Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (42. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
997
Cevap
31
Favori
380.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4041424344
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ylmz5034

    çelişecek bişey yok doğru tektir benim demek istediğim insanları tam bilgi olmadan yanlış yönlendirmeyin orjinal parçası neyse onu kullanmak gerekir. yok lpg araç bujisi yok lpg araç yağı diye bişey yoktur.mühendisim demişsin ama ne mühendisiyseniz bilmediğiniz bişey hakkında yorum yapmayın insanlar size inanıp yanlış şeyler yapmasın araçtırın sorun servisine 1 tane mühendis motor ustası demez size lpg bujisi kullanın diye orjinal buji 15000 km değişim bazılarıda yazmış yok tırnak aralığını daraltın lpg daha iyi olur diye inanmayın arkadaşlar siz takın servsin size söylediği önerdği bujiyi farklı marka bile kullanmayın

    Uzatmayalim daha onceki mesajimin son cumlesinde DEMISTIM ZATEN !!!

    Ama size su kadarini soyleyebilirim kim ne derse desin aldanmayin arastirin...




  • 15 bin km den fazladır lpg bujisi kullanıyorum.memnunum.isteyen deneyebilir.orj. diyede takıntım yok.normalde takıntılı olduğum halde :)
    hele yetkili servis geri vites kaç derim.basit bir örnek vereyim:reno yetkili servisi benim araca 10w40 yağ koyduğu halde ben 5w30 kullanıyorum.servisin her yaptığı ve söylediği doğrudur önyargısı yanlış.
    ohayyam arkadaşı tanımayanlar olabilir,ben şahsen söylediklerine katılıyorum.ve bu konularda çoğu kişiden daha bilgili ve deneyimli olduğunu söylemek isterim.
    karşımızdakinin ne bildiğini bilmiyor isek en azından sükut edelim. :)
  • Benimde hep kafama takılmıştır lpg bujisi muhabbeti ama her bakımda sormayı unutuyorum ustaya nedense
  • bu konuda günlerce araştırma yaptım herşeyi ayarladım kararımı verdim buji marka ve numarasını bile aldım ama servise gittiğimizde yok hocam öyle birşey orjinalden şaşma dedi bende iyi siz bilirsiniz dedim ve yıllardır renonun orjinal bujisini kullanıyorum aracımda yaklaşık 4 yıldır tüp sistemi var ve çok şükür sorun yaşamadım. LPG bujisi olsa yakıttan tasarruf sağlayabilirmiydik orasını bilemiyorum
  • arkadaslar 1998 model 1.6 ae101 toyota coralla xei aracima iridium yada u,trasonic buji almayi dusunuyorum..Bu konu hakkinda tecrubeleriniz nelerdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizce araba üreticileri bu kadar performans vaat eden buji firmalarının iridyum,paladyum,elmas gümüş gibi sıralamalarına karşın neden hala motorunuza uygun olanı kullanın diyorlar,yada sıfır satışında neden bu bujiler araç üzerinde test edilip var olarak gelmiyorlar,demek ki bir sebebi var,faydası olsa kaç tane araç markası var mutlaka bir tanesinden bir tanesi bunları kullanmazmı ya,serviside,lpg ciside hepsi aracın orjinal aksamının kullanılması taraftarı,şahsen benim ustam bunlara hiç gerek yok,orjinali kullan yeter demişti,bu arada ustan bilgisiz olabilir diyeceklere hemen yanıt vereyim,Türkiyede brc ustalarına eğitim veren,kendiside sık sık yurtdışına gidip hala daha eğitimine devam edip kendini daha çok geliştirme gayretinde olan birisi,15bin km dir orjinal bujilerini kullanıyorum aracımın ve ne lpg de nede benzinde sorun çıkarmadı,performans olarak zaten sıkıntım yok 2.0 turbo aracım,bosh çift tırnak tek tırnak bi ton şikayet var,memnun olanda var ama geneli hep 2-3 bin km sonra hiçbir farkları olmadığını yazmış vede daha erken yıprandığını,hem 4 katı para vereceksin hemde 4 te 2 zamanda yıpranacak,bir aracın bobininin en iyimser ihtimalle 90 binde arızalanacağını düşünürsek o km ye kadar en az 6-7 defa buji değişimi olur ve her defasında 45 tl fazladan bu bujilere verdiğiniz parada 6*45 dersek = 270 tl yapar ki buda zaten sıfır bobin ücretine tekabül eder,en azından benim araç için,ayrıca motor içi yanma ve basınç herşey fabrikasyon testlerden sonra belirlendiği için buralarda yapılacak oynamalar zamanla subablarınızda zaten lpg kaynaklı olacak olan aşınmayı dahada hızlandırıp silindir başlarınada hasar verebilir bunuda göz önüne almak lazım,herkesin kendi kişisel tercihi tabiki,bazıları 2ghz lik işlemciyi overclock ile 2.6 lara çıkarıp 1 yıl kullanmayı tercih eder,bazıları ise orjinal haliyle 10 yıl :) saygılar...




