Bilgilerini paylaşan arkadaşlara teşekkürler... Konu netleşti sanırım. Anladığım kadarıyla benim aracım benzin konumunda iken cut-off yapıyor, LPG konumunda iken ise sıralı sistem montajı olmadığından dolayı motor komprosöre bindiğinde cut-off yapmaz ve normal yakıtını yakmaya devam eder...
quote:
Orjinalden alıntı: mavigökyüzü
Bilgilerini paylaşan arkadaşlara teşekkürler... Konu netleşti sanırım. Anladığım kadarıyla benim aracım benzin konumunda iken cut-off yapıyor, LPG konumunda iken ise sıralı sistem montajı olmadığından dolayı motor komprosöre bindiğinde cut-off yapmaz ve normal yakıtını yakmaya devam eder...
Aynen öyle , ancak cümlenin sonunda söylediğin ......normal yakıtı yakmaya devam eder.....i rölanti devrindeki kadar yakmaya devam eder...... şeklinde değiştirelim zira motor kompresördeyken ayağını pedaldan çekiyorsun.
yani kompresyondayken yakıtı vakumlamıyor...
değilmi?
Bakın bunu da yanlış bılıyodum.Motor komprosörde iken rölantı devri kadar yaktığı bilmiyodum, bana sorarsan mantıken bu esnada devir yüksek olduğundan yakıt sarfiyatı da artar derdim. Örneğin uzun,dik bir yokuşu 2. viteste 3000 devirle iniyoruz. Araç ise bendeki gibi Tek nokta ,düz sistem LPGli olsun.Doğru anladıysam bu esnada Cut-off yapmaz ve 3000 devirde olmasına rağmen rölanti devri kadar yakar..
Bilgilendirmen için teşekkürler...
quote:
Orjinalden alıntı: Gakgunlu
quote:
Orjinalden alıntı: mavigökyüzü
Bilgilerini paylaşan arkadaşlara teşekkürler... Konu netleşti sanırım. Anladığım kadarıyla benim aracım benzin konumunda iken cut-off yapıyor, LPG konumunda iken ise sıralı sistem montajı olmadığından dolayı motor komprosöre bindiğinde cut-off yapmaz ve normal yakıtını yakmaya devam eder...
Aynen öyle , ancak cümlenin sonunda söylediğin ......normal yakıtı yakmaya devam eder.....i rölanti devrindeki kadar yakmaya devam eder...... şeklinde değiştirelim zira motor kompresördeyken ayağını pedaldan çekiyorsun.
mustyyyyy
yani kompresyondayken yakıtı vakumlamıyor...
değilmi? -------------
mavigökyüzü Bakın bunu da yanlış bılıyodum.Motor komprosörde iken rölantı devri kadar yaktığı bilmiyodum, bana sorarsan mantıken bu esnada devir yüksek olduğundan yakıt sarfiyatı da artar derdim. Örneğin uzun,dik bir yokuşu 2. viteste 3000 devirle iniyoruz. Araç ise bendeki gibi Tek nokta ,düz sistem LPGli olsun.Doğru anladıysam bu esnada Cut-off yapmaz ve 3000 devirde olmasına rağmen rölanti devri kadar yakar..
Bilgilendirmen için teşekkürler... ---------------
Bir evvelki mesajımda küçük bir düzeltme yaparak her iki mesajada cevap vereyim,
vakum , araç çalıştığı sürece her zaman olur, ancak rölantideki vakum ile 3000 4000 devirdeki vakum aynı değildir, dolayısıyla ; bir evvelki mesajımı .......Aynen öyle , ancak cümlenin sonunda söylediğin ......normal yakıtı yakmaya devam eder.....i rölanti devrindeki kadar yakmaya devam eder...... şeklinde değiştirelim zira motor kompresördeyken ayağını pedaldan çekiyorsun......
