< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mhmmd.239 -- 25 Nisan 2022; 10:14:18 > |
LPG’li araçta buji değişim sıklığı nedir? (2. sayfa)
-
-
Aracın motoru atmosferik veya turbolu ise, lpgli veya benzinliyse, şehir içi veya şehir dışı kullanım ağırlığı nasılsa, takılacak bujinin çeşidi ve kalitesine göre değişim periyodu belirlenmelidir. Buji kontrol edilirken de bilirkişi yetkin bir kişi tarafından kontrol edilmelidir. Her göz görür ama ne gördüğünü yorumlamak yetkinlik işidir.
-
Yukarıdaki fotoğraflarda görülen bujilerin durumu nasıl?quote:
Orijinalden alıntı: m-i-tAracın motoru atmosferik veya turbolu ise, lpgli veya benzinliyse, şehir içi veya şehir dışı kullanım ağırlığı nasılsa, takılacak bujinin çeşidi ve kalitesine göre değişim periyodu belirlenmelidir. Buji kontrol edilirken de bilirkişi yetkin bir kişi tarafından kontrol edilmelidir. Her göz görür ama ne gördüğünü yorumlamak yetkinlik işidir.
-
Son kasa 1.6 Corolla benzinli aracın kataloğunda iridyum buji ve değişim 100 bin km yazıyor -
Ben buji yorumlamada yetkin biri değilim ama az bi bilgim var onunla yorumlamamı istersen araç yağ yakiyor veya zengin karışım sorunu var gibi düşündürdü.
-
Kitapçıkta kaç km de değişmesi gerektiği yazar. LPG takınca daha kısa zamanda değişmeli. -
durumu iyi değil.
-
klasik motorda klasik buji 50-60 bin arası rahat dayanır . genelde ilk emare klima açıkken hafif rampada eğimli yolda kalkışta 2.vitesde vuruntu çekiş düşüklüğü şeklinde olur . araç durduğu yerde teklemeye başladığında zaten temelli ölmüş olur .
-
LPG'li opellerde 10-15bin km -
Ben de bu sorunun cevabını merak ediyorum. Aracım için standart orjinal tek tırnak nikel buji kullanıyorum. Fabrika bakım değişim periyodunu 30bin km olarak belirlemiş.
LPG kullanımı bu belirlenen periyodu kısaltır mı ?
Buji ömrüne olumsuz etkisi var mıdır ? -
yaa yok be kardeşim. şurada yazanların %99 u bişey bilmiyor serviste usta bunlara ne üflerse burada papağan gibi yazıyor . bujiyi ne zaman değiştireceksin biliyor musun ? klima açıkken araç kalkışta,yokuşta zorlanıyorsa vuruntu yapıyorsa bujinin ömrü bitmiştir . başka bir şey yok. araç düzgün gidiyorsa paran da bi tarafına batmıyorsa hiç elletmeyeceksin. değiştirirken de montajda bakır gres kullandıracaksın ki yıllar sonra sökerken hemen çıksın kaynamasın.
-
Zayıflayan buji bu sefer bobine zarar vermeyecek mi ?
Bobinin bozulması daha kötü. Ayrıca lpg sinyali de bobine bağlı.
-
hiç birşey olmaaaazz .
-
Bunun cevabını şu şekilde bulacağız sanırım. Değişim periyodu sonlarına doğru yakıt tüketiminde artış gözlenirse buji'nin değişimini yapacağız. Şimdilik değişim yapılalı 22bin km geçmiş. Fabrika'nın bujiye biçtiği ömür 30bin km. -
Evet, 23bin km oldu ve ara sıra ufak tefek teklemeler (LPG'de) başladı. Biraz daha artış gösterirse bujiyi değiştireceğim. -
-
Benzinli için değişim aralığı ne ise LPG içinde odur. -
Çok bilen LPG ciler yarı yarıya buji ömründen bahsediyorlar. Acaba yanma sıcaklığı benzine göre 2 kat fazla olduğu için buji ömrünü etkileyecek bir durum söz konusu olabilir mi diyerekten soruşturup inceleyip deniyoruz. Küçük teklemeler gibi bazı küçük sorunları benzinde yaşamasak da lpg de yaşıyoruz. Aslında yakıt tüketimine de etkileyebiliyor.
-
bujileri kendim söküp baksam.
dikkat etmem gereken bir şey var mıdır ?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X