Şimdi Ara

LPG de Cut-Off

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
6.774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tek nokta veya sıralı montaj bulunan LPG li araçlarda, Araç LPG iken Cut-off denilen sistem devreye girer mi?
    Forumlarda bu konuda net bir bilgiye rastlayamadım.Birkaç kişi birbiri ile çelişen yorumlar yazmışlar..
    Konuyla ilgili bilgilerini paylaşanlara şimdiden teşekkürler...



  • cut-off ne oluyo pardon
  • quote:

    Orijinalden alıntı: profesör pato

    cut-off ne oluyo pardon
    Tek noktalı sistemlerde LPG'yi kontrol eden ayrıca bir ECU (Electronic Control Unit-Beyin) olmadığı için cut-off olayı olmamaktadır.

    --

    Cut off nedir?

    Bazen tekerlerin momentumu motoru kendi kendine çalıştırmaya yeter. Yanı ekstradan benzine gereksinim duymadığı zamanlar olur. Mesela yokışaşağı inerken araç vitesde iken cut-off olur. Bu noktada benzine gerek yoktur. Ecu bunu algılayarak enjektörlerin benzin püskürtmesini kesebilir. Çünkü o esnada aracın motorunun çalışma ihtiyacını benzin değil, tekerlerin momentumu, hareket enerjisi karşılar. Dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım.



    ---

    Bu arada gözden kaçırmışım, Sıralı LPG sistemi bulunan araçlarda ayrıyeten LPG ECU'su vardır. Cut-off olayıda vardır dolayısıyla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sulphur -- 10 Şubat 2008; 3:13:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    Tek noktalı sistemlerde LPG'yi kontrol eden ayrıca bir ECU (Electronic Control Unit-Beyin) olmadığı için cut-off olayı olmamaktadır.

    --

    Cut off nedir?

    Bazen tekerlerin momentumu motoru kendi kendine çalıştırmaya yeter. Yanı ekstradan benzine gereksinim duymadığı zamanlar olur. Mesela yokışaşağı inerken araç vitesde iken cut-off olur. Bu noktada benzine gerek yoktur. Ecu bunu algılayarak enjektörlerin benzin püskürtmesini kesebilir. Çünkü o esnada aracın motorunun çalışma ihtiyacını benzin değil, tekerlerin momentumu, hareket enerjisi karşılar. Dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım.



    ---

    Bu arada gözden kaçırmışım, Sıralı LPG sistemi bulunan araçlarda ayrıyeten LPG ECU'su vardır. Cut-off olayıda vardır dolayısıyla.

    Alıntıları Göster
    bu konu çok tartışılmıştı...

    ve yazılan yorumlarda karbüratörlü araçların bile yakıtı kestiği yer almıştı.

    şimdi benim anlamadığım karbüratörlü kesebiliyorsa tek nokta neden kesemesin yakıtı?

    saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    bu konu çok tartışılmıştı...

    ve yazılan yorumlarda karbüratörlü araçların bile yakıtı kestiği yer almıştı.

    şimdi benim anlamadığım karbüratörlü kesebiliyorsa tek nokta neden kesemesin yakıtı?

    saygılar.

    Alıntıları Göster
    evet giriyor. ben bilgisayara takılıyken arabada 1500 devir üstünde görüyorum cut off ibaresini ekranda. ayrıca enjektör sesi de duymuyorum. ama sanırım aracın kendi beyni tarafından değil lpg beyni tarafından uygulanıyor cut off




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    evet giriyor. ben bilgisayara takılıyken arabada 1500 devir üstünde görüyorum cut off ibaresini ekranda. ayrıca enjektör sesi de duymuyorum. ama sanırım aracın kendi beyni tarafından değil lpg beyni tarafından uygulanıyor cut off

    Alıntıları Göster
    Sıralı Sistemlerde LPG enjektörleri benzin enjektörlerini takip etmektedir

    Araç Cut-Off'a girdiği noktada LPG enjektörleri de çalışmasını durdurmaktadır.

