Şimdi Ara

LPG’li araçta buji değişim sıklığı nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
0
Favori
11.316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Klasik atmosferik motorlu araçlar için soruyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    LPG'li Araçlarda Buji Değişim Sıklığı

    LPG'li araçlarda buji değişimi sıklığı, aracın kullanım koşullarına ve kullandığın buji türüne bağlı olarak değişebilir. Genel olarak, LPG'li araçlarda bujilerin benzinli araçlara göre daha sık değiştirilmesi gerekir.

    Buji Kaç Binde, Kaç KM Değişir?

    LPG'li araçlarda bujilerin önerilen değişim sıklığı genellikle 30.000 ila 45.000 kilometre arasındadır. Ancak bazı buji türleri daha uzun ömürlü olabilir. Kullanım kılavuzunu kontrol ederek aracına özel buji değişim aralığını öğrenebilirsin.

    LPG'li Araçta Buji Arızası Belirtileri

    Bujiler arızalandığında, aracın performansında aşağıdaki sorunlara neden olabilir:

    • Motor arıza lambasının yanması
    • Motor gücünün azalması
    • Yakıt tüketiminin artması
    • Rölantide dengesizlik
    • Çalıştırma güçlüğü

    LPG'li Araçta Buji Ömrü

    LPG'li araçlarda buji ömrünü etkileyen faktörler şunlardır:

    • Buji kalitesi
    • LPG gazının kalitesi
    • Motorun çalıştırılma sıklığı
    • Aracın kullanım koşulları

    Yüksek kaliteli bujiler ve temiz LPG gazı kullanmak buji ömrünü uzatmaya yardımcı olabilirken, sık sık kısa mesafelerde araç kullanmak veya ağır yük çekmek buji ömrünü kısaltabilir.

    Buji arızası belirtilerini fark edersen veya aracının kullanım kılavuzunda belirtilen değişim aralığına yaklaştıysan, bujilerini bir an önce kontrol ettirmeli ve gerekirse değiştirmelisin. Düzenli buji değişimi, aracının performansını en üst düzeyde tutmaya ve yakıt verimliliğini artırmaya yardımcı olur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Her bakımda kontrol, yaklaşık 2-3 bakımda bir değişir. Araçta silkeleme, çekişte düşüş, vuruntulu çalışma varsa yine kontrol edilmeli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Paramedik 112 kullanıcısına yanıt
    Bunlar yoksa genel olarak 20.000 km iyi midir?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bu araçta kullanılan buji modeline göre değişir. Nikel ler ucuz modellerde evet 20-25 binde değişmeli zaten yakıt tüketimi artmaya başlar. Nikellerinde bazı araçlar için üretilmiş daha yüksek fiyatlı modelleri var. 35-40 bin gidiyor en fazla kendi aracımda da tespit ettim.
    İridyum bujilerde 60-70 bin km dayanıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 15-20 bin bandında değişmesi idealdir.

  • Mhmmd.239 M kullanıcısına yanıt
    Bosch kullanıyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Aracın modelini yazarsanız daha iyi olurdu

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Araca ve bujiye göre değişebilir. Honda fb7 için yetkili servis 120bin'de değişti mesela benim bujileri. Bir sıkıntı olmamasına rağmen değişim yaptım. Kaldı ki bu kilometre İstanbul'da yapıldı. NGK'nın orjinal bujileri uzun ömürlü epey. 20bin gibi değişim periyotları sahte bujiler için geçerli.

  • İ20 de 65 bin km oldu muhtemelen 90 bin km de değişir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İridyum buji mi var yoksa nikel mi, aracın yaşı ateşleme sisteminin sağlığı gibi bir çok değişken var.


    Onları yoksayarsak genelde 2 bakımda bir değişir.

  • 140 bin km de hala 0 orjinal bujisi takili aracta :) 20 30 binde buji mi degisir aldiginiz bujiler yan sanayi sanirim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • abi 20 binde falan buji değişimi nedir ya :D olmadı her 10 bin km'de bir değiştirin LPG’li araçta buji değişim sıklığı nedir? 

  • Bosch gibi kalitesiz alırsanız bir de çakma ise hergün değiştirsen yeridir. Normalde 40 bin km rahat gider NGK bujiler 60 bin kmye kadar dayanıyor. Sadece benzin 60-100 bin km aralığı oluyor genel olarak.

  • geçen gün bujilere baktırdım, sağlamdı. 60.000 km olmuş NGK.

    Yine de değiştirin dedim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: crssover

    İridyum buji mi var yoksa nikel mi, aracın yaşı ateşleme sisteminin sağlığı gibi bir çok değişken var.


    Onları yoksayarsak genelde 2 bakımda bir değişir.

    Sıradan nikel buji var. Araç 17 yaşında. Başlıkta 60.000 km gibi sayılar verenler sanırım iridyum buji veya benzinde kullanım için bunu yazıyorlar?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • motosikletimde bile fabrika 30.000 de nikel bujiyi değiştir diyor.

    çıkan buji sapasağlam.

    gerek yok 20.000 de buji değiştirmeye.

  • Orjinal Ngk bujisş temin edin. 35-40 bin LPG de rahat gidersiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mhmmd.239 -- 24 Nisan 2022; 3:28:54 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kaliteli bilindik marka ise 20 binde buji filan değişmez. NGK tercih ediyorum şahsen. 30 bin km geçti değiştireli daha tık yok. 3 sene veya 45 bin tercih ediyorum. Ayrıca pahalı olanlardan (iridyum vs) değil klasik bujilerden alıyorum. LPG ye özel bujileri de tercih etmiyorum. Benzinli (fabrika çıkışı) buji neyse ondan alıyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sizce bu bujilerin durumu nasil
    LPG’li araçta buji değişim sıklığı nedir?
    LPG’li araçta buji değişim sıklığı nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mhmmd.239

    Orjinal Ngk bujisş temin edin. 35-40 bin LPG de rahat gidersiniz
    PSA’nın orijinal bujileri Bosch marka. NGK bujiler Bosch’tan daha mı iyidir?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.