Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
997
Cevap
31
Favori
380.046
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu bujiler sonrası ilk izlenimler şöyle:

    Arabanın gaza tepkisi daha iyi olmaya başladı..Ateşleme problemleri çözüldü..

    Herhangi bir oranda yakıt tasarrufu hissetmedim..Öncesinde ve sonrasında değişen birşey yok..Bir müddet sonra yağa motor silk eklettim yine de tasarruf olmadı.. Motor silk, bor power ya da benzer yağ katkılarını tavsiye etmem ama bu bujileri lpg kullanan herkese tavsiye ederim..

    Bir de uzun süre benzinle kullanılmasını önermem..Zira büyük anormallikler görmesem de benzindeki tepkilerini pek beğenmedim..Zaten adı üzerinde lpg bujisi bunlar..
  • yakıt tüketimi nazarında ben de bir iyileşme görmedim.
    fakat benzindeki tepkiler bende çift tırnaklı eski bujimden farksız.
  • quote:

    Benzinli motorların CNG/LPG’ye dönüştürülmesinde doğru ve hızlı seçim

    Bosch, CNG/LPG’ye dönüşümde, Double Platinli Bosch Bujileri ile aracınızı koruyor.

    Benzin ve dizel fiyatlarındaki artış nedeniyle, eskiye oranla daha fazla araç sahibi araçlarında CNG ve LPG kullanımına yöneliyor. Bosch, benzinli sistemlerde kullanılan ateşleme bujilerinin yerine, CNG/LPG’li sistemlerin yanma odasındaki yüksek çalışma sıcaklığını kompanse edebilme özelliğine sahip düşük ısıl değerli Double Platinli Bosch Bujileri’ni öneriyor.
    Gaz ile çalışan sisteme dönüştürülmüş araçlarda, ateşleme voltajının benzinli araçlara oranla daha yüksek olması, kullanılan ateşleme bujilerini yetersiz kılıyor. Diğer yandan yüksek sıcaklık, voltaj ve çalışma koşulları bujileri olumsuz etkileyerek, ömürlerini yarıya indiriyor. Bu nedenle Bosch, CNG/LPG’ye dönüştürülmüş araçlarda diğer bujilerden daha uzun ömre sahip Double Platinli Bosch Bujilerinin kullanılmasını tavsiye ediyor.

    Bosch’tan araçlara bakım tavsiyesi
    CNG/LPG’li sisteme dönüştürülmüş araçlar benzin ile çalışan sisteme oranla daha fazla yük altında kaldığı için düzenli olarak ateşleme bujilerinin, buji kablolarının, ateşleme bobinlerinin ve oksijen sensörlerinin kontrol edilmesi önem kazanıyor. Yüksek sıcaklık ve voltaj gibi koşullara maruz kalan gaz ile çalışan sisteme dönüştürülmüş araçlar için bakım aralıklarının sıklaştırılması tüm komponentlerden beklenen performansın alınmasını sağlıyor.


    Acaba gerçekten işe yarıyormu bu lpg bujileri daha fazla kullanıcı yorumları olsa fikir edinebilirdik buda bor power motorsilk mevzusu gibi olmasın?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raver -- 20 Haziran 2010; 13:36:55 >




  • Yanlış anlaşılmaları ve büyük beklentilere girmeleri önlemek için yazayım;

    Herşeyden önce bunlar sadece buji. Öyle motorunuza köklü değişiklik getirilmiyor. Sadece kullandığınız yakıta uygun buji seçmeniz öneriliyor.

    Benzin bujisi LPG'yi ateşlemeye uygun değil. LPG'de kullanılırsa hem LPG bujisi kadar düzgün yanma sağlayamaz, hem de ömrünü daha erken tamamlar, hatta eriyebilir.

    Buji değiştirmekle %10 gibi hissedilir yakıt tüketimi farklarına ulaşmak ancak önceki bujiniz ömrünü doldurmuşsa gerçekleşir. Düzgün çalışan veya düzgün çalışabileceği aralık içinde değiştirilen bujilerde bu denli bir tüketim farkı oluşmaz.

    Bu buji sayesinde daha iyi bir ateşleme sağlarsınız. Yakıt daha verimli yanmış olur. Bu da özellikle düşük devirlerde hissedilir bir performans demektir. Püskürtülen yakıt artmadan performansın artması demek motorun daha verimli çalışması, yakıtın daha verimli yanması demektir. Eğer hissedilir bir performans artışı oluyorsa siz gaza daha az basarsınız ve daha az yakıt püskürtürsünüz. Ayrıca daha düşük devirde motor toparladığı için daha az devir çevirirsiniz.