şu şekilde değiştirmeliyim .......Aynen öyle , ancak cümlenin sonunda söylediğin ......normal yakıtı yakmaya devam eder.....i gittikçe düşen bir değerle yakmaya devam eder...... şeklinde değiştirelim zira motor kompresördeyken ayağını pedaldan çekiyorsun.
quote:
Orjinalden alıntı: mavigökyüzü
Tek nokta veya sıralı montaj bulunan LPG li araçlarda, Araç LPG iken Cut-off denilen sistem devreye girer mi? Forumlarda bu konuda net bir bilgiye rastlayamadım.Birkaç kişi birbiri ile çelişen yorumlar yazmışlar.. Konuyla ilgili bilgilerini paylaşanlara şimdiden teşekkürler...
Sıralılarda cut-off LPG'de devrededir, LPG ECU'su enjektörleri kapatarak gazı keser, bu emisyon değerlerini düzeltmeyi ve kısmen tasarrufu sağlar.
Tek nokta (mikserli) sistemlerde gaz akışını kesecek elektronik bir kontrol ünitesi (ECU) olmadığından gaz akışı devam eder, bu da egzozdan HC ve CO atmanıza neden olurken yakıt tüketmenize de sebep olur. Yüksek devirde iken motor kompresyona binerse yakıt/hava karışım oranı fakirleşir, kötü emisyon değerlerinin sebebi de budur.
Cut-off sistemi bazı karbüratörlü araçlarda da mevcuttur, (örn. Lada Samara) ancak bunlara da mikserli sistem takıldığında cut-off'dan faydalanılamaz.
Flash74'ün de yardımlarıyla yaptığımız elektronik devrelerle mikserli sistemde de cut-off yapmayı başardık ve ben bunu 3-4 aydır aracımda kullanıyorum. İlgili bilgi R21 Klübü'nde var. Sanırım bir ara Hakan usta da böyle bir devre yapmış ve satış ile montajını yapıyordu. Hali hazırda internette araştırıken bulduğum BRC ve diğer bazı yabancı lpg kit üreticilerinin cut-off işini yapan hazır parçaları var. Gakgünlü, bununla ilgili linki yukarıda vermiş.
bilgilerdirmen için teşekkürleer....
quote:
Orjinalden alıntı: Gergy
quote:
Orjinalden alıntı: mavigökyüzü
Tek nokta veya sıralı montaj bulunan LPG li araçlarda, Araç LPG iken Cut-off denilen sistem devreye girer mi? Forumlarda bu konuda net bir bilgiye rastlayamadım.Birkaç kişi birbiri ile çelişen yorumlar yazmışlar.. Konuyla ilgili bilgilerini paylaşanlara şimdiden teşekkürler...
Sıralılarda cut-off LPG'de devrededir, LPG ECU'su enjektörleri kapatarak gazı keser, bu emisyon değerlerini düzeltmeyi ve kısmen tasarrufu sağlar.
Tek nokta (mikserli) sistemlerde gaz akışını kesecek elektronik bir kontrol ünitesi (ECU) olmadığından gaz akışı devam eder, bu da egzozdan HC ve CO atmanıza neden olurken yakıt tüketmenize de sebep olur. Yüksek devirde iken motor kompresyona binerse yakıt/hava karışım oranı fakirleşir, kötü emisyon değerlerinin sebebi de budur.
Cut-off sistemi bazı karbüratörlü araçlarda da mevcuttur, (örn. Lada Samara) ancak bunlara da mikserli sistem takıldığında cut-off'dan faydalanılamaz.
Flash74'ün de yardımlarıyla yaptığımız elektronik devrelerle mikserli sistemde de cut-off yapmayı başardık ve ben bunu 3-4 aydır aracımda kullanıyorum. İlgili bilgi R21 Klübü'nde var. Sanırım bir ara Hakan usta da böyle bir devre yapmış ve satış ile montajını yapıyordu. Hali hazırda internette araştırıken bulduğum BRC ve diğer bazı yabancı lpg kit üreticilerinin cut-off işini yapan hazır parçaları var. Gakgünlü, bununla ilgili linki yukarıda vermiş.
