Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (40. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
997
Cevap
31
Favori
380.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • HERKESE İYİ GÜNLER ARACIM 2005 FOCUS 1,6 BEN DE ANKARA İSKİTLER BOSCH SERVİSİNDEN 0 242 236 574 KODLU LPG BUJİLERİNDEN ALDIM TANESİ 5,4 EURO+KDV YAKLAŞIK 3,4 GÜNDÜR KULLANIYORUM YAKITA ETKİSİ OLACAĞINI PEK SANMIYORUM AMA ŞU HERKESİN BAYILDIĞI ALT DEVİRLERDEKİ CANLANMA VE MOTOR SESİNİN AZALMASINA DİYECEK YOK BEN DE ÇOK BAYILDIM LPG BUJİSİ DÜŞÜNEN ARKADAŞLARA TAVSİYE EDERİM
  • araca uyğun buji nsl tespit ediliyor ki ve nerden alabiliriz

    2010 focus 1.6 116 manuel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ak14

    araca uyğun buji nsl tespit ediliyor ki ve nerden alabiliriz

    2010 focus 1.6 116 manuel



    Bunun için konuya daha dikkatli bakmanız gerekiyor. İlk mesajda aradığınız şey var, metin biraz uzun olduğu için arada kaynamış:

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    ........
    Uygun Bosch buji için;
    bosch automotive aftermarket
    The Bosch Automotive Catalog is moving
    http://ecat-online.bosch.de/toc/enter?COUNTRY=TR&LANGUAGE=TR


    ........

    NGK uygun buji için;
    http://www.ngk.com.tr/index.php?id=1860&pd=1861&lng=tr&t=pkwzuendkerzen
     LPG ve BUJİ seçimi





    Öncelikle NGK almanızı öneririm. Toyota Corolla 2007-2013 araçlarda gelen benzin/LPG için NGK bujilerin benzindeki (önerilen) ömrü 100 bin kilometre. İridyum/platinyum buji diye geçiyor, bu listeden aratınca benzin için de LPG için de aynı bujiler çıkıyor.




  • UŞTAD BAKTIMDA TM EMİN OLAMADım focus aracım verılen lınkı dndm sonuc alamadım

    2.5 focus 2010 bnznli 115hp bn bosch zanndiyordm ama işin ehli sizsiniz bu bujilri araştırayım ilğiniz için çok tşklr

    Not:Klavym Bozuldu kbakmayın harflr için...
  • Arkadaşlar merhaba 1.6 sr motorlu 102 beygirlik skoda octavia aracıma LPG taktırdım araç alt devirlerde biraz cansız , yüksek devirlerde ise benzinden daha iyi , alt devirleri canlandırmak için çok kaliteli buji kablosu ve buji alacağım yani hem kabloları hemde bujileri değiştirteceğim tavsiyeleriniz nelerdir teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helsloot -- 1 Haziran 2013; 20:34:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helsloot

    Arkadaşlar merhaba 1.6 sr motorlu 102 beygirlik skoda octavia aracıma LPG taktırdım araç alt devirlerde biraz cansız , yüksek devirlerde ise benzinden daha iyi , alt devirleri canlandırmak için çok kaliteli buji kablosu ve buji alacağım yani hem kabloları hemde bujileri değiştirteceğim tavsiyeleriniz nelerdir teşekkürler

    Buji tırnak aralığını düşürmeyi deneyin, normalde 1 veya 1,1 filer olan aralığı 0,7'ye düşürtürseniz hem titreme azalır hem de alt devirlerde ateşleme canlandığı için sorun kalmaz...

    Kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: helsloot

    Arkadaşlar merhaba 1.6 sr motorlu 102 beygirlik skoda octavia aracıma LPG taktırdım araç alt devirlerde biraz cansız , yüksek devirlerde ise benzinden daha iyi , alt devirleri canlandırmak için çok kaliteli buji kablosu ve buji alacağım yani hem kabloları hemde bujileri değiştirteceğim tavsiyeleriniz nelerdir teşekkürler

    Buji tırnak aralığını düşürmeyi deneyin, normalde 1 veya 1,1 filer olan aralığı 0,7'ye düşürtürseniz hem titreme azalır hem de alt devirlerde ateşleme canlandığı için sorun kalmaz...

    Kolay gelsin.

    Sadece bu yeterli olur mu hocam ? lpg bujileri farklıymış tek tırnaklı oluyor , bendekiler ise 3 tırnaklı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: helsloot

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: helsloot

    Arkadaşlar merhaba 1.6 sr motorlu 102 beygirlik skoda octavia aracıma LPG taktırdım araç alt devirlerde biraz cansız , yüksek devirlerde ise benzinden daha iyi , alt devirleri canlandırmak için çok kaliteli buji kablosu ve buji alacağım yani hem kabloları hemde bujileri değiştirteceğim tavsiyeleriniz nelerdir teşekkürler

    Buji tırnak aralığını düşürmeyi deneyin, normalde 1 veya 1,1 filer olan aralığı 0,7'ye düşürtürseniz hem titreme azalır hem de alt devirlerde ateşleme canlandığı için sorun kalmaz...

    Kolay gelsin.

    Sadece bu yeterli olur mu hocam ? lpg bujileri farklıymış tek tırnaklı oluyor , bendekiler ise 3 tırnaklı ?

    Bunu sormayı unutmuşum özür. Üç tırnaklı bujilerin tırnak aralığı nasıl düşürülüyor veya düşürülüyor mu bunu bilmiyorum... Tek tırnaklı bujilerin aralığı düşürüldüğünde ateşleme daha kuvvetli yapılarak alt devirlerdeki canlanma artıyor...

    Bilen bir ustaya/servise danış istersen.

    Buji kablolarının gerçek değerinde olup olmadığını ölçtür, değerleri düşükse öyle değiştir derim. Bujileri değiştireceksen, tek tırnaklı buji senin motora uygunsa öyle alarak deneyebilirsin...

    Buji kablolarını değiştirmeden önce bujiler ile işe başlayabilirsin.




  • arkadaşlar aracım 2004 octavia. araç lpgli. 3 yıl önce takıldı atiker. son zamanlarda araçta bir tekleme sorunu aldı başını gitti. servise götürüyoruz buji kabloları , bujiler hatta en son bobin değişti. motor buji yi yağlıyor. yerine yeni buji takıyoruz normale dönüyor.
    buji seçimi bu olaya neden olabilirmi ? üzerinde markasını bilmiyorum ama 3 tırnaklı servisin taktığı bujiler var. tanesi 10 tl galiba.
    şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M3m0

    arkadaşlar aracım 2004 octavia. araç lpgli. 3 yıl önce takıldı atiker. son zamanlarda araçta bir tekleme sorunu aldı başını gitti. servise götürüyoruz buji kabloları , bujiler hatta en son bobin değişti. motor buji yi yağlıyor. yerine yeni buji takıyoruz normale dönüyor.
    buji seçimi bu olaya neden olabilirmi ? üzerinde markasını bilmiyorum ama 3 tırnaklı servisin taktığı bujiler var. tanesi 10 tl galiba.
    şimdiden teşekkürler.

    motor üst kapak contası eskimiş olabilir.
  • merhaba arkadaşlar
    bende de 2000 model 1,6 16v fiat marea var aracımda voltran marka lpg var sanırım ilk çıkan sıralıl lpg lerden bende aracın çekişinden va yakıt sarfiyatından şikayetçiyim işe buji ve kabloları değiştirmekle başlıcam
    lph bujisi düşünüyorum fakat bosch mu ngk mı almalıyım
    birde aracıma uygun buji hangi model oluyor ve bunları bursada neden bulabilirim
  • Aracım fiat tipo karbüratörlü. Buna uygun lpg bujisi bulabilirmiym ?
  • araç çalışırkan kapılarda elektirik çarpması var geçen günde buji kablosunu ellerken çarpıldım acaba kaçak buji kablosumudur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: benyaaa

    Aracım fiat tipo karbüratörlü. Buna uygun lpg bujisi bulabilirmiym ?

    bosch buji için buradan;

    bosch automotive aftermarket
    The Bosch Automotive Catalog is moving
    http://www.bosch-automotive-catalog.com/public/catalog/products


    ngk buji için buradan;

    http://www.bujimarket.com/

    araç marka ve modelini girerek buji arayabilirsin.




  • hocam 95 model vectra a aracın lpg için hangi buji takmalıyım yardımcı olursanız sevinirim tesekkkurler
  • hocam clio II sport k4m motor lpg'li için hangi bujiyi öneriyorsunuz
  • Arkadaşlar bi türlü hangi buji uygun beceremedim yardımcı olursanız sevinirim aracımın ateşlemesini komple yenilemeyi düşünüyordum iyi oldu bujilerden başlıyım aracım 88 model w 124 kasa 260 e mercedes 2.600 silindir 6piston
  • Merhaba
    Bugüne kadar LPG için farklı bir buji olduğunu bilmiyordum doğrusu, birkaç gün önce LPG için buji tırnak aralıklarının daha az olması gerektiğini okumuştum, gaz ayarı için bugün BRC servisine gittiğimde ordaki ustaya danıştım haklı olduğumu söyledi ve bu işi yapan bir ustaya götürdü ve tırnak aralığını 0.75 e düşürdük.

    BRC kitini temmuz 2013 de taktırdım, geçen ay 1000 km ayarı yapıldı ve LPG tüketimi 100 km de 11 lt. Buji tırnak aralığının azaltılması yakıtta bir tasarruf sağlayacak mı bilmiyorum, 100 km sonra bir daha bakacağım. Ama bu LPG için üretilen buji olayı aklımı karıştırdı. Yine de bu bilgiden bizi haberdar eden arkadaşlara teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aytacbatu -- 22 Ekim 2013; 21:57:59 >
  • slm .bende 2008 model 1.6 comfort lpg li(BRC) li auris var.aslında cok memnunum ama motor ısınmış olmasına rağmen rolantilerde ibrede dalgalanmalar oluyor.boğaz kelebeğini de temizlettim.acaba bujilerden olabilir mi .buraya herkes 100.000 km gider yazmışlar benim aracım 50.000 km de önerisi yorumu olan var mı ne yapmalıyım.buji değişecekse hangi marka model buji almalıyım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmantkulu

    slm .bende 2008 model 1.6 comfort lpg li(BRC) li auris var.aslında cok memnunum ama motor ısınmış olmasına rağmen rolantilerde ibrede dalgalanmalar oluyor.boğaz kelebeğini de temizlettim.acaba bujilerden olabilir mi .buraya herkes 100.000 km gider yazmışlar benim aracım 50.000 km de önerisi yorumu olan var mı ne yapmalıyım.buji değişecekse hangi marka model buji almalıyım

    Toyota bujileri benzinde 100 bin km gider. Aracıma LPG taktırdığımda 65 bin km deydi. 80 bin km ye geldiğimde yani normalde 35 bin km daha benzinle gidebilecekken sadece 15-16 bin km sonra bujilerin değişim zamanı geldi.
    Servis benzinli araçlarda 100 binde bir buji değiştiriyor. LPG ile 50-60 bin km civarı gidiyormuş.

    Sizin aracınız toplam 50 bin kilometrede mi yoksa son buji değişiminden bu yana 50 bin km mi yaptı?

    Bildiğim kadarıyla rölanti dalgalanmasıyla bujinin ilgisi yok. Buji değişim zamanı gelince motorda titreme olur ve git gide artar. Yakıt tüketimi bir miktar artar, çekişte biraz düşüş olur. Bir arkadaşın Mazda aracında bahsettiğiniz türden problem vardı ve boğaz kelebeği temizliğine rağmen gitmemişti. Sonradan hava emiş tarafında elektronik bir parçadan olduğu ortaya çıkmıştı, parçanın adı akışmetre miydi neydi. Hava akışını ölçen bir aksamdı galiba.




  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.