    Karbüratörlü sistem araçların bazılarında Cut-Off vardı (renault 9 ve Doğan SLX benim hatırladıklarım)

    Saygılarımızla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MOCAN OTOGAZ

    Sıralı Sistemlerde LPG enjektörleri benzin enjektörlerini takip etmektedir

    Araç Cut-Off'a girdiği noktada LPG enjektörleri de çalışmasını durdurmaktadır.

    Karbüratörlü sistem araçların bazılarında Cut-Off vardı (renault 9 ve Doğan SLX benim hatırladıklarım)

    Saygılarımızla

    Alıntıları Göster
    Bu konuda açık ve net bilgisi olan arkadaşlar yokmu??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavigökyüzü

    Bu konuda açık ve net bilgisi olan arkadaşlar yokmu??

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    Bu konuda açık ve net bilgisi olan arkadaşlar yokmu??



    daha nasıl bir bilgi arıyosun ben anlayamadım açıkçası. herkes diyor sıralıda var, diğerlerinde yok diye. ben diyorum kendi aracımda sıralı sistem var, bilgisayardan görüyorum sesten anlıyorum cut off u diyorum.

    daha ne kadar detay istiyorsun anlamadım ki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    Bu konuda açık ve net bilgisi olan arkadaşlar yokmu??



    daha nasıl bir bilgi arıyosun ben anlayamadım açıkçası. herkes diyor sıralıda var, diğerlerinde yok diye. ben diyorum kendi aracımda sıralı sistem var, bilgisayardan görüyorum sesten anlıyorum cut off u diyorum.

    daha ne kadar detay istiyorsun anlamadım ki.

    Alıntıları Göster
    http://forum.donanimhaber.com/m_12194598/tm.htm

    belki buradaki bilgileride okumalısın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    Bu konuda açık ve net bilgisi olan arkadaşlar yokmu??



    daha nasıl bir bilgi arıyosun ben anlayamadım açıkçası. herkes diyor sıralıda var, diğerlerinde yok diye. ben diyorum kendi aracımda sıralı sistem var, bilgisayardan görüyorum sesten anlıyorum cut off u diyorum.

    daha ne kadar detay istiyorsun anlamadım ki.

    Alıntıları Göster
    Bu konu ile ilgili farklı yorumlar duyduğum ve aslolanı öğrenmek istediğim için bu konuyu açtım fakat burda da çelişen yorumlar olduğunu gördüm.
    Sulphur rumuzlu arkadaş ve siz, karbüratörlü ve tek nokta araçlar cut-off yapmaz diyorsunuz, Mocan otogaz ise Karbürotörlü araçların bazıları yapar diyor, Mustyyy arkadaş ise,bazı karbüratörlu araçların cut-off yaptığını duyduğunu, bu doğru ise neden tek nokta araçların yapamadığını soruyor...Yanı herkes aynı şeyi söylemiyor.
    Benim ise bu konuda bilgim sınırlı.Öğrenmek istediğim ise tam olarak şu:

    Sahip olduğum 1999 Model Palio 1.4EL marka LPGli(sıralı değil) tek nokta enj. aracımda Cut-off sistemi varmı? Eğer varsa Benzin ve LPG konumunda ayrı ayrı düşünürsek, cut-off konumuna geçermi? Saygılar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    Bu konuda açık ve net bilgisi olan arkadaşlar yokmu??



    daha nasıl bir bilgi arıyosun ben anlayamadım açıkçası. herkes diyor sıralıda var, diğerlerinde yok diye. ben diyorum kendi aracımda sıralı sistem var, bilgisayardan görüyorum sesten anlıyorum cut off u diyorum.

    daha ne kadar detay istiyorsun anlamadım ki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavigökyüzü

    Bu konu ile ilgili farklı yorumlar duyduğum ve aslolanı öğrenmek istediğim için bu konuyu açtım fakat burda da çelişen yorumlar olduğunu gördüm.
    Sulphur rumuzlu arkadaş ve siz, karbüratörlü ve tek nokta araçlar cut-off yapmaz diyorsunuz, Mocan otogaz ise Karbürotörlü araçların bazıları yapar diyor, Mustyyy arkadaş ise,bazı karbüratörlu araçların cut-off yaptığını duyduğunu, bu doğru ise neden tek nokta araçların yapamadığını soruyor...Yanı herkes aynı şeyi söylemiyor.
    Benim ise bu konuda bilgim sınırlı.Öğrenmek istediğim ise tam olarak şu:

    Sahip olduğum 1999 Model Palio 1.4EL marka LPGli(sıralı değil) tek nokta enj. aracımda Cut-off sistemi varmı? Eğer varsa Benzin ve LPG konumunda ayrı ayrı düşünürsek, cut-off konumuna geçermi? Saygılar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    Bu konuda açık ve net bilgisi olan arkadaşlar yokmu??



    daha nasıl bir bilgi arıyosun ben anlayamadım açıkçası. herkes diyor sıralıda var, diğerlerinde yok diye. ben diyorum kendi aracımda sıralı sistem var, bilgisayardan görüyorum sesten anlıyorum cut off u diyorum.

    daha ne kadar detay istiyorsun anlamadım ki.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    Öğrenmek istediğim ise tam olarak şu:

    Sahip olduğum 1999 Model Palio 1.4EL marka LPGli(sıralı değil) tek nokta enj. aracımda Cut-off sistemi varmı? Eğer varsa Benzin ve LPG konumunda ayrı ayrı düşünürsek, cut-off konumuna geçermi? Saygılar...




    Aracınızın benzinde cut off özelliğine sahip olup olmadığı hakkında bilgim yok ancak fabrika veriler ile öğrenilebilinir diye düşünüyorum ,
    -eğer aracınızın orjinalınde(benzinli kullanım) cutoff özelliği varsa, bu cut off özelliğini lpg de kullanmak (sıralı değil) mümkün çünkü bildiğim kadarı ile sıralı olmayan ancak aracın orjinalinde (benzinde) cut off özelliği olan araçlarda lpg li kullanım için gerekli olan cutoff bilgisini okumak ve sonrasında da bir elektronik devre ile bunu uygulamak mümkün. Bunun için yukarıda linkini verdiğim topicdeki kullanıcılarla irtibata geçin derim,
    -eğer aracınızın orjinalinde(benzinli kullanım) cutoff özelliği yoksa,bu özelliği lpg de kullanmanız bana göre oldukça zor,çünkü bildiğim kadarı ile aracın orjinalinde (benzinde) cut off özelliği olmayan araçlarda lpg li kullanımda cutoff bilgisini okumak oldukça zor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gakgunlu

    quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    Öğrenmek istediğim ise tam olarak şu:

    Sahip olduğum 1999 Model Palio 1.4EL marka LPGli(sıralı değil) tek nokta enj. aracımda Cut-off sistemi varmı? Eğer varsa Benzin ve LPG konumunda ayrı ayrı düşünürsek, cut-off konumuna geçermi? Saygılar...




    Aracınızın benzinde cut off özelliğine sahip olup olmadığı hakkında bilgim yok ancak fabrika veriler ile öğrenilebilinir diye düşünüyorum ,
    -eğer aracınızın orjinalınde(benzinli kullanım) cutoff özelliği varsa, bu cut off özelliğini lpg de kullanmak (sıralı değil) mümkün çünkü bildiğim kadarı ile sıralı olmayan ancak aracın orjinalinde (benzinde) cut off özelliği olan araçlarda lpg li kullanım için gerekli olan cutoff bilgisini okumak ve sonrasında da bir elektronik devre ile bunu uygulamak mümkün. Bunun için yukarıda linkini verdiğim topicdeki kullanıcılarla irtibata geçin derim,
    -eğer aracınızın orjinalinde(benzinli kullanım) cutoff özelliği yoksa,bu özelliği lpg de kullanmanız bana göre oldukça zor,çünkü bildiğim kadarı ile aracın orjinalinde (benzinde) cut off özelliği olmayan araçlarda lpg li kullanımda cutoff bilgisini okumak oldukça zor.

