Şimdi Ara

Longlife Motor yağları (50.000 km veya 2 yılda bir değişim!) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
15.062
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bence yagdan daha onemlısı hava fıltresı.
    yagı iki parmagının arasına alıp degişmesi gerekip gerekmediğini anlarsın.
    iki bakım arası hava filtresini degişin hem performans artıyor hem yakış azalıyor ayrıca yağın ömrü uzuyor.
  • Böyle güvenilir bir teknoloji olsaydı eğer en başta ticari araçlar kullanırdı bizlere kalmazdı bence çokta riske girmemek lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Böyle güvenilir bir teknoloji olsaydı eğer en başta ticari araçlar kullanırdı bizlere kalmazdı bence çokta riske girmemek lazım
    Böyle güvenilir bir teknoloji var zaten ticari araçlarda, örneğin Ford F-Max Tır ve Çekicilerin de yağ değişim km si 120.000 Km de birdir.
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    ECOTORQ 12,7L EU6 500PS 12ileri Şanzıman 50L yağ hacmi ile 1.6 4500ddk ceviren arac Ayni mi?

    Motor
    Silindir Hacmi (cc)
    12740
    Güç
    420 PS (308,9 kW ) / 1800 d/d
    2150 Nm / 1000-1300 d/d

    Yag hacmi 50 L

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    ECOTORQ 12,7L EU6 500PS 12ileri Şanzıman 50L yağ hacmi ile 1.6 4500ddk ceviren arac Ayni mi?

    Motor
    Silindir Hacmi (cc)
    12740
    Güç
    420 PS (308,9 kW ) / 1800 d/d
    2150 Nm / 1000-1300 d/d

    Yag hacmi 50 L
    Ben aynı mı dedim??? Yukarıda ki vatandaş ne yazmış görmüyor musun???
    "Böyle güvenilir bir teknoloji olsaydı eğer en başta ticari araçlar kullanırdı bizlere kalmazdı bence çokta riske girmemek lazım"
    Ben de "120.000 KM de değişen yağı olan Ticari araçlar var" dedim. Bir de sorması ayıp olmasın hangi Dizel araç 4500 D/d da çalışıyor, hangi geri zekalı Dizel aracını 4500 devirlerde kullanıyor???
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Ne yazdığını okuyabiliyorum.
    50L yağ ile 1000-2000d/dk çeviren motorun yağ ömrü ile 3,2-5L yağ kapasitesine sahip 4500d/dk'a kadar motor çeviren motorun yağ ömürleri karşılaştırmak gereksiz yazdim.
    Sakin ol Champ.

    Ticari araç dediğinde neden illa son nesil duratorq motorlu 12 ileri zf sanzimanli araç geliyor ?

    Mesela Taksi'den örnek verirsin günlük otomobil olarak Ticari araç sıfatıyla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 16 Temmuz 2020; 18:26:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Binek aracta 50k km onerisi nedir yahu
    Araba 100000 kmye gelene kadar 2 keremi yagi degisecek yani
    Sarar o motor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Böyle güvenilir bir teknoloji var zaten ticari araçlarda, örneğin Ford F-Max Tır ve Çekicilerin de yağ değişim km si 120.000 Km de birdir.

    Alıntıları Göster
    Daha tır gibi dev motorlara sahip araçların hacmi ile 3-5 litre yağ kapasiteli motor arasındaki farkı bilmeden böyle saçma çıkışlar yapmak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Daha tır gibi dev motorlara sahip araçların hacmi ile 3-5 litre yağ kapasiteli motor arasındaki farkı bilmeden böyle saçma çıkışlar yapmak

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım sorması ayıp olmasın da mesajları nerenizle okuyorsunuz??? Bak altın da açıklamasını yapmışım bir daha oku istersen


    "Ben aynı mı dedim??? Yukarıda ki vatandaş ne yazmış görmüyor musun???
    "Böyle güvenilir bir teknoloji olsaydı eğer en başta ticari araçlar kullanırdı bizlere kalmazdı bence çokta riske girmemek lazım"
    Ben de "120.000 KM de değişen yağı olan Ticari araçlar var" dedim. Bir de sorması ayıp olmasın hangi Dizel araç 4500 D/d da çalışıyor, hangi geri zekalı Dizel aracını 4500 devirlerde kullanıyor???"

