Şimdi Ara

LPG’li otolara kapalı otopark vizesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
0
Favori
17.268
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konuyla ilgili gelişme yok mu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _crash_

    Konuyla ilgili gelişme yok mu?


    belirsizlik hâlâ sürüyor...
  • uzuun yıllar bu konuyla ilgilenen çıkmaz herhalde.. Biz kendimiz çalar kendimiz dinleriz..
  • HIZLI FERIBOTLARA DA GIRMEK SERBEST OLUR INSAALLAH.
  • Zaten yasa çıkarsa hepsi için çıkar...

    Benim korkum yasa ile birlikte bu kitlere vs. derhal zam gelir..

    Hatta LPG fiyatları bile çıkabilir...
  • Konuyu takip edebileceğimiz bir yer var mı?
  • Orjinalden alıntı: desiya

    güzelde bu firmaların verdiği garanti kartlarını okudunuzmu adamlar öyle güveniyorki bizim tanklarım işte borularımız hepsi benzininkine göre en az 2kat daha dayanıklı benzin sorun olur ama lpgden olmaz falan . sonuçta mmo'da bu sistemlere onay veriyosa daha neyi kalmıştırki bu yasakların bu devleti anlamak çok zor hem kendi oany veriyo hemde kendi saçma yasaklar koyuyo . aziz nesin kitapları gibi valla


    Çok guzel demıssın makına muhendıslerı para alıp bu kıte onay verıyor ustune muayeneden gecılıp ruhsata işlenıyor.Yani kanun onunde senın aracnın normal bır aractan farkı kalmıyor.
    Uyulmayan bı yasak cıkartmanın manası ne. simdiye kadar butun alısverıs merkezlerıne gırdım gelde işin ıcınden çık simdi guvenlıkler her aracı ınceleyebılırmı bıraz mantıklı olmak gerek.2004model bi aracın rıskımı fazladır.88 model yada daha eskı bır aracınmı.
  • Kaynak 2a-lpg.com
    MEVZUAT YASAKLIYOR ARAÇ SAHİPLERİ ÇÖZÜM BEKLİYOR..!
    Türkiye’deki mevcut mevzuat LPG’li araçların kapalı otoparklara park etmelerini yasaklıyor. Buna karşın otogazlı araçlar günden güne artıyor ve kullanıcılar bu mevzuatın değişmesini istiyor.
    Türkiye'deki mevcut mevzuata göre LPG ve CNG (Sıkıştırılmış Doğal Gaz) yakıtı kullanan araçların kapalı otoparklara park etmeleri yasak. Ancak son yıllarda gerçekleştirilen çalışmalar sonucunda birçok Avrupa ülkesi dahil olmak üzere dünyada çok sayıda ülke güvenlik önlemleri alınmış LPG'li araçların kapalı otoparklara park etmelerine izin veriyor. 17.08.2000 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın 'Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik'e göre ise Türkiye'de, LPG ve CNG yakıtı kullanan araçların kapalı otoparklara park etmelerine izin verilmiyor. Ayrıca LPG'li araçların arka camlarına yapıştırılan sticker'lar üzerinde "Bu Araç Kapalı Yerlere Park Edilemez" ibaresi bulunuyor ve söz konusu yasak vurgulanıyor. Avrupa'da ise İngiltere, Fransa, Almanya, İspanya, Hollanda, İtalya, Belçika, Lüksemburg başta olmak üzere pek çok ülkede LPG'li araçlar kapalı otoparklara rahatça girebiliyor.

