Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
997
Cevap
31
Favori
380.048
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    ya hocam LPG bujisi LPG motor yağı diye bişey yok.hep stış stratejisi bunnar.gereksiz şeyler ve hiçbir artısı yooooooooooooooooooooook. gidip orjinal bujiniz dururken lpg bujisi takmayııııın.gidip 5w30 kullanırken lpg yağı diye 10w40 almayııııın.yok lpg bujisiyle daha iyi yanıyomuş bırakın bunları


    tamam hocam. bıraktım.

    obk hocam onu bırakın. herkeze yardıncı oldunuz,sadece ben cevap alamadım.1997 tipo1.4ie sx aracıma 160 az 55 motor kodlu .lpg bujisi arıyorum yardımcı olursanız sevinirim saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahbuka


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    ya hocam LPG bujisi LPG motor yağı diye bişey yok.hep stış stratejisi bunnar.gereksiz şeyler ve hiçbir artısı yooooooooooooooooooooook. gidip orjinal bujiniz dururken lpg bujisi takmayııııın.gidip 5w30 kullanırken lpg yağı diye 10w40 almayııııın.yok lpg bujisiyle daha iyi yanıyomuş bırakın bunları


    tamam hocam. bıraktım.

    obk hocam onu bırakın. herkeze yardıncı oldunuz,sadece ben cevap alamadım.1997 tipo1.4ie sx aracıma 160 az 55 motor kodlu .lpg bujisi arıyorum yardımcı olursanız sevinirim saygılar


    0 242 240 652 kodlu bosch LPG bujisi uygundur.

    Tüm 160 kodlu 1.4 enjeksiyonlu motorlara uyar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: samet
    lpg bujisi diye birşey tabiki var lpg taktırdıktan sonra benzinde sorunsuz olan aracım teklemeye başladı ve buji tırnak aralığını düşürünce düzeldi...buna ne diyeceksiniz? bu duruma göre üretilmiş bosch lpg bujilerini taktım şimdide dahada güzel oldu sen bildiğin yolda devam et


    bildiğim yoldan devam edeceğim zaten saol önerin için. benim araba da lpg taktırdğım zaman aynı bujiler ve aynı motor yağı ile devam etmesine rağmen bir değişiklik olmadı.sen buna ne diyecen? her arabada farklı tepki verebilir.benim aracımda renonun orjinal bujisi sorun yapmadı.sen biraz daha oku mühendis ol sonra konuşuruz senle bunları
  • quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    quote:

    Orijinalden alıntı: samet
    lpg bujisi diye birşey tabiki var lpg taktırdıktan sonra benzinde sorunsuz olan aracım teklemeye başladı ve buji tırnak aralığını düşürünce düzeldi...buna ne diyeceksiniz? bu duruma göre üretilmiş bosch lpg bujilerini taktım şimdide dahada güzel oldu sen bildiğin yolda devam et


    bildiğim yoldan devam edeceğim zaten saol önerin için. benim araba da lpg taktırdğım zaman aynı bujiler ve aynı motor yağı ile devam etmesine rağmen bir değişiklik olmadı.sen buna ne diyecen? her arabada farklı tepki verebilir.benim aracımda renonun orjinal bujisi sorun yapmadı.sen biraz daha oku mühendis ol sonra konuşuruz senle bunları


    konuşalım sorun değil bu konuların benim mühendislik branşımla alakası yok zaten...ben sorunumun çözülmüş olmasıyla ilgileniyorum orjinal buji ile var olan tekleme lpg bujisi isminde üretilen buji ile yok...beni bağlamaz sonuçta üreticisi falanda değilim taktım bujimi 30 bin kmde ilgilenmem artık...peki sizce benim araçtaki sorun neydi ve bu bujileri takınca düzeldi bir fikriniz varmı? dediğim gibi benim branşım elektronik ve araç ateşleme sistemlerinden pek anlamıyorum ciddi anlamda soruyorum...




  • lpg bujilerini taktıktan sonra gazdan ayağımı çekince devir saati neredeyse sıfıra dayanıyor bazen toparlanıp 800-900 devire geliyor çoğu zamanda araba stop ediyor
  • @samet valla kardeş;
    benim symbolde orjinal çift tırnak buji vardı.lpg taktırdım yine aynı buji ile devam ettim bir sorun yapmadı.sonra 30.000e gelince yine orjinal buji taktım şu an 42,000de ve bir sorunum yok..senin aracın ile ilgili bir fikrim de yok malesef tırnak aralığını düşürünce düzeldi demişsin..benim orjinal bujinin de tırnak aralığı az gibi..ondan olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    @samet valla kardeş;
    benim symbolde orjinal çift tırnak buji vardı.lpg taktırdım yine aynı buji ile devam ettim bir sorun yapmadı.sonra 30.000e gelince yine orjinal buji taktım şu an 42,000de ve bir sorunum yok..senin aracın ile ilgili bir fikrim de yok malesef tırnak aralığını düşürünce düzeldi demişsin..benim orjinal bujinin de tırnak aralığı az gibi..ondan olabilir

    olabilir...benim aracın orjinal bujileri tek tırnak zaten belkide onunlada ilgilidir bilemiyorum o yüzden bir şekilde çözüm aradım ve böyle buldum çözümü gerisi önemli değil...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tamer_10

    lpg bujilerini taktıktan sonra gazdan ayağımı çekince devir saati neredeyse sıfıra dayanıyor bazen toparlanıp 800-900 devire geliyor çoğu zamanda araba stop ediyor


    Aracınızın marka model ve motoru nedir?
    Hangi kodlu hangi marka bujiyi taktınız?
    LPG sistemi sıralı mı? Markası nedir?
    Önceki bujilerle benzer bir sorun var mıydı? Yoksa tamamen yeni bujilerle mi geldi?
    Araçta başka bir ateşleme sorunu var mı? Bobin, buji kablosu gibi...
    Araçta rölanti sorunu var mı?(benzinde de)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    quote:

    Orijinalden alıntı: samet
    lpg bujisi diye birşey tabiki var lpg taktırdıktan sonra benzinde sorunsuz olan aracım teklemeye başladı ve buji tırnak aralığını düşürünce düzeldi...buna ne diyeceksiniz? bu duruma göre üretilmiş bosch lpg bujilerini taktım şimdide dahada güzel oldu sen bildiğin yolda devam et


    bildiğim yoldan devam edeceğim zaten saol önerin için. benim araba da lpg taktırdğım zaman aynı bujiler ve aynı motor yağı ile devam etmesine rağmen bir değişiklik olmadı.sen buna ne diyecen? her arabada farklı tepki verebilir.benim aracımda renonun orjinal bujisi sorun yapmadı.sen biraz daha oku mühendis ol sonra konuşuruz senle bunları



    Araç üreticileri ürettikleri motorlarda kullanılan buji gibi tamamlayıcı malzemeleri motorun kullanacağı yakıta göre seçerler. Sizin aracınız benzinle çalışmak üzere üretilmiş. Bu yüzden de üretici aracınıza benzinde düzgün ateşlemesi için benzin bujisi öneriyor. Aynı aracın fabrikasyon olarak metanol, alkol, lpg ve cng ile çalışan farklı versiyonları dünyada kullanılıyor. Sanıyormusunuz ki onlarda da aynı benzin bujisi kullanılıyor?

    Aracınızı benzinde kullanıyorsanız tabi ki orjinal, üreticinin tavsiyesi olan bujiyi kullanın. Fakat aracınızı başka bir yakıtla kullanıyorsanız, üreticinin orjinal yakıt için verdiği tavsiyeler size uymayabilir. Bunların başında da buji gelir.

    Yağ ateşleme veya yakıt ile alakalı bir bileşen değildir. Bu yüzden LPG'li araçlarda özel bir yağ kullanılmasına gerek yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tamer_10

    lpg bujilerini taktıktan sonra gazdan ayağımı çekince devir saati neredeyse sıfıra dayanıyor bazen toparlanıp 800-900 devire geliyor çoğu zamanda araba stop ediyor


    Aracınızın marka model ve motoru nedir?
    Hangi kodlu hangi marka bujiyi taktınız?
    LPG sistemi sıralı mı? Markası nedir?
    Önceki bujilerle benzer bir sorun var mıydı? Yoksa tamamen yeni bujilerle mi geldi?
    Araçta başka bir ateşleme sorunu var mı? Bobin, buji kablosu gibi...
    Araçta rölanti sorunu var mı?(benzinde de)


    2001 Fiat Palio 1.4EL motor 178B2000

    buji bosch 0 242 240 653

    Atiker tek nokta

    bu olay yeni bujileri taktıktan sonra oldu,daha önce bir sorun yoktu.araçta herhang başka bir sorun yok,benzinde rolanti sorunu yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tamer Teknik Servis -- 23 Haziran 2010; 9:50:33 >