    Alıntıları Göster
    cut-off sistemi daha önce anlatıldığı gibi motor devrine göre yakıt akımını kesen bir sistemdir..yakıtın türünün ne olduğunun bir önemi yoktur..dizel araçlarda da,benzinli araçlarda da sistem vardır..karbüratörlü araçların bazılarında,tek nokta ve çok nokta enjeksiyonlu araçların tamamında bulunur..sizin 99 model 1.4 palio aracınızda da bu sistem vardır..

    lpg ile cut-off çalışır mı sorusuna gelirsek..eğer işletim sistemine herhangi bir elektronik müdahale yapılmamışsa lpg kullanımında da cut-off devrededir..yakıtın ne olduğunun bir önemi yok..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    cut-off sistemi daha önce anlatıldığı gibi motor devrine göre yakıt akımını kesen bir sistemdir..yakıtın türünün ne olduğunun bir önemi yoktur..dizel araçlarda da,benzinli araçlarda da sistem vardır..karbüratörlü araçların bazılarında,tek nokta ve çok nokta enjeksiyonlu araçların tamamında bulunur..sizin 99 model 1.4 palio aracınızda da bu sistem vardır..

    lpg ile cut-off çalışır mı sorusuna gelirsek..eğer işletim sistemine herhangi bir elektronik müdahale yapılmamışsa lpg kullanımında da cut-off devrededir..yakıtın ne olduğunun bir önemi yok..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    cut-off sistemi daha önce anlatıldığı gibi motor devrine göre yakıt akımını kesen bir sistemdir..yakıtın türünün ne olduğunun bir önemi yoktur..dizel araçlarda da,benzinli araçlarda da sistem vardır..karbüratörlü araçların bazılarında,tek nokta ve çok nokta enjeksiyonlu araçların tamamında bulunur..sizin 99 model 1.4 palio aracınızda da bu sistem vardır..

    lpg ile cut-off çalışır mı sorusuna gelirsek..eğer işletim sistemine herhangi bir elektronik müdahale yapılmamışsa lpg kullanımında da cut-off devrededir..yakıtın ne olduğunun bir önemi yok..


    Benim çok nokta enjeksiyonlu aracımda lpg li kullanımda cutoff yok, olmamasıda normal çünkü lpg sistemim sıralı değil yani lpg ecu su yok , yol bilgisayarı cutoff yaptığını belirtsede gaz enjeksiyon boğazından giriş yaptığı için , yani lpg enjektörü olmadığı için araç lpg yakmaya devam ediyor.
    Yukarıda soruyu soran arkadaşın aracında sıralı olmayan yani lpg ecu su olmayan yani lpg enjektörü olmayan yani manifolta gaz girişini enjeksiyon boğazı yoluyla sağlayan aracına sonradan cutoff kiti takdırmadıysa (-ki öyle görünüyor) eğer lpg de cutoff u kullanmasına imkanda yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gakgunlu

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    cut-off sistemi daha önce anlatıldığı gibi motor devrine göre yakıt akımını kesen bir sistemdir..yakıtın türünün ne olduğunun bir önemi yoktur..dizel araçlarda da,benzinli araçlarda da sistem vardır..karbüratörlü araçların bazılarında,tek nokta ve çok nokta enjeksiyonlu araçların tamamında bulunur..sizin 99 model 1.4 palio aracınızda da bu sistem vardır..

    lpg ile cut-off çalışır mı sorusuna gelirsek..eğer işletim sistemine herhangi bir elektronik müdahale yapılmamışsa lpg kullanımında da cut-off devrededir..yakıtın ne olduğunun bir önemi yok..