    Birçok ülkede serbest

    Çeşitli ülkelerde yapılan araştırmalara göre güvenlik standartlarına uygun LPG'li bir araç, benzinli bir araçtan daha az tehlike oluşturuyor. TSE-ECE R67-1'e göre, otogaz dönüşüm sistemi dahilinde araçlarda emniyet valfinin bulunmasını tavsiye ediyor. Belirtilen bu emniyet valfi, tankın iç basıncı yükseldiğinde kontrollü bir şekilde gazı dışarı bırakıyor, tankın iç basıncının düzenli bir şekilde düşürülmesini sağlıyor ve böylece aracın güvenliği artıyor. Türkiye'de, otogazlı araçların asgari yüzde 20'sinin emniyet valfi taşıdığı tahmin ediliyor. Güvenlik önlemleri alınmış LPG'li araçların kapalı otoparklarda park edememesi, cadde kenarlarında oluşan trafik sorununun büyümesine ve otomobil kullanıcıları açısından park sorununun yaşanmasına sebep oluyor. Fransa'da emniyet valfi ile donatılmış LPG'li araçlar yer altında bulunan otoparklara park edebilirken, benzer şekilde Hong Kong'ta da LPG'li araçlar, uygun havalandırma tesisatı bulunduran kapalı otoparklara rahatça girebiliyor.

    Daha düşük risk taşıyor

    Benzinli ve otogazlı araçların kapalı otoparklara park etmesinin insan hatası, sızıntı, havalandırma eksikliği ve yangın gibi riskleri bulunuyor. Bu riskler üzerine çeşitli araştırmalar gerçekleştiren bağımsız araştırma firmaları ilginç sonuçlara ulaştı. Hollanda merkezli Netherlands Institute of Applied Geoscience (TNO), tarafından yapılan araştırmaya göre; umuma açık otoparklardaki LPG'li ve benzinli araçların park halindeki riskleri değerlendirildiğinde LPG'li bir aracın kapalı otoparka park etmesi, benzinli bir aracın park etmesinden daha düşük bir risk taşıyor. Ayrıca, otogaz tankında bulunan emniyet valfinden ötürü, otogaz tankının patlama ihtimali, standart bir benzinli veya dizel aracın tankına göre daha düşük. Araştırmaya göre; oluşan kazalardan ötürü beklenen ölüm oranları açısından, yine LPG'li araçlar daha az risk taşıyor. Belçika merkezli Det Norske Veritas (DNV) tarafından yapılan başka bir araştırmada, LPG'li ve benzinli araçların müdahil olduğu kazalar incelenip, LPG'li bir araçta ve benzinli bir araçta gerçekleşecek olan sızıntıdan ötürü yangın çıkma risklerinin aynı olduğu sonucuna varıldı. Ayrıca tankların darptan ötürü ve yangında yüksek ısıdan ötürü patlama olasılıklarının LPG'li araçlarda, benzinli araçlardan daha düşük olduğu ortaya çıktı. i olduğunu gösteriyor.

    LPG'li araç sahipleri kapalı otopark uygulaması için ne düşünüyor?
    Ziya Aydın / Öğrenci / 19
    “Yanlış ve gereksiz bir uygulama”
    "LPG'li araçların kapalı otoparklara park edememesi yanlış bir uygulama. LPG'li araç kullanıyorum ve aracımı kapalı otoparklara park edemediğim için sorun yaşıyorum. Eğer bir tehlike varsa neden bu tür araçların kullanılmasına izin veriliyor? Eğer bir tehlike yoksa da neden kapalı otoparklara park edemiyoruz? Güvenlik önlemlerini almış otomobil kullanıcıları neden mağdur ediliyor."

    Seyfullah Maral / Pazarlama / 34
    “Uygulamayı yanlış buluyorum”
    "LPG'li araçların kapalı otoparklara park edememesi uygulaması yüzünden kapalı otoparklara park edemeyip, açık otopark arıyoruz. Uygulamayı yanlış buluyorum. Bu araçların belirtilen riskleri taşımadığını düşünüyorum. Denetimden geçmiş, sızdırmazlık belgesi almış bir aracın, kapalı otoparka girememe nedenini anlayamıyorum. Bu araç ‘sızdırmıyor' diye belgesini almışsa, neden kapalı otoparka giremiyor?"

    “Türkiye’deki kapalı otoparkların hepsine havalandırma sistemi bulunması şartı getirilmeli”

    Voltran Otogaz LPG Dönüşüm Sistemleri Üçyıldız Otomotiv Satınalma Müdürü Sercan Kaldan, kapalı otoparklarda yeterli havalandırma bulunması halinde LPG'li araçların buralara park edebilmesinin bir sorun oluşturmayacağını söyledi:
    "LPG'li araçların kapalı otoparklara park edememesi ile ilgili uygulamayı kısmi olarak doğru buluyorum. LPG'nin havadan ağır bir yakıt olması nede-niyle olası bir gaz kaçağı durumunda LPG kapalı alanlarda birikinti halinde kalır. En ufak bir kıvılcımda dahi yangına hatta patlamaya sebebiyet verecek noktaya gelir. LPG'li araçların Türkiye'de kapalı otoparklara park edememesinin temel nedeni budur. Yer seviyesinin altında kalan otoparklarda oluşabilecek kaçak durumlarında LPG'nin tahliyesine yönelik havalandırma sistemi kurulması gerekir. Bu doğal seleksiyonla yapılamaz. LPG'li araçların kapalı otoparklara park etmesinin araçlarda gaz kaçağı olmadığı durumlarda hiçbir sakıncası yoktur. Ancak Türkiye'deki araçların ömrü, montaj ve tesisatları dikkate alındığında bu konuda bazı risklerin olduğu görülecektir. Montajı yapılmış, denetlemelerden geçmiş bir araçta dahi, aracın bagajına eşya yüklerken kullanıcıdan kaynaklanan veya yol koşullarından dolayı çok ufak miktarlarda kaçaklar meydana gelebilir. Küçük bir ihtimal olmasına karşın bu bir risktir. Türkiye'deki uygulama, yeraltı otoparklarına gerekli havalandırma sistemi kurulmadan kaldırılamaz. Ancak LPG'li araçların bazı açık otoparklara dahi alınmaması uygulamanın Türkiye'de saptırıldığı anlamına geliyor.

    Havalandırma sistemi yeterli otoparklara park serbestisi getirilebilir

    LPG'li araçların havalandırma sistemi yeterli otoparklara park edebilmesi serbest bırakılabilir. Ancak bu ayrıma gidilmeden yapılan yasaklama Türkiye'ye has bir durumdur. Mevcut uygulamadaki tek aktör LPG montajını yapan kişi ve kurumlar değil. Konunun diğer aktörleri de otoparkları işletenlerdir. LPG montajlarında nasıl riskler varsa, otopark işletmelerinde de aynı riskler bulunuyor. LPG'li araçların kapalı otoparklara park edememesi ile ilgili uygulamanın kalkması durumunda, kapalı otoparklarda yeterli havalandırma sisteminin bulunması konusunda kesin tedbirlerin alınması gerekir.”

    “Mevzuatlar zamanla gelişecek uygun hale gelecek”

    Voltran LPG Dönüşüm Sistemleri Üçyıldız Otomotiv Kalite Güvence Müdürü Cengizhan Atasever:
    "Türki-ye'deki mevzuat henüz tam olarak oturmadı. Çünkü LPG'nin Türkiye'deki gelişimi çok eski değil. Türkiye'de üretici, yetkili servis ve araçların trafikteki denetimleri sıklaştırıldıkça, hem firmalara hem montajcılara hem de direk kullanıcılara uygun mevzuatlar daha da geliştirilecektir. Zamanla kapalı otoparkların standartları uygun hale gelecektir. Gönül ister ki, biz nasıl ürünümüzün fabrikadan çıkışına garanti verebiliyorsak, otopark işletmeleri de otoparkların güvenirliliği konusunda yeterli garantiyi verebilsin ve LPG'li araçlarda oraya rahatlıkla girebilsin. Bu bizim açımızdan da gazlı arabaların ekonomiye katkısı açısından da çok önemli."

    “Sistem oturunca LPG’li araçlara ilişkin yönetmelik kalkabilir”

    Tepe Nautilus Alışveriş Merkezi İşletme Müdür Yardımcısı Nihat Demir "LPG'li araçlarda uygulanan sistem iyileştirildiğinde ve kapalı otoparklarda yeterli havalandırma sistemi uygulandığında LPG'li araçların kapalı otoparklara park etmelerinin bir sakıncası olmayacaktır" dedi:
    Türkiye'de benzinli araçlarda yangın veya patlama olasılığı mevcut LPG sistemli araçlara göre daha az. Otoparkımızda emiş pompaları mevcut ve havalandırma sistemi bulunuyor. Ayrıca otoparkımızın yapılış şekli itibarıyla karşılıklı iki çıkış ve bir giriş mevcut; karşılıklı havalandırma sistemi bulunuyor. Otoparkımız yaklaşık 3 bin araca hizmet veriyor. Örneğin 3 bin aracın aynı anda bulunması esnasında karbondioksit gazı yükseldiğinde devreye giren bir sistemimiz var. Gaz birikmesi durumunda tahliye fanları devreye giriyor. Dolayısıyla otoparkımızda gaz sıkışması gibi bir durum olamaz. LPG'li araçların kapalı otoparklarımıza girmesine kesinlikle izin vermiyoruz.

    LPG sistemleri standartlara uygunsa müsaade edilebilir

    Sistem oturunca Türkiye'de de LPG'li araçların kapalı otoparklara park etmeleri serbest olabilir. Sadece standarda uygun ve güvenlik önlemleri alınmış araçlar için müsaade edilebilir diye düşünüyorum. Bütün alışveriş merkezlerinin kapalı otoparklarında havalandırma sistemi mutlaka bulunuyor, çünkü binanın mimarisinde bunu yapma zorunluluğu var. Ayrıca otoparklarda giriş ve çıkışları birbirine karşılıklı hale getirip hava akımı oluşturabiliyorsanız o zaman havanın sirkülasyonu kolay oluyor. LPG'li araçlarda uygulanan sistem iyileştirildiğinde ve kapalı otoparklara yeterli havalandırma sistemi kurulduğunda LPG'li araçların kapalı otoparklara park etmelerinin bir sakıncası olmayacaktır.

    “Türkiye ve Avrupa’da LPG”li araç kitleri’nin standartları farklı”

    TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Sekreteri Ali Ekber Çakar LPG'li araçların kapalı otoparklara park edememesi ile ilgili görüşlerini Enerji Petrol & Gaz'a değerlendirdi.

    "LPG'li araçlar gerçekten de en az benzinli ve dizel araçlar kadar güvenli. Ancak LPG ve CNG'li yakıt kullanan araçların Avrupa'da birçok ülkede kapalı otoparklara park edebilmesi, buna karşın Türkiye'de park edememesinin nedeni, LPG'li araç kitlerinde Türkiye'de ve Avrupa'da kullanılan standartların farklılığından kaynaklanıyor. Türkiye'de kullanılan standart ECR 67-01, Avrupa'daki standart ise ECR-115'tir. ECR-115 bizdeki standarda göre daha komplike ve daha gelişkin. Türkiye'de geçerli olan ECR 67-01'in yaygınlaşması ve yasadışı araç dönüşümlerinin engellenmesi daha yeni bir durum. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın; LPG'ye dönüştürülen araçların kullanımına ilişkin Odamızca yürütülen gaz sızdırmazlık testlerinin yanı sıra dönüşüme ilişkin son kontrollerinin yapılarak montaj tespit raporlarının da Odamız tarafından düzenlenmesine yönelik 2005 yılında yaptığı yetki devrinden sonra söz konusu standardın oturtulmasına çalışılmış ve başarı sağlanmıştır."

    “Gerekli altyapının mutlaka oluşturulması gerekiyor”

    "Bu arada Avrupa'da yaygın bir şekilde kullanılan ECR-115 uluslar arası standardının Türkiye'de geçerli olması için ECR 67-01 uygulamalarının oturtularak yerleşik kılınması, standartlarda bir kaosa yol açılmaması gibi etkenlerin gözetilmesinin yanı sıra; yerli üretimin organizasyonu, ithalatın düzenlenmesi, dönüşüm firmalarının eğitim, araç, gereç donanımını tamamlamaları gibi gerekli altyapının da mutlaka oluş-turulması gerek-mekte. Odamız gerek araçların kullandığı Kit'lerin gerekse araçlara yapılan dönüşümlerin denetlenmesinde yetkili ve Bakanlık mevzuatlarına uygun olarak bu denetimleri yapmakta. Türkiye'de LPG-CNG'li araç kullanımının daha da yaygınlaşması, mevcut standardın yeni standartlarla değiştirilmesine yönelik sektörün bütününün hazır olması ve bunlara yönelik Bakanlığımızın yeni standardı gerekli görmesiyle birlikte Odamızın yürüttüğü denetimler de söz konusu gelişmelere bağlı olarak yapılabilecek."




