Şimdi Ara

LPG'li araçlarda benzin pompası çalışmalı mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
2
Favori
79.389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • pompa benzini gönderemediği için mi yanıyor?....

    çalışma olarak benzini göndermesiyle göndermemesi arasında ısınma olarak bir fark varmı?
  • işin aslı beyler araç enjektörleri işemiyorsa pompa kesici gereksizdir normal şartlarda pompanın bastıgı (4 ila 6 bar ) arası basınclı benzinin motor ancak %5 civarını kullanır buda araç motor devrine göre degişir bir miktar tabi geri kalan %90 benzin depoya geri döner yani enjktörlerin çalışmaması pompaya bir sıkıntı yaratmaz aksine pompa calışmazsa zaman içinde oksit yapıyor ve kitleniyor ( ikitane mersedes pompası bu yüzden çöpe attım 76 manda oldugu için mecburen kesmek zorunda idim) yani ihtiyaç hissedilmiyorsa takılmamalı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: biza

    işin aslı beyler araç enjektörleri işemiyorsa pompa kesici gereksizdir normal şartlarda pompanın bastıgı (4 ila 6 bar ) arası basınclı benzinin motor ancak %5 civarını kullanır buda araç motor devrine göre degişir bir miktar tabi geri kalan %90 benzin depoya geri döner yani enjktörlerin çalışmaması pompaya bir sıkıntı yaratmaz aksine pompa calışmazsa zaman içinde oksit yapıyor ve kitleniyor ( ikitane mersedes pompası bu yüzden çöpe attım 76 manda oldugu için mecburen kesmek zorunda idim) yani ihtiyaç hissedilmiyorsa takılmamalı

    arkadasa katılıyorum enjektor uyutulunca lopmanın çalısıp çalısmaması benzin sarfiyatı açısından onemli değil(enjektorler kenarlarından kaçırmıyorsa buna işeme deniyor) .Ancak bir alet ne kadar çok çalısırsa o kadar çabuk bozulur ne olursa olsun o yüzden araçtaki benzin pompasıda çalıstıkça ömründen gidecektir , en sağlıklı sistem enjektorün emülatorle uyutulup benzin pompasınında durdurulmasıdır (pompanın ömrü açısından) benim aracımda enjektorü emülatorle uyutup pompayıda benzin lpg anahtarına bağladık hiç bir problem yok, ancak her sabah aracı benzinle çalısıtırıyorumki benzinle çalısan parçalar zarar görmesin die.
    bu arada aracım tek nokta enj. normal sistem lpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkpls -- 17 Eylül 2008; 17:40:37 >




  • arkadaşlar konuyu hortlatmış olacam ama.. bilmenizde fayda var.. 4 tane yeni sembol 1.2 16v aldım bunlara alır almaz gaz taktırdım, birisi ilk gelen araç idi biraz yol yaptık, 1000 km civarı pompa vınnnn ötmeye başladı bende garantiden çıkmış olmasına rağmen ne olur ne olmaz die servise götürdüm ve ustanın dediği.. 2004 model üzeri benzinli renaultların hiçbirisinde benzin geri dönüşü yok.. bu yüzdende pompa sürekli benzin basıp, sonrada geri alamadığı için.. zamanla zayıf düşüyor ve yanıyor.. ticari taksilerin %95 inde vardır röle.. ben dedim 1 yıldır bende scenic var, 55000 km yaptım lpg de
    bişi olmadı dedim. oda dedi.. bir kaç gün veya bir kaç hafta içinde seninkindede başlar dedi.. açtı ya şom ağzını.. şuanda benim pompa yeterli benzini basmıyor.. sabahları çalışma problemi yaşıyorum, vs. vs. yeni araçları doğuya yoladığım için onlara hemen taktırdım.. 30 tl lik bir röle için ne sıkıntı çekeyimki..




