Şimdi Ara

Cut Off nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
2
Favori
17.160
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba ..

    Yeni nesil elektronik motorlarda yokus asagi giderken ayagınızı gazdan cekince arac viteste iken yol bilgisayarı 0.0 degeri gösteriyormuş yani bu şekilde yakıt sarfiyatı sıfıra düşüyormuş böyle bir şey varmı gerçekten arkadaşlar bana çok saçma geliyor ? Ve bu sistemin isminde Cut Off imiş ?



  • Böyle bir sistem var. Fakat her zaman 0 olmaz yakıt tüketimi. Motor devri kritik bir değere gelirse ECU az da olsa yakıt gönderir motora.
    Neden saçma geldi onu anlamadım yalnız.
  • Var uzun süredir hemde, motor kompresyonla hareket ederken ecar limon'un da dediği gibi belli bir devre düşene kadar yakıt gitmez silindirlere.
  • Evet gazdan kesince yokuş aşağı giderken 0.0 görünüyor. İsmi cut off'muş Bu sayede yakıt tüketimi şaşırılacak değerlere iniyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Var uzun süredir hemde, motor kompresyonla hareket ederken ecar limon'un da dediği gibi belli bir devre düşene kadar yakıt gitmez silindirlere.


    Şimdi mantıklı oldu işte eğer yakıt kesiliyorsa (devir kesiciye girdiğindeki durum sanırım) tamamama bir arkadaşım ateşleme yapmıyordu motor ateşlemeyi kesiyordu diye iddia ediyordu bu şekilde egzoz zamanı açılan subap tan yanmamış karışım yine tahliye olacaktı ve sarfiyat yine söz konusu olacaktı diye mantıksız geliyordu.
  • yaklaşık 1500 devri düşerse araba tekrar yakıt tüketmeye başlıyor. araçtan araca fark eder 1200 olur 1300 olur 1500 olur.

    yalnız öğrendiğim kadarıyla teknik ekip bu olaya "cut off" tabirini kullanmıyor. cut off u yangın tehlikesine karşı aracın benzin akışını kesmesi oalrak kullanıyor.

    bizim bahsettiğimiz durumu da Peugeot Türkiye ile telefon görüşmem sonucu "beyfendi araç vitesteyken yokuş inerken veya düz yolda gaza basmazsanız belli devre kadar motora zaten yakıt gitmez bu cut off değil ecu sisteminin çalışma prensibi" diye özetlemişlerdi.

    elektronik kontrol ünitesi dediğimiz ingilizce kısaltması ecu olan sistem motorun ihtiyacı olan yakıtı hesaplıyor sonuç itibariyle vites te yokuş inen aracın yakıta ihtiyacı olmadığına karar vererek yakıt göndermiyor.

    konu sayfalarca tartışıldı araştırıldı. özeti budur.
  • Cevabınız için teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnarKin -- 11 Ocak 2009; 2:39:53 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Hand off kullanımı ?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: AnarKin


    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Var uzun süredir hemde, motor kompresyonla hareket ederken ecar limon'un da dediği gibi belli bir devre düşene kadar yakıt gitmez silindirlere.


    Şimdi mantıklı oldu işte eğer yakıt kesiliyorsa (devir kesiciye girdiğindeki durum sanırım) tamamama bir arkadaşım ateşleme yapmıyordu motor ateşlemeyi kesiyordu diye iddia ediyordu bu şekilde egzoz zamanı açılan subap tan yanmamış karışım yine tahliye olacaktı ve sarfiyat yine söz konusu olacaktı diye mantıksız geliyordu.


    Bosh boyle bir sistemde geliştirdi, yani trafikte durunca istop eden gaza basınca marş alıp devam eden

    BMW 1 dede kullanıcaklardı ne oldu bilmiyorum ama




  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905


    quote:

    Orjinalden alıntı: AnarKin


    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Var uzun süredir hemde, motor kompresyonla hareket ederken ecar limon'un da dediği gibi belli bir devre düşene kadar yakıt gitmez silindirlere.


    Şimdi mantıklı oldu işte eğer yakıt kesiliyorsa (devir kesiciye girdiğindeki durum sanırım) tamamama bir arkadaşım ateşleme yapmıyordu motor ateşlemeyi kesiyordu diye iddia ediyordu bu şekilde egzoz zamanı açılan subap tan yanmamış karışım yine tahliye olacaktı ve sarfiyat yine söz konusu olacaktı diye mantıksız geliyordu.


    Bosh boyle bir sistemde geliştirdi, yani trafikte durunca istop eden gaza basınca marş alıp devam eden

    BMW 1 dede kullanıcaklardı ne oldu bilmiyorum ama



    Evet bu güzel sistem hiç görmedim ama piyasada olması lazım duyuyordum bazı arabalarda var/olacak diye.

    Bu arada cut-off için yani ecu'nun yakıtı kesmesi için ecu'nun öyle süper kompleks sistemlere ihtiyacı yok, yani araba bayır aşağı mı gidiyor hangi viteste falan farketmez. Eğer gaza basmıyorsan ve motor 1500 devrin üzerindeyse motora benzin gönderme bu kadar basit.




  • Cut-off öyle aman aman bir sitem değildir karbüratörlü araçlarda bile vardır örneğin 90 model Lada samara da bile vardı ve karbüratörlü araçlar içi adı cut-off dur, enjeksiyonlularda bu terim kullanılmıyor diye biliyorum çünkü zaten ECU enjektörlere ihtiyacı olduğu kadar yakıt gönderir ayak gazdan çekildiğinde de yakıt göndermeye ihtiyaç olmadığından yakıtı zaten keser (belli sınır değerlere kadar tabi ki)
  • Bu sistem 2007 c5 dizel de varmı ?
  • peki bu sistem devreye girdiği zaman mesela klima açıksa yine de tüketim "0" mı olur?
  • bir soru da benden..
    diyelim ki 50km lik bir yokuş var
    yokuşun üzerinde aracımızın deposu bomboş.. damla bile yok.
    ve biz 10 ya da 20cl benzin koyuyoruz. yarım şurup şişesi kadar bile yok.
    arabayı çalıştıracak kadar..
    ve inmeye başlıyoruz ayağımızı gazdan kesiyoruz.

    bu cutoff mantığına göre yakıt tüketimi sıfır ise, 50km sonra yokuşun dibinde yine çalışıyor durumda olacak arabamız?
    bu mudur yani..

    yakıt tüketimi sıfırdır (baya sıfır.. ) düşüncesini pek kabul etmek mantıken ters geliyor da......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: impossible `

    Bu sistem 2007 c5 dizel de varmı ?

    Yaklaşık son 8-10 yıldır üretilen bütün modern motorlarda vardır.
  • Arkadaşlar tamamen sıfıra inmesi imkansız lütfen yanma olmassa nasıl motor çalışır durumda kalcak ha sadece oksijen yanıyosa mühendisler farketmeden icat yaptılar saçmalık bunlar yanma nın olabileceği minimum değerde yakıt veriliyo yine yanma odasına ztn buda kompresyona sebebiyet veriyo uzun lafın kısası hiç değil ancak çok cüzzi bir miktar rölantidekinden daha az bi miktar
  • bazı arkadaşlar çalışır durumda kalmasına şaşıyor olabilir ancak motorun hareketinin devamı için sadece pistonların hareket etmesi gerekir illa benzin yakacak oksijen yakacak diye kural yok. araç boşta olmadığı sürece rampa aşağı giden lastiklerin dönme hızı dişli oranlarınca pistonları hareket ettirecektir. bu sayede yakıt harcamadan motorun tüm sistemleri çalışacaktır.
  • bu konuları detaylıca tartışmış idik

    birinci sayfadan başlayarak okursanız aynı konu aynı döngüyü kırmış oluruz . Zaten konu nerede kitleniyorsa yeni açılan konu başlığı da aynı noktada takılıyor. JUMPING lazım

    http://forum.donanimhaber.com/m_29912682/mpage_4/key_DFCO//t#30183052
  • arkadaşlar bu cut off şahinde bile var. öyle yeni bi teknoloji değil. geçen sanayide arkadaşın yanında takılırken bi şahin geldi. adamın araba tekliyomuş. baktılar usta cut off arızalı dedi. değiştirdiler.
  • trafikte durunca motoru durduran sistem güncel civic hibritte var .. ayrıca yeni nesil toyota auriste de var diye biliyorum..
  • emin misin?
    quote:

    Orijinalden alıntı: emre.s43

    arkadaşlar bu cut off şahinde bile var. öyle yeni bi teknoloji değil. geçen sanayide arkadaşın yanında takılırken bi şahin geldi. adamın araba tekliyomuş. baktılar usta cut off arızalı dedi. değiştirdiler.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.