  • O.B.K. hocam
    2000 model skoda felicia 1.3 mpi motor araç için hangi kodlu bosch marka buji kullanmalıyım...tşklr...
  • Bende orjinal bujilerim 8000 KM önce değişmesine rağmen denemeye karar verdim. LPG dönüşümünü yaptıralı 51.000 KM oldu. Bu süre zarfında hep orjinal buji kullandım. Aracımda ne devir düzensizliği nede başka bir sorun yoktu. Bosch LPG bujisini taktıktan sonra lpg nin daha iyi yandığını hissediyorum. Sonuçta orjinal bujinin kıvılcım boyu 3 mm idi, bu bujilerin ise 4 mm. Yeni bujilerin yakıtada olumlu etkisi olacak gibi duruyor. 2700 km boyunca sıfırlamadığım eski bujilerle olan ortalama tüketim değerim 9,11 lt/100 idi. Bu bujileri takalı 140 km oldu. Şu an ortalama tüketim değeri 8,61 lt/100 km.. Bu da yaklaşık %5 daha az yakıt harcamasına tekabül ediyor. Gidilen yol tamamen aynı.

    Edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gareysar -- 23 Haziran 2010; 13:36:07 >
  • iyi yav sizimi kıracaz .birdahakine lpgye özel buji takarız.
  • Hocam 1999 proton 416 için bosch buji tercihi ne olmalıdır. denso dan ucuzsa alacağım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    iyi yav sizimi kıracaz .birdahakine lpgye özel buji takarız.

    sorun yoksa aynısıyla devam et hocam bende hafif tekleme olduğu için denedim ben yoksa almazdm sende sıkıntı yoksa devam et
  • obk hocam sagolasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Araç üreticileri ürettikleri motorlarda kullanılan buji gibi tamamlayıcı malzemeleri motorun kullanacağı yakıta göre seçerler. Sizin aracınız benzinle çalışmak üzere üretilmiş. Bu yüzden de üretici aracınıza benzinde düzgün ateşlemesi için benzin bujisi öneriyor. Aynı aracın fabrikasyon olarak metanol, alkol, lpg ve cng ile çalışan farklı versiyonları dünyada kullanılıyor. Sanıyormusunuz ki onlarda da aynı benzin bujisi kullanılıyor?

    Aracınızı benzinde kullanıyorsanız tabi ki orjinal, üreticinin tavsiyesi olan bujiyi kullanın. Fakat aracınızı başka bir yakıtla kullanıyorsanız, üreticinin orjinal yakıt için verdiği tavsiyeler size uymayabilir. Bunların başında da buji gelir.

    Yağ ateşleme veya yakıt ile alakalı bir bileşen değildir. Bu yüzden LPG'li araçlarda özel bir yağ kullanılmasına gerek yoktur.


    O.B.K. hocam selamlar.. Son dönemde yapmak istediğim şeyleri sayenizde gerçekleştirdim.. 8 yıldır kullandığım aracımın farlarının ilk günkü gibi parlamamasına ve pütürüklü haline ne yapabilirim diye düşünürken sizin far zımparalama ve plastix yazınızı okudum.. Bir hafta sonu uğraşısıyla farlarım şu an gayet güzel görünüyor..

    Peşinden LPG li aracın performansını açık hava filtresinden sonra nasıl arttırabilirim diye düşünürken sizin LPG bujileri yazınızı okudum.. Şu an aracım daha performanslı ve daha az yakıt tüketiyor.. İşte bunun adı verim..

    Paylaştığınız konular gerçekten takdire şayan ve bizlere yol gösteren cinsten.. Forum ortamının tüm nimetlerini buluyoruz bu konularda..

    Paylaşımlarınızın sürmesi temennisiyle emekleriniz için teşekkürler.. Sağolun..




  • kardeş bende bulamadım gibi
    2003 model peugeot 307 1.6
    16 valf buna uygun lpg bujisini nedir ne nerden bulabilirim acaba
  • bende şimdi verdim siparişi bujilerin deişmesi lazımdı bakalım nasıl olucak umarım teklem ortadan kalkar
  • Sayın OBK hocam,
    fikrinize-bilginize ihtiyacım var.
    proton 218 serisi 1834 cc 1999 model aracım var..
    mitsubishi 4g93 dohc motor var aracımda..

    bosch arama motorunda aracım kayıtlı değil,
    yanlış bakmadıysam aynı motoru kullanan mits. carismaya 0 242 236 571 serisi mits. lancera 0 242 240 653 yazılmış.
    ikisinden birisini alsam risk almış olur muyum, benzinlide sanırım ikisine de aynı buji verilmiş.
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.