Şimdi Ara

LPG & performans. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
1.056
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Seat Tüpraş GT

    Konu kapatıp adam cezalandırtacak kadar geniş konu.
    Sizce LPG nin aracı öldürmediği,bunu kullanmayanların enayi olduğu ve LPG kullananları çekemediği doğru mu?
    Yoksa bu tarifi imkansız bir kompleks mi?Münakaşa etmeden konuşalım yoksa içinden çıkılmaz.


    Ne diye bu topici açtınki ? 60 sayfalık LPG topici dururken bunun gereği nedir ?
  • aygazın sitesinden bir alıntı:
    "LPG aracın motor aşınmasına etki eder mi?
    Kurşunlu benzin kullanmaya uygun olarak tasarlanan araçlarda LPG kullanımına geçildiğinde özellikle ilk çalıştırmada motor aşınmasının artması normaldir. Bu tip araçlarda belirli aralıklarla benzin kullanılması (4 depo LPG’den sonra, 1 depo benzin) tavsiye edilebilir. LPG, kurşun içermediğinden , benzin gibi motoru yağlama özelliğine sahip değildir. Kurşunsuz benzin kullanmaya uygun olarak üretilen araçlarda ise böyle bir uygulamaya gerek yoktur ve LPG'nin daha temiz bir yakıt olmasının avantajlarından yararlanılabilir."

    karbüratörlü araçlarda 4 depo lpg sonrasında 1 depo benzin çok az kişi kullandığı için heralde aşınma fazla oldu, lpg nin adı kötüye çıktı, sizce bu doğru bir yaklaşım mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dozi17

    Ben devirli araba kullandığım için aracım en fazla 200 bin yapar...
    lpg taktırırsam güç kaybını önlemek için performans hava filtresi takarım artı chip modifiye artı katalizör iptali son susturucu olayına girerim o zamanda motoru 100000 de kucağıma alırım..

    bana uymaz abi


    Tamam haklısında 100 000 ne kadar edeceğin yakıt tasarrufuna ne diyeceksin. Neticede benzin ile lpg fiyatları arasında uçurum var...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: amdfanatic

    aygazın sitesinden bir alıntı:
    "LPG aracın motor aşınmasına etki eder mi?
    Kurşunlu benzin kullanmaya uygun olarak tasarlanan araçlarda LPG kullanımına geçildiğinde özellikle ilk çalıştırmada motor aşınmasının artması normaldir. Bu tip araçlarda belirli aralıklarla benzin kullanılması (4 depo LPG’den sonra, 1 depo benzin) tavsiye edilebilir. LPG, kurşun içermediğinden , benzin gibi motoru yağlama özelliğine sahip değildir. Kurşunsuz benzin kullanmaya uygun olarak üretilen araçlarda ise böyle bir uygulamaya gerek yoktur ve LPG'nin daha temiz bir yakıt olmasının avantajlarından yararlanılabilir."

    karbüratörlü araçlarda 4 depo lpg sonrasında 1 depo benzin çok az kişi kullandığı için heralde aşınma fazla oldu, lpg nin adı kötüye çıktı, sizce bu doğru bir yaklaşım mı?




    4 depo LPG den sonra kimse benzin almıyor, hatta hiç benzin almayanlar bile var. Ancak mecbur kalınca, LPG bitipde yolda kalınca falan en yakın LPG ciye kadar benzin kullanıyor çoğu insan... Tabi buda motoru erken yıpratıyor. Evet,doğru bi yaklaşım...