Benim arabadaki sistemin cutoff yaptığını göstergedeki ışığın sürekli maviden yanıp sönen maviye geçmesi sayesinde anlıyorum. Lovato ve Atiker sıralı kullanan iki arkadışımda böyle bir şey olmuyor. Cutoff olayı başka ne şekilde fark edilebiliyor acaba?
quote:
Orjinalden alıntı: rehber17
Benim arabadaki sistemin cutoff yaptığını göstergedeki ışığın sürekli maviden yanıp sönen maviye geçmesi sayesinde anlıyorum. Lovato ve Atiker sıralı kullanan iki arkadışımda böyle bir şey olmuyor. Cutoff olayı başka ne şekilde fark edilebiliyor acaba?
Cutof anında motorda bir yığılma olur(yakıtın kesilmesi sebebiyle) ;bu yığılma kompresörün şiddetine göre değişir, yüksek devirde daha çok hissedilir , ayrıca yol bilgisayarın varsa oradanda anlık yakıt tüketim değeri 0.0 lt /100 olarak çıkar ayrıca bazı lpg enjektörleri sesli çalışır bu sesin kesilmesi ilede anlayabilirsin.
çok afedersiniz ama bu cut-off benım arabada da varmı ?
Arkadaşlar bende 1998 vectra var lpg li bu cut off dediğiniz olay ne zaman meydana gelir yani hangi hızda veya kaçbin devirde giderken olur.
hızla ilgisi yok fakat motorun devri 1500 ün altına düşene kadar devam eder diye okumuştum bir yerde.
1500 devirden aşağıya düşünce ecu rolantiyi korumak için bir miktar (rolanti devri kadar) yakıt akışına başlıyormuş.
net bilgisi olan arkadaşlar daha teknik açıklarlar... yanlışımız varsa biz de düzeltiriz.
Euro4 motorlar gaz pedalından ayağımızı çektiğimiz anda hemen Cut-Off a girmezler bir anlık yakıt püskürtürler amaç emisyon değerlerini tuturabilmek ve sürüş konforu içindir bu motorlar da gazdan ayağımızı çektiğmiz anda pek fazla yığılma yapmazlar bu sebepden dolayı. Daha sonra 1200-1500 civarına kadar Cut-Off da kalırlar saygılar.
quote:
Orjinalden alıntı: oguzhannn
Euro4 motorlar gaz pedalından ayağımızı çektiğimiz anda hemen Cut-Off a girmezler bir anlık yakıt püskürtürler amaç emisyon değerlerini tuturabilmek ve sürüş konforu içindir bu motorlar da gazdan ayağımızı çektiğmiz anda pek fazla yığılma yapmazlar bu sebepden dolayı. Daha sonra 1200-1500 civarına kadar Cut-Off da kalırlar saygılar.
bir kaç ekleme yaparsam aslında bu euro4 motorların değil diğer motorlarında(istisnalar hariç) özelliğidir tabi eski tip motorlarda bu emisyon değerinden çok sürüş konforu için yapılmış birşey diye düşünüyorum zaten ayağını gazdan çekmek cut off için yeter şart değildim vakum sensörü ve devir bilgileride değerlendirilir belli devir'in altında araçlar cutoff'a geçmez 1993 model bir araçtada 2007 model bir araçtada benzer tepkiyi gördüm cut off da yığılma yok sadece dikkatimi çeken 2007 model araç daha hızlı cut off'a geçiyor nedeni sanırım ECU sunun yeni ve daha ayrıntılı programlanmış olması
Açıklamalarınız için teşekkürler.
valla cut-off u da öğrenmiş oldum.
başlığı açan arkadaşa, bildiklerini yazanlara teşekkür ederim.
sorunsuz,tasarruflu sürüşler...
quote:
Orjinalden alıntı: dondurmaci
valla cut-off u da öğrenmiş oldum.
başlığı açan arkadaşa, bildiklerini yazanlara teşekkür ederim.
quote:
Orjinalden alıntı: mavigökyüzü
sorunsuz,tasarruflu sürüşler...
quote:
Orjinalden alıntı: dondurmaci
valla cut-off u da öğrenmiş oldum.
başlığı açan arkadaşa, bildiklerini yazanlara teşekkür ederim.
cümlemize
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme