Şimdi Ara

LPG mi dizel mi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
878
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Yakıt olarak başabaş. Uzun süreli olarak LPG'li araç kullanmadım. Genelde benzinli ve turbo dizel aracım oldu. Dolayısıyla sanki LPG'li aracın performansı benzinliyle aynıymış gibi yorum yapacağım:

    Kullanımınızı bir hayal edin. Günde kaç kez bırakın 6.000 devri, 4000-5000 devir çeviriyorsunuz? Bence hiç, en fazla bir iki kez.

    Benzinli araç azami gücünü bu devirlerde yola aktarıyor. Sizse günlük hayatta bu gücü hiç kullanmıyorsunuz! Yani 100-120 bg gücündeki aracınızın 70 beygirini kullanıyorsunuz. Üstelik depar-hızlı kalkış durumunda vites düşmek zorundasınız.

    Dizel araçlarda ise azami güç 1500-3000 devir arasında verildiğinden dolayı, gücün tamamı elinizin altında oluyor. Üstelik turbo da cabası. Gaza bastığınız an tepki alıyorsunuz. Üstelik bu durum benzinli araçta yüksek yakıt sarfiyatı olarak size dönerken, dizelde gayet ekonomik sonuçlar alıyorsunuz.

    Uzun yolda da soğuk motor titreşimi haricinde daha sessiz bir motoru var, çünkü yüksek hızda daha az devir çeviriyor.

    Bakımında aman aman bir fark yok zaten. Ben 308'in filtre setini orjinal olarak 100 liraya malettim. 88 liraya Mobil 1 tam sentetik yağ aldım, 50 lira işçilik ödedim. LPG'li araçta çok daha ucuza çıkacağınızı mı sanıyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    quote:

    Orijinalden alıntı: alligatör200

    Bugün dizel aracı test ettim araba uçuyor gerçekten araba buymuş dedim ancak bir soru takıldı aklıma bu araçlarda turbo değişimi oluyormuş zamanla ne zaman değiştirmek gerekir 1500 tl den bahsediyorlar


    http://www.evdeteknik.com/dizeldikkat.html

    DİZEL ARAÇLARDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
    Dizel motorlar birkaç püf noktasına dikkat ettiğinizde oldukça uzun ömürlü motorlardır.
    Son yıllarda artan dizel teknolojisi dizel motorları korkulur olmaktan büyük oranda kurtarmıştır.
    Dizel motorlar her halukarda LPG li bir motordan daha uzun ömürlüdür.
    Aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat edildiğindede benzinli motorlardan daha uzun ömürlü olabilmektedirler.

    Bakım masrafları ise benzinli motorlarla hemen hemen aynıdır.
    Dizel motorlarda buji olmadığı için buji ve buji kablosu masrafınız olmaz.
    Ancak yakıt filtreniz nispeten daha pahalıdır.
    Bu nedenle artık bakım masrafı farkı kalmamıştır diyebiliriz.



    Şimdi sırası ile dikkat etmeniz gereken hususlara değinelim :

    1. TURBO : Dizel motorlarda en çok dikkat etmeniz gereken parçalardan biri turbodur.
    Turbo soldaki resimde görünen parçadır.
    Buradaki linkte turbo çalışma mekanizması gösterilmektedir.
    Özetlersek turbo egzosttan çıkan gazın basıncı ile çalışan bir trübin ve bu trübinden hareket alan bir fan kullanılarak motora giren havanın sıkıştırılarak yanmanın verimini artırmakta kullanılan parçadır. Egzost gazı çıkarken trübini döndürür.
    Trübin bir mil ile fana bağlıdır.
    Trübin egzost gazı ile döndükçe fanıda çevirir.
    Fan emme manifolduna bağlıdır.
    Fanın dönmesi ile motora basıncı yüksek sıkıştırılmış hava verilmiş olur ve motor verimi %20 ye kadar artar.

    Turbonun devreye girmesi gibi tabirler kullanılır. Bunlar yanlış tabirlerdir.
    Turbo hiçbir zaman devreden çıkmaz.
    Egzost gazı çıktığı sürece hep devrededir ancak 2000-2500 devir aralığında kendini kullanıcının bariz anlayabileceği şekilde gösterir o kadar. Yoksa sürekli devrededir.


    Turbo, araç harekete başlarken verimi düşürmemek için egzost -trübin kısmında bir miktar basınçlı egzost gazı tutar.
    Bu sayede kırmızı işıkta durmuş bir araç yeşil yanmasıyla harekete geçerken turbosunu tam tekmil çalışmakta bulur.
    Bu büyük konfor aynı zamanda turbo ömrünü azaltan bir unsura dönebilmektedir. Şöyleki ; motoru stop ettiğinizde artık motorunuzla birlikte yağ pompanızda durmuştur.
    Yani artık yağlama yapılmamaktadır. Ancak turbunuzun trübininde sıkışmış gazlar trübini döndürmektedir.
    Hemde yağsız. İşte turbo arızalarının nedeni budur.
    Sıkışan bu gazın basıncı sizin gaza ne kadar bastığınıza bağlıdır.
    Eğer aracınızı park ederken gaz pedalınıza çok bastı iseniz turbonuzda yüksek basınç oluşmuştur.
    Asla bu halde stop etmeyin.

    Peki ne yapacağız? Turbonuzun trübininin içerisindeki basınçlı gazı atması
    ve trübin hızının düşmesi için motoru stop etmeden hiç gaza dokunmadan en az 50 sn bekleyip öyle stop edin.
    Böylece hem trübin hızı düşecek hemde turbo basıncını düşürecektir.
    Bu altın kurala uyarsanız turbonuz çok ama çok uzun ömürlü olabilir.

    PÜF NOKTASI : Turbo dizel bir araç alacaksanız intercoolerlı bir araç alın.
    İntercooler turbo ömrünü ciddi şekilde uzatır.
    İntercooler bir boru sistemi ile motora giren havayı soğutur. Soğuk hava daha çok oksijen içerdiği için daha verimli yanma sağlar.
    Motora havanın nispeten soğuk girmesi egzozdanda nispeten soğuk gaz çıkması demektir.
    Bu sayede turbo daha soğuk çalışır ve turbo aşınmaları azalır.




    Teşekkür ederim çok faydalı bir paylaşım olmuş seçimim dizel olacak yüksek ihtimal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lpg li araçlar sanayiye giderken görebilirsiniz sadece. TEMİZ bir dizel alın.
  • Euro 5 araclarda lpg sorunlu oluyor, fabrika cıkışı lpg olmalı ki sorunsuz olsun, dizel bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başım ağrımasın diyorsanız dizel, lpg'nin türlü türlü sorunu var aman aman...
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.