  • Yoruma çok açık bir konu, araçtan araca doğru yada yanlış olabilir. Röle takılmasında bende fayda görüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesutguvenc

    merhabalar sevgili forum üyeleri.
    Benzin pompasına role takılıp takılmaması ile ilgili görüşlerini açıklamış arkadaşlarımız.
    @oğuzhannn arkadaşıma sonuna kadar katılıyorum.Benzin pompası benzin tankının içinde yer alan dalgıç 1 pompadır.Hem sisteme benzin basar hem de bastığı benzinle kendini soğutur.Benzin tankınızda yeterli miktarda benzininiz yoksa (örneğin 6-7 lt) sisteme benzin basamayacak basamadığı için de soğuyamayacak soğuyamadığı için de pompa (mission:impossible-görevimiz tehlike dizisinin lap-topu gibi) kendini imha edecektir.Durum böyle iken ayrıntılara girmeye gerek olmadığını düşünüyorum.Ancak burada anladığım kadarı ile reklamcı 1 firma da var ve ben bu sebeptendir ki ayrıntının en derinine gireceğim.

    Benzin tankımız 1/2 (yani yarım depo) dolu varsayalım.Aracımız lpg ile seyrediyor ve xxx marka pompa rölesi var.Şehirlerarası yola çıkmışım yolum gidiş-dönüş çift yönlü ama tek yol üzerinde.Kısaca bölünmüş yol değil.Lpg sistemleri stratejik olarak 2 saniyelik gecikmeyi arıza olarak algılar ve sistemi benzine geçirir.Sevgili reklamcı arkadaşımızın pompa rölesi 20 dakikada 1 kez sistemi benzinle doldurup enjektörleri soğutuyor ya ve bizde tam bu 18. dakikadayız yani sistemde benzin yerine benzin buharı (hava) var.Çift yönlü yolda 18. dakikada sollama yapmak için sol şeride geçtiğim sırada (tabii yanımda kendimden daha değerli eşim ve çocuklarım da var) lpg sisteminde arıza oluştu ve girdiğim sollama totalde 5 saniye zaman gerektiren hafif riskli 1 sollama.Aracımın lpg ecusu benzine geçişi yaptı ardından arkadaki benzin pompası birden benzin basmaya başladı gel gör ki sistemde hava var ve bu hava yaklaşık 3-4 saniye sonra bitip benzin enjektörlerime benzin ulaşacak.Ve tabii ki tahmin edersiniz ben ailemle birlikte artık öbür tarafın yolunu çoktan tutmuş olurum.

    Arkadaşlar böylesi 1 röleye bilmem microprosesor işlemcili falan laf kalabalığına lüzum yok.Kaldı ki yeni nesil Euro 2-3-4 motorlarda petrol pressure sensör var hiç yapamazsınız bu dediğinizi.Gerek görülse idi bu işin avrupada standardizasyonu var ve her üretici marka lpg dönüşüm kitinin içine bu ürünü koymak zorunda olurdu.Amerika keşfine gerek yok lütfen rica ediyorum.

    Benzin pompası benim ve ailemin canından daha değerli değil.Kaldı ki benzin seviyesi kriterine uyduğunuzda hiçbir şekilde benzin pompanız yanmaz yanamaz.
    Benzin pompasının yandığından bahsetmiş 1 arkadaşımız.Benzin pompası uzun süre çalışmaktan yanmaz.Her benzin pompası basınç regülatörüne sahiptir ve bu regülatör ön tarafa hangi zamanda ne oranda benzin pompalanması gerektiğini sağlar.Dolayısı ile aracımızdaki benzin basınç regülatörü ön tarafta enjektörlerden benzin ihtiyacı algılamıyor ise pompanın tam güçte çalışmasına mani olacaktır.Benzin pompası yanması sadece eksik benzin seviyesinden kaynaklanır.

    Hoşçakalınız...


    Aynen katılıyorum yazdıklarınıza. Arkadaşlar siz yeterki çeyrek depo benzinin altına inmeyin. O kadar ticari müşterilerimiz olduki günlük km leri belli bu araçların benzin pompaları yanmadı Ta ki ne zamana kadar sistemlerinin direk lpg ile çalışmasını isteyip, sonrasında benzin almayana kadar. Sonuç çoğu benzin pompasını yaktı.