  • Fatih hocam selamlar

    Sizden yukarıdaki konuyla ilgili bilgi rica edebilir miyim.
    Bujileri değiştiyseniz fark ve kullanım açısından bilgi verebilir misiniz?
    Teşekkürler
    Mesut
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mst.ylmz

    Fatih hocam selamlar

    Sizden yukarıdaki konuyla ilgili bilgi rica edebilir miyim.
    Bujileri değiştiyseniz fark ve kullanım açısından bilgi verebilir misiniz?
    Teşekkürler
    Mesut

    Yukarıda çok bilmiş bir arkadaşın iddiasının aksine aracımda zaten orijinal olarak IRIDIUM buji olduğu için yine iridium olan orijinal bujileri taktım.

    Ekonomik sınıf araçlarda en ucuz buji bulunur. Sonuçta iş görürler. Fakat çıtayı yükselttiğiniz zaman buji tipleri değişir.
    İki tane cam motorunun fabrika maliyeti 12 Dolar'dır fakat hala arka camları elle açılan araçlar var.
    Ama D sınıfı bir araçta bunu göremezsiniz.

    B ve C sınıfında maliyet her şeydir.
    Bilip bilmeden konuşmanın lüzumu yok...


    Diğer taraftan çok bilmiş arkadaşlara soruyorum:
    Bre mübarek adam. Madem arabanın üreticisinin lafının dışına çıkmıyorsun, neden LPG takıyorsun aracına?
    Aracın tüm yaradılışına etki et, ona artık yepyeni bir yakıt ver; ama FABRİKANIN DEDİĞİ BUJİYİ TAKARIM de.

    Bu be perhiz, bu ne lahana turşusu.

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak işte sizinki.

    Neymiş, bir tane araç firnası dahi kullanmıyormuşmuş.
    Araştır bakalım o zaman.
    Honda Accord'ta 2.0 litrelik motorda hangi buji var, 2.4'te hangi buji var?

    Milletin kafasını bulandırıyorsunuz.
    Başka bir şey değil!..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Febr -- 11 Nisan 2014; 4:55:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Söylediklerinize katılıyorum aynen, hele cam örneği günümüzün vahim bi durumu hala bende çok sinirlenirim bu duruma.
    Aslında sizden istediğim cevap IRIDIUM bujileri taktıktan sonra normal bujilere göre farkı ne olduğu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mst.ylmz

    Söylediklerinize katılıyorum aynen, hele cam örneği günümüzün vahim bi durumu hala bende çok sinirlenirim bu duruma.
    Aslında sizden istediğim cevap IRIDIUM bujileri taktıktan sonra normal bujilere göre farkı ne olduğu?

    Aracımda benzindeyken de iridium buji vardı hocam.
    LPG'den sonra takmadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • orjinal bujisi neyse onu kullanmak gerekir.lpg varsa araçta tektırnak buji daha iyi olur. platinyum ve iridyum buji turbolu araçlara uygun olur platinyum buji tekbaşına takmak araca zarar verir buji kablosu ve ateşleme sistemininde değiştirlmesi gerekir yoksa araca çok zarar verir.(bor katkısı yok platinyum buji)bunlar para tuzağı normal araçlarda sakın ama sakın kullanmayın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: mst.ylmz

    Fatih hocam selamlar

    Sizden yukarıdaki konuyla ilgili bilgi rica edebilir miyim.
    Bujileri değiştiyseniz fark ve kullanım açısından bilgi verebilir misiniz?
    Teşekkürler
    Mesut

    Yukarıda çok bilmiş bir arkadaşın iddiasının aksine aracımda zaten orijinal olarak IRIDIUM buji olduğu için yine iridium olan orijinal bujileri taktım.

    Ekonomik sınıf araçlarda en ucuz buji bulunur. Sonuçta iş görürler. Fakat çıtayı yükselttiğiniz zaman buji tipleri değişir.
    İki tane cam motorunun fabrika maliyeti 12 Dolar'dır fakat hala arka camları elle açılan araçlar var.
    Ama D sınıfı bir araçta bunu göremezsiniz.

    B ve C sınıfında maliyet her şeydir.
    Bilip bilmeden konuşmanın lüzumu yok...


