Şimdi Ara

LPG Bujisi Kullananlar? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
2
Favori
17.785
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bence orjinal buji yada muadilini kullan, fabrika çıkışı lpg li araçlarda orjinal buji kullanılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Etkisini hissedenler genelde eskimiş buji değişimi + periyodik bakım sonrasında hisseder. Yani bakim zamanı gelmiş bir aracın bakim sonrasında sesi değişir ya. O hesap.
    Ben bu konuyu çok araştırdım. Hatta ngk nin iridium buji leri vardı. Daha iyi yanma yapan. Tanesine 70 TL vererek 280 TL ye arkadaşım aldı. İnanın arabası eskiden kaç km gidiyorsa yine aynı gidiyor. Performans konusunda ben hiç bir şey farketmedim, ama arkadaş "alt devirde titremenin azaldığı" izlenimini belirtti. Artık psikolojik mi bilmiyorum ama neredeyse 240 TL fazla verilmiş. Bence psikolojik bile olsa değmez. Her zaman fabrikasyon buji iş görür.
    Tırnak aralığı küçültme olayını da yorum olarak merak ediyorum. Kullanıcısından

    Farki gormek icin 150lira vermek lazim bundada. Sanirim bujiler zamanla araligi degisiyor? Atesleme kotulesiyor boylede olunca. Kucultmek yerine yenisini almak daha iyi olur bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    Bence orjinal buji yada muadilini kullan, fabrika çıkışı lpg li araçlarda orjinal buji kullanılıyor.

    Iste bak bi yanim diyor al aynindan. Diger yanim diyor al sunu. Sonra hep merak edeceksin acaba diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bosch un lpg bujisini 2 yıl önce 80 tl ye almıştım. 2 senedir kullanıyorum. Bence gereksiz. Sadece biraz daha sessiz çalışıyor. Ne performans ne de tüketime faydası var. Hatta performansta kayıp bile oldu diyebilirim. Eskisi 3 tırnaklıydı. Şimdiki tek tırnaklı. Ondan olabilir. Ben tavsiye etmiyorum kısaca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Red_Devils_

    Bosch un lpg bujisini 2 yıl önce 80 tl ye almıştım. 2 senedir kullanıyorum. Bence gereksiz. Sadece biraz daha sessiz çalışıyor. Ne performans ne de tüketime faydası var. Hatta performansta kayıp bile oldu diyebilirim. Eskisi 3 tırnaklıydı. Şimdiki tek tırnaklı. Ondan olabilir. Ben tavsiye etmiyorum kısaca.

    O mevzu da ayri bir muamma. Arac nedir usta? Normalde 3 tirnakmi orjinalinde? Simdi lpg bujisi almasam bu sefer bikac tirnakli bujiler var. Kimisi iyi derken kimisi degil diyor. Kisacasi cok zor bu isler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: Red_Devils_

    Bosch un lpg bujisini 2 yıl önce 80 tl ye almıştım. 2 senedir kullanıyorum. Bence gereksiz. Sadece biraz daha sessiz çalışıyor. Ne performans ne de tüketime faydası var. Hatta performansta kayıp bile oldu diyebilirim. Eskisi 3 tırnaklıydı. Şimdiki tek tırnaklı. Ondan olabilir. Ben tavsiye etmiyorum kısaca.

    O mevzu da ayri bir muamma. Arac nedir usta? Normalde 3 tirnakmi orjinalinde? Simdi lpg bujisi almasam bu sefer bikac tirnakli bujiler var. Kimisi iyi derken kimisi degil diyor. Kisacasi cok zor bu isler

    Araç 1.6 golf. Orjinalinde bosch un 3 tırnaklı bujisi çıktı. Lpg bujisi tek tırnaklı olunca ilk başta tereddüt ettim sıkıntı olur mu diye. Sıkıntı çıkmadı ama değişen bir şey de olmadı. Bence orijinali neyse onu taktırmanızı tavsiye ederim. Bence bir artısı yok lpg bujisinin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Red_Devils_

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: Red_Devils_

    Bosch un lpg bujisini 2 yıl önce 80 tl ye almıştım. 2 senedir kullanıyorum. Bence gereksiz. Sadece biraz daha sessiz çalışıyor. Ne performans ne de tüketime faydası var. Hatta performansta kayıp bile oldu diyebilirim. Eskisi 3 tırnaklıydı. Şimdiki tek tırnaklı. Ondan olabilir. Ben tavsiye etmiyorum kısaca.