  • walla bende şu lpg ye hiç iyi gözle bakmazdım bizim kartal wardı taktırdık dünyamız karardı

    ama şimdi ki yeni sestemler sayesinde bi güç kaybı olmuyormuş

    bide geçen gün bi fuarda motora 5 ila 10 hp kazandırdığını duydum ama kesinlikle inanmadım
  • LPG teknolojisi gerçektende müthiş ilerledi, meraklı olan arkadaşlar mutlaka incelemeli...
    Artık kafasına yatmayanlar bile gidip gördüklerinde daha güzel anlayabiliyorlar...
    Gidip bi görün,inceleyin derim...
  • lpg nin litreyi fiyatı nedir..kaliteli olanın
  • 1200 civarı idi en son...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: set

    LPG teknolojisi gerçektende müthiş ilerledi, meraklı olan arkadaşlar mutlaka incelemeli...
    Artık kafasına yatmayanlar bile gidip gördüklerinde daha güzel anlayabiliyorlar...
    Gidip bi görün,inceleyin derim...


    akşam lpg servisine tedirgin gittim, bu arada ben lpg taraftarı falan değilim, tarafsızım, oradaki gıcır gıcır skoda octavia'yı gördüm, lpg takmışlar, sahibini bekliyordu, o an kararımı verdim, sabaha geliyorum dedim, benzin zamları bıktırdı artık, performans isteyince nasılsa tek tuşla benzine geçerim diyorum, arabamı sevdiğim için de arada sırada benzinle de giderim, hatta motor ısınana kadar lpg ye geçmemeyi düşünüyorum, satıcı 1 dk sonra otomatik geçer dedi ama benim aracın 90C ye gelmesi tahminimce 1 dk fazla sürüyordu...
    750 peşin, 1050ytl/5 olarak toplamda 1800 ytl ye mal olacak, ruhsat masrafları hariç, brc 24 için fiyat iyimidir? 1750 ytl ye nakit diyor herkes, neredeyse her ay aylık taksitler kadar tasarruf ederim heralde diye düşünüyorum:) 35 lik simit depo 28 lt netmiş, 2 depo max 100 ytl ye dolar heralde, satıcı max 1 depo ile 250km gidersin dedi, toplamda 500 km eder, o km için kabaca 300 ytl harcıyorsam max 200 ytl tasarruf en kötü 150 ytl olur diyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amdfanatic -- 12 Temmuz 2006; 0:18:35 >




  • Bence normal...
  • Bu konu aslında zaten uzun uzun tartışıldı, neden baştan başladık anlamadım....
  • böyle parça parça konuşulması daha mantıklı aslında.çünkü diğer türlü en küçük bilgi için 80 sayfa forum taramak zor oluyor
    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Bu konu aslında zaten uzun uzun tartışıldı, neden baştan başladık anlamadım....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: amdfanatic

    aygazın sitesinden bir alıntı:
    "LPG aracın motor aşınmasına etki eder mi?
    Kurşunlu benzin kullanmaya uygun olarak tasarlanan araçlarda LPG kullanımına geçildiğinde özellikle ilk çalıştırmada motor aşınmasının artması normaldir. Bu tip araçlarda belirli aralıklarla benzin kullanılması (4 depo LPG’den sonra, 1 depo benzin) tavsiye edilebilir. LPG, kurşun içermediğinden , benzin gibi motoru yağlama özelliğine sahip değildir. Kurşunsuz benzin kullanmaya uygun olarak üretilen araçlarda ise böyle bir uygulamaya gerek yoktur ve LPG'nin daha temiz bir yakıt olmasının avantajlarından yararlanılabilir."

    karbüratörlü araçlarda 4 depo lpg sonrasında 1 depo benzin çok az kişi kullandığı için heralde aşınma fazla oldu, lpg nin adı kötüye çıktı, sizce bu doğru bir yaklaşım mı?



    Doğru ve mantıklı bir yaklaşım. süper benzin kullanması gereken karbüratörlü araçlar lpg yerine kurşunsuz benzin kullansalardı da aynı aşınmayı yaşayacaklardı. ama yine de edilen karın yanında aşınma kimsenin umrunda olmuyor. ben brodweyde 80bin km. lpg kullandım motorda tık yoktu.
    km'de bugünkü parayla 100bin tasarruf ettiysem (gerçekte daha fazla tasarruf olmuştur, çünkü brodwey çok yakar) en az 8 milyar kar etmişim. ikinci eli de o zamanki fiyatla 7,5 milyara satmıştım; hadi o fiyatı da güncel sayalım. 500 milyon da lpg kit masrafını düş; toplamda eder 15 milyar. bugün hiçbir brodwey ikinci elde 15 milyar yapmaz; lpg çok karlı.




