Bildirim
LPG neden ucuz?
RELOOP NEON : Amazon.com.tr: Müzik Enstrümanları ve DJ
https://www.amazon.com.tr/dp/B00NOI49AW
27 dk. önce paylaşıldı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
sus farkettirme -
quote:
Orjinalden alıntı: okyaypay
sus farkettirme
Dun arkadasla konusuyorduk. Eleman 30K verip multijet idea almıstı 6 ay once.
Şimdi gene yakıttan mızmızlanmaya baslamıs.
Benim araba gazda 9-10 kuruş yakıyo istersen değişelim dedim -
quote:
Orjinalden alıntı: crein
quote:
Orjinalden alıntı: okyaypay
sus farkettirme
Dun arkadasla konusuyorduk. Eleman 30K verip multijet idea almıstı 6 ay once.
Şimdi gene yakıttan mızmızlanmaya baslamıs.
Benim araba gazda 9-10 kuruş yakıyo istersen değişelim dedim
idea nın kasası yüksek geniş ve ağır.yine de kendi sınıfında en az yakanlardan biri.
punto,palio hafif onlar da 10 kuruşa rahat iniyor.test verisi de verelim.
http://arabam.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=497&yil=2003/10
Multijet, test süresince tükettiği ortalama 4.7 litre motorinle 1042 km'lik menzile ulaşabiliyor.
-
quote:
Orjinalden alıntı: Akincl
quote:
Orjinalden alıntı: crein
quote:
Orjinalden alıntı: okyaypay
sus farkettirme
Dun arkadasla konusuyorduk. Eleman 30K verip multijet idea almıstı 6 ay once.
Şimdi gene yakıttan mızmızlanmaya baslamıs.
Benim araba gazda 9-10 kuruş yakıyo istersen değişelim dedim
idea nın kasası yüksek geniş ve ağır.yine de kendi sınıfında en az yakanlardan biri.
punto,palio hafif onlar da 10 kuruşa rahat iniyor.test verisi de verelim.
http://arabam.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=497&yil=2003/10
Multijet, test süresince tükettiği ortalama 4.7 litre motorinle 1042 km'lik menzile ulaşabiliyor.
so what?
-
Bu ülkenin adam olamayacağının en büyük göstergelerinden biridir. Bu ülkeyi taksiciler ve küçük esnaf yönetir. Yıllardır böyledir. Taksicilerin aleyhine karar alınamaza alınsa da taksicilerin başındaki kişinin lehinedir. Mesela taksimetre yazar kasa olup fiş vermez bir türlü...
LPG üzerindeki vergi yükü az..Yoksa rafineri çıkış fiyatı benzine yakın. Güya dandik tofaşlar çevreyi çok kirletiyor, lpgli olunca çevreyi kirletmesin diye lpg ye geçmek için teşvik amaçlıdır. Son dönemlerde tongaya düştüler tüm özel araçlar da lpgye geçti. Şimdi bu durumda fazla yükseltemiyorlar çünkü biliyorlar ki o zaman ev tüpleri ucuz kalacak..Bu sefer araba sahipleri ev tüpünü takacak arabaya..
Bu ülke herkesin eşit olduğu bir cumhuriyet falan değil.. Araba kullanırken çevreye en az emisyon yayanı euro4 dizel arabanın yakıtından dünya kadar vergi alan devlet, sırf taksici kullanıyor diye senin lpg'nden almıyor. Sen uyanık oluyorsun ben enayi..Bunun adı da eşitlik:::
-
quote:
Orjinalden alıntı: crein
quote:
Orjinalden alıntı: Akincl
quote:
Orjinalden alıntı: crein
quote:
Orjinalden alıntı: okyaypay
sus farkettirme
Dun arkadasla konusuyorduk. Eleman 30K verip multijet idea almıstı 6 ay once.
Şimdi gene yakıttan mızmızlanmaya baslamıs.
Benim araba gazda 9-10 kuruş yakıyo istersen değişelim dedim
idea nın kasası yüksek geniş ve ağır.yine de kendi sınıfında en az yakanlardan biri.
punto,palio hafif onlar da 10 kuruşa rahat iniyor.test verisi de verelim.
http://arabam.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=497&yil=2003/10
Multijet, test süresince tükettiği ortalama 4.7 litre motorinle 1042 km'lik menzile ulaşabiliyor.
so what?
Diesel is always better then lpg OK?
-
quote:
Orjinalden alıntı: Akincl
quote:
Orjinalden alıntı: crein
so what?
Diesel is always better then lpg OK?
Ona OK....
Ama benim sorunun cevabı? -
quote:
Orjinalden alıntı: crein
quote:
Orjinalden alıntı: Akincl
quote:
Orjinalden alıntı: crein
so what?
Diesel is always better then lpg OK?
Ona OK....
Ama benim sorunun cevabı?
LPG nin üretim maliyeti ve vergisi düşük.vergilerin bu ülkede her an değişebileceği gerçeğini de hatırlatmak lazım.
yani mazot zaten yüksek vergiden uçmuş ama lpg için vergi yükseltilebilir.benzinli taşıtlar oran olarak daha çok ve büyük hızda lpg dönüşümü yapılıyor.
bunu da fark ederlerse lpg ciler için de pek iyi olmaz malesef
-
Çünkü rafineri cıks fiyatı daha ucuz.
ham petrolün varili 10a sa lpg ninki 5a . -
http://www.tupras.com.tr/ytl_main_price.asp
burdan gorebilirsiniz.....
euro dizel çıkış fiyatı normal dizelden daha ucuz !!!
YTL / m3 fiyatları :
euro dizel : 901,83
dizel : 909,22
lpg : 743,30
95 oktan : 919,46
98 oktan : 964,20 -
lpg ton digerleri m3 cinsinden olacak linkten gercek fiyatları bulabilirsiniz
lakin bariz olan şu
euro dizel in maliyeti dizelden daha ucuz olmasına ragmen euro dizel daha pahalı
lpg nin vergisi benzine göre inanılmaz derecede az.... -
quote:
Orjinalden alıntı: skardes
lpg ton digerleri m3 cinsinden olacak linkten gercek fiyatları bulabilirsiniz
lakin bariz olan şu
euro dizel in maliyeti dizelden daha ucuz olmasına ragmen euro dizel daha pahalı
lpg nin vergisi benzine göre inanılmaz derecede az....
aslında euro diesel in maliyeti daha yüksek olmalı çünkü kükürtten arındırılıyor.
bizde özel bir durum söz konusu olabilir -
LPG ülkemizin doğal gaz ile tanışmamış pek çok yerleşim biriminde birincil enerji kaynağı olarak kullanıldığı için farklı vergi dilimlerinde tutuluyor. Otogaz ise LPG nin vergi avantajlarından yararlandığı için benzinden veya dizelden daha az vergilendiriliyor. Üretim olarak ise LPG diğer yakıtlardan daha kıt miktarlarda elde edilen bir yakıt türü. Yani bir varil ham petrölden ortaya çıkan LPG miktarı hem benzinden hem de dizelden daha az. -
quote:
Orjinalden alıntı: skardes
lpg ton digerleri m3 cinsinden olacak linkten gercek fiyatları bulabilirsiniz
lakin bariz olan şu
euro dizel in maliyeti dizelden daha ucuz olmasına ragmen euro dizel daha pahalı
lpg nin vergisi benzine göre inanılmaz derecede az....
1m3 benzin ya da dizel yaklasık olarak 800Kg oluyor.
Yani 1 ton benzin ya da dizel yaklasık olarak 1150 YTL.
Ton bazından lpg/benzin fiyatlarının oranı da 0.65.
Pompa fiyatlarının oranı da %50 falan. Kabaca %15 vergi avantajı var gibi görünüyor. Çok da ahım şahım bir avantaj değil bence.
Tabi bu hesaplar tam olarak bilimsel değil muhtemelen ama kabaca doğrudur sanırım. -
1 litre 1 dm3 tür.
1m3 ise 1000 dm3 yani 1000 litredir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faati2222 -- 28 Haziran 2006; 23:52:11 > -
arkadaşlar lpg nin ucuz olmasının tek sebebi insanların evinde yemek pişirebilmek için kullanması gerektiğidir o yüzden devlet vergisini artıramıyor
eğer arttırırsa ve tüpü 80-100 lira olması gerekir kim ödeyebilir o parayı
o yüzden lpgli araçlar bu handikapın nimetlerinden yararlanıyo -
evet doğru da crein hesabı yapmış tamam.
yani 1m3 benzin 1000 litre eder ama ağırlığı 800 kg ise bu yoğunluğu 0,8 demektir.Bunun için satış fiyatı ton olarak ağırlıkça verilirki tankerlerin ne kadar tam olarak yüklediği belli olsun .Hiç bir zaman lt konuşulmaz rafinerilerde .
quote:
Orjinalden alıntı: faati2222
1 litre 1 dm3 tür.
1m3 ise 1000 dm3 yani 1000 litredir.
-
hiç kimya bilmediğin ortada. lpg'li araçlar havayı sıfıra yakın kirletirler. egzozundan çıkan karbondioksin+su dur. senin euro4 dizel araban yeni teknolojiler içinde en çok çevreyi kirleten araçtır. euro4 dediğin sadece çevreyi eski dizellerden daha az kirlettiğini gösterir.
bu arada LPG nin vergisi eskiden daha düşüktü. her nedense bizim devlet bunu yükseltti. avrupada ve amerikada LPG li araçlar teşvik ediliyor. LPG ucuz satılıyor ve LPG kullanan araçlar daha az vergi ödüyor. çünkü onlar çevreyi kirletmiyor...
quote:
Orjinalden alıntı: doubleford
...Bu ülke herkesin eşit olduğu bir cumhuriyet falan değil.. Araba kullanırken çevreye en az emisyon yayanı euro4 dizel arabanın yakıtından dünya kadar vergi alan devlet, sırf taksici kullanıyor diye senin lpg'nden almıyor. Sen uyanık oluyorsun ben enayi...
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X