    O mevzu da ayri bir muamma. Arac nedir usta? Normalde 3 tirnakmi orjinalinde? Simdi lpg bujisi almasam bu sefer bikac tirnakli bujiler var. Kimisi iyi derken kimisi degil diyor. Kisacasi cok zor bu isler

    Araç 1.6 golf. Orjinalinde bosch un 3 tırnaklı bujisi çıktı. Lpg bujisi tek tırnaklı olunca ilk başta tereddüt ettim sıkıntı olur mu diye. Sıkıntı çıkmadı ama değişen bir şey de olmadı. Bence orijinali neyse onu taktırmanızı tavsiye ederim. Bence bir artısı yok lpg bujisinin.

    Belki tirnak farkindan fark olmamasi olabilirmi acaba? Ucten teke inince hani. Su aybasi gelsinde hepsini birden temin edeyim. Oraya kadar tekrar bi dusunmus olurum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lpg bujisinde tırnak aralığı kısa ve daha fazla ateşleme yapıyor. Normal orijinal buji de daha az. Bence siz bir düşünün öyle karar verin. O zamana kadar da araştırmış olursunuz.
  • LPG daha zor yanan bir yakıttır, lpg ye göre avans ayarı, mümkünse daha iyi ateşleme bobini ister.

    Şimdi benim arabalar, eski tip karbüratörlü ve tek bobinli. Avans tabancam var, ayrıca test edilip onaylanmış Mercedes Benz w124 bosch bobin yükseltmesi var. Yani ideal ateşlemeyi sağlıyorum.
    (lada ya uyguladınmı dersen hayır, gerek duymadım)

    Lada nın Bujinin takımı 20 tl mi 25 tl mi ne. Orjinal rus bujisi. Her yağ değişiminde değiştiriyorum (eskilerde de bir numara görmedim).

    Şimdi, eğer avans ayarı yapamıyorsan, bobin upgrade imkanın yoksa, ne yapacaksın ?

    Bujilerin tırnak aralığını kısacaksın ki. LPG de daha kolay çakma yapsın. En azından idare etsin.

    Niye fabrikadan öyle gelmiyor. Çünkü tırnak aralığını kıstığında alev küçülür kuvvet artar.

    Alt devirler düzelir üst devirler riske girer. her daim 5500 çevirmediğiniz için pek problem çıkmaz.

    LPG li arabada illa bir iş yapacaksanız (LPG ye uygun) avans ayarı yapın. Gerçekten fark eder (tabi bu seferde benzinde performans düşüşü görürsünüz), tabi bir de ne yaptığını bilen usta lazım.

    Uzun lafın kısası orginal bujiye devam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    LPG daha zor yanan bir yakıttır, lpg ye göre avans ayarı, mümkünse daha iyi ateşleme bobini ister.

    Şimdi benim arabalar, eski tip karbüratörlü ve tek bobinli. Avans tabancam var, ayrıca test edilip onaylanmış Mercedes Benz w124 bosch bobin yükseltmesi var. Yani ideal ateşlemeyi sağlıyorum.
    (lada ya uyguladınmı dersen hayır, gerek duymadım)

    Lada nın Bujinin takımı 20 tl mi 25 tl mi ne. Orjinal rus bujisi. Her yağ değişiminde değiştiriyorum (eskilerde de bir numara görmedim).

    Şimdi, eğer avans ayarı yapamıyorsan, bobin upgrade imkanın yoksa, ne yapacaksın ?

    Bujilerin tırnak aralığını kısacaksın ki. LPG de daha kolay çakma yapsın. En azından idare etsin.

    Niye fabrikadan öyle gelmiyor. Çünkü tırnak aralığını kıstığında alev küçülür kuvvet artar.

    Alt devirler düzelir üst devirler riske girer. her daim 5500 çevirmediğiniz için pek problem çıkmaz.

    LPG li arabada illa bir iş yapacaksanız (LPG ye uygun) avans ayarı yapın. Gerçekten fark eder (tabi bu seferde benzinde performans düşüşü görürsünüz), tabi bir de ne yaptığını bilen usta lazım.

    Uzun lafın kısası orginal bujiye devam.

    Anladim ustam. Peki bu tirnak olayi hakkinda ne dusunuyorsunuz? Tirnak arttikca atesleme zayifliyor deniyordu. Oylemi olur acaba? Ya da onlardami hikaye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Red_Devils_

    Lpg bujisinde tırnak aralığı kısa ve daha fazla ateşleme yapıyor. Normal orijinal buji de daha az. Bence siz bir düşünün öyle karar verin. O zamana kadar da araştırmış olursunuz.