    Arkadaşlar sizin aracınızda lpg olmadan bu durum yine geçerli. Sizin pompanız benzindeykende çalışıyor gazdaykende farkeden bir durum olmuyor sadece yakmadan geri gönderiyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    Bu topiğin açılma amacı reklam arkadaşlar,bunu anlamıyor musunuz ?


    aynen öyle olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yunus Oto

    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutguvenc

    merhabalar sevgili forum üyeleri.
    Benzin pompasına role takılıp takılmaması ile ilgili görüşlerini açıklamış arkadaşlarımız.
    @oğuzhannn arkadaşıma sonuna kadar katılıyorum.Benzin pompası benzin tankının içinde yer alan dalgıç 1 pompadır.Hem sisteme benzin basar hem de bastığı benzinle kendini soğutur.Benzin tankınızda yeterli miktarda benzininiz yoksa (örneğin 6-7 lt) sisteme benzin basamayacak basamadığı için de soğuyamayacak soğuyamadığı için de pompa (mission:impossible-görevimiz tehlike dizisinin lap-topu gibi) kendini imha edecektir.Durum böyle iken ayrıntılara girmeye gerek olmadığını düşünüyorum.Ancak burada anladığım kadarı ile reklamcı 1 firma da var ve ben bu sebeptendir ki ayrıntının en derinine gireceğim.

    Benzin tankımız 1/2 (yani yarım depo) dolu varsayalım.Aracımız lpg ile seyrediyor ve xxx marka pompa rölesi var.Şehirlerarası yola çıkmışım yolum gidiş-dönüş çift yönlü ama tek yol üzerinde.Kısaca bölünmüş yol değil.Lpg sistemleri stratejik olarak 2 saniyelik gecikmeyi arıza olarak algılar ve sistemi benzine geçirir.Sevgili reklamcı arkadaşımızın pompa rölesi 20 dakikada 1 kez sistemi benzinle doldurup enjektörleri soğutuyor ya ve bizde tam bu 18. dakikadayız yani sistemde benzin yerine benzin buharı (hava) var.Çift yönlü yolda 18. dakikada sollama yapmak için sol şeride geçtiğim sırada (tabii yanımda kendimden daha değerli eşim ve çocuklarım da var) lpg sisteminde arıza oluştu ve girdiğim sollama totalde 5 saniye zaman gerektiren hafif riskli 1 sollama.Aracımın lpg ecusu benzine geçişi yaptı ardından arkadaki benzin pompası birden benzin basmaya başladı gel gör ki sistemde hava var ve bu hava yaklaşık 3-4 saniye sonra bitip benzin enjektörlerime benzin ulaşacak.Ve tabii ki tahmin edersiniz ben ailemle birlikte artık öbür tarafın yolunu çoktan tutmuş olurum.

    Arkadaşlar böylesi 1 röleye bilmem microprosesor işlemcili falan laf kalabalığına lüzum yok.Kaldı ki yeni nesil Euro 2-3-4 motorlarda petrol pressure sensör var hiç yapamazsınız bu dediğinizi.Gerek görülse idi bu işin avrupada standardizasyonu var ve her üretici marka lpg dönüşüm kitinin içine bu ürünü koymak zorunda olurdu.Amerika keşfine gerek yok lütfen rica ediyorum.

    Benzin pompası benim ve ailemin canından daha değerli değil.Kaldı ki benzin seviyesi kriterine uyduğunuzda hiçbir şekilde benzin pompanız yanmaz yanamaz.
    Benzin pompasının yandığından bahsetmiş 1 arkadaşımız.Benzin pompası uzun süre çalışmaktan yanmaz.Her benzin pompası basınç regülatörüne sahiptir ve bu regülatör ön tarafa hangi zamanda ne oranda benzin pompalanması gerektiğini sağlar.Dolayısı ile aracımızdaki benzin basınç regülatörü ön tarafta enjektörlerden benzin ihtiyacı algılamıyor ise pompanın tam güçte çalışmasına mani olacaktır.Benzin pompası yanması sadece eksik benzin seviyesinden kaynaklanır.