    Kimse bu bujileri bor-power, motor-silk gibi %20 tüketimi azaltma hayalleri ile takmasın.

    Bu başlığı açmaktaki amacım;
    Zaten aracınıza buji alıyorsunuz. Zaten sık sık buji değiştiriyorsunuz. Bir sonraki değişiminizde hemen hemen aynı fiyat olan LPG bujilerine geçin ki yakıtınıza uygun bir buji kullanmış olun. Üstelik daha uzun ömürlü, daha kaliteli, platinyum buji kullanmış olun.

    Bosch ile de linkini verdiğim site ile de hiçbir bağım yoktur. Başka markalar aynı standartlarda daha uygun fiyatlı ürünler sunarlarsa onları da memnuniyetle paylaşırım.


    Gelelim kendi kullanıcı izlenimlerime;

    Performansta özellikle düşük devirlerde daha iyi ateşlemeye bağlı olarak bir artış sözkonusu. Aracını ve aracın tepkilerini iyi tanıyanlar düşük devirdeki etkisini hissedeceklerdir.

    Yakıt tüketiminde hissedilir bir fark göremedim. Çok titiz bir ölçüm yapısla bile %5'in üzerine çıkacağını sanmam.

    Benzinde motorun çalışma düzenini bozacak bir anormallik görünmüyor. Hatta çoğu benzin bujisinden daha iyi ateşliyor benzini. Tabi ki çift veya çoklu tırnaklı performans bujileri kadar benzin performansı sunamaz. Ancak motor ısınana kadar olan kullanımlarda veya LPG tükendiğinde benzine geçip kullanımlarda bir problem oluşturmaz. Bunun temel sebebi de benzinin ateşleme kusur ve farklarına daha toleranslı bir yakıt olmasıdır.

    Sonuç;

    Yakıt tasarrufu gibi bir ümidiniz olmasın. Eğer önceki bujileriniz çok kötü durumda değilse tasarruf hissedilecek düzeyde olmayacaktır. Ancak motorun daha düzgün çalışması, düşük devirlerde performans artışı ve daha uzun buji ömrü için LPG bujilerini tavsiye ederim.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K



    Kimse bu bujileri bor-power, motor-silk gibi %20 tüketimi azaltma hayalleri ile takmasın.




    Bu sözde yağ katkılarını bu konuda ilk ben telaffuz ettiğimden dolayı iletinizi üzerime alıyorum..Ben iletimde, tüketimde yüzde 20 lere kadar azalma vaat eden bu tür katkılar bile bir işe yaramazken, ekonomi olarak pek birşey vaat etmeyen bu bujilerle kimsenin bir beklentisinin olmaması gerektiğini söylemek istedim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15
    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    Kimse bu bujileri bor-power, motor-silk gibi %20 tüketimi azaltma hayalleri ile takmasın.


    Bu sözde yağ katkılarını bu konuda ilk ben telaffuz ettiğimden dolayı iletinizi üzerime alıyorum..Ben iletimde, tüketimde yüzde 20 lere kadar azalma vaat eden bu tür katkılar bile bir işe yaramazken, ekonomi olarak pek birşey vaat etmeyen bu bujilerle kimsenin bir beklentisinin olmaması gerektiğini söylemek istedim..


    quote:

    Orijinalden alıntı: raver
    buda bor power motorsilk mevzusu gibi olmasın?


    Motor silk, por power kıyaslamasını iki mesaj üstte @raver arkadaşımız yapmış. Ayrıca bu mesajla ben de bu başlığı açarak tasarruf vaad ediyormuş durumuna düşürülmüşüm. Ayrıntılı açıklamam buna cevaptı.

    Bu bujiler tasarruf vaadetmez. Yalnızca LPG ile düzgün ateşleme vaad eder.




  • O.B.K hocam öncelikle bu konularda bigisizim,ama okudum bir makalede performans bujileriyle ilgili şöyle bir yorum vardı;uzun vadede ateşlemeden kaynaklı silindir erimesi,delinmesi,deforme olması vb. gibi durumlar ortaya çıkıyormuş.LPG bujileri de bu kategoride midir?Bir de normal bujiler ile ateşleme olayı daha verimli olması gerektiğinden bobine binen yük artacağı için bobin yakma meselesi ortaya çıkıyormuş.Doğru mudur.
    Bu arada aracım Astra H 2004 17000 km'dir normal bujiyle gidiyorum.LPG takılan yerde de orijinal buji harici kullanmayın denmişti.Değerlendirme yaparsanız sevinirim.
  • Merhaba bu önerdiğin bujiler lpg de verimli çalışıyor anlattığınıza göre peki bu bujilerde şayet lpg den benzine döndüğümüzde bir problem çıkartıyormu
    bütün buji yuvalarınıma takmamız gerekiyormu yoksa karma olarak'ta kullanabilirmiyiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orijinalden alıntı: xpress34

    1993 model honda cıvıc EL sedan 1500 cc 16 valve karbüratörlü aracıma LPG taktırdım.aracımın motor gücü 67 KW.
    motor serisi ise D15B3 olarak geçen modellerden.

    aracın üzerinde bu güne kadar benzinli olduğu için orjinal buji kullandım.benzinli iken kullandığım bujiler
    NGK BKR6E11 serisi.zaten araç motorunun üzerindeki etikettede buji olarak bu serinin yazdığı orjinal bir etiket var.

    verdiğiniz linkleri inceledim.bosch ürünlerinde aracıma uygun olan seriyi bulamadım.NGK da ise bir kaç tane var ama hangisi olması gerektiğine emin olamadım.
    almam gereken bujiler hangisi olmalı acaba.yardımcı olabilirmisiniz.kafam karıştı iyice.ayrıca internet üzerinden temin edebileceğim bir site varsa size zahmet link ekleyebilirmisiniz.

    şimdiden teşekkürler.


    Merhaba.

    NGK'da uygun buji BKR6E-11 (V‑Line 14) "LPG 1"
    http://www.ngk.com.tr/index.php?id=1860&pd=1861&t=pkwzuendkerzen&lmf=HONDA&h=HONDA&m=Civic

    Bosch'da ise işler biraz karışık.

    Sizin aracınızın doğrudan modeline göre bir LPG bujisi görünmüyor. Fakat biraz uğraştım ve şunu farkettim;

    sizin aracınız için gösterilen benzin bujisini kullanan diğer honda motorlarını arattım. sonraki kasa, yani civic V kasada da aynı benzin bujisi kullanılıyor. Hatta neredeyse tüm civic'lerde aynı buji kullanılıyor. bu da buji yuvası ve yapısının aynı olduğunu gösterir. sonraki kasa için lpg bujisi listelenmiş. parça numarası da 0 242 240 653

    Bu parça numaralı bujiyi kullanan honda marka araçları listelettiğimde ise neredeyse tüm hondalarda aynı lpg bujisinin kullanıldığını görüyorum.

    Tüm bunlara dayanarak aracınızda çok büyük ihtimalle 0 242 240 653 kodlu bosch LPG bujisini kullanabileceğinizi söylüyorum. Çünkü sizin aracınızdaki benzin bujisini kullanan diğer araçlara 0 242 240 653 kodlu bujinin uygun olduğu görülüyor. Muhtemelen sizin aracınıza da uyacaktır.

    Bu araştırmayı da hiçbir bosch parçacısı da satıcısı da yapmaz :)

    http://www.oto-parca.net/CNGLPG-Buji-0242240653,PR-58.html

    Kolay gelsin.


    Sn. O.B.K elinize emeğinize sağlık.

    zaten bujilerin değişim zamanı geldi.aracım 210.000 km de. en son bujileri 160.000 km de değiştirmiştim.aslında 200.000 km de değişmesi gerekiyordu ama gaz taktıracağım için biraz erteledim.210.000 km yi devirdim.aracı ilk aldığımda 80.000 km deydi.yetkili serviste 40.000 km de bir buji değişimi yapılması gerektiğini söylemişlerdi.bende bu yüzden her 40.000 de bujileri değiştirmiştim.bu sefer gaz yüzünden biraz ertelemiştim.aracım şu an şehir dışında araç geldiğinde en kısa zamanda bu bujileri temin edip değiştireceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    O.B.K hocam öncelikle bu konularda bigisizim,ama okudum bir makalede performans bujileriyle ilgili şöyle bir yorum vardı;uzun vadede ateşlemeden kaynaklı silindir erimesi,delinmesi,deforme olması vb. gibi durumlar ortaya çıkıyormuş.LPG bujileri de bu kategoride midir?Bir de normal bujiler ile ateşleme olayı daha verimli olması gerektiğinden bobine binen yük artacağı için bobin yakma meselesi ortaya çıkıyormuş.Doğru mudur.
    Bu arada aracım Astra H 2004 17000 km'dir normal bujiyle gidiyorum.LPG takılan yerde de orijinal buji harici kullanmayın denmişti.Değerlendirme yaparsanız sevinirim.


