeneratörü) ile donatılmıştır.
Yeni AMG Aktif Sürüş Kontrolü seçeneği süspansiyonu, yeni SL ve yeni AMG GT'den geliyor. Mekanik burulma çubuklarına artık ihtiyaç duyulmuyor ve bunların yerini hidrolikler alıyor. Bu hidrolik sistem tekerlekler arasında bir ağ bağlantısına sahiptir. Bu, arazi koşullarında yolda daha az yuvarlanma hareketi sağlar.
2024 PEUGEOT E-5008
Hafif ticari araçlar dahil. Sağdaki rakamlar 2022 yılına ait.
GRUPLAR
Toyota Grup 11,233,039 / 10,483,024
VW Grup 9,239,500 / 8,262,800
Hyundai-Kia 7,302,451 / 6,848,198
Renault-Nissan-Mitsubishi 6,633,626 / 6,289,131
GM 6,188,000 / 5,941,000
Stellantis 6,168,000 / 5,782,000
BMW Grup 2,555,341 / 2,399,636
Mercedes Grup 2,491,600 / 2,409,870
Jaguar-Land Rover 420,584 / 330,781
MARKALAR
Toyota 9,483,137 / 8,941,596
Volkswagen 5,276,200 / 4,891,900
Ford 4,413,000 / 4,231,000
Hyundai 4,216,680 /3,944,579
Honda 4,188,030 / 3,870,161
Nissan 3,374,271 / 3,225,632
Kia 3,085,771 / 2,903,619
Suzuki 3,072,824 / 2,968,494
BYD 3,045,231 / 1,877,034
Mercedes 2,473,500 / 2,388,400
BMW 2,253,835 / 2,100,692
Audi 1,895,240 / 1,614,231
Chery 1,881,000 / 1,232,727
Tesla 1,808,581 / 1,313,851
Renault 1,548,748 / 1,415,646
Fiat 1,350,000 / 1,167,000
Mazda 1,244,613 / 1,116,107
Mitsubishi 1,024,010 / 1,012,408
Peugeot 1,124,268 / 1,056,182
Subaru 959,147 / 848,867
Skoda 866,800 / 731,300
Lexus 824,258 / 625,365
Daihatsu 790,441 / 766,091
Volvo 708,716 / 615,121
Opel 670,000 / 580,000
Dacia 658,321 / 573,837
Land Rover 356,343 / 269,120
Porsche 320,221 / 309,884
Mini 295,474 / 292,923
Seat 288,400 / 232,700
Cupra 230,700 / 152,900
Alfa Romeo 69,000 / 53,000
Jaguar 64,241 / 61,661
Maserati 26,600 / 25,900
Smart 18,100 / 21,470
Ferrari 13,663 / 13,221
Bentley 13,560 / 15,174
Lamborghini 10,112 / 9,233
Aston Martin 6,620 / 6,412
Rolls Royce 6,032 / 6,021
Alpine 4,328 / 3,546
OCAK 2024 SATIŞLARI
TR 2023 SATIŞLARI
2023 yılı Ocak-Aralık döneminde otomobil ve hafif ticari araç pazarı %57,4 oranında arttı.
• Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2023 yılı Ocak-Aralık döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre %57,4 oranında artarak 1.232.635 adet olarak gerçekleşti.
• Otomobil satışları, 2023 yılı Ocak-Aralık döneminde geçen yıla göre %63,2 oranında
artarak 967.341 adet, hafif ticari araç pazarı %39,2 artarak 265.294 adet oldu.
Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2023 Aralık ayında %37,7 otomobil pazarı %45,7, hafif ticari araç pazarı ise %13,3 oranında arttı.
• 2023 yılı Aralık ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2022 yılı Aralık ayına göre %37,7
artarak 158.653 adet oldu.
• 2023 Aralık ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %45,7 artarak 126.416
adet olurken, hafif ticari araç pazarı %13,3 artarak 32.237 adet oldu.
• Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 10 yıllık Aralık ayı ortalama satışlara göre %36,7 arttı.
