Şimdi Ara

lpg de aracın motor ısısının daha hızlı yükselmesi ve zararı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
129
Cevap
1
Favori
24.803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: armi

    Bilgiler için teşekkürler Bossbee


    Ben teşekkür ederim. Bu arada seviyeli arkadaşlarla, seviyeli tartışma yapılıyor.

    @ soldier_of_fortune
    @ giza
    @ armi
    @ daturkishulan
    @ atartutar
    @ RqJnr
    hepinize saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ogün® -- 24 Ağustos 2008; 0:16:44 >
  • verdiğin bilgiler için teşekkürler bossbee

    bende sen dahil tüm arkadaşlara teşekkür ederim
  • Isınmasının pek bir zararı olmaz ama. Biraz daha ince motor yağı kullanarak kompresyon segmanını biraz cık birazcık fazladan yağlayabilirsin Ve ısınması güzel bir olay^^ Ve motorunu elletme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QueenElizabeth -- 24 Ağustos 2008; 1:27:25 >
  • Benim canımı sıkan ısınmasından ziyade ısınmaya neden olan sirtinmenin motoru normale nazaran daha fazla aşındırması. Bunun hakkında tavsiye yada yorumu olan varmı?
  • Canınızı sıkmayın çabuk ısınmanın sürtünmeden ziyade lpg'nin yanması sırasında daha fazla ısı ortaya çıktığı için meydana geldiğini düşünüyorum.Aracınızın soğutma sistemi yeterli ise sorun olmayacağını düşünüyorum çünkü soğutma fanınız bir miktar daha fazla çalışarak bu durumu dengeleyecektir.
    Not:Aracınız da özellikle kat var ise yağlama amacı ile motora yağ göndermeyiniz saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: atartutar

    Benim canımı sıkan ısınmasından ziyade ısınmaya neden olan sirtinmenin motoru normale nazaran daha fazla aşındırması. Bunun hakkında tavsiye yada yorumu olan varmı?
  • aracım normalde katalizörlü ama katalizörü problem çıkardığı için söküldü
  • quote:

    Orjinalden alıntı: atartutar

    aracım normalde katalizörlü ama katalizörü problem çıkardığı için söküldü


    Araç astra mı yoksa?
  • arac escort
  • bendede 1996 escort clx var. iki ay önce sıralı sistem taktırdım.
    uzun yola çıktım 3500 km yol yaptım. Uzun yolda, otobanda rüzgarıda çok aldığından sanırım hararet ortayı geçmiyordu, ama durduğum anda yada şehir içinde 15 dakika yada 15 km yol yaptıktan sonra(nispeten düşük viteslerde) hararet sona dayanıp motor fan açıyordu.Aşırı ısınmadan kaynaklı olduğunu sandığım marş sorunları da yaşadım. Motor aşırı ısındıktan sonra araba stop ettiğim yerde kalıyo.Arabada tık yok.Olduğu yerde 30-45 dakika mecburen bekleyipte motor biraz soğuduktan sonra tekrar çalışıyor. Benzinde katiyen bu kadar ısınma olmuyordu.2 senedir bende araba 1 kere bile fan açtığını görmemiştim.

    Sizce sorun?
  • sedkorn arabanın harareti yükseldiğinde benzine alıp biraz çalışıtırırsan hararet düşüyor bunu denedinmi

    bu arada bendeki arabada escort ve aynı şekilde hararet lpgde çok hızlı yükseliyor ama Allah a şükür çalışmama gibi bir problem hiç yaşamadım.

    Bu konuda lpg firmalarından ve konunun uzmanlaından yardım bekliyorum
  • konuyu açan arkadası kutlarım gerçekten önemli bir konu
    aracın lpg de daha hızlı ısınması normalmidir değilmidir bilemiyorum ancak düzgün çalısan soğutma sistemine sahip araçlarda araç ısısı 90 lı derecelerde sabit kalır ve en verimli sıcaklığı yakalar motor , ama lpg de daha hızlı ısınmamı oluyor onu test etmek lazım özellikle lpg sistemleri üreticilerinin araç üzerinde lpg nin yol açmıs olduğu farklılıkları etkileri zararları profesyonelce test etmeleri gerekir , yıllardır lpg nin motora zararlımı yararlımı olduğu söylenir durur ama hiç bu zamana kadar yapılmıs bir test , deney görmedim , mesela castrol motor yağlarının araç üzerinde yapılarn testlerde gösterdiği etkiyi deneysel olarak açıklamıslar , böyle biseyin lpg sistemleri üreticilerinin yapıp kullanıcıları bilgilendirmesi gerekir
  • atartutar kardeş hiç gaza almadan benzinle denedim aynı mesafeyi, gazda yaptıgı hararet benzine göre hemen hemen yarı yarıya daha az.