    Hocam bu bujiler 41 pare tırnaklı performans bujilerinden değil. Biz burada aracınızın orjinal bujilerini de üreten firmanın LPG için ürettiği bujilerden bahsediyoruz. Orjinal bujinizi de ya bosch ya ngk üretiyor zaten.

    Performans bujisi diye piyasada satılan bujiler genel geçer bujilerdir. Öyle her araca ayrı versiyonu yoktur. Aracın motor koduna, şasi koduna göre ayrılmazlar. Öyle evrensel parçalar tabi ki bobin de yakar, piston da eritir.

    Yani konu bambaşka birşey. Performans bujisiyle uzaktan yakından alakasız bir konu lpg bujileri.

    Orjinal buji kullan diyen adam orjinal bujiyi kimin ürettiğini biliyor mu? Hayatında LPG bujisi görmüş mü? Neye benziyor biliyor mu?

    Ben pazarlamacı değilim. Mühendisim. Burada kendi tecrübelerimi paylaştım. Hiçbir parçayı veya parçacıyı savunmak durumunda değilim. Doğruları anlatırım, kimin aklına ne yatarsa onu alır takar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jaws

    Merhaba bu önerdiğin bujiler lpg de verimli çalışıyor anlattığınıza göre peki bu bujilerde şayet lpg den benzine döndüğümüzde bir problem çıkartıyormu
    bütün buji yuvalarınıma takmamız gerekiyormu yoksa karma olarak'ta kullanabilirmiyiz.


    Sayfalarca yazılanları hiç okumadığınızı farzediyorum. Ama bari iki-üç mesaj üstteki ayrıntılı mesajımı okusaydınız. Defalarca benzin durumundan bahsettik.

    Farklı bujiler bir arada kullanılmaz. Avans tek ayarlanır. Aynı avansla lpg bujisi ile benzin bujisi birlikte düzgün çalışmaz. Takım değiştireceksiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xpress34
    Sn. O.B.K elinize emeğinize sağlık.

    zaten bujilerin değişim zamanı geldi.aracım 210.000 km de. en son bujileri 160.000 km de değiştirmiştim.aslında 200.000 km de değişmesi gerekiyordu ama gaz taktıracağım için biraz erteledim.210.000 km yi devirdim.aracı ilk aldığımda 80.000 km deydi.yetkili serviste 40.000 km de bir buji değişimi yapılması gerektiğini söylemişlerdi.bende bu yüzden her 40.000 de bujileri değiştirmiştim.bu sefer gaz yüzünden biraz ertelemiştim.aracım şu an şehir dışında araç geldiğinde en kısa zamanda bu bujileri temin edip değiştireceğim.


    Rica ederim.

    LPG taktırırken bujilerinizi de değiştirirseniz ilk kalibrasyon daha düzgün olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    LPG taktırırken bujilerinizi de değiştirirseniz ilk kalibrasyon daha düzgün olur.


    Off bu kötü oldu işte tam lpg bujisi sipariş edecek idim daha 3 gün oldu aracıma lpg kit taktıralı şimdi tekrar lpg servisine kalibrasyon ayarına gitmek bana eziyet geliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: raver


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    LPG taktırırken bujilerinizi de değiştirirseniz ilk kalibrasyon daha düzgün olur.


    Off bu kötü oldu işte tam lpg bujisi sipariş edecek idim daha 3 gün oldu aracıma lpg kit taktıralı şimdi tekrar lpg servisine kalibrasyon ayarına gitmek bana eziyet geliyor


    aracınızda bir problem yoksa tekrar ayara gitmeye gerek yok bence.zaten bu bujiler takıldığında araçtaki ilk hızlanma,yüksek vites düşük devirdeki toparlanma sorunu ve dolayısıyla performansta artış olacak anladığım kadarıyla.bende tüp taktıralı 10 gün oldu.bujileri temin edip ilk fırsatta kendim takacağım.çünkü zaten bujilerimin değişim zamanı geçti bile benim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: xpress34
    Sn. O.B.K elinize emeğinize sağlık.