  • 60 sayfalık topic dururken bu konuyu açan arkdaşı kutluyorum. Zira 60 sayfalık yer, birkaç markanın elinde rekklam panosu durumunda, biraz köşeye sıkışınca da reklamcılar hemen ukalalık yapmaya başlayıp insanın sinirini zıplatıyor.

    Önemli olan birebir kullanıcı fikirleri, satıcıların fikirleri değil, o nedenle burası bence iyi olmuş.

    Güç kaybı sıralı sistemde olmuyor diyorlar ama benim aracım 105 beygir olmasına rağmen yolda giderken benzine aldığımda çekiş farkını hissediyorum. Bir çok kendini üstad zanneden vatandaş %5 çekiş kaybından söz ediyor ama motoru dinamometreye bağlayıp da güç kaybını ölçen YOK! Sadece sallıyorlar, sallıyorsun kardeşim deyince de o ne biçim konuşma tarzı diyorlar.

    Motor aşınması nasıl meydana geliyor, kim bu konuda bilimsel araştırma yapmış belli değil. LPG kuru yakıt olduğundan motor yağlanmıyormuş. Yahu bu kadar usta gerizekalı mı iki yağlı parçaları benzinle yıkıyor? Benzin motoru yağlıyorsa yağı nasıl çözüyor? Sıvı LPG içinde yağın çözülüp çözülmediğini deneyen var mı? Aynı yük ve şartlarda benzinle ve LPG ile çalışmış motorlar sökülüp parçaları karşılaştırılmış mı? Hepsine hayır.

    LPG oktanının 103 olduğundan bahsediliyor, LPG üretici sitesinden kontrol edeceğim, siz de bakın birbirimize haber verelim.
    Ali




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Seat Tüpraş GT

    Konu kapatıp adam cezalandırtacak kadar geniş konu.
    Sizce LPG nin aracı öldürmediği,bunu kullanmayanların enayi olduğu ve LPG kullananları çekemediği doğru mu?
    Yoksa bu tarifi imkansız bir kompleks mi?Münakaşa etmeden konuşalım yoksa içinden çıkılmaz.



    kardeş sen plt 47'den misin..
  • walla bende corolla 1.6 xli var fazla benzin yakıodu bi tüp taktırdım 1.5 sene once 1000ytl ye arabanın yakıtı çok düştü seri araba kullanırım güçte az bi deişiklik oldu sesindede cok az bi deişiklik oldu zaten benzinle başlıyo 10 sanıye sonra otomatik gaza geçiyo ben herkeze tavsiye ederim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Güç kaybı mutlaka olacaktır,ama bu kayıp çok az oranlardadır(sıralı sistemde) Bunu siz hissetmessiniz bile...

    İster subap kapaklarını,ister motoru komple değiştirin farketmez. Çünkü yakıttan elde edilen kar çok fazla. Hatta yeni motor bile alabilirisiniz, üstüne para bile kalır cebinizde... Yani bu derece karlı bi olay. Bu artık herkes tarafından bilinen bi olay...

    Belki duymuşunuzdur,bazı kamyoncular araçlarında mazota yağ katıyorlar. Bu işlem motoru bitiriyor ama yakıttan elde ettikleri kar çok fazla olduğu için buna pek bakmıyorlar. neticede elde ettikleri kar ile yeni motor alıyorlar ve hatta yanlarında para bile kalıyormuş. Öyle olmasa bunu neden yapsınlar. Kolaymı, koskoca motor bitiyor. Demekki bu işlem sonucunda yakıttan elde ettikleri kar çok iyi seviyede...


    iyide elde ettigim karı motora verdikten sonra benim ne cıkarım olacak bu işten ? Servise fazla ugricam yeni motor yapılmasını beklicem en az 1-2 ay surer.Hadi dizel neyse ama lpg ye bende karsıyım.