    Benim çok nokta enjeksiyonlu aracımda lpg li kullanımda cutoff yok, olmamasıda normal çünkü lpg sistemim sıralı değil yani lpg ecu su yok , yol bilgisayarı cutoff yaptığını belirtsede gaz enjeksiyon boğazından giriş yaptığı için , yani lpg enjektörü olmadığı için araç lpg yakmaya devam ediyor.
    Yukarıda soruyu soran arkadaşın aracında sıralı olmayan yani lpg ecu su olmayan yani lpg enjektörü olmayan yani manifolta gaz girişini enjeksiyon boğazı yoluyla sağlayan aracına sonradan cutoff kiti takdırmadıysa (-ki öyle görünüyor) eğer lpg de cutoff u kullanmasına imkanda yok.

    Alıntıları Göster
    sayın türbülans

    sizin de söylediğiniz gibi bazı karbüratörlülerde ve tüm tek noktalılarda cut-off sistemi var, araştırmalara ve forumdaki eski konulara dayanarak söylüyorum.

    peki bu işlemi bir beyinmi kontrol ediyor yoksa mekanik bir sistemmi sağlıyor? zira bahsettiğimiz araçlarda ecu yok. (tek nokta için yanlış biliyorsam düzeltin)

    saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    sayın türbülans

    sizin de söylediğiniz gibi bazı karbüratörlülerde ve tüm tek noktalılarda cut-off sistemi var, araştırmalara ve forumdaki eski konulara dayanarak söylüyorum.

    peki bu işlemi bir beyinmi kontrol ediyor yoksa mekanik bir sistemmi sağlıyor? zira bahsettiğimiz araçlarda ecu yok. (tek nokta için yanlış biliyorsam düzeltin)

    saygılar...

    Alıntıları Göster
    Bende sıralı sistem KME var. Ayağımı gazdan çekince (özellikle yokuş inerken) gösterge ışığı yanıp sönmeye başlıyor. Arabayı ilk çalıştırdığımda da gaza geçinceye kadar aynı ışık yanıp sönüyor. Buradan yola çıkarak yokuş inerken sistemin otomatik olarak benzine geçtiğini ve hemen aynı zamanda da cut off sayesinde benzini kestiğini mi anlamalıyım, yoksa aracın gazda iken( benzine geçmeden) cutoff yaptığını mı anlamalıyım arkadaşlar. Eğer araç kompresöre bindiğinde sürekli gazdan benzine geçiyorsa, bu sık sık gazdan benzine geçiş nedeniyle araç zarar görebilir diyorlar. Konu hakkında bilgisi olan arkadaşların görüşlerini rica ediyorum. Teşekkürler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    sayın türbülans

    sizin de söylediğiniz gibi bazı karbüratörlülerde ve tüm tek noktalılarda cut-off sistemi var, araştırmalara ve forumdaki eski konulara dayanarak söylüyorum.

    peki bu işlemi bir beyinmi kontrol ediyor yoksa mekanik bir sistemmi sağlıyor? zira bahsettiğimiz araçlarda ecu yok. (tek nokta için yanlış biliyorsam düzeltin)

    saygılar...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mustyyyyy

    sayın türbülans

    sizin de söylediğiniz gibi bazı karbüratörlülerde ve tüm tek noktalılarda cut-off sistemi var, araştırmalara ve forumdaki eski konulara dayanarak söylüyorum.

    peki bu işlemi bir beyinmi kontrol ediyor yoksa mekanik bir sistemmi sağlıyor? zira bahsettiğimiz araçlarda ecu yok. (tek nokta için yanlış biliyorsam düzeltin)

    saygılar...


    elektronik ateşlemeli sisteme sahip bütün araçlarda motor işletim sistemi(ECU) vardır..cut-off işletim sistemi tarafından yürütülen bir programdır ve baz olarak motor devrini ele alır..motor belli bir devirde iken kompresyona bindiğinde(benzinli araçlar için 1000-2000 d/dk arası) devreye girer ve yakıtı keser..ecu motor işletim sistemidir..püskürtme sistemiyle bir alakası yoktur..elektronik ateşlemeli karbüratörlü motorlarda,tek ve çok noktalı enjeksiyon sistemine sahip motorların hepsinde bulunur..

    lpg uygulaması olayı benim ilgi alanım değil..ama lpg kullanımında da motor kompresyona girdiğinde sistemin çalışması gerekir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rehber17