    Vatandaş "Uzun km ler kullanılabilecek yağ teknolojisi olsa idi ticari araçlarda kullanılırdı zaten" yazmış, ben de örnek olarak "120.000 km boyunca yağı değişmeyen "Ford F max" i örnek verdim. ŞİMDİ SORUYORUM fORD F MAX TİCARİ ARAÇ DEĞİL Mİ??? Ben burada Ticari aracın yağ kapasitesi ile Binek aracın yağ kapasitesinin aynı olduğunu mu iddia ediyorum




  • AÇIKLAMA;
    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Böyle güvenilir bir teknoloji var zaten ticari araçlarda, örneğin Ford F-Max Tır ve Çekicilerin de yağ değişim km si 120.000 Km de birdir.


    50-60litre yağ ile çalışan motorla 3-5 litre yağ ile çalışan motorlar arasındaki farkı bilmeden konuşan adamın tepkisi altında bilmem ne Açıklamanın altı üstü hepsi bu kadar.


    Soru? nerenizle ne ima ediyorsunuz muamma

    Yarıdaki aşağıdaki vatandaşın dedikodusunu yapma sivri sivri çıkışlar yapmadan evvel ne bildiğine emin ol.

    Ticari araç tanımını esneterek haklımı çıkacaksın burda 747 de ticari bir araç forkliftde ne günlere kaldık ey gazi hünkar okullar açılmıyor insanlara temel eğitim vermek mecburiyetinde de kalıyoruz.

    Konuyu açan arkadaşın meselesi 5/30 5.5l 130 hp kia. Ben nerenizle okuduğunuzu merak etmiyorum nerenizle anlamayı denediğiniz mesele...




  • Hocam bence güzel bir yağ ama sadece türkiye şartlarında 10.000km yapıyoruz ama dur kalk 20.000-30.000 km yapmış kadar rölantide çalışıyor dizel yağda cabuk siyahlaşıyor bence rutin devam edin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    AÇIKLAMA;
    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Böyle güvenilir bir teknoloji var zaten ticari araçlarda, örneğin Ford F-Max Tır ve Çekicilerin de yağ değişim km si 120.000 Km de birdir.


    50-60litre yağ ile çalışan motorla 3-5 litre yağ ile çalışan motorlar arasındaki farkı bilmeden konuşan adamın tepkisi altında bilmem ne Açıklamanın altı üstü hepsi bu kadar.


    Soru? nerenizle ne ima ediyorsunuz muamma

    Yarıdaki aşağıdaki vatandaşın dedikodusunu yapma sivri sivri çıkışlar yapmadan evvel ne bildiğine emin ol.

    Ticari araç tanımını esneterek haklımı çıkacaksın burda 747 de ticari bir araç forkliftde ne günlere kaldık ey gazi hünkar okullar açılmıyor insanlara temel eğitim vermek mecburiyetinde de kalıyoruz.

    Konuyu açan arkadaşın meselesi 5/30 5.5l 130 hp kia. Ben nerenizle okuduğunuzu merak etmiyorum nerenizle anlamayı denediğiniz mesele...

    Alıntıları Göster
    Bana eğitim verecek kadar Eğitimin ne çok merak ettim??? Ben bir Kamu Kurumun da sorumlu Müdürüm, 2 Üniversite mezunuyum 46 Yaşındayım, sorumluluğum altın da 72 Tane, Ağır iş Makinasından tutun da, Kamyon, Otobüs vb araçlar var. Ben bu araçların bakım, onarımından sorumluyum bu yüzden bildiğim konularda konuşuyorum, sorması ayıp olmasın da SEN KİMSİN??? Yemin ederim memleket senin gibi boş kafalarla doldu, kabahat bende ki, senin gibi insanlara zaman ayırıp laf anlatmaya çalışıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Bana eğitim verecek kadar Eğitimin ne çok merak ettim??? Ben bir Kamu Kurumun da sorumlu Müdürüm, 2 Üniversite mezunuyum 46 Yaşındayım, sorumluluğum altın da 72 Tane, Ağır iş Makinasından tutun da, Kamyon, Otobüs vb araçlar var. Ben bu araçların bakım, onarımından sorumluyum bu yüzden bildiğim konularda konuşuyorum, sorması ayıp olmasın da SEN KİMSİN??? Yemin ederim memleket senin gibi boş kafalarla doldu, kabahat bende ki, senin gibi insanlara zaman ayırıp laf anlatmaya çalışıyorum

    Alıntıları Göster
    Bizim zamanımızda sırmalısından dairede hizmetlisine kadar Devlet dendimi sorumlunun dili damağı kururdu değil nüfuz sağlamak yada haklı çıkmaya alet edilsin saçma sapan iddasına kılıf uydurmak öte dursun daire dışında sözü geçmezdi Devlet Terbiyesi derlerdi yazılı değildi ama büyük sorumluluk olduğu bilinirdi yükü ağırdı.
    Şimdi motor yağı konusuna garnitür ediliyor ne günlere kaldık ey gazi hünkar... devlet işgal ettiği makam koltuğundan daha az nitelikli ağızlara sakız oldu.


    Hala sıvama peşindesin "ticari araç" tanımını sündürerek bir yere varamazsın bu forumda senin gibiler ile yeni mi karışaşıyorum sanıyorsun

    Hani uygulama ile kiralanabilen martı scooter de ticari spacex falcon heavy de ticari bir araç Konuyu açan arkadaşın meselesi anlamakta zorlandığının farkındayım ama 130hp standart bir şehir arabası

    Zaten mesele aracın ne olduğu değil yağın teknolojisi iken neyin telaşı ile cv ni ortaya saçtınki Daireye hergün raporlar zimmetler geliyordur sen bunları nasıl değerlendirdiğin hakkında fikrimiz oldu. Koskoca daire sorumlusuna okul öncesi zahmetinde çaba ile açıklama yapıyoruz.




  • Olayı çok yanlış anlamışsınız hatta okuduğunuzuda anlamamışsınız. Orada bahsedilen 2 yıl 50.000 km ömrü olması yeni nesil üretilen bazı motorlarda c3 özellikteki yağların 50.000 km bile kullanılabildiği bazı motorlar var yani motul c3 özellikli yağda koysanız 50.000 km kullanabilirsiniz shell c3 yağda koysanız o motorlarda 50.000 km kullanabilirsiniz. Zaten açıklamasında araç üreticisinin tavsiyesine göre diyor okuduysanız bunun anlamını anlamanız gerekirdi malesef hayal kurmuşsunuz.


    Sizin aracınızda üretici 15.000 km dediyse 15.000 km de değişmeniz gerekir. Aracınız eski olduğu için yeni çıkan c3 -c4 yağlarda motul sitesinden yada castrol sitesinden bakarsanız yeni teknolojiler çıktıysa sentetik bazda yağların sizin aracınızda 20.000 km veya 24 ayda 1 değiştirebileceğinizi belirtir zaten. Sakın ha sakın 50.000 km yağın ömrü var diye o şekilde kullnamayın. Çünkü 50.000 km kullanılacak motorda farklı teknoloji ve farklı basınçta çalışma olanakları ve daha azaltılmış sürtünme olanakları ve motor içi yapısı farklı olduğu için ve teknoloji geliştirilerek sentetik yağın eskime ömrü uzadığı için sadece o belirtilen motorlarda 50.000 km kullanılabileceğinden diğer araçlarda 50.000 km kullanılmaz heleki eski araçlarda imkansızdır.


    Zaten yağın standardına bakınca c3 standardında olduğu görülüyor yani c3 standardı olan tüm motorlarda kullanılabilir fazla para vermeye gerek yoktur. Hatta daha düşük kül olan ve aşınmayı daha da azaltan c4 standardı elf yağlar var onların ömrü daha da uzundur. Daha ucuza c4 elf yağda kullanabilirsiniz aracınızda ama son teknoloji olarak söylüyorum 15 bin km değil 20-30 bin km 2 yılda da değişim yapılabilir motorunuzu marka modele bakarak seçebilirsiniz, CRDI motorda zaten motul yağ seçici castrol yağ seçici vb sitelerden bakabilirsiniz aracınızın motoruna göre. Ama koşullarıda göz önünde bulundurmak gerekir standart koşullar 30 bin km /2 yıl zor koşullarda 15 bin km de 1 değişim yapın der. O koşullarda hava durumu, yol durumu dağlık bölgeler yokuş çıkma vs ve aracınızın yüksek hızlarda zorlayarak kullanma gibi koşulları ifade eder onlara göre değişir. Misal konyada düz yerde kullanmak var ağrı dağı eteğinde dağlara in çık kullanmak var


    Filtre olayıda yağ filtresi 15 yerıne yağ değişimi beklemenizde sıkıntı olmaz yağ eskimezse filtreyi yırtmaz orjinal filtreler dayanıklıdır değişimi unutulursa falan diye toleranslı üretilmişlerdir

    Mazot ve hava filtresinde ise standartları pek aşmayın






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-9F9095222 -- 18 Nisan 2024; 16:18:3 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.