    zaten bujilerin değişim zamanı geldi.aracım 210.000 km de. en son bujileri 160.000 km de değiştirmiştim.aslında 200.000 km de değişmesi gerekiyordu ama gaz taktıracağım için biraz erteledim.210.000 km yi devirdim.aracı ilk aldığımda 80.000 km deydi.yetkili serviste 40.000 km de bir buji değişimi yapılması gerektiğini söylemişlerdi.bende bu yüzden her 40.000 de bujileri değiştirmiştim.bu sefer gaz yüzünden biraz ertelemiştim.aracım şu an şehir dışında araç geldiğinde en kısa zamanda bu bujileri temin edip değiştireceğim.


    Rica ederim.

    LPG taktırırken bujilerinizi de değiştirirseniz ilk kalibrasyon daha düzgün olur.

    Sn. O.B.K aracımın ayarı bence çok iyi.aracım şu an şehir dışında.ilk dolumda 43 litrelik simit depo takılı araca 80 Tl lik 41.7 litre gaz aldı.gaz sistemi takıldıktan sonra aracın ilk yolculuğunda bunun 70 km şehir içi olmak şartıyla 540 km yol yaptığında diğeri tamamen şehirlerarası uzun yolda olmak şartıyla göstergede tek ışık yanarken farklı istasyonda yapılan dolumda 55 TL lik gaz ile tabanca attı.istasyonun pompa basıncı farklılığı tüketim hakkında hataya sebep olabileceğini düşünerek araç döndüğünde aynı pompadan tekrar dolmum yapacağım.gerçek verilere bu şekilde ulaşacağımı sanıyorum.çünkü gaz alınan pompa basıncının tüketim konusunda yanıltma ihtimali var.araç döndüğünde tekrar yazacağım.bu arada alınan gazların kaydını tutuyorum.

    tekrar teşekkürler.




  • ya hocam LPG bujisi LPG motor yağı diye bişey yok.hep stış stratejisi bunnar.gereksiz şeyler ve hiçbir artısı yooooooooooooooooooooook. gidip orjinal bujiniz dururken lpg bujisi takmayııııın.gidip 5w30 kullanırken lpg yağı diye 10w40 almayııııın.yok lpg bujisiyle daha iyi yanıyomuş bırakın bunları
  • quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    ya hocam LPG bujisi LPG motor yağı diye bişey yok.hep stış stratejisi bunnar.gereksiz şeyler ve hiçbir artısı yooooooooooooooooooooook. gidip orjinal bujiniz dururken lpg bujisi takmayııııın.gidip 5w30 kullanırken lpg yağı diye 10w40 almayııııın.yok lpg bujisiyle daha iyi yanıyomuş bırakın bunları


    tamam hocam. bıraktım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    ya hocam LPG bujisi LPG motor yağı diye bişey yok.hep stış stratejisi bunnar.gereksiz şeyler ve hiçbir artısı yooooooooooooooooooooook. gidip orjinal bujiniz dururken lpg bujisi takmayııııın.gidip 5w30 kullanırken lpg yağı diye 10w40 almayııııın.yok lpg bujisiyle daha iyi yanıyomuş bırakın bunları


    tamam hocam. bıraktım.






  • Bir arge ye sahip firmadan kötü ürün çıkacağını sanmam. kullananlar memnunum diyor. ben son anda vazgeçtim onun yerine 135 bindeki hegomu ve buji kablolarımı orjinal parçalarla değiştim. kaybolan 1-2 beygirimi bulduğumu düşünüorum. tüketim zaten emsallerine göre makul olduğu için sorun yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    ya hocam LPG bujisi LPG motor yağı diye bişey yok.hep stış stratejisi bunnar.gereksiz şeyler ve hiçbir artısı yooooooooooooooooooooook. gidip orjinal bujiniz dururken lpg bujisi takmayııııın.gidip 5w30 kullanırken lpg yağı diye 10w40 almayııııın.yok lpg bujisiyle daha iyi yanıyomuş bırakın bunları

    lpg bujisi diye birşey tabiki var lpg taktırdıktan sonra benzinde sorunsuz olan aracım teklemeye başladı ve buji tırnak aralığını düşürünce düzeldi...buna ne diyeceksiniz? bu duruma göre üretilmiş bosch lpg bujilerini taktım şimdide dahada güzel oldu sen bildiğin yolda devam et
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.