    Bende sıralı sistem KME var. Ayağımı gazdan çekince (özellikle yokuş inerken) gösterge ışığı yanıp sönmeye başlıyor. Arabayı ilk çalıştırdığımda da gaza geçinceye kadar aynı ışık yanıp sönüyor. Buradan yola çıkarak yokuş inerken sistemin otomatik olarak benzine geçtiğini ve hemen aynı zamanda da cut off sayesinde benzini kestiğini mi anlamalıyım, yoksa aracın gazda iken( benzine geçmeden) cutoff yaptığını mı anlamalıyım arkadaşlar. Eğer araç kompresöre bindiğinde sürekli gazdan benzine geçiyorsa, bu sık sık gazdan benzine geçiş nedeniyle araç zarar görebilir diyorlar. Konu hakkında bilgisi olan arkadaşların görüşlerini rica ediyorum. Teşekkürler..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rehber17

    Bende sıralı sistem KME var. Ayağımı gazdan çekince (özellikle yokuş inerken) gösterge ışığı yanıp sönmeye başlıyor. Arabayı ilk çalıştırdığımda da gaza geçinceye kadar aynı ışık yanıp sönüyor. Buradan yola çıkarak yokuş inerken sistemin otomatik olarak benzine geçtiğini ve hemen aynı zamanda da cut off sayesinde benzini kestiğini mi anlamalıyım, yoksa aracın gazda iken( benzine geçmeden) cutoff yaptığını mı anlamalıyım arkadaşlar. Eğer araç kompresöre bindiğinde sürekli gazdan benzine geçiyorsa, bu sık sık gazdan benzine geçiş nedeniyle araç zarar görebilir diyorlar. Konu hakkında bilgisi olan arkadaşların görüşlerini rica ediyorum. Teşekkürler..


    siz bir değişiklik yapmadığınız sürece sistemin lpg den benzine kendiliğinden geçmemesi gerekir..bu durum da lpg-cut off birlikte çalışabiliyor demektir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    quote:

    Orjinalden alıntı: mustyyyyy

    sayın türbülans

    sizin de söylediğiniz gibi bazı karbüratörlülerde ve tüm tek noktalılarda cut-off sistemi var, araştırmalara ve forumdaki eski konulara dayanarak söylüyorum.

    peki bu işlemi bir beyinmi kontrol ediyor yoksa mekanik bir sistemmi sağlıyor? zira bahsettiğimiz araçlarda ecu yok. (tek nokta için yanlış biliyorsam düzeltin)

    saygılar...


    elektronik ateşlemeli sisteme sahip bütün araçlarda motor işletim sistemi(ECU) vardır..cut-off işletim sistemi tarafından yürütülen bir programdır ve baz olarak motor devrini ele alır..motor belli bir devirde iken kompresyona bindiğinde(benzinli araçlar için 1000-2000 d/dk arası) devreye girer ve yakıtı keser..ecu motor işletim sistemidir..püskürtme sistemiyle bir alakası yoktur..elektronik ateşlemeli karbüratörlü motorlarda,tek ve çok noktalı enjeksiyon sistemine sahip motorların hepsinde bulunur..

    lpg uygulaması olayı benim ilgi alanım değil..ama lpg kullanımında da motor kompresyona girdiğinde sistemin çalışması gerekir..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    lpg uygulaması olayı benim ilgi alanım değil..ama lpg kullanımında da motor kompresyona girdiğinde sistemin çalışması gerekir..


    Lpg li kullanımda eğer sıralı sistem lpg niz varsa cut off u aynen benzindeki gibi kullanırsınız ama eski sistem (mikserli) sistemlerde ise cutoff malesef mümkün değil, ancak gerek yukarda linkini verdiğim topic deki mesajlaşmayı başlatan hakan usta nickli kullanıcı ve gereksede R.21 kulübünden gergy nickli arkadaşım mikserli eski sistem lpg kullanıcıları için cutoff kullanımını sağlayan bir elektronik devre geliştirdiler ve kullanıyorlar.

    Bu konunun üzerinde durmamın nedeni ; sıralı olmayan sistemlerin sarfiyat kaybının bu yol sayesinde oldukça azaltılabileceği ve bu konuda bırakın forum kullanıcılarının bilgi sahibi olmamasını lpg montajı yapan ve kendilerine usta denilen bir kısım insanın dahi bu konuyu bilmemesidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gakgunlu

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    lpg uygulaması olayı benim ilgi alanım değil..ama lpg kullanımında da motor kompresyona girdiğinde sistemin çalışması gerekir..


    Lpg li kullanımda eğer sıralı sistem lpg niz varsa cut off u aynen benzindeki gibi kullanırsınız ama eski sistem (mikserli) sistemlerde ise cutoff malesef mümkün değil, ancak gerek yukarda linkini verdiğim topic deki mesajlaşmayı başlatan hakan usta nickli kullanıcı ve gereksede R.21 kulübünden gergy nickli arkadaşım mikserli eski sistem lpg kullanıcıları için cutoff kullanımını sağlayan bir elektronik devre geliştirdiler ve kullanıyorlar.

    Bu konunun üzerinde durmamın nedeni ; sıralı olmayan sistemlerin sarfiyat kaybının bu yol sayesinde oldukça azaltılabileceği ve bu konuda bırakın forum kullanıcılarının bilgi sahibi olmamasını lpg montajı yapan ve kendilerine usta denilen bir kısım insanın dahi bu konuyu bilmemesidir.

    Alıntıları Göster
    Ayrıca BRC 2A mühendisliğin sitesinde sıralı olmayan mikserli sistemler için ayrıca cut-off kiti satıldığınıda öğrendik . Gerekli mesajlara R.21 kulübü 180. sayfada bulabilirsiniz, ayrıca altda bu kitin bulunduğu adres var.
    http://www.2a.com.tr/katalog/elektronikler.pdf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rehber17

    Bende sıralı sistem KME var. Ayağımı gazdan çekince (özellikle yokuş inerken) gösterge ışığı yanıp sönmeye başlıyor. Arabayı ilk çalıştırdığımda da gaza geçinceye kadar aynı ışık yanıp sönüyor. Buradan yola çıkarak yokuş inerken sistemin otomatik olarak benzine geçtiğini ve hemen aynı zamanda da cut off sayesinde benzini kestiğini mi anlamalıyım, yoksa aracın gazda iken( benzine geçmeden) cutoff yaptığını mı anlamalıyım arkadaşlar. Eğer araç kompresöre bindiğinde sürekli gazdan benzine geçiyorsa, bu sık sık gazdan benzine geçiş nedeniyle araç zarar görebilir diyorlar. Konu hakkında bilgisi olan arkadaşların görüşlerini rica ediyorum. Teşekkürler..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rehber17

    Bende sıralı sistem KME var. Ayağımı gazdan çekince (özellikle yokuş inerken) gösterge ışığı yanıp sönmeye başlıyor. Arabayı ilk çalıştırdığımda da gaza geçinceye kadar aynı ışık yanıp sönüyor. Buradan yola çıkarak yokuş inerken sistemin otomatik olarak benzine geçtiğini ve hemen aynı zamanda da cut off sayesinde benzini kestiğini mi anlamalıyım, yoksa aracın gazda iken( benzine geçmeden) cutoff yaptığını mı anlamalıyım arkadaşlar. Eğer araç kompresöre bindiğinde sürekli gazdan benzine geçiyorsa, bu sık sık gazdan benzine geçiş nedeniyle araç zarar görebilir diyorlar. Konu hakkında bilgisi olan arkadaşların görüşlerini rica ediyorum. Teşekkürler..



    Bence bu durum aracınızın benzine geçmeden gazda iken cut-off a girdiğinin göstergesi aksi durum doğru bir çalışma mantığı değil ancak yinede KME kullanıcılarından yada Servisinden bilgi almak en doğrusu olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gakgunlu -- 13 Şubat 2008; 23:01:11 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.