Şimdi Ara

LPG mi dizel mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
877
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cümleten selamunaleyküm arkadaşlar daha önce focusla ilgili bir soru sormuştum ancak bu sefer gerçekten ikilemde kaldım bilgi ve tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum
    2008 1.6 Ford focus ghia tdi 75 bin De ve 2011 1.6 titanium hb 41 bin lpgli aracı 7 8 yıl kullanmak istiyorum yılda en fazla 16-18 bin yaparım

    Şimdiden teşekkür ederim

    Hayırlı bayramlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Tüp riskini almam ben olsam .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet bende öyle düşünüyorum forumları araştırdım kimisi LPG motoru yemez kimisi yer diyor galiba tercihimdizelden yana olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alligatör200 A kullanıcısına yanıt
    Aynı kasa olduğu için dizel ghia alın derim.
    Focus2, focus2.5
    .
    focus3 olsaydı Lpg Li almaya değerdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilmiyorum arkadaşlar kararsızlık gibisi yok bu arada her ikisinin fiyatı da 36500

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alligatör200 A kullanıcısına yanıt
    Kararsız kalacak durum yok.
    aynı kasanın makyajlı benzinlisi ile makyajsız dizeli aynı ise dizel alınır. Km de iyiymiş zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şunu alın, bunu alın vs. demeyeceğim ancak LPG'den korkmayın.

    Şahsen aile olarak yaklaşık 20 yıldır LPG'li araç kullanıyoruz, başımıza hiç bir şey gelmedi. Allah korusun.

    Zamanında boru ve hortum değiştirirseniz, beyin kısmındaki kaçakları 6 ayda bir kontrol ederseniz hiç bir sıkıntı yaşamazsınız LPG'de.

    Benzin ve dizel ikilisiyle aynı risk oranı Sadece biraz daha fazla bakım gerektiriyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Dizel mi Benzin mi sizce?
    6 yıl önce açıldı
    Benzin + LPG mi yoksa Dizel Mi?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • dizel derim lpg baş ağrısı
  • Dizel alınabiliyorsa dizel iyidir.Ama lpg'ye sıcak bakıyorum özellikle bazı araçlardaki motor+lpg kombinasyonları dizel versiyonlarından daha az yakabiliyor.Ama dizel'in torku keyif verir
  • Lpg candir, lpg az karbon salinimi ile dogayi korur, surekli cikardigi arizalarla sanayinin emekcinin yanindadir lpg.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 33bin de 2011 auris 1.6 sport 38.00 tl LPG li ........

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel tercih ederdim.
  • Hocam kilometresinin orjinal olup olmadığını iyice araştırman lazım. Zamanında arkadaşın babası araştırmadan etmeden kız gibi 20.000 kilometredeki benzinli Clio 3'ü verip 67.000 km'de dizel Clio 3 almıştı. Ama araç alındığı tarihten 6 ay önce en son 157.000'de servise girmiş olarak görünüyordu servise baktırdığında. Dizellerde böyle katakulli oluyor.
  • dizel derim ben kaç senedir dizel kullanıyorum megan 1 dizel megan 2 dizel albea dizel he bir kere megan 1 lpgli aldım hayatımda ilk defa ve son oldu sürekli arza çıkardı ayrıca çekiş düşmesini saymıyorum bile bügünde dizel yarında dizell
  • Dizel

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel traktör gibi ses çıkarır , lpg gaz kokutur .Lpg olunca kapalı otoparklara park sorunu çıkarabilenler olabilir.Lpg sorunlu diyenlere bakma sen takılı olan markaya bağlı.Benim arkadaşım ucuza kaçıp kalitesiz marka taktırdı ufak bir sallanmada bile hata verip benzine geçiyor.2000 model marea Lpg ile yaklaşık 450 bin km yaptık. En önemlisi arabaların kilometresi, çok dikkatli olmak gerekli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alligatör200

    Cümleten selamunaleyküm arkadaşlar daha önce focusla ilgili bir soru sormuştum ancak bu sefer gerçekten ikilemde kaldım bilgi ve tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum
    2008 1.6 Ford focus ghia tdi 75 bin De ve 2011 1.6 titanium hb 41 bin lpgli aracı 7 8 yıl kullanmak istiyorum yılda en fazla 16-18 bin yaparım

    Şimdiden teşekkür ederim

    Hayırlı bayramlar

    Lpg'li Focus ghia kullananıp, satmış biri olarak kesinlikle dizel. Şu an kullandığım araç dizel. Lpg Focusta bana pek tat vermedi, sürekli sıkıntı yaşattı. Lpg'de malum Japon araçları tavsiye edilir.
  • Bugün dizel aracı test ettim araba uçuyor gerçekten araba buymuş dedim ancak bir soru takıldı aklıma bu araçlarda turbo değişimi oluyormuş zamanla ne zaman değiştirmek gerekir 1500 tl den bahsediyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taksici LPG kullandığına göre LPG
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alligatör200

    Bugün dizel aracı test ettim araba uçuyor gerçekten araba buymuş dedim ancak bir soru takıldı aklıma bu araçlarda turbo değişimi oluyormuş zamanla ne zaman değiştirmek gerekir 1500 tl den bahsediyorlar


    http://www.evdeteknik.com/dizeldikkat.html

    DİZEL ARAÇLARDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
    Dizel motorlar birkaç püf noktasına dikkat ettiğinizde oldukça uzun ömürlü motorlardır.
    Son yıllarda artan dizel teknolojisi dizel motorları korkulur olmaktan büyük oranda kurtarmıştır.
    Dizel motorlar her halukarda LPG li bir motordan daha uzun ömürlüdür.
    Aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat edildiğindede benzinli motorlardan daha uzun ömürlü olabilmektedirler.

    Bakım masrafları ise benzinli motorlarla hemen hemen aynıdır.
    Dizel motorlarda buji olmadığı için buji ve buji kablosu masrafınız olmaz.
    Ancak yakıt filtreniz nispeten daha pahalıdır.
    Bu nedenle artık bakım masrafı farkı kalmamıştır diyebiliriz.



    Şimdi sırası ile dikkat etmeniz gereken hususlara değinelim :

    1. TURBO : Dizel motorlarda en çok dikkat etmeniz gereken parçalardan biri turbodur.
    Turbo soldaki resimde görünen parçadır.
    Buradaki linkte turbo çalışma mekanizması gösterilmektedir.
    Özetlersek turbo egzosttan çıkan gazın basıncı ile çalışan bir trübin ve bu trübinden hareket alan bir fan kullanılarak motora giren havanın sıkıştırılarak yanmanın verimini artırmakta kullanılan parçadır. Egzost gazı çıkarken trübini döndürür.
    Trübin bir mil ile fana bağlıdır.
    Trübin egzost gazı ile döndükçe fanıda çevirir.
    Fan emme manifolduna bağlıdır.
    Fanın dönmesi ile motora basıncı yüksek sıkıştırılmış hava verilmiş olur ve motor verimi %20 ye kadar artar.

    Turbonun devreye girmesi gibi tabirler kullanılır. Bunlar yanlış tabirlerdir.
    Turbo hiçbir zaman devreden çıkmaz.
    Egzost gazı çıktığı sürece hep devrededir ancak 2000-2500 devir aralığında kendini kullanıcının bariz anlayabileceği şekilde gösterir o kadar. Yoksa sürekli devrededir.


    Turbo, araç harekete başlarken verimi düşürmemek için egzost -trübin kısmında bir miktar basınçlı egzost gazı tutar.
    Bu sayede kırmızı işıkta durmuş bir araç yeşil yanmasıyla harekete geçerken turbosunu tam tekmil çalışmakta bulur.
    Bu büyük konfor aynı zamanda turbo ömrünü azaltan bir unsura dönebilmektedir. Şöyleki ; motoru stop ettiğinizde artık motorunuzla birlikte yağ pompanızda durmuştur.
    Yani artık yağlama yapılmamaktadır. Ancak turbunuzun trübininde sıkışmış gazlar trübini döndürmektedir.
    Hemde yağsız. İşte turbo arızalarının nedeni budur.
    Sıkışan bu gazın basıncı sizin gaza ne kadar bastığınıza bağlıdır.
    Eğer aracınızı park ederken gaz pedalınıza çok bastı iseniz turbonuzda yüksek basınç oluşmuştur.
    Asla bu halde stop etmeyin.

    Peki ne yapacağız? Turbonuzun trübininin içerisindeki basınçlı gazı atması
    ve trübin hızının düşmesi için motoru stop etmeden hiç gaza dokunmadan en az 50 sn bekleyip öyle stop edin.
    Böylece hem trübin hızı düşecek hemde turbo basıncını düşürecektir.
    Bu altın kurala uyarsanız turbonuz çok ama çok uzun ömürlü olabilir.

    PÜF NOKTASI : Turbo dizel bir araç alacaksanız intercoolerlı bir araç alın.
    İntercooler turbo ömrünü ciddi şekilde uzatır.
    İntercooler bir boru sistemi ile motora giren havayı soğutur. Soğuk hava daha çok oksijen içerdiği için daha verimli yanma sağlar.
    Motora havanın nispeten soğuk girmesi egzozdanda nispeten soğuk gaz çıkması demektir.
    Bu sayede turbo daha soğuk çalışır ve turbo aşınmaları azalır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 8 Ekim 2014; 1:08:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.