Şimdi Ara

2007 Toyota Corolla-8 Senelik izlenimler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
68
Cevap
1
Favori
1.604
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi akşamlar.Ailemizin aracı olan Toyota Corolla aracını kullandığımız süre boyunca anlatmaya çalışacağım.Şimdiden yanlış bir söz,anlama olursa affola.

    Başlangıç

    2006 Nisan ayında 1999 Model Toyota Corolla terra aracımızı ikinci el olarak almıştık.sonradan kapı içlerinde pas yapmaya başladı.Motorda bazı sorunlar çıktı.Değiştirecek araç bakıyorduk.Nisan 2007 ye geldiğimizde Yeni Nesil Corolla daha yeni çıkmış plazalara gelmişti.Bizde gidip bir inceleyelim dedik.İş ciddiye binince artık karar vermeye geçtik.O zama fiyatıyla Comfort donanım 1.6 Benzinli Multimode şanzuman vites aracı(Eski corolla aracımızı 12 bin tl ya plazaya takas karşılığında verdik ) 34 bin tl ya almış olduk.Şuan ki fiyatlara göre hiçbir şey(vay be diyor insan)Ek olarak cam filmi ve yan koruma bantlarını aldık.Böylelikle Toyotadan devam etmiş olduk.

    Motor-Performans
    Bildiğiniz gibi Atmosferik motorlar geliyor Japon otomobilleri genelde.Toyota'da da aynı şekilde. 1.6 litrelik 124 beygirlik Dual VVT-I motora sahip.157 NM tork biraz az gibi gelebilir günümüz turbo teknolojisi yanında ancak yüksek devirlerde canlılığını koruyan bir motor.Atmosferik motorlar arasında en hızlı olanı diye biliyorum.0 da 100 km hıza çıkması 10.4 saniye alıyor.Normal bir kullanıcı için yeterli sanırım.
     2007 Toyota Corolla-8 Senelik izlenimler

    Genel Özellikler

    İç donanımda; 4 cam otomatik.Tabi ki sadece sürücü camı tek tuşla çalışıyor ve ışık yok.

    -Ayrıca Electro Power Steering (elektro hidrolik direksiyon) Crusie Control,yol bilgisayarı,manuel klima var.Klimanın çok iyi çalıştığını söylemeliyim.En sıcakda bile 5-6 dk içerisinde sıcak havanın yerine soğuk havayı hemen fark ediyorsunuz.Soğuk günlerde de ısıtması çok iyi.Bazen motordan pervane sesini duyuyorsunuz klima açınca,bunuda araya atıvereyim

     2007 Toyota Corolla-8 Senelik izlenimler

    -Torpido çift bölümlü ihtiyaçları karşılıyor.içi plastik herhangi bir kaplama bulunmuyor.Göstergeler "Optitron gösterge" olarak geçiyor.Güneş vursa bile asla görememezlik etmiyorsunuz.Her kapıda bardaklık var.Çok geniş sayılmaz.Ekstra eşya olunca elde kalıveriyor.Plastikler hemen çiziliyor,ama uzun süre dayanacak hissi her japonda olduğu gibi bunda da var.6 hoparlör var.Tizler aşırı tiz,basslar aşırı geliyor.fakat ben bass ağırlık şarkılar dinlediğim için çok rahatsız etmedi,normal kullanıcı için yeterli.üst seviyelerde ses haliyle bozuluyor.Sonradan takılan multimedia sistemini ve geri görüş kamerasını da ekleyeyim.
     2007 Toyota Corolla-8 Senelik izlenimler
     2007 Toyota Corolla-8 Senelik izlenimler
     2007 Toyota Corolla-8 Senelik izlenimler
     2007 Toyota Corolla-8 Senelik izlenimler
     2007 Toyota Corolla-8 Senelik izlenimler
     2007 Toyota Corolla-8 Senelik izlenimler
     2007 Toyota Corolla-8 Senelik izlenimler
     2007 Toyota Corolla-8 Senelik izlenimler

    Dış donanımda;
    Yan aynalar elektrikli ve ısıtmalı.Don olayında hemen çözülüyor görüşü etkilemiyorum.Ankara'da yaşadığım için çok işime yarıyor ,arka cam buz çözücü(her araçta var artık ama yazayım dedim.),ön arka park sensörü(sonradan takıldı),sis farı var.Sonradan takılan multimedia sistemini ve geri görüş kamerasını da ekleyeyim.
     2007 Toyota Corolla-8 Senelik izlenimler

    Yalıtım

    her japon otomobilinde olduğu gibi yalıtım zayıf.Satmak zorunda kaldığımız 520d aracımızla karşılatırmıyorum ama bu kadarda bazı yerleden çalınmaz arkadaş.kapı içleri boş hissi uyandırıyor.yol sesini lastiklerini değiştirirseniz kesinlike azalıyor ama yine rahatsız edecek düzeyde.Rüzgar sesi aynalardan 105 km civarı gelmeye başlıyor.Arka tarafta otururken eğer depo doluysa deponun çalkalanma sesini duyuyorsunuz(lokur lokur)

    Güvenlik
    8 adet hava yastığı var,abs var onun dışında bir özellik bulunmuyor.Ani frenlemelerde dörtlüler yanmıyor(niye programlanamaz ki ).

    Yakıt Tüketimi
    Şimdi herkes birşey söylüyor bu yakıt tüketimi hakkında.Aracımda lpg yok benzinli kullanıyorum.Ankara şehiriçi benim sakin kullanımımla 7.6-8 litrelerde geziyorsunuz.trafik orta düzeyde.
    şehir dışı bu sene yaptığım güzergaha göre yazayım.Ankara-Antalya arası sakin kullanım 90-100 km arası Crusie control ile hız sabitleyip gittim yakıt tüketimi 5.4 olarak Antalya'ya indim.1 depoyla gittim 3 diş daha depo dolu gösteriyordu.Tam bagaj dolu ve 5 kişiydik.Ne fazla tüketiyor ne az ben memnunum tüketiminde.Bu kişiden kişiye değişebilir.

    Konfor
    Şehiriçinde amortisörlerin sertliğinde en ufak taş parçasında hissediyorsunuz.En sevmedğim özelliğe bu konfor anlamında çok birşey beklemeyin,yolda ne varsa içeride .Ani dönüşlerde (olabilecek en kötüsünde) arkayı bırakmayı seviyor.Dİreksiyon kullandığım şehiriçinde en hissizlerinde,kötü özellik olarak yazılabilir. boşluk fazla geliyor.saçma şekilde direksiyon yüksek hızlarda stres yaratmıyor.sertleşme oranı tam kıvamında

    Multimode Yarı Otomatik Vites

    Buna ayrı bir paragraf ayırmak istedim.Annem aracıda kullandığı için aracı otomatik tercih ettik.Ona sorsak "gayet iyi benim aracım vitesler hiç hissettirmiyor " der size,lakin öyle değil .Araç 20 yada 25 bin km deyken trafikte vitese geçmemsi nedeniyle yolda kaldık.Toyota servisinde garantimiz olduğu için 2500 tl vites ücretini ödemeden değişti.Şu anda 76 bin km de ve hiç sıkıntısız kullanıyoruz.(Toyota'ya burdan teşekkür ediyorum.Bazı marka araçların garantileri olmaları ve viteslerinde sorunlar olmasını kabul etmeyip müşteriye fiyat yüklemesinide reddediyorum).Şehirçinde düzde kullanırken ayağınızı vites atarken çekerseniz hiçbir sıkıntı olmuyor.Çekmeden kullanırsınız sarsıntı,otomobilin altından metal geçme sesleri duymanız içten bile değil.İki modu var , E ve Es. E normal kullanım , ES ise spor kullanım için.Bundan emin değilim ancak spor modda gaz pedalı biraz daha hisli oluyor.Şanzuman bana göre vasat.ha otomatik mi otomatik.rahat mı rahat sadece bu var.

     2007 Toyota Corolla-8 Senelik izlenimler

    Bakım ve diğer giderler


    Yapılan bakımlar hepsi servise yapıldı yılda iki kez.Genelde şansa bırakmam herhangi birşeyi.Ortalama 350 tl civarı tutuyor.Forever kart olduğundan direk indirimli yaptırabiliyoruz bakımı.Söylemeyi unutmuşum. yağı suyu koy bin git dediğimiz aynen geçerli

    edit:yazım hataları ve ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 2jz1993 -- 3 Eylül 2015; 19:26:53 >







  • hocam isterse dünyanın en dayanıklı ve sorunsuz arabası olsun ancak
    o tasarımda bir araca nasıl binmeye mideniz arıyor

    buram buram doğunun abuk tasarımı kokuyor araba
    resmen bir ucube o nasıl berbat bir tasarımdır

    aynı şey çoğu japon otomobil i için geçerli adamlar inatla abuk sabuk doğu tasarımları yapıyorlar
    inat ediyorlar batılılaşamamak için

    ben batılı adamıyım kafamdaki tasarım algısı da batı nasıl beğeneyim bu ucubeleri

    nissan jukelar
    dayhatsular
    corollalar
  • Elinize sağlık. Aracın bakım giderlerinide eklerseniz daha da güzel olur gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnceleme için teşekkürler. Bu kasayı seviyorum ancak yalıtım olayı beni benden alıyor... Sanziman olayını çok duyduğum için farklı bir Japon tercih ettim. Bunda da yalıtım kötü ama sanziman içimi rahatlatacak cinsten.

    Bu arada lpg ile çok ekonomik bir araç olur. Çok yol yapmıyorsunuz ama lpg taktirirsaniz çok yol yapabilirsiniz

    Tekrar elinize sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    İnceleme için teşekkürler. Bu kasayı seviyorum ancak yalıtım olayı beni benden alıyor... Sanziman olayını çok duyduğum için farklı bir Japon tercih ettim. Bunda da yalıtım kötü ama sanziman içimi rahatlatacak cinsten.

    Bu arada lpg ile çok ekonomik bir araç olur. Çok yol yapmıyorsunuz ama lpg taktirirsaniz çok yol yapabilirsiniz

    Tekrar elinize sağlık.

    teşekkür ederim.Akrabalarımdan birisi lpg otomobilin patlamasıyla vefat etmişti.o yüzden çok yanaşmıyoruz.nedendir bilmiyorum iyi şu anda :) şuanda gelişti lpg sistemleri aynı olmadığı biliyorum ama böyle devam ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Elinize sağlık. Aracın bakım giderlerinide eklerseniz daha da güzel olur gibi.

    faturaları bulamadım ama aklımda kalanları yazdım teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bahçe_çay_ailesi

    hocam isterse dünyanın en dayanıklı ve sorunsuz arabası olsun ancak
    o tasarımda bir araca nasıl binmeye mideniz arıyor

    buram buram doğunun abuk tasarımı kokuyor araba
    resmen bir ucube o nasıl berbat bir tasarımdır

    aynı şey çoğu japon otomobil i için geçerli adamlar inatla abuk sabuk doğu tasarımları yapıyorlar
    inat ediyorlar batılılaşamamak için

    ben batılı adamıyım kafamdaki tasarım algısı da batı nasıl beğeneyim bu ucubeleri

    nissan jukelar
    dayhatsular
    corollalar


    teşekkür ederim.tasarım görecelidir.yorum yapamam ama ucube,yada berbat tasarım deme hakkınız yok.Kullanan binlerce insan var.Bana görede en oturaklı corolla modelidir.kendi aracım diye demiyorum gerçekten bakın.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bahçe_çay_ailesi

    hocam isterse dünyanın en dayanıklı ve sorunsuz arabası olsun ancak
    o tasarımda bir araca nasıl binmeye mideniz arıyor

    buram buram doğunun abuk tasarımı kokuyor araba
    resmen bir ucube o nasıl berbat bir tasarımdır

    aynı şey çoğu japon otomobil i için geçerli adamlar inatla abuk sabuk doğu tasarımları yapıyorlar
    inat ediyorlar batılılaşamamak için

    ben batılı adamıyım kafamdaki tasarım algısı da batı nasıl beğeneyim bu ucubeleri

    nissan jukelar
    dayhatsular
    corollalar


    Bütün dünya arabayı güzel bulup beğeniyor ve alıyor ama sen beğenmiyorsun. Bir tarafta tüm dünya diğer tarafta tek başına sen..


    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2008 model aynı aracı biz de kullanıyoruz...Kesinlikle çok severek bindiğim bir araç...
  • Maşallah hocam 8 sene epeyce binmişsiniz, daha ne kadar bineceksiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CyberBot

    Maşallah hocam 8 sene epeyce binmişsiniz, daha ne kadar bineceksiniz?


    Araç fiyatları çok yüksek 5-6 sene daha binmeyi planlıyorum.Ömrü nereye kadar giderse yani :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 2jz1993 -- 2 Eylül 2015; 22:19:27 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize emeğinize sağlık teşekkür ederiz hocam.2.el almak isteyenler için çok iyi bir inceleme olmuş,Allah korusun hatasız kazasız sürüşler dilerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Demir.09

    Elinize emeğinize sağlık teşekkür ederiz hocam.2.el almak isteyenler için çok iyi bir inceleme olmuş,Allah korusun hatasız kazasız sürüşler dilerim

    Teşekkür ederim.Evet onlar içinde bir rehber olur.İnternette gerçek kullanıcı gözünden yazan çok yoktu bende yazayım dedim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • o kasalarda manuel vites tutuluyor sıkıntısız diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dual vvti olan değil de valvematic motor olan daha iyi bana göre. Hem 132 beygir, hem de torku daha düşük devirde veriyor. Aynı kasa auriste valvematic daha az yakıyor.

    Ancak piyasadaki motorların içinde "bana göre" en uygunu ve mantıklısı honda 1.8 i-vtec. İkinci alternatif valvematic toyota, üçüncüsü dual vvti toyota. Kim ne derse desin japonlar atmosferik motor yapmayı iyi beceriyor. Şu an turbo dizel kullanıyorum. Amacım atmosferik-lpg kombinasyonuna dönmek. Araba zaten atmosferik 1.6 lpg li araç kadar yakıyor. Dizelin pahalı parça masrafları da cabası. Üç enjektör fiyatına lpgli araçta süpaplar değişiyor komple. Bunun daha turbosu var, egr si var, dpf si var, var oğlu var. Ne anladım ben o ekonomiden



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 3 Eylül 2015; 1:07:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bahçe_çay_ailesi

    hocam isterse dünyanın en dayanıklı ve sorunsuz arabası olsun ancak
    o tasarımda bir araca nasıl binmeye mideniz arıyor

    buram buram doğunun abuk tasarımı kokuyor araba
    resmen bir ucube o nasıl berbat bir tasarımdır

    aynı şey çoğu japon otomobil i için geçerli adamlar inatla abuk sabuk doğu tasarımları yapıyorlar
    inat ediyorlar batılılaşamamak için

    ben batılı adamıyım kafamdaki tasarım algısı da batı nasıl beğeneyim bu ucubeleri

    nissan jukelar
    dayhatsular
    corollalar


    dayhatsu değil daihatsu önce yazmayı öğren.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bahçe_çay_ailesi

    hocam isterse dünyanın en dayanıklı ve sorunsuz arabası olsun ancak
    o tasarımda bir araca nasıl binmeye mideniz arıyor

    buram buram doğunun abuk tasarımı kokuyor araba
    resmen bir ucube o nasıl berbat bir tasarımdır

    aynı şey çoğu japon otomobil i için geçerli adamlar inatla abuk sabuk doğu tasarımları yapıyorlar
    inat ediyorlar batılılaşamamak için

    ben batılı adamıyım kafamdaki tasarım algısı da batı nasıl beğeneyim bu ucubeleri

    nissan jukelar
    dayhatsular
    corollalar


    dayhatsu değil daihatsu önce yazmayı öğren.

    biliyorum nasıl yazıldığını markayı aşağılamak için öyle yazdım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Dual vvti olan değil de valvematic motor olan daha iyi bana göre. Hem 132 beygir, hem de torku daha düşük devirde veriyor. Aynı kasa auriste valvematic daha az yakıyor.

    Ancak piyasadaki motorların içinde "bana göre" en uygunu ve mantıklısı honda 1.8 i-vtec. İkinci alternatif valvematic toyota, üçüncüsü dual vvti toyota. Kim ne derse desin japonlar atmosferik motor yapmayı iyi beceriyor. Şu an turbo dizel kullanıyorum. Amacım atmosferik-lpg kombinasyonuna dönmek. Araba zaten atmosferik 1.6 lpg li araç kadar yakıyor. Dizelin pahalı parça masrafları da cabası. Üç enjektör fiyatına lpgli araçta süpaplar değişiyor komple. Bunun daha turbosu var, egr si var, dpf si var, var oğlu var. Ne anladım ben o ekonomiden

    Tabi ki sonradan gelen tüketim anlamında daha güç anlamında sanırım torku az devirlenmesi daha iyi dual olanların.Yanlışım varsa düzeltin :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bahçe_çay_ailesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bahçe_çay_ailesi

    hocam isterse dünyanın en dayanıklı ve sorunsuz arabası olsun ancak
    o tasarımda bir araca nasıl binmeye mideniz arıyor

    buram buram doğunun abuk tasarımı kokuyor araba
    resmen bir ucube o nasıl berbat bir tasarımdır

    aynı şey çoğu japon otomobil i için geçerli adamlar inatla abuk sabuk doğu tasarımları yapıyorlar
    inat ediyorlar batılılaşamamak için

    ben batılı adamıyım kafamdaki tasarım algısı da batı nasıl beğeneyim bu ucubeleri

    nissan jukelar
    dayhatsular
    corollalar


    dayhatsu değil daihatsu önce yazmayı öğren.

    biliyorum nasıl yazıldığını markayı aşağılamak için öyle yazdım

    aşağılamanın sebebi ne ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: triptister

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    İnceleme için teşekkürler. Bu kasayı seviyorum ancak yalıtım olayı beni benden alıyor... Sanziman olayını çok duyduğum için farklı bir Japon tercih ettim. Bunda da yalıtım kötü ama sanziman içimi rahatlatacak cinsten.

    Bu arada lpg ile çok ekonomik bir araç olur. Çok yol yapmıyorsunuz ama lpg taktirirsaniz çok yol yapabilirsiniz

    Tekrar elinize sağlık.

    teşekkür ederim.Akrabalarımdan birisi lpg otomobilin patlamasıyla vefat etmişti.o yüzden çok yanaşmıyoruz.nedendir bilmiyorum iyi şu anda :) şuanda gelişti lpg sistemleri aynı olmadığı biliyorum ama böyle devam ediyorum

    Hocam akrabanız lpg den dolayı nasıl vefat etti anlamadım yani kaç yılında sistem eski olduğundan mi bakımsız olduğundan mi yok yeni ve bakımlı sistem olduğu gibi patladımı anlatırsanız sevinirim.Allah rahmet eylesin bu arada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.