    Hoşçakalınız...


    Aynen katılıyorum yazdıklarınıza. Arkadaşlar siz yeterki çeyrek depo benzinin altına inmeyin. O kadar ticari müşterilerimiz olduki günlük km leri belli bu araçların benzin pompaları yanmadı Ta ki ne zamana kadar sistemlerinin direk lpg ile çalışmasını isteyip, sonrasında benzin almayana kadar. Sonuç çoğu benzin pompasını yaktı.

    Arkadaşlar sizin aracınızda lpg olmadan bu durum yine geçerli. Sizin pompanız benzindeykende çalışıyor gazdaykende farkeden bir durum olmuyor sadece yakmadan geri gönderiyor...

    Arkadaşlar sizin aracınızda lpg olmadan bu durum yine geçerli. Sizin pompanız benzindeykende çalışıyor gazdaykende farkeden bir durum olmuyor sadece yakmadan geri gönderiyor...

    dediğiniz gibi benzin pompası ilk başta benzini motora gönderiyor ondan sonra yakmadan sadece soğutma amaçlı mı kullanıyor?doğru mu anlamışım.
    eğer öyleyse bi çok kişinin dediği gibi arac lpg ye geçtikten sonra bile az da olsa benzin yakmaya devam etmiyor o zaman araclar.
    yani arac lpg ye geeçtikten sonra benzin pompası çalışırken hem lpg hem de extra benzin harcıyor mu?

    bende W210 kasa 1998 model E200 aracım var.depoyu benzin ışığı yandıktan sonra almak gafletinde bulundum .zaten bu sayfayı da ondan sonra okudum..yaklaşık 500tl civarı hem pompa hem de filtre değişimi yaptım.pahalı bir tecrübe oldu anlayacağınız.
    şimdi de sizlerin yazılarınızdan benzin pompa rölesi taktırayım mı taktırmayayım mı onu araştırıyordum ki bu güzel sitenin bu güzel sayfsını buldum.
    eğer pompa arac lpg ye geçtikten sonra çalışmaya devam ediyor ve soğutma amaçlı benzini kullanıp geri depoya gönderiyorsa sırf ses yapıyor diye röle taktırmaya gerek yok gibi geliyor.

    çalışmadan dolayı aşınma ve değişim kaç yıl sonra olur bu pompanın ömrü ne kadardır bilemem ama harici bir röle takıp onun da arıza vermesi sonucu ortaya çıkabilecek ihtimaller beni ürkütüyor.
    yani en az malzeme en basit sistem en sorunsuz işletim diyorum ben.

    ancak merakla yazılarınızı izleyeceğim.özellikle işin ehli olanların yorumlarını merakla bekliyorum .teşekkürler herkese şimdiden mesajları için.
    ve de herkese hayırlı bayramlar....




  • sanırım başlık ölmüş....yok mu kullanan memnun kalan...ya da tam tersi...
  • benim aracımda var devresinide ben kendim yaptım çok memnunum 3 yıldır kullanmaktayım ayrıca lpg ye geçişte veya benzine geçişte çok hafif bir silkeleme var sadece,,,, Öyle stop filan etmiyor yanlış bilinen çok şey var kullanıcılara aktarırken tarafsız olalım . benim aracımda benzin pompası yandı 1 kere ondan sonra takdım o günden beride hiç bir problemle karşılaşmadım
  • arkadaşlar herkes enjeksiyonlu araçların benzin pompasının yanmasından bahsetmiş.