• Otomobil pazarı, 10 yıllık Aralık ayı ortalama satışlara göre %44,3 artış gösterdi.
• Hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık Aralık ayı ortalama satışlara göre %13,1 arttı.
2024 YENİLİKLERİ TAM LİSTE
Alfa Romeo Milano (tanıtıldı)
Aston Martin Vanquish (tanıtıldı)
Aston Martin Vantage FL (tanıtıldı)
Audi A3 FL (tanıtıldı)
Audi A5 (tanıtıldı)
Audi A6 e-tron (tanıtıldı)
Audi Q5 (tanıtıldı)
Audi Q6 e-tron (tanıtıldı)
Audi Q7 FL (tanıtıldı)
Audi e-Tron GT FL (tanıtıldı)
BMW 1 Serisi (tanıtıldı)
BMW 2 Serisi Grancoupe (tanıtıldı)
BMW 4 serisi FL (tanıtıldı)
BMW 5 Serisi Touring (tanıtıldı)
BMW M4 CS (tanıtıldı)
BMW M5/M5 Touring (tanıtıldı)
BMW X3 (tanıtıldı)
Citroen C4 FL (tanıtıldı)
Cupra Leon FL (tanıtıldı)
Cupra Formentor FL (tanıtıldı)
Cupra Terramar (tanıtıldı)
Dacia Bigster (tanıtıldı)
Ferrari F80 (tanıtıldı)
Ferrari 12Cilindri (tanıtıldı)
Ford Kuga FL (tanıtıldı)
Ford Puma FL (tanıtıldı)
Ford Capri (tanıtıldı)
Hyundai Bayon FL (tanıtıldı)
Hyundai IONIQ 9 (tanıtıldı)
Kia Sportage FL (tanıtıldı)
Kia EV3 (tanıtıldı)
Kia EV6 FL (tanıtıldı)
Lamborghini Temerario (tanıtıldı)
Lancia Ypsilon (tanıtıldı)
Mazda CX70 (tanıtıldı)
Mazda CX80 (tanıtıldı)
Mclaren W1 (tanıtıldı)
Mercedes-Maybach SL (tanıtıldı)
Mercedes G-Serisi FL (tanıtıldı)
Mercedes-AMG GT63e (tanıtıldı)
Mercedes-AMG GT63 PRO (tanıtıldı)
Mercedes-AMG E53 (tanıtıldı)
Mini Aceman (tanıtıldı)
Nissan Qashqai FL (tanıtıldı)
Nissan X-Trail FL (tanıtıldı)
Opel Mokka FL (tanıtıldı)
Opel Frontera (tanıtıldı)
Opel Grandland (tanıtıldı)
Peugeot E-5008 (tanıtıldı)
Porsche Macan EV (tanıtıldı)
Porsche Taycan FL (tanıtıldı)
Porsche 911 FL (tanıtıldı)
Renault Captur FL (tanıtıldı)
Renault 4 (tanıtıldı)
Renault 5 (tanıtıldı)
Renault 5 Alpine (tanıtıldı)
Renault Symbioz (tanıtıldı)
Rolls Royce Cullinan FL (tanıtıldı)
Rolls Royce Ghost FL (tanıtıldı)
Skoda Elroq (tanıtıldı)
Skoda Octavia FL (tanıtıldı)
Smart 5 (tanıtıldı)
Volvo XC90 FL (tanıtıldı)
VW Golf FL (tanıtıldı)
VW ID.7 Tourer (tanıtıldı)
VW ID.3 GTX (tanıtıldı)
VW ID.Buzz GTX (tanıtıldı)
2024 PEUGEOT E-3008
2024 MERCEDES AMG GT
Tasarımda 911 den ilham alındığı belli ama çok güzel oldu.
Son Giriş: geçen hafta
Son Mesaj Zamanı: 2 hafta
Mesaj Sayısı: 19.238
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 20.015
İkinci El Bölümü Mesajları: 1
Konularının görüntülenme sayısı: 2.073.506 (Bu ay: 31.145)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 14.231 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası