Şimdi Ara

LENOVO Y50 (Y5070 59-432245) Notebook Satışta (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
519
Cevap
10
Favori
57.309
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • travellerrr T kullanıcısına yanıt
    Hocam bende 22 şubatta aldım. Aslında ilk başlarda pek farketmedim iki haftadır çok rahatsız oluyorum. Şu anda ben gümüşhanenin bir yaylasındayım birkaç gün daha burdayım. Az önce bende bir form doldurdum lenovo sitesinden. Bakalım belki de bende gönderirim. Ama gördüğüme göre baya uğraştırıyorlar... inşAllah bizde bu kadar uğraşmayız.. Dediğiniz gibi bios güncellemesi ile olacak birşeye benzemiyor. Ben kurdum ama hiçbir değişiklik olmadı.
  • Hocm telefon edin hemen alıyorlar servis isteğini, mail geliyor gelen maile fatura resmini ekleyip gönderin, daha sonra geldi mi fotograf diye sorun. ben bunu yapmadıydım. emailden gönderince de altta indir butonu tarzı bisi çıkıyo indirmediler sanırım. neyse siz gönderin ve arayıp sorun, daha sonra beşgün içinde alırlar sanırım. aslında bukadar uzamazdı da ben elden geç götürdüm erken götürseydim sorun olmazdı ,lenovo hemen fan sorunlu değişim yazmış. ben sorunumu golddaki bi elemanla yaşadım. adamlar çek verelip diyip duruyor. ben çeki napayım,ya laptop ya para dedim bende :) para iademiz yok dediler laptop da geç gelir karışmam dedi eleman . tüketici mahkemesi aradım ayıplı üründe para iadesi vermeleri gerek bize başvurun dediler. goldu aradım bir iki gün içinde getirecez dediler bakalım nolacak. golddan bir ürün alırken iki kere düşünürüm artık.
  • Aslına bakarsanız pek uğraştırıyorlar diyemeyiz ama bunun size yansıması bayaaaaaa bir uğraştırıyorlar olarak gözüküyor. O da tam olarak şu nedenle; Lenovo firması UPS Kargo ile anlaşmalı fakat birbirleriyle olan iletişimi sağlayan bir birim olmadığı için cihazın sizden alınması ve size teslim edilme süreci çok uzuyor. En hızlı işlem için şunları yapmanızı tavsiye ediyorum;

    1- Adınız-Soyadınız, mail adresinizi ve cihaz seri numaranızı unutmayın, bir köşeye kaydedin.

    2- Lenovo Çözüm Merkezi'ni arayın ve telefonu açan arkadaşın adını bir köşeye not edin.

    3- Sorununuzu uzun uzun anlatmayın. Karşınızdaki kişi 1.maddedeki bilgileri almadan sizi dinlemiyor ve tekrar anlatmak zorunda kalabilirsiniz.

    4- Çözüm Merkezi'ndeki arkadaşın, yaşadığınız sorun ile ilgili herhangi bir inisiyatif kullanmasını beklemeyin, kısa ve net cümleler kurarak işleminizi yaptırın.
    - Ups Kargo takip numarası istemeyi unutmayın.


    5- Size bir mail yönlendirildiğini belirtecek arkadaş. Size önerim telefonu kapatmadan maillerinizi kontrol edin ve onayladıktan sonra görüşmenizi bitirin.

    6- Faturanızın bir kopyasını gelen maile cevap olarak atın.
    - Faturada cihaza ait seri numarası ve fiyat bilgisi yok ise bu şekilde göndermeyin, işiniz fazlasıyla uzar. Bu yüzden satın aldığınız yer ile irtibata geçerek belirtilen şekilde bir fatura yollamalarını isteyin.
    - Ayrıca faturanın kopyasını mümkünse tarayıcı ile alın. Ya da fotokopisinin fotoğrafını çekin. Orijinal faturadaki silik yazılar cep telefonu ile çekilip gönderildiğinde işe yaramıyor, çıktıda hiçbir şey gözükmüyor.


    7- Cihazınızın UPS Kargo tarafından teslim alınmasını bekleyin.
    - Normal şartlarda en geç 3 iş günü içerisinde kargo firmasının cihazı alması gerekiyor.

    8- Kargonuz ilgili departmana ulaştığında bir mail ve SMS alabilirsiniz.

    9- Lenovo ile olan mail trafiğinde size verilen servis takip no. ile takip edebilirsiniz. Ayrıntı bilgi edinemiyorsunuz.
    -http://lenovo.bdh.com.tr/LenovoMusBilgi.aspx

    10- Cihazın Onarım Merkezi'ndeki işlem süresi pek uzun değil fakat değişim veya iade istiyorsanız 6.maddeyi düzgün yaptığınızdan emin olun yoksa cihaza değişim onayı verilmez, onarım yapılır.

    11- Ürününüz servisten çıktıktan sonra kargoya teslim edilir ve size tekrar takip numarası verilir. Farklı bir adrese gönderim isterseniz yine problem yaşarsınız ve en az 5 gün işiniz uzar. O yüzden cihaz nereden teslim edildiyse, aynı yerden teslim almakta fayda var.

    12- Duruma bağlı olarak, DOA onayı çıkan ürünlerin bazen yalnızca formu gönderiliyor bazen ayıplı cihaz ile beraber form gönderiliyor.
    - Eğer DOA formu ile arızalı/ayıplı ürün tarafınıza gönderilmişse, kutuda ya da cihaza sarı bir bant çekilmiştir. Bu bant deforme olur ya da çıkarılırsa, DOA formu iptal olur.


    13- DOA formu ile beraber arızalı cihazınızı -verildiyse- satın aldığınız yere götürüp "Tüketici Seçimlik Hakları"nızdan faydalanabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkman -- 14 Mart 2015; 17:32:40 >




  • brkman kullanıcısına yanıt
    Hocam bir sorum olacak, ayıplı ürünle ve Doa forumuyla satıcı firmaya gittik, burdan sonra nasıl işlem yapılıyor? yani ellerinde ürün yoksa. beni elimdeki cihazla ve formla gönderip cihaz geldiğinde aramaları mı gerekiyor yoksa, cihazı ve formu alıp bana ürün gelene kadar başka kağıt vs mi vermesi gerekiyor. çünkü doa formunda 30 günlük süre var ve benim 30 günlük süre içinde başvurduğum belli olmayaca eğer siz gidin ürününüzü alın biz sizi ararız derlerse



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi travellerrr -- 14 Mart 2015; 18:17:26 >
  • brkman kullanıcısına yanıt
    Cevabınız ve yönlendirmeniz için öncelikle teşekkür ederim.

    Banların dışında bir sorum olacaktı. Ben laptobu 22 şubat tarihin de aldım. Şu anda 10 günlük bir tatildeyim. Ürünü 10 gün "iade veya değişim " için yollasam bir sıkıntı olur mu ? Yoksa ne kadar erken işlem yapsam o kadar daha mı olumlu sonuçlar alırım ?
  • @travellerrr
    Ürünü ve DOA'yı teslim ettiğinize dair bir belge istemenizde fayda var. Zaten veriyor olabilirler emin değilim çünkü ben internet mağazasından satın alıp kargoyla gönderdiğim için elimde kargo firmasının belgesi oluyor kanıt olarak. Muhtemelen bir kağıt verirler teslim ettiğinize dair.

    @messevim
    Tüketici Hakları'nda süre 6 aya çıkarıldı ayıplı ürünün değişimi için fakat Türkiye'de bazı işler tıkırında yürümediği için Lenovo Çözüm Merkezi'nden bilgi almakta fayda var. Kesin bilmediğim bir konuda yanlış yönlendirmek istemiyorum.
  • travellerrr T kullanıcısına yanıt
    Kardesim ben yarin direk gidip laptobu kargoya versem olur mu? Yoksa illa ups nin gelip evden mi almasi gerekiyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla dostum okadarını ben de bilmiyorum, telefonla servis isteği açtıktan sonra kendim postaya versem olur mu diye bir sorun .
  • ortalama kullanırken basit işlemlerde cpu sıcaklığınız kaç derece oluyor. ben işlemciyi %50 sürekli kullanan bir oyun oynuyorum 65 derece yi geçmiyor o aralarda çalışıyor normalmidir?
  • guncellenen lenovo menagement programında fan temızle kaldırılmısmı ?
  • arkadaşlar, bence performanslı bir bilgisayar arama çabalarım sonunda y50 ye karar vermek üzereydim ki, şu fan sesi sorunu kafama takıldı acaba kronik bir problem midir? ve genel olarak y50nin kronik problemleri var mı?
  • rdf kullanıcısına yanıt
    1- Toucpad boşluğu
    2- HDD sesi
    3- Fan sesi
    4- Klavye sorunu (Esneme, tuşların menteşeleri)
    5- Kasa açıklığı/yamukluğu
  • fiyat açısından gayet iyi bir model

    http://www.pcdepo.com/arama&filter_name=432245
  • Teşekkür ederim, peki bu performansta başka bir bilgisayar önerebilir misiniz. Mühendislik programları için kullanacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bahsedilen sorunlardan bir tek fan sesi bende mevcuttu ki zaten rahatsız edici değildi, o da bios update ile hiç kalmadı, muhtemelen ilk seri cihazlarda ki sorunları daha sonraki üretimlerde çözdüler. daha öncede belirtmiştim benim cihazım 12. ay 2014 üretimli.

    Touchpadimde hiç boşluk yok. hdd kullanmıyorum ona yorum yapamayacağım ancak harici disk kutusu alıp ona koydum herhangi 5400rpm bir diskden daha gürültülü çalışmıyor, sshd olan black serisi diskler daha gürültülü mü bilemiyorum bendeki wd blue serisi hdd. klavyede ancak incelenince görünebilen çok ufak bir esneme var 4-e-d tuşlarına basınca ve gözlerimi dikip incelerken görebiliyorum ama touchpadin yanında kalan tuşların olmadığı yerlere gereksiz şekilde gücümü uygularsam genel bir esneme mevcut oda gerçekten güç uyguluyorum. kasa alaşım olduğu için düzeltmesi açıkcası çok kolay ama sonuçta kasası eğri çıkan arkadaşlarımız mevcut. tabi ki bu söylediklerim benim görüşlerim ve benim cihazım, her cihazda durum farklı olabilir.

    fan sesi örneği
    video için tıklayın
    bu sorun bios update ile çözüldü, çok nadir ara bi fan hızında yapıyordu zaten.

    klavye esnemesi sorunu Türkiyeden bir arkadaş çekmiş
    video için tıklayın
    Bu videonun altındaki ki açıklamadaki sorunlardan fan sesi hariç bende yoktu o da update ile çözüldü, touchpadimin sağ alt tarafı felan çalışıyor benim, klavyem videodaki gibi esnemiyor kesinlikle, isteyen arkadaşlar içinde video çekebilirim gerekirse.

    Belki şans belki üretimdeki iyileştirmeler sonucu ben sorunsuz kullanıyorum....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi focal_point -- 21 Mart 2015; 20:41:51 >




  • Hocam zaten bunlardan beni tek korkutan sorun fan sesi, şuan kullandığım sony f serisi bilgisayarım nerdeyse helikopter sesi çıkartıyor ve bundan çok sıkıldım. Videodaki ses benim şimdiki bilgisayarımdan çıkanın yanında kütüphane.
    Zaten az çok kararımı verdim y50 alacağım, tasarım olarak diğerlerinden çok önde, gidip monster, msi gibi saçma sapan gözüken aletleri kullanmam.

    Son bir sorun da bazı siterlerde okuduğum kadarıyla ekran parlaklığı problemi varmış sanırım, bu konuda görüşünüzü merak ediyorum. Ekran parlaklığı yeterli midir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rdf kullanıcısına yanıt
    Bahsi geçen ses gürültülü bir ses değil zaten, hatta bir çok arkadaş bu sesi hdd çalışma sesi bile zannetmiş, cihazda ki iki fandan büyük olanı ortalama bir hızda dönerken çıkan bir sesdi, fanın o hızda çalışmasını biosdan engellemişler, şu şekilde örnek vereyim rakamlar tamamen sallama ama :) büyük fan örnek verelim 800 devirde dönerken bu sesi çıkartıyordu, işlemci 55 derece iken fan 700 devirde olsun sorun yok, işlemci 60 derece oldu fan 800 devire yükseldi ve arada dönerken tırt tırt ses yaptı, bu çalışma devrini 800 değilde 900 devire ayarlayarak sorunu çözmüşler. zaten çok dar bir aralıkta geliyordu ses.

    bundan önce dell xps i7 720qm işlemcili ve vaio f i7 740qm işlemcili laptoplar kullandım, her ikisinide gece yatarken torrent indirmesi için açık bırakıp yatamazdım, fan gürültüsünden uyuyamazdım ama y50 bu ikisinden de kat kat sessiz onu söyleyeyim, gece çok rahat bi şekilde sistem güç tasarrufu moduna almadan açık bırakıp yatabiliyorum :) ses senin laptop ile 1/3 felandır tahminim :)

    Bende aynı şekilde düşünüyorum cihazım daha şık ve güzel olsun, şarj aleti girişi vs arkadan olmasın, şarjı biraz daha iyi gitsin, ince kibar gözüksün bunlar benim için çok önemli, oyunu gerekirse ultra yerine mediumda oynarım :)

    Ekran parlaklığını şöyle söyleyeyim, dell xps den ve vaio f den %15-20 kadar daha az, vaio f'in maximum parlaklığını iki tık kısarsanız bunun maximum ayarına ulaşırsınız, aldığım ilk iki gün gözüm alıştıktan sonra artık artık full parlaklıklarda kullanmıyorum, evde iken %80 parlaklıkta, ofiste pencereden arkamdan güneş vurunca perdeyi çekip %100 parlaklıkta sorunsuz kullanıyorum. parlaklık çok iyi değil ama ya gözüm alıştı, ya aleti sevdiğimden görmez oldum. sorun olacak olsa evde %80 civarına kısarak kullanmazdım :) sizi yanıltmak istemem yinede cihazı görmeden, incelemeden almayın kesinlikle. Ek olarak ekran görüş açısıda çok iyi değil, vaio f'e göre zayıf kalır, koltukta dik otururken ekranı ayarladığım şekil ile biraz yatık oturduğum arasında kaliteli görüntü almak istersem monitör açısını el ile değiştiriyorum, sıradan bi iş yaparken sorun değil ama fotoğraf işlerken, oyun oynarken, çizim yaparken değiştirme ihtiyacı duyuyorum.




  • focal_point F kullanıcısına yanıt
    Klavye ile ilgili video bana ait. Bu satın aldığım ilk cihazdı. Sonra iki cihaz daha değiştirdim, ikisinde de kasa açıklığı vardı. 2.cihazın touchpadi çalışmıyordu, 3.cihazda ise aşırı bir sürtünme sesi vardı. Fandan gelen bir ses olarak düşünüyordum ama servis HDD arızası olarak kayıt geçmiş. DOA raporu çıktı, satın aldığım firmaya gönderildi. Fakat prosedür gereği DOA formunu Lenovo Distribütörü/Genel Müdürlük onaylaması gerekiyor. Ürünün ayıpsız mislini talep ettim, tahminen elimizde misli yok deyip savsaklayacaklar. Beklemedeyim.

    İlk cihazı satın aldığım tarih: 26 Aralık 2014
    Cihazın en son servise girdiği tarih: 25 Şubat 2015
    DOA formunun firmaya teslim edildiği tarih: 14 Mart 2015

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu guzelim laptobu hangi heveslerle aldim bir cok sorun yasadim, 10 gundur abalajladim kutusunda oylece duruyor servise verecegim kismetse.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaslar bugun bimeksten 3400 liraya bu urunu aliyordum birden karsidaki mediamarkta bakiyim dedim oradaki fiyat 3550 adam israrla bimeksteki urunun hd kendilerindeki urunun ise ultra hd oldugunu cozunurlugun farkli oldugunu soyledi bir bilen varsa yardim etsin varmi boyle bisey bu model farkli farklimi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.