    peki karbüratörlü araçların benzin pompası da sürekli çalışıyor yani bildiginiz gibi depolarında dalgıç pompa yok. motorun altında sürekli benzin pompalayan benzin otomatigi oluyor.
    araç lpg de çalışırken , benzin otomatigi sürekli çalıştıgından benzini depoya geri pompalamadıgından karbüratöre giden
    benzin hortumunu patlatıyor ve depodaki benzin boşaldıgından pompa yanıyor. bunun çözümü nedir?
  • Sanirim yarin itibariyle araniza ben de katilacam. 2004 Megane 2 var bende de 2011 de lpg taktirdim. Oncelikle araba triptonik vites onu soyleyim. Start dugmesi var. Gecen hafta start a bastigimda arac marsa basti ama atesleme yapmadi, sanki benzin bitmis gibi. O gun 4-5 denemeden sonra elim tesadufen lpg acma dugmesine basili kaldigi icin arac calisti. Renault' a goturduk sadece benzin filtresini degistirdiler. Aradan 2 gun gecti, arac normal sekilde calistirildiginda calisiyordu. Bu aksam sorunu tekrarladi. 7-8 kere denedik olmadi, en son yol yardimi geldi. Araci calistirirken tupu acma tusuna basili tutunca calisti. Ben de 2 gun onca nasil tesadufen birkac denemeden sonra calistirdigimi anlamis oldum. Araba calistiktan sonra benzine alinca motor sonuyor. Yarin gidip baktiricaz. Benzin pompasi ya da nam-i deger benzin otomatigi calismiyor die dusunuyoruz. Bakalim yarin neler cikacak. Ama yaptirinca role takilmali mi takilmamali mi karar veremedim. Eger yanmadiysa pompa, elektrikle ilgili bi sorun varsa role taktirmamayi dusunuyorum. Ama dediginiz gibi pompa yanmissa naapsam bilemedim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaancan01

    Sanirim yarin itibariyle araniza ben de katilacam. 2004 Megane 2 var bende de 2011 de lpg taktirdim. Oncelikle araba triptonik vites onu soyleyim. Start dugmesi var. Gecen hafta start a bastigimda arac marsa basti ama atesleme yapmadi, sanki benzin bitmis gibi. O gun 4-5 denemeden sonra elim tesadufen lpg acma dugmesine basili kaldigi icin arac calisti. Renault' a goturduk sadece benzin filtresini degistirdiler. Aradan 2 gun gecti, arac normal sekilde calistirildiginda calisiyordu. Bu aksam sorunu tekrarladi. 7-8 kere denedik olmadi, en son yol yardimi geldi. Araci calistirirken tupu acma tusuna basili tutunca calisti. Ben de 2 gun onca nasil tesadufen birkac denemeden sonra calistirdigimi anlamis oldum. Araba calistiktan sonra benzine alinca motor sonuyor. Yarin gidip baktiricaz. Benzin pompasi ya da nam-i deger benzin otomatigi calismiyor die dusunuyoruz. Bakalim yarin neler cikacak. Ama yaptirinca role takilmali mi takilmamali mi karar veremedim. Eger yanmadiysa pompa, elektrikle ilgili bi sorun varsa role taktirmamayi dusunuyorum. Ama dediginiz gibi pompa yanmissa naapsam bilemedim

    büyük ihtimal benzin pompası yanmıştır. servise baktırınca anlaşılır.




  • Çalışmalı bence... Özellikle depoda az gaz kaldığında veya dik bir yokuş çıkarken, gaz yemeyip benzine geçiyor... Benzin pompasını kapalı tutarsanız, öyle bir durumda yolun ortasında motor stop eder kalır... Bir de hız 50 üzeriyse o zaman vay halinize... Benzin pompası çalışsın... Ama az benzin bırakmayın depoda... En az çeyrek depo olsun, zaten benzin enjektörleri püskürtme yapmadığı için benzin geri dönüş hattından depoya dönüyor sürekli bir devirdaim var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EXPANDER

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaancan01

    Sanirim yarin itibariyle araniza ben de katilacam. 2004 Megane 2 var bende de 2011 de lpg taktirdim. Oncelikle araba triptonik vites onu soyleyim. Start dugmesi var. Gecen hafta start a bastigimda arac marsa basti ama atesleme yapmadi, sanki benzin bitmis gibi. O gun 4-5 denemeden sonra elim tesadufen lpg acma dugmesine basili kaldigi icin arac calisti. Renault' a goturduk sadece benzin filtresini degistirdiler. Aradan 2 gun gecti, arac normal sekilde calistirildiginda calisiyordu. Bu aksam sorunu tekrarladi. 7-8 kere denedik olmadi, en son yol yardimi geldi. Araci calistirirken tupu acma tusuna basili tutunca calisti. Ben de 2 gun onca nasil tesadufen birkac denemeden sonra calistirdigimi anlamis oldum. Araba calistiktan sonra benzine alinca motor sonuyor. Yarin gidip baktiricaz. Benzin pompasi ya da nam-i deger benzin otomatigi calismiyor die dusunuyoruz. Bakalim yarin neler cikacak. Ama yaptirinca role takilmali mi takilmamali mi karar veremedim. Eger yanmadiysa pompa, elektrikle ilgili bi sorun varsa role taktirmamayi dusunuyorum. Ama dediginiz gibi pompa yanmissa naapsam bilemedim

    büyük ihtimal benzin pompası yanmıştır. servise baktırınca anlaşılır.

    Servisi biraz sıkıştırdık, bir de oto elektrikçiye gittiğimizi söyleyip, elektriksel bir sorun olabileceğini söyledik. Sorun gerçekten de elektriksel çıktı. Benzin pompasının çalışmamasının sebebi oymuş. Kablolarda arıza bulundu ve sorun giderildi. Hiç sesimizi çıkarmasak benzin pompası + şamandıra değişecekti direkt olarak, 750 TL masraf çıkacaktı. Tabi sonuç olarak tüpün etkisi var yine, kablolar çok ısındığı için yıpranmış. Ama pompa yanmadığı için röle taktırmamaya karar verdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaancan01

    quote:

    Orijinalden alıntı: EXPANDER

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaancan01

    Sanirim yarin itibariyle araniza ben de katilacam. 2004 Megane 2 var bende de 2011 de lpg taktirdim. Oncelikle araba triptonik vites onu soyleyim. Start dugmesi var. Gecen hafta start a bastigimda arac marsa basti ama atesleme yapmadi, sanki benzin bitmis gibi. O gun 4-5 denemeden sonra elim tesadufen lpg acma dugmesine basili kaldigi icin arac calisti. Renault' a goturduk sadece benzin filtresini degistirdiler. Aradan 2 gun gecti, arac normal sekilde calistirildiginda calisiyordu. Bu aksam sorunu tekrarladi. 7-8 kere denedik olmadi, en son yol yardimi geldi. Araci calistirirken tupu acma tusuna basili tutunca calisti. Ben de 2 gun onca nasil tesadufen birkac denemeden sonra calistirdigimi anlamis oldum. Araba calistiktan sonra benzine alinca motor sonuyor. Yarin gidip baktiricaz. Benzin pompasi ya da nam-i deger benzin otomatigi calismiyor die dusunuyoruz. Bakalim yarin neler cikacak. Ama yaptirinca role takilmali mi takilmamali mi karar veremedim. Eger yanmadiysa pompa, elektrikle ilgili bi sorun varsa role taktirmamayi dusunuyorum. Ama dediginiz gibi pompa yanmissa naapsam bilemedim

    büyük ihtimal benzin pompası yanmıştır. servise baktırınca anlaşılır.

    Servisi biraz sıkıştırdık, bir de oto elektrikçiye gittiğimizi söyleyip, elektriksel bir sorun olabileceğini söyledik. Sorun gerçekten de elektriksel çıktı. Benzin pompasının çalışmamasının sebebi oymuş. Kablolarda arıza bulundu ve sorun giderildi. Hiç sesimizi çıkarmasak benzin pompası + şamandıra değişecekti direkt olarak, 750 TL masraf çıkacaktı. Tabi sonuç olarak tüpün etkisi var yine, kablolar çok ısındığı için yıpranmış. Ama pompa yanmadığı için röle taktırmamaya karar verdim.

    en dogru olanı yapmışsınız.