    Diğer taraftan çok bilmiş arkadaşlara soruyorum:
    Bre mübarek adam. Madem arabanın üreticisinin lafının dışına çıkmıyorsun, neden LPG takıyorsun aracına?
    Aracın tüm yaradılışına etki et, ona artık yepyeni bir yakıt ver; ama FABRİKANIN DEDİĞİ BUJİYİ TAKARIM de.

    Bu be perhiz, bu ne lahana turşusu.

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak işte sizinki.

    Neymiş, bir tane araç firnası dahi kullanmıyormuşmuş.
    Araştır bakalım o zaman.
    Honda Accord'ta 2.0 litrelik motorda hangi buji var, 2.4'te hangi buji var?

    Milletin kafasını bulandırıyorsunuz.
    Başka bir şey değil!..




    +1

    lpg nin yanma karakteristiği benzinden tamamen farklı. aracı baştan sona değişik yakıtla çalıştırıp orijinal buji neyse o gibi bir düşünce bana da tuhaf geliyor. araçta farklı bir yakıt varsa, o yakıtı daha iyi patlatan bir buji seçmenin nesi yanlış? lpg bujisini bizzat kullanıyorum, aracın orijinal bujilere göre çok daha canlı olduğunu açık seçik gözlemliyorum. bunu anlamak için mühendis olmaya gerek yok, lpg ye özel buji fikri gayet mantıklı.

    'orijinalden şaşma' mantığı bana garantiye oynamak gibi geliyor. ne olur ne olmaz, sen orijinalden şaşma... :) orijinal yakıt benzin, bujisi de ona göre seçilmiş. lpg kullanıyorsan bujisi, daha doğrusu tutuşması da farklı olacak tabiki. hatta lpg montajı yapan bazı yerlerde buji elektrot aralığı sente ile daraltılıyor, lpg yi daha iyi tutuşturması için.

    ayrıca ince iridyum uç, korona etkisi sebebiyle çok daha düşük voltajla dahi kıvılcım atabiliyor. bu da bobine çok daha az yük demek.

    ustaların genelde 'öyle bişi yok, orijinali kullan' demeleri bana kolaya kaçmak gibi geliyor. adam bilmiyor, duymamış, bilmediğinin düşmanı. değişime açık olmak lazım.




  • @sabansipsak

    Aynen hocam.

    Zaten o ukalalar kaçmış gitmiş, fısss :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mrblar, Hyundai Accent era 1.6 LPG'li araç için uygun buji tavsiyelerinizi almak isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nissan Xtrail için Ngk Buji önerdiler mantıklı mıdır?

    ürün bu http://www.endogruparca.com/LPG-7-NGK-BUJI,PR-40767.html

    bir sürü çeşidi varmış bir de bujinin. Bu farkları da açıklayan olursa çok iyi olur
  • aracınız için bosch lpg bujisi listesine buradan bakabilirsiniz:

    http://www.bosch.com.au/car_parts/en/downloads/AUS_SparkPlug_LPG_1987AP2111_20090324.pdf

    benim aracım için FR 7 KI 332 S gerekiyor, bunu uygun fiyatlı nereden alabilirim, aracım 6 silindir twin spark olduğu için 12 adet gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thythy -- 3 Temmuz 2014; 14:42:24 >
  • ben mesajımı güncelleyeyim, lpg bujilerimi taktırdım, daha önce de lambda sensörüm değişti, araçla ilgli tüm sıkıntılarım ortadan kalktı diyebilirim, aracım w163 mercedes ml320, tekleme gaz yememe sorunlarım vardı. taktıralı 25 km falan oldu ancak resmen arabam karakter değiştirdi.

    lpg bujisiyle ilgili diğer bir önemli nokta bobinlerden daha az akım çekip bobin ömrünü de uzatması. tüketim vs değerleri tekrar paylaşacağım.
    araçta muazzam bir ataklık ve gidiş farkı var şu anda.
    son bilgi olarak bujilerin adedine 18.5 tl ödedim, bostancı oto sanayinin ara sokaklarında bir yerden aldım zira bosch car service buji için 26 tl istedi adedine. 12 buji olduğu için baya fark yapıyor benim arabada.

    bu konuyu açtığı için O.B.K.ya da teşekkür etmek gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thythy -- 16 Temmuz 2014; 19:52:38 >
  • .......................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thythy -- 19 Temmuz 2014; 0:10:17 >
  • Merhaba Arkadaslar

    2012 Ford Fiesta Otomatik Titanium LPG li arac icin hangi Bujiyi tavsiye edersiniz? Uzerindeki orjinaller yeterli olur mu?

    iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiat bravo brava marea 1.6 16v motor için lpg bujisi tavsiye eder misiniz? Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 4041424344
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.