Şimdi Ara

LPG'li araçlarda benzin pompası çalışmalı mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
72
Cevap
2
Favori
79.388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Hic bir yere benzin akisi yokken "benzin pompasinin" kapali devre bir sisteme surekli yakit basmasi ve surekli basinc uretmesi mantiken zararli!


    LG li araçlarda benzin pompası çalışır, enjektörler benzini yakmadığı için geri dönüş yolundan benzin tekrar depoya gider. Bu benzin devirdaimi LPG kullanıldığı sürece devam eder. Deponuzda benzin az ise daha çabuk ısınma olacağından benzin pompanız yanabilir. O yüzden depoda her zaman en az çeyrek depo benzin bulundurmanız faydanızadır. LPG kullanılırken pompalanan benzinin hortumda sıkışması, hortumun patlaması vs. ancak geri dönüş yolunun tıkanması durumunda olabilir. Bunun haricinde hiç bir risk yoktur ki bu risk benzinde giderken bile vardır.
  • benzin devir daim olur arkadaşlar, basınç artacak diye korkmayın. Sadece depoyu boş bırakmayın gerisini kafanıza takmayın varsın çalışsın pompa, normalde işi ne zaten çalışmak ee ozaman ?

    Mümkün olduğunca yarım depo benzin bulundurun. Çeyrek Deponun altına çok zorda kaldıkça indirmeyin. Eğer sürekli kırmızıda ise ibre sakın uzun yol yapmayın kısa mesafede bir zararı olmayabilir belki ama uzun süren sıcak yaz günü yolculuklarında pompanız su koyverebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Hic bir yere benzin akisi yokken "benzin pompasinin" kapali devre bir sisteme surekli yakit basmasi ve surekli basinc uretmesi mantiken zararli!


    LG li araçlarda benzin pompası çalışır, enjektörler benzini yakmadığı için geri dönüş yolundan benzin tekrar depoya gider. Bu benzin devirdaimi LPG kullanıldığı sürece devam eder. Deponuzda benzin az ise daha çabuk ısınma olacağından benzin pompanız yanabilir. O yüzden depoda her zaman en az çeyrek depo benzin bulundurmanız faydanızadır. LPG kullanılırken pompalanan benzinin hortumda sıkışması, hortumun patlaması vs. ancak geri dönüş yolunun tıkanması durumunda olabilir. Bunun haricinde hiç bir risk yoktur ki bu risk benzinde giderken bile vardır.


    Anladım.

    Bu mantıktan ve yazdıklarınızdan yola çıkarsak aslında "Motor LPG ile çalışırken benzin pompasının sürekli basınçlı benzin pompalaması zararlı değildir" gibi bir sonuç çıkıyor.

    Dediklerinize dayanarak bir de olaya şu taraftan bakalım: LPG sistemi takılı araçta sürekli çalışan benzin pompası normalde LPG olmasa da sürekli çalışacaktı.

    Yani yakıt pompasını çok az benzinle başbaşa bırakmadığımız sürece, depoyu çeyrek-yarım tuttuğumuz sürece sorun yok. LPG olmasa atıyorum 4 yılda bir arıza yapıp değişecek olan benzin pompası LPG varken de 4 yılda bir arıza verecek.


    E o zaman ne diye röleyle möleyle ya da diğer elektronik sistemlerle uğraşıp yakıt pompası ücretine yakın bir para verip özel sistem takıyoruz? Ben yanlış mı hatırlıyorum, yanılmıyorsam (örneğin) Opel Corsa gibi bir araçta benzin pompası fiyatı 170-180 TL gibi bir şeydi. İşçiliği hariç tabi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım
    ............
    Dediklerinize dayanarak bir de olaya şu taraftan bakalım: LPG sistemi takılı araçta sürekli çalışan benzin pompası normalde LPG olmasa da sürekli çalışacaktı.

    Yani yakıt pompasını çok az benzinle başbaşa bırakmadığımız sürece, depoyu çeyrek-yarım tuttuğumuz sürece sorun yok. LPG olmasa atıyorum 4 yılda bir arıza yapıp değişecek olan benzin pompası LPG varken de 4 yılda bir arıza verecek.


    E o zaman ne diye röleyle möleyle ya da diğer elektronik sistemlerle uğraşıp yakıt pompası ücretine yakın bir para verip özel sistem takıyoruz? Ben yanlış mı hatırlıyorum, yanılmıyorsam (örneğin) Opel Corsa gibi bir araçta benzin pompası fiyatı 170-180 TL gibi bir şeydi. İşçiliği hariç tabi.


    Evet şu mesajım için yorum yapacak var mı?
    Görüşleriniz nedir?


    (Şimdi çıkıyorum, akşama görüşmek üzere... Geldiğimde değerli görüşlerinizi okumak isterim)




  • Benzinli araçta kullanırken bozulma ihtimali neyse LPG'li araçta da o.
    Benzinli araçta da hep 20-30 liralık benzin alır boş depoyla gezerseniz o pompa yine yanar.

    Röleye vereceğiniz parayla 100 liralık benzin alın,dursun depoda.O seviyeye düştükçe tekrar benzin alın.Pompanız için yeteri kadar hayırlı bir iş yapmış olursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım
    ............
    Dediklerinize dayanarak bir de olaya şu taraftan bakalım: LPG sistemi takılı araçta sürekli çalışan benzin pompası normalde LPG olmasa da sürekli çalışacaktı.

    Yani yakıt pompasını çok az benzinle başbaşa bırakmadığımız sürece, depoyu çeyrek-yarım tuttuğumuz sürece sorun yok. LPG olmasa atıyorum 4 yılda bir arıza yapıp değişecek olan benzin pompası LPG varken de 4 yılda bir arıza verecek.


    E o zaman ne diye röleyle möleyle ya da diğer elektronik sistemlerle uğraşıp yakıt pompası ücretine yakın bir para verip özel sistem takıyoruz? Ben yanlış mı hatırlıyorum, yanılmıyorsam (örneğin) Opel Corsa gibi bir araçta benzin pompası fiyatı 170-180 TL gibi bir şeydi. İşçiliği hariç tabi.


    Evet şu mesajım için yorum yapacak var mı?
    Görüşleriniz nedir?


    (Şimdi çıkıyorum, akşama görüşmek üzere... Geldiğimde değerli görüşlerinizi okumak isterim)

    Valla ben öyle röle, özel elektronik sistem falan taktırıp pompayı devre dışı bırakmadım, bırakmaya da niyetim yok. LPG li sistemlerde depoyu boş bırakmayın yeter. Ayrıca benzin pompasını devre dışı bırakma olayı pompayı korumak için değildir. Bazı araçlarda LPG de giderken bile benzin tüketimi var gibi gösterge düşmelerine karşı oluşan şikayetleri karşılama amaçlı çıkarılmış bir uygulamadr.




  • Evet yarım depo benzin olsun yeter araçta her 300 kmde bir benzin düzeyini kontrol ediyor inen gösterge hoop eski yerine geliyor.İnanın ibrenin benzin almadan yükselmesi beni çok mutlu ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biz

    Evet yarım depo benzin olsun yeter araçta her 300 kmde bir benzin düzeyini kontrol ediyor inen gösterge hoop eski yerine geliyor.İnanın ibrenin benzin almadan yükselmesi beni çok mutlu ediyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    Valla ben öyle röle, özel elektronik sistem falan taktırıp pompayı devre dışı bırakmadım, bırakmaya da niyetim yok. LPG li sistemlerde depoyu boş bırakmayın yeter. Ayrıca benzin pompasını devre dışı bırakma olayı pompayı korumak için değildir. Bazı araçlarda LPG de giderken bile benzin tüketimi var gibi gösterge düşmelerine karşı oluşan şikayetleri karşılama amaçlı çıkarılmış bir uygulamadr.


    Aynen öyle...

    Benzin pompasının olağan ömrü içerisinde arıza yapması LPG'ye fatura edilemez.

    Zaten bu pompa da öyle zırt-bırt bozulan bir şey değil. Sanki her yıl ya da iki yılda bir benzin pompası değiştiriyoruz da ona önlem alarak röle-devre parası verelim! Yok böyle bir şey. Arkadaşımın 2004 model bir LPG'li aracın benzin pompası 2013 yılında iflas etti diye "bu kadar yıl yetmez, daha uzun gitsin" deyip bir de elektronik devreye ya da röleye mi para versin?

    Akıl mantık dışı...




  • renault clio 1.6 2000 model atiker sıralı aracım var.sürekli yarım depoya yakın dolaşırım benzin, uzun yola gittim geldim sorun yoktu,ertesi sabah arabayı çalıştıramadım marş basıyor fakat araç çalışmıyordu sanayiye götürüldü ve özel reno servisi tarafından benzin pompasında bir parça değiştirildi sorun düzeldi.Bu araçla ilk kez 9-10 saatlik bir yola çıktım ve böle bi problem oldu.yarım depoda benzin vardı, bu söylediklerinize göre olmaması gereken bir durum meydana geldi.bir açıklaması olan varmı ?
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Benzin pompalarına takılan pompa roleleri müşterilerimizin isteğine göre ve aksesuar olarak sunulmaktadır. Yaptığımız montajların birçoğunda bu role kullanılmadı ve müşterilerimiz benzin seviyelerini en az çeyrek depoda tutarak bu sorunun oluşmasını geçici olarak engellemektedirler. Yalnız bu yöntem sadece bu sorunu geçici olarak engellemek için kullanılır ve kesin sonuç değildir. Kesin sonuç zaman ayarlı pompa roleleriyle alınabilmektedir. Bu roleler bilinen 4 ayaklı veya 5 ayaklı roleler değildirler ve rolenin montajı sonrası, araç gaza geçtikten yaklaşık 10 sn. - 50 sn. sonra role benzin pompasını durdurur. Bu da ister depoda yeteri kadar benzin bulunsun, ister bulunmasın pompanın gereksiz ısınmasını engeller ve pompa motorunu korur. Hatta Güney Kore ve Japonya kökenli Otogaz kitlerinin ECU'lerinde (Elektronik Kontrol Ünitesi) bu sistem mevcut olmakla birlikte mutlaka pompanın durdurulmasını istemektedirler.

    İyi çalışmalar,




  • Benzini çeyrek deponun altına indirmeyin pompanızı dert etmeyin ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anarchy

    renault clio 1.6 2000 model atiker sıralı aracım var.sürekli yarım depoya yakın dolaşırım benzin, uzun yola gittim geldim sorun yoktu,ertesi sabah arabayı çalıştıramadım marş basıyor fakat araç çalışmıyordu sanayiye götürüldü ve özel reno servisi tarafından benzin pompasında bir parça değiştirildi sorun düzeldi.Bu araçla ilk kez 9-10 saatlik bir yola çıktım ve böle bi problem oldu.yarım depoda benzin vardı, bu söylediklerinize göre olmaması gereken bir durum meydana geldi.bir açıklaması olan varmı ?

    Bence nedeni basit: 13 yil

    Benzin pompasi gibi elektro-mekanik bir parcanin 13 yilda ariza vermesi normal. 3 yasinda yapsaydi o zaman anormal olurdu. Arkadasin Focus benzin pompasi 11 yasinda iflas etti, bir diger arkadasin Opel Corsa benzin pompasi 9 yssinda iflas etti. Sizinki cok bile dayanmis, tabi onceden degismediyse...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    quote:

    Orijinalden alıntı: Anarchy

    renault clio 1.6 2000 model atiker sıralı aracım var.sürekli yarım depoya yakın dolaşırım benzin, uzun yola gittim geldim sorun yoktu,ertesi sabah arabayı çalıştıramadım marş basıyor fakat araç çalışmıyordu sanayiye götürüldü ve özel reno servisi tarafından benzin pompasında bir parça değiştirildi sorun düzeldi.Bu araçla ilk kez 9-10 saatlik bir yola çıktım ve böle bi problem oldu.yarım depoda benzin vardı, bu söylediklerinize göre olmaması gereken bir durum meydana geldi.bir açıklaması olan varmı ?

    Bence nedeni basit: 13 yil

    Benzin pompasi gibi elektro-mekanik bir parcanin 13 yilda ariza vermesi normal. 3 yasinda yapsaydi o zaman anormal olurdu. Arkadasin Focus benzin pompasi 11 yasinda iflas etti, bir diger arkadasin Opel Corsa benzin pompasi 9 yssinda iflas etti. Sizinki cok bile dayanmis, tabi onceden degismediyse...

    Tabiki böyle de bir ihtimal söz konusu.Benzin pompası ilk kez değişti,çünkü üzerinden çıkan bosch made in germany orijinal pompası.Şu an yan sanayi takıldı 40 tl parça fiyatı.




  • Merhaba arkadaşlar forma yeni katıldım aynı sorunu bende yaşadım 2001 model paliom var ve ilkinde yeterli benzin bulundurmadığımdan benzin pompası yandı 3yada 4 ay önce

    değiştirdim ve o günden sonra çeyrek deponun altına düşmedim hiç bikaçgün önce arabam çalışmadı ustaya sordum ve depo içerisindeki benzin sürekli devirdaim ettiğinden benzin

    bozulmuştur ekşime yapmıştır o yüzden benzini yakamıyodur dedi böyle birşey mümkünmü bilmiyorum bilen varsa cevaplandırabilirmi ve çeyrek depo benzin olduğu halde benim

    pompa yine yandı bunun onune geçmek için yöntem ararken bu formu okudum ama böyle bir röle taktırsammı taktırmasammı ikilemde kaldım benzin varken neden pompa bukadar

    sürede yandı bilemiyorum.
  • Sonradan aldiginiz pompa yan sanayi ise bundan da olabilir.bu ihtimali gozden gecirin derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim araç 180.000 km de pompayı yaktı.Buda normal,hiçbir marka sonsuza kadar gitmez.Değiştirdim,yan sanayi taktım,2 yıldır halen devam.
  • Bence benzin pompası olmalı çünkü sıralı araçlar çalışırken ilk benzinle çalışırlar bu yüzden gerekli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • biri bana kaputu açtığınıda gaz borusuna takılı gaz kesme benzin borusuna takılı benzin kesme aparatı varken benzinin nerden geri döndüğünü anlatırsa memnun olurum. 35 tl lik aparata gerek yok benzin kesme aparatından 5 bacaklı röleyle benzin pompasına bağlantı yapılsa benzin pompasını zorlamamış olursunuz boşuna ısınmaz kömürleri eskimez. araç geçiş yaparken de sıkıtı olmaz borudaki benzin uçup gitmiyor. amperi yetmezse 2 tane paralel bağlarsınız. kuyudaki dalgıç pompa su basarken yanıp gidiyor suyun içinde sebebi ne zorlanması zorlandığı için ısınması. 1 ucu tıkalı su motoru çalıştırıyorsunuz bırakında yansın
  • Biri bana asil sunu aciklasin.lpg li aracta az benzinle yaniyor diyelim pompa devirdaim yapiyor isiniyor sogutuyor hatta az olursa benzin yangin cikiyor vsvvs.benzinde kullanirken araci lpgsiz diyelim bu meret yine.isiniyot soguyor ben.surekli.olarak ceyrek depo.benzinle gezmis.olsam yine yanma.ihtimali.var.bnm bildigim dizel motor dip yakitla kullanilmaz benzinli motor degil..pompa arizasi dedigimiz olayda bazilarinin araci.hic.mars almiyor bazilari.ise.zor mars aliyor burda bi tezatlik var.sonucta.bu pompa devirdaim pompalama itis.cekis yapiyor yani.bunu sadece.pompa samandira yapmiyor burda bu tesisat tumlesik. Olarak bi.calisma gosteriyor.. bes parca var diyelim sornu cikartan bir parca ama nedense bu bir parca degisimi de ise yaramiyor komple seti degistirmek gerekiyor neymis bu arkadasss.isin ehli biri bana.bunu aciklasin.adam.pompayi degistitiyor samandirayai degistirmedigi icin soruni devam ediyor ama bozuk parca pompa yada motoru yada adini ilk kez dyydugum check valf .check valf hakkinda internette turk sitelerinde tek bir bilgi yok ama yurt disinda ganimetle..

    Biz bilmiyoruz hocam bu isi cunku bu sistemde bi tezatlik var...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.