  • yine de birçok kapalı parka giriyorum
  • Diyelimki kapalı otoparkta araçta bir sorun oldu araç LPG kaçırıyor LPG bildiğiniz gibi kapalı alanda tavanda asılı kalır ve hareket etmez birikir birikir veeeee sonrası vahim bu nedenle kapalı otoparkların otomobillerin üzerlerinde havalandırma olmaları şart yoks gerçekten büyük tehlike kimse yanarak ölmek istemez herhalde.
    Bu nedenle mutlaka ve mutlaka LPG bakımını ihmal etmetyin en ufak kokuda arabayı kontrol ettirin hem yanmayın hem de yakmayın.

    saygıyla kalın...
  • Hocam ben lpg tavana değil de tabana çöker biliyorum sanırım dikkatinizden kaçtı saygılar
  • Ankarada araçların %50 sinde LPG olduğunu biliyormuydunuz...

    Avustralyada taksilere LPG zorunluluğu olduğunu biliyormusunuz ? Devletin Bireysel araçların LPG montajı için LPG kitinin %70 ine yakınını kendi ödediğini ?

    Kyoto anlaşmasına Türkiye imza atarsa LPG fiyatlarından vergi indirimi olacağını ( avrupada böyle ) biliyormusunuz ?

    Ortalama bir LPG sisteminde 4-6 adet güvenlik mekanizması olduğunu biliyormusunuz ?
  • Kanunun çıkması için hem LPG Kontrollerinin sıkılaşması hemde sanırım gerekli altyapının yapılması gerekiyor (Otopark feribot vs. lerde)
  • Ankarada %50 LPG li araç sayısının sadece %10 u ruhsata işliymiş....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    Ankarada araçların %50 sinde LPG olduğunu biliyormuydunuz...

    Avustralyada taksilere LPG zorunluluğu olduğunu biliyormusunuz ? Devletin Bireysel araçların LPG montajı için LPG kitinin %70 ine yakınını kendi ödediğini ?

    Kyoto anlaşmasına Türkiye imza atarsa LPG fiyatlarından vergi indirimi olacağını ( avrupada böyle ) biliyormusunuz ?

    Ortalama bir LPG sisteminde 4-6 adet güvenlik mekanizması olduğunu biliyormusunuz ?



    1- lpg pompalarında sıra var, benzin pompaları tenha ( gerçi bi istasyonda 2 tane lpg pompası varsa, 4-6 tane benzin pompası var

    2- Resmi arabalara bir an önce lpg sistemi takılmalı, çünkü en geç 6 ayda amorti eder

    3- Bir an önce şu KYOTO PROTOKOLÜNÜ imzalayalıııııııııııııııııımmmmmmmmmmm.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dondurmaci -- 8 Nisan 2008; 17:58:23 >




  • siz bomba taşıyor olabilirsiniz ama başkalarının hayatını tehlikeye atma lüksünüz yok.
  • Şu anda Eskihisar-Topçular arabalı vapur ve Pendik -Yalova arası çalışan hızlı ferbota binmek serbest mi acaba?
  • Son gelişme nedir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mdy

    Şu anda Eskihisar-Topçular arabalı vapur ve Pendik -Yalova arası çalışan hızlı ferbota binmek serbest mi acaba?



    ben bi kaç sefer bindim kontrol yoktu gibi. hatta yoktu...
  • İdo nun internet sitesine baktım. Pendik-Yalova hızlı feribotuna lpgli araçların binmesi serbest. Dolayısıyla Topçula-Eskihisar da.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.