Şimdi Ara

Pejo 308 otomatik dizel mi benzin mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
3.503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar. Civic fb7 aracımı değiştirmek istiyorum sedan zonguldak şartlarına göre park sorunu vs olduğu için bir de bekar erkeğim tek başıma sedan gereksiz buluyorum.

    Öncelikle şöyle bahsedeyim.
    -Geçen sene aldığım civic'i senede 9bin km yapmışım. yani Cok km yapan birisi değilim. Zonguldak kücük bir şehir km sehir içinde cok yapmıyorum ama dik yokuşlarıyla meşhur bir şehir diğer illere göre biraz daha fazla yakıt yüketimi oluyor.
    -Km'yi sadece Zonguldak-Ankara arasında yapıyorum diyebilirim.

    Şimdi kafamdaki sorular şunlar: Zonguldakta yakıt tüketimi biraz daha fazla olduğu için ve dik yokuşları olduğu için dizel daha mı mantıklı olur? Cok km yapan birisi değilim aslında masrafları da cok fark olarak dizelin benzinliye göre daha mı masraflı olur? Benzinli alsam dizele göre kaç kuruş fark eder daha mı zararda olurum. Sizce bu şartlarda hangisi mantıklı olur?







  • senede 10bin km için benzinli alın geçin hocam, zaten motor turbo-benzinli yani düşük devirlerde de tork var demek. yokuşta falan sorun olmaz turbo motorlu araçlarda. dizel motor için yılda en az 18-20bin km yapmak lazım ki değsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 23 Temmuz 2020; 23:21:34 >
  • Sehir ici kisa mesafelerde kullanacaksaniz dizelin bi mantigi yok, isinmaz bile zaten. Yokus da varsa sizin ilaciniz turbo benzin
  • teşekkürler yorumlarınız için. Bu arada yokuş meselesini arac tırmanır mı anlamında sormamıştım yani sürekli yokuş çıkacağı için yakıt ortalamaları diğer illere göre fazla oluyor zonguldakta.Civic aracımda yakıt ortalaması ekranda 15lt gösteriyordu. Benzinli modeller daha düz yerler için mi alınır yoksa benimi için de mantıklı bir seçim mi benzini içer mi ne yapar onu merak ediyorum pişman eder mi acaba diye
  • samtiger kullanıcısına yanıt
    yakıt tüketimi olarak bakarsanız o gibi durumlarda dizel motor avantajlıdır, her ne kdr yeni nesil turbo-benzinli motorların tüketimi iyileştirilmiş olsada çok yokuşlu yollarda yada otobanda 150-160 hız ile yapılan tempolu sürüşlerde dizel motor 7-8 litre ortalamasıyla giderken benzinli motorlar anında iki haneli rakamları 10+ görüyor. yani dizel motora gaza korkmadan bassanizda fazla yaktiramazsiniz. sıralama şöyle tasarruf olarak;

    dizel > turbo-benzinli > atmosferik benzinli

    açıkçası yaptığınız km dizel olarak az ama eğer önceliginiz tüketim ise ve arada uçuk fiyat farkı yoksa dizel de düşünülebilir. bir dönem pejo dizel ve benzinli seçenekleri aynı fiyata satmıştı sıfır 308 modeli için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 24 Temmuz 2020; 10:27:5 >
  • 308 1.2 130 hp benzinlilerde sıkıntı var senede 9 bin km cok da az sayılmaz sıfır araç alırken belki cok gerekli olmazdı da şimdi dizel alınabilir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    308 1.2 130 hp benzinlilerde sıkıntı var senede 9 bin km cok da az sayılmaz sıfır araç alırken belki cok gerekli olmazdı da şimdi dizel alınabilir..
    Hangi sorun hocam? Buji ve pistonu diyorsaniz o sorun çözüldü buyuk olcude.
    Aslinda lspi denen sorun turbo direkt injection tum benzinlilerde var. Hele 3 silindirse dengesizlik de oluyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    dizel mi lpg mi
    geçen yıl önce açıldı
    Otomatik Dizel mi? Benzin mi?
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bu arada zonguldakta nerdesiniz? Lpg taktirin bence :)
  • iyi madem kesin çözüldü diyorsanız ben cesaret edip alamadım 1.2 c4 ü mesela..
  • bianconera kullanıcısına yanıt
    Yani ben sifir 308 aldim bu sorunu bilerek. Ama alternatifim de leondu. Aynı sikinti onda da var. Bu motorlarin genel ozelligi bu. 1.6 tdi ama rahat motor 4 silindir hic sıkıntısı da yok.
    Zonguldak bela yer ama araba kullanmak hata orada. Carsiya gitsen otopark yok, belediye otoparkına parketsen zaten 30dk yurursun. Bence dolmuş guzergahinda ev tutmak daha dogru olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Go'el

    Yani ben sifir 308 aldim bu sorunu bilerek. Ama alternatifim de leondu. Aynı sikinti onda da var. Bu motorlarin genel ozelligi bu. 1.6 tdi ama rahat motor 4 silindir hic sıkıntısı da yok.
    Zonguldak bela yer ama araba kullanmak hata orada. Carsiya gitsen otopark yok, belediye otoparkına parketsen zaten 30dk yurursun. Bence dolmuş guzergahinda ev tutmak daha dogru olur




  • bianconera kullanıcısına yanıt
    vag grubundaki dsg sorunu gibi çözülmüştür o da kesin
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    Eski aracim 2010 polo idi, hic dsg sikintisi yasamadim 140 binde sattim. Sonra a3 aldim, dsg yine sikinti yasamadan kullaniyoruz. Mühendisliğin temeli tradeofflar ve optimizasyondur. Fuyati dusuk araclarda da bunlar gayet onem kazanıyor. O yuzden yorumunuzu sacma buluyorum. Ne aldigini bilmekte fayda var. Ne icin kullanacağını bilmek de onrmli. Arabayi agresif kullanacagim diyen, dsg almasin tamam . Cvt mi alsin peki?
    Serviste kac tane dsg arizasi geliyor istatiginiz var mi?
  • DQ200 kodlu sorunlu şanzımanın tork dayanımı 250nM olarak ayarlanmış, 160-170 torklu poloda sorun olma ihtimali az dolayısıyla.

    ancak torku yüksek motora takıldığı zaman bu şanzıman tam sınırda kalıyor tork dayanımı dolayısıyla sorun çıkarma potansiyeli çok artıyor. vag niye 250nM ile kısıtlamış motorun tork gücünü acaba? kullanıcı şikayetleri yeterli şikayetvar.com'da yada kendi gruplarında, tüik oturup istatistik mi çıkarsın buna anlamadım.


    Pejo 308 otomatik   dizel mi benzin mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 26 Temmuz 2020; 12:44:8 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    DQ200 kodlu sorunlu şanzımanın tork dayanımı 250nM olarak ayarlanmış, 160-170 torklu poloda sorun olma ihtimali az dolayısıyla.

    ancak torku yüksek motora takıldığı zaman bu şanzıman tam sınırda kalıyor tork dayanımı dolayısıyla sorun çıkarma potansiyeli çok artıyor. vag niye 250nM ile kısıtlamış motorun tork gücünü acaba? kullanıcı şikayetleri yeterli şikayetvar.com'da yada kendi gruplarında, tüik oturup istatistik mi çıkarsın buna anlamadım.


    Pejo 308 otomatik   dizel mi benzin mi?
    Sizin mesleginiz nedir? Analiz yapma sekliniz cok garip. Mühendislik yapiyor musunuz?




  • Benzinli tabii ki. Küçük şehirlerde şehir içi çok yol yapılmıyor. Yaptığınız 9bin km nin bin kmsi şehir içidir belki. Siz de belirtmiştiniz zaten. Dizelden edeceğiniz avantaj vergi farkı kadar olmaz.

    Yokuşlu yerde turbo benzin atmosferiğe göre fazla yakabilir. Araçtan memnunsanız lpg takabilirsiniz. Fb7 civici bile 308e tercih ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Go'el

    Sizin mesleginiz nedir? Analiz yapma sekliniz cok garip. Mühendislik yapiyor musunuz?

    Alıntıları Göster
    Gayet dogru bi konudan bahsetmis. Ben muhendisim. En cok sorun 1.6tdi dsg lerde yasaniyor, yuksek torktan dolayi. 1.2tsi 90hp dsg, 1.0tsi 95hp dsglerde daha az sorun yasanmasi normal bi durum
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Siz çalışırken trade off yapmiyor musunuz? Muhendisligin temeli budur. Bu bahsettigimiz araclar siki maliyet hesaplarinin yapıldığı urunler, bunlarda hic bir parca sorunsuz veya mükemmel değiller. Arızalı diye bahsettiğiniz ürünler tum otomobillerde bu sorunlari gostermiyor. Zaten alan insanlar da biliyor.
    Hic sikinti yasamak istemeyen adam gider ona gore alir, surus zevki isteyen başka seye gore alir. Dsg guzel bi teknoloji, sikintilari cikiyor, cikani da çözüyorlar.
    F16larda 30 yil sonra buglar çıkıyor siz 20bin euroluk aracta mukemmel şanzuman bekliyorsunuz.
  • 20bin euroda sorunsuz sanziman sunan firmalari nasil adlandiracagiz o zaman ? Cogu japon firmasi, tum psa grubu, yeni nesil fordlar, kia/hyundai in tam otomatik sanzimanlari. Bu firmalar da 20bin euroya araba satiyor
  • Hocam 308 gayet dolu ve güzel bir araç 1.5hdi ve eat8 tork konvertorlu sanzimanda kalitesini ispat etmis durumda , tek ek masrafiniz 2 bakimda 1 degisen mazot filtresi ve yapacaginiz km ye göre adblue takviyesi olacak ama o tuketime bagli oyle cabuk biten bir sey degil..

    Bu araca rakip olarak astra k ya da bakabilirsiniz o da 308 ile ayni motora sahip ek olarak eat9 tork konvertor sanzimanla geliyor bu da uzun yolda daha bir cimri +1 vites farki sebebiyle..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.