  • Anlamadın galiba, evet motoru yenileyeceksin ama bu işlemden sonra bile cebinde para kalacak yine... Yani sonuçta karlısın her bakımdan... LPG ile benzin arasında uçurum var şu an. Hesapla anlarsın... Hele bide çok fazla km yapıyorsan kaarın daha fazla olur.
  • TAMAMİYLE BENİM DÜŞÜNCEM

    LPG KLURU BİR YAKIT OLDUĞU İÇİN MOTOR ÖMRÜNÜ BELLİ BİR ORANDA GÖTÜREBİLİR SONUÇTA BENZİNİN İÇİNDE BİR MİKTAR YAĞ VAR VE MOTORA YAĞLAMADA DESTEK OLUYOR
  • quote:

    Orjinalden alıntı: acoskan

    60 sayfalık topic dururken bu konuyu açan arkdaşı kutluyorum. Zira 60 sayfalık yer, birkaç markanın elinde rekklam panosu durumunda, biraz köşeye sıkışınca da reklamcılar hemen ukalalık yapmaya başlayıp insanın sinirini zıplatıyor.

    Önemli olan birebir kullanıcı fikirleri, satıcıların fikirleri değil, o nedenle burası bence iyi olmuş.

    Güç kaybı sıralı sistemde olmuyor diyorlar ama benim aracım 105 beygir olmasına rağmen yolda giderken benzine aldığımda çekiş farkını hissediyorum. Bir çok kendini üstad zanneden vatandaş %5 çekiş kaybından söz ediyor ama motoru dinamometreye bağlayıp da güç kaybını ölçen YOK! Sadece sallıyorlar, sallıyorsun kardeşim deyince de o ne biçim konuşma tarzı diyorlar.

    Motor aşınması nasıl meydana geliyor, kim bu konuda bilimsel araştırma yapmış belli değil. LPG kuru yakıt olduğundan motor yağlanmıyormuş. Yahu bu kadar usta gerizekalı mı iki yağlı parçaları benzinle yıkıyor? Benzin motoru yağlıyorsa yağı nasıl çözüyor? Sıvı LPG içinde yağın çözülüp çözülmediğini deneyen var mı? Aynı yük ve şartlarda benzinle ve LPG ile çalışmış motorlar sökülüp parçaları karşılaştırılmış mı? Hepsine hayır.

    LPG oktanının 103 olduğundan bahsediliyor, LPG üretici sitesinden kontrol edeceğim, siz de bakın birbirimize haber verelim.
    Ali




    Güç kaybı labaratuvarda ölçülmüş durumda,araştırırsan bulursun bu bilgiyi. Sanayide bu işi profosyonel yapanlar güç kaybını motoru dinamometreye bağlayarak ölçüyorlar. Eğer merak ediyorsan gider bakarsın o testlere. LPG hakkında tüm bilinmeyenlere cevap bulunmuş vaziyette. Bu formda bu işi yapan üstadlar var, onlarla konuşup atölyelerine gidersen sana tüm sorularını cevaplayacaklardır. Zaten o küçümsediğin 60 sayfalık topiçte sorularının tümünün cevabı var. Daha fazlasını merak edersen o topiğe girer bu işin uzmanlarına öğrenmek istediklerini sorarsın. İlla gözünle görmek istersen bu işi profosyonel anlamda yapan şirketlere gider görürsün.

    İlla sallıyorsun diyosan o halde git, gez incele araştır ve kendi gözlerinle gör. Böyle oturduğun yerden sallıyorlar demek bence pek inandırıcı olmuyor. Bu satırları 60 sayfalık topiğe sormalsın ki cevabını oradan almalısın. Orada bu işi yapan insanlar var , yinede tatmin olmassan o insanların atölyelerine gider kendi gözlerinle görürsün.

    Oturduğun yerden sallıyorlar diyosun ama.... Öyle demek kolay, herkes oturduğu yerden birilerini suçlayabilir... Dünyanın en kolay işi oturduğun yerden bilip bilmeden akıl öğretmektir.

    Yıllardır milyonlarca insan LPg kullanıyor, o kadar yıl denendi ve tutuldu, o kadar insan kaar etti.... Onların tümü aptal bitek sen akıllısın öylemi?...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 12 Temmuz 2006; 22:05:01 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.