    Ucuz bisey degilki tereddut etmesek. 150 liraya nerden baksan 600km yol giderim. Orjinale dogru daha yakinim sanirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tırnak aralığı büyürse, alevde büyür ve bobinden daha fazla güç çeker. Eğer bobin yetiştiremez ise, ateşleme yapamaz. Tekler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Tırnak aralığı büyürse, alevde büyür ve bobinden daha fazla güç çeker. Eğer bobin yetiştiremez ise, ateşleme yapamaz. Tekler.

    Yok hani bu cift tirnak uc tirnak yok uc tirnak olayi varya hani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Coil over plug bobinler (bujilerin tepesine takılı olanlar) için denemek lazım. Bu bobinin beheri 20kv vurur.

    Onun dışında falanyumlu filanyumlu buji boşa masraftır.

    Hiç birinizin elinde bobin kuvvetini ölçer makina yok. Bu yüzden ölçemezsiniz.


    Yani 20 liralik buji değilde 80 liralık buji aldın.

    Arada 4 kat fark var. %10 fayda sağladı.

    Mantıklı mı ?

    İşin özü piyasa çok sağlam oturdu. İcad edilen yeni bir şey yok. Piyasaya mal arzı halen daha artıyor (yani fiyatlar düşüyor).

    Senin özene bezene aldığın filanyum bujisini meksikanın veya hindistanın bilmem neresinde falayum fabrikasında tanesini 25 kuruşa mal ediyorlar.

    Bu yüzden anlamsız işlere bulaşmayın.

    Ucuza performans mı istiyorsunuz ?

    Turbo dizel arabaya binin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Coil over plug bobinler (bujilerin tepesine takılı olanlar) için denemek lazım. Bu bobinin beheri 20kv vurur.

    Onun dışında falanyumlu filanyumlu buji boşa masraftır.

    Hiç birinizin elinde bobin kuvvetini ölçer makina yok. Bu yüzden ölçemezsiniz.


    Yani 20 liralik buji değilde 80 liralık buji aldın.

    Arada 4 kat fark var. %10 fayda sağladı.

    Mantıklı mı ?

    İşin özü piyasa çok sağlam oturdu. İcad edilen yeni bir şey yok. Piyasaya mal arzı halen daha artıyor (yani fiyatlar düşüyor).

    Senin özene bezene aldığın filanyum bujisini meksikanın veya hindistanın bilmem neresinde falayum fabrikasında tanesini 25 kuruşa mal ediyorlar.

    Bu yüzden anlamsız işlere bulaşmayın.

    Ucuza performans mı istiyorsunuz ?

    Turbo dizel arabaya binin.



    Yok hocam performanstan yana sikintim yok. Sadece isin isleyisinin daha iyi olmasi. Nasil anlatayim bilemedim. Normal olsun yeter. Yoksa bir bujiyle performans alinmayacagi belli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracına uygun bosch buji arayanlar (benzinli);
    http://www.bosch-automo...t-remoteInvocation=true

    Benzinli bujinin LPG li versiyonunu tablolardan seçebilirsiniz.

    Ben hitler motorlu aracıma 0242240653 kodlu Platin buji almıştım. Isıya dayanıklı olacaklarını düşünmüştüm. İlk aldığımda biraz daha atak gibi gelmişti. Belki de psikolojikti. Şu anda normal geliyor.
    Umarım alacak olanlara faydalı olur.
     LPG Bujisi Kullananlar? LPG Bujisi Kullananlar?




  • Orijinal buji (1mm)

    Bosch LPG bujisi( 0.7 mm) (0.85 mm de denedim)

    Daraltılmış aralıklı orijinal buji(0.85 mm)

    Denedim.

    En iyi sonucu daraltılmış orijinal verdi.

    Araç 2010 Kia Ceed 1.4

    Edit
    Dün muadil champion buji (0.9 mm) aldım. Takınca yazarım sonucu.

    Edit2: champion bujileri taktim. Zaten aralığı 0.1 mm dar olduğundan olduğu gibi taktim. Sonuç simdilik olumlu. Orijinalleri 8000 km de söktüm. Bu buji 8000 e geldiğinde tekrar orijinalleri takıp kesin sonucu alıcam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 4 Nisan 2015; 7:45:05 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese merhaba Bmw e39 520İ Aracım için LPG 1 NKG BUJİ almak istiyorum kullanan ve bilgisi olan varmı ?
     LPG Bujisi Kullananlar?
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.