    Müsait bir zaman ve yolda denicem dediğini.
  • @brkpls teşekkür ederim

    @sedkron

    2 km lik bir mesafe var bu mesafeyi her akşam iş nedeni ile alıyorum araba akşama kadar çalışmadığı için soğuk. Eğer hiç gaza almazsam bu mesafeyi gidip geldiğimde arabanın hararet göstergesi normal yazısının N sine yeni gelmiş oluyor. Eğer benzinle çalıştırıp otomatik gaza çemesini sağlarsam bu mesafeyi gidip geldiğimde araba 1 yada 2 kez fan açıp harareti ayarlamaya çalışmış olarak geliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zanos -- 26 Ağustos 2008; 22:33:11 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: atartutar

    @brkpls teşekkür ederim

    @sedkron

    2 km lik bir mesafe var bu mesafeyi her akşam iş nedeni ile alıyorum araba akşama kadar çalışmadığı için soğuk. Eğer hiç gaza almazsam bu mesafeyi gidip geldiğimde arabanın hararet göstergesi normal yazısının N sine yeni gelmiş oluyor. Eğer benzinle çalıştırıp otomatik gaza çemesini sağlarsam bu mesafeyi gidip geldiğimde araba 1 yada 2 kez fan açıp harareti ayarlamaya çalışmış olarak geliyorum.


    Arkadaşım baştan söylesene.

    Motorun soğuk ve ısınmadan gideceğin yere varıyorsun.

    Motor henüz ısınmadan LPG ye geçersen, vuruntu tabi ki çok olur. Motor ısındıktan sonra, LPG ye alırsanız sorun olmaz.

    Bu şekilde motoru yersin. İster benzinli, ister LPG ile çalıştır farketmez.

    Onun yerine çok düşük hacimli bir benzinli motor işini daha iyi görür bence. Örneğin bir arkadaş Daihatsu Applehause un en az yakan model olduğunu söylemişti.

    Saygılar




  • arkadaşlar sorulan sorulara teknik açıdan bildiğim kadarıyla cevap vemeye çalışayım.
    atatutar arkadaşımızn bahsettiği beynin donması olayı doğrudur .Soğuk havalarda olmasının nedeni ve olayı hakkında biraz daha bilgi vereyim.

    Lpg oda sıcaklığında ve basıncından gaz fazında olan bir yakıttır. Aslında bileceğiniz gibi tüm mamddelerin katı sıvı ve gaz fazıbulunmaktadır ve sıckalık değerleri hepsinde farklıdır.Ancak konumuz LPG olduğu için bu yakıtımız sıfır derecenin üstünde hava basıncında gazdır.Ancak LPG araçlarıza doldurulurken sıvı fazında depolanmaktadır .(Aslında basit geçiyorum her basınçlı kapta hem sıvı hemde gaz halinde gaz bulunur.)

    yaklaşık deponuz full dolu ise 6-7 atm civarında lpg niz deponuzda sıkışmış halde bulunmaktadır.Bu gazı kullanıma sunduğunuzda basıncını beyin diye bilinen (aslında basınç düşürme cihazı diye basit tanımızlarsa ifade edebiliriz) cihazda basıncını ani şekilde düşürmekteyiz.son çıkış basıncı nın ne olduğu beyinin üstünde yazmaktadır cihaza göre büyüklüğüne yani Kw cinsinden değerine göre değişir.Bu ani basınç düşümü gazlarda endotermik yani çevreden ısı alımı durumuna neden olur.Meşhur PxV=n*R *T formülü kapalı kaplar için geçerli olduğu için P yani basıncı düşen LPG mizin T yani sıcaklığı ani olarak düşecektir.Bunu hesaplamanzı da mümkündür 7 atmden çıkış basıncı cihazda yazan 0,5-1atm sanıyorum (kataloglarına bakmak lazım).LPG nin aniden düşen sıcaklığı beyin denilen basınç düşürücünün yani regulator ün tam çıkışında meydana gelir.Ani ısı düşüşü nedeniyle gaz donar ve akışı yani viskositesi değişir ve hesap kitap işi şaşar , bu nedenle donan cihazın ısıtılması gerekir.Aslında eski sistemlerde bu durumu önlemek için tradyatörden çekilen ve hepimizin bildiği sıcak su girişinin olmasının nednei bdur. Yani soğuyan gazı tekrar ısıtarak miksere göndermektir. Eğer araç benzinle çalıştırılır ve bir miktar ısınırsa bypass borusundan gelen sıcak su gazın tekrar ısısının yükseltilmesini sağlayarak dengede tutar. Unutmayalım ki gazın debisi ne kadar fazla ise donma olayının hızı da o kadar fazla olmaktadır. tabii kibu olay yazın değiş kışın raslanmasındaki temel neden ise kışın dışi hava ısısının aşırı düşük olması nedeniyle gazın daha da soğuk kalmasıdır. Ama yazın 30 derece dışi hava sıcaklığında eski LPG sistemlerindeki regulator zaten belirli bir ısıda olduğu için gazımız soğutsa bile ilk dakikalarda sınırda geçiş yapabilmektedir.bu arada araç sısınmaya başladığı için su da ısınarak hiç benzin kullanmadan yapmanızın nedeni budur
    quote:

    Orjinalden alıntı: atartutar

    bosbee verdiğin bilgiler için teşekkür ederim bede bildiğim bazı şeyleri yazıyım

    doğan ve şahinlerin soğuk havada zor çalışması bildiğim kadarınca lpg nin sıvıdan gaza geçmesi için gereken sıcaklığın olmaması eski taksiciler soğuk

    havada lpg ile arabayı çalıştırmak için lpg beyni denen sıvı halden gaz hale geçişi sağlayan parçaya sıcak su döktüklerini söylüyorlar.

    ben bu ısınma olayını lpg li palio kullanan bir arkadaştan lpg li şahin kullanan dayımdan da duydum. Şu işin gerçeğinin sizin dediğiniz gibi olması benimde

    işime gelir ama butür bilgiler kafamda soruişareti bırakıyor.




  • sıralı sistemleri bilmiyorum ama karbüratörlü araçlardaki lpg aracın mototr ısısının artmasına sebeb oluyor.hararete daha meyilli oluyor.
  • Kolanyayı elinize sürmeniz ertesinde elinizde serinlik oluyor di mi?Benzinde böyle bu yüzden Lpg de sıcaklık daha fazla olur..
  • motor harereti ile LPg yanma sıcaklığı benzinin yanma sıcaklığı ve bunun motora etkileri uzun ve detaylı anlatılması gereken kavramlardır.

    Temel konu olarak bunları açıklayabilmek için ilk önce ısı yani Q ve scıaklık yaniT kavramlarını özümsemek gereklidir ki deyata inebilelim.motor yani sonuç olarak radyatördeki scıaklığın yükselmesi ISI yani Q ile alakalıdır.T sıcaklık , tamamen Q yani kcal veya joule veya kw cinsinden değer artınca artmaktadır.veya benzer şekilde T artar ama debi ve gazın spesifik entalpisi farklı ise Q değişömez ise su sıcaklığı artmayabilir. Biraz karışiık gibi görünsede aslında Q kavramini irdeleyebilmek işin özüdür.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee


    quote:

    Orjinalden alıntı: atartutar

    @brkpls teşekkür ederim

    @sedkron

    2 km lik bir mesafe var bu mesafeyi her akşam iş nedeni ile alıyorum araba akşama kadar çalışmadığı için soğuk. Eğer hiç gaza almazsam bu mesafeyi gidip geldiğimde arabanın hararet göstergesi normal yazısının N sine yeni gelmiş oluyor. Eğer benzinle çalıştırıp otomatik gaza çemesini sağlarsam bu mesafeyi gidip geldiğimde araba 1 yada 2 kez fan açıp harareti ayarlamaya çalışmış olarak geliyorum.


    Arkadaşım baştan söylesene.

    Motorun soğuk ve ısınmadan gideceğin yere varıyorsun.

    Motor henüz ısınmadan LPG ye geçersen, vuruntu tabi ki çok olur. Motor ısındıktan sonra, LPG ye alırsanız sorun olmaz.

    Bu şekilde motoru yersin. İster benzinli, ister LPG ile çalıştır farketmez.

    Onun yerine çok düşük hacimli bir benzinli motor işini daha iyi görür bence. Örneğin bir arkadaş Daihatsu Applehause un en az yakan model olduğunu söylemişti.

    Saygılar





    arabanın hararet normale gelmeden kesinlikle lpg ye geçiş yapmıyorum sanırım yazımı yanlış anladınız.




  • vezir verdiğin bilgiler gerçekten güzel ellerine sağlık

    Ama ben motor ısısının lpg de daha hızlı artmasının edeninin lpg nin kuru bir yakıt olması nedeniyle meydana gelen fazla sürtünmedenmi yoksa lpg nin yanma sırasında daha fazla ısı çıkarmasındanmı olduğunu anlayamadım. Beni bu konuda da aydınlatabilirsen sevinirim.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.