  • selam arkadaşlar

    Bende VW bora 1.6 16V var ve dün araba garajda kaldı çalıştıramadım, hemen iyi tanıdığım bir arkadaşı çağırdım kaportayı açtı ve benin hortumunu çekti ve sadece kontağı aç dedi, ve bana hortuma benin gelmiyo dedi bu arabanın pompası arızalı dedi. Hemen arka koltuğu söktük ve dalgıçı çıkardık, depomda da su vardı zaten çoktan biliyordum hemen dopuyu da temizledim. ve sonra hemen pompayı dalgıcın içinde denedik... bir kutuya benzin doldurduk ve pompayı bağladık ve kontağı açtım !!! hortumda 3 - 5 cm uzanacak kadar benin çıktı, yani pompa çalışıyor ama 10% basınç ile, arkadaş bu pompa basıça 2 veya 3 m ileri fırlatır dedi bu arızalı dedi, ben hemen pompayı aldım ve yedek parcaçı dan yan sanayi bir pompa aldım ve taktım.... bastım kontağa çalıştı

    yani kısaça 300-400 lira lık masrafı 100 liradan kurtardım, herşeyi kendimiz yaptık

    ve bu role ve ekopump konusuna gelince.. konuyu iyice okudum ve taktırmamaya karar verdim, birkaç arkadaş olumsuz yorum yazmış ve ben riske girmemek için taktırmıyacam, bundan sonra da depo yarıdan fazla olur ;)


    ve merak ettiğim bir konu var............... mesela araba da çeyrek depo benzin var diyelim VE araba sağ sol veya ön tarafa doğru eyimli duruyor.... yani bu durumda benzin kenarlara toplanıyor ve pompa soğutma işini yapamıyor ??????????????
    Bu durumu önlemek mi lazım, veya düşündüğüm doğrumudur ??????????




  • selamlar. çok özür dileyerek, cahilliğime verin nolur;
    bu takılan role nasıl bir sisteme sahiptirki, lpg nin basıncı düştüğünde, lpg bittiğinde, aracı benzine alıyor. nerden anlıyor benzine geçme ihtiyacını çözemedim. nasıl bir role bu...
  • ÇÖZÜM

    Arkadaşlar kesinlikle kesinlikle araçlarınızda benzin pompası gereksiz yere çalışmamalıdır . Nedeni ise şu ; benzin pompalarınızın içerilerinde her elektrikle çalışan bobinli motorda olduğu gibi kömürler ve bakır bobin var bu parçalar motor çalıştıkça aynı bir fren balatası gibi aşınarak eriyip biterler ve pompanız aniden durur iş görmez hale gelir . Tabiki benzinde kullandığınız sürece bunun önüne geçemezsiniz ancak lpg de kullandığızda kesinlikle böyle olmasına gerek yoktur aksi halde diğer türlü hem pompanız yanıcaktır hemde pompanın sürekli benzin hortumunun içerisine benzin basmaya zormalası yüzünden ciddi bir kazaya davetiye çıkarmış olucaksınız örnek olarak internet ten birkaçına bakabilirsiniz kısa süre önce aşırı basınç yüzünden bir arkadaşımızın aracında pompanın yaratmış olduğu basınç yüzünden benzin hortumu yerinden çıkarak sıcak egzoz manifolduna benzin püskürtmesi sonucu malesef arkadaşımızın aracı alev alarak yandı . sizde hem bu kazaları önlemek hemde aracınıza zarar vermek istemiyorsanız bunu hem ucuz hemde oldukça kullanışlı bir elektronik devre ile işin uzmanlarına yaptırabilirsiz Aracınız lpg den benzine benzinden lpg ye geçişlerde hirbir sorun çıkarmayacaktır .Ankara da ikamet eden arkadaşlarımız 541 928 77 79 numaralı telefondan bana ulaşırlarsa kendilerine yardımcı olurum diğer arkadaşlarda tabiki arayıp benden gerekli yardımı alabilirler . iyi forumlar ....




  • Hic bir yere benzin akisi yokken "benzin pompasinin" kapali devre bir sisteme surekli yakit basmasi ve surekli basinc uretmesi mantiken zararli!

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.