Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (43. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
997
Cevap
31
Favori
380.056
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar,

    2002 model e39 530i aracım için orjinal bujim sanırım 1.6 elektrot aralıklı. bosch'un sitesinin önerdiği LPG için buji ise 0,7.
    LPG için kod: "Buji, Iridium CNG/LPG gazı (FR 6 KI 332 S)"
    bosch automotive aftermarket
    The Bosch Automotive Catalog is moving
    http://www.bosch-automotive-catalog.com/public/catalog/products


    epey bir fark var, ateşleme sistemimde sorun çıkarır mı? veya bu sorun için de yapılabilecek ucuz yollu belki bir şey vardır? örneğin ne bileyim bobin güçlendirme vs..

    kısacası bu denemem için yorumlar nelerdir?

    not: konunun başlarını okumaya başladım ama pek zaman ayıramıyorum, belki ilerleyen sayfalarda soruma cevap vardır bilmiyorum. teşekkürler.




  • bir üstteki sorum için yardım :)
    bakımını yaptıracağım arabanın. ona göre bujileri kendim alacağım internetten
  • CNG/LPG Buji (0242236571)

    http://www.oto-parca.net/CNGLPG-Buji-0242236571,PR-59.html

    2007 GE4D HYUNDAİ ERA 1.6 BENZİN LPG li aracıma uygun bir buji mi acaba sipariş geçeceğim

    Teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FR7Kİ332S ile FR6Kİ332S ARASİNDA NE GİBİ FARK VAR NASİL OGRENİRİM.
    FR7 HYUNDAİ ERA İCİN ALDİM SİMDİ BİR KATALOGTA FR6 MODELİ UYGUN GORUNUYOR. TAKTİM CALİSİYOR AMA ZARAR VERMESİN BİR YERLERE.Bilgisi olan varsaAyardimci olabilir mi bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2. el aldığımız aracın bujileri en son ne zaman değişti bilmiyoruz. Aldığımızda 133bindeydi şuan 163 binde. İlk aldığımızda yağının 127binde değiştiğini söylemişti adam. Tabi ondan sonra kendimizde yağını değiştirdik ama bujisi o günden beri hiç değişmedi. En iyi ihtimal bizden önceki sahibi yağı ile bujiyi değiştirmiş olsa 36 bin kmdir değişmemiş oluyor ama yinede 127binde iken yağ ile beraber bujiyi değiştirdiğini sanmıyorum. 50binden fazla kullanıyoruz olabilir. Ama hiç söküpte durumlarına bakmadık. Sizce değiştirmek gerekir mi? Performans olarak kötü olarka etki edip etmediğini pek anlayamıyoruz. Daha doğrusu değiştirmeye gerek var mı acaba?
  • 2002 Marea 1,6 LPG için buji öneriniz nedir acaba?
  • Forumda soruma cevap vardır belki ama geçmiş konuları inceleme vaktim olmadı. Öncelikle özür dilerim. Bir sorum da benim olacak. 2005 model opel meriva benzinli aracım için internet üzerinden filtre ve buji siparişi verdim. Gelen bujiler çift tırnaklı aracın üzerinden çıkanlarda tek tırnaklı. Aldığım yer orjinalinin çift tırnaklı olduğunu söylüyor. Üzerinden tek tırnaklı çıkınca da biraz kafam karıştı. Bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim. Ona göre taktıracağım. Bilgisi olanlar için detay da verebilirim.
  • crimsonrivers C kullanıcısına yanıt
    allstar34 kullanıcısına yanıt
    Hocam buji seçiminde son durum ne oldu?

    Bir de siz sakaryada mıydınız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cianni -- 15 Kasım 2014; 11:11:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thythy

    ben mesajımı güncelleyeyim, lpg bujilerimi taktırdım, daha önce de lambda sensörüm değişti, araçla ilgli tüm sıkıntılarım ortadan kalktı diyebilirim, aracım w163 mercedes ml320, tekleme gaz yememe sorunlarım vardı. taktıralı 25 km falan oldu ancak resmen arabam karakter değiştirdi.

    lpg bujisiyle ilgili diğer bir önemli nokta bobinlerden daha az akım çekip bobin ömrünü de uzatması. tüketim vs değerleri tekrar paylaşacağım.
    araçta muazzam bir ataklık ve gidiş farkı var şu anda.
    son bilgi olarak bujilerin adedine 18.5 tl ödedim, bostancı oto sanayinin ara sokaklarında bir yerden aldım zira bosch car service buji için 26 tl istedi adedine. 12 buji olduğu için baya fark yapıyor benim arabada.

    bu konuyu açtığı için O.B.K.ya da teşekkür etmek gerekir.

    Şimdi kafama takılan ufak bir nokta var;

    Diyelim lpg için hususi bosch bujisini aldık taktık, aracı benzinde kullandığımız günlerde sıkıntı yaratır mı peki?

    Yaratırsa nasıl sıkıntılar yaratır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cianni


    quote:

    Orijinalden alıntı: thythy

    ben mesajımı güncelleyeyim, lpg bujilerimi taktırdım, daha önce de lambda sensörüm değişti, araçla ilgli tüm sıkıntılarım ortadan kalktı diyebilirim, aracım w163 mercedes ml320, tekleme gaz yememe sorunlarım vardı. taktıralı 25 km falan oldu ancak resmen arabam karakter değiştirdi.

    lpg bujisiyle ilgili diğer bir önemli nokta bobinlerden daha az akım çekip bobin ömrünü de uzatması. tüketim vs değerleri tekrar paylaşacağım.
    araçta muazzam bir ataklık ve gidiş farkı var şu anda.
    son bilgi olarak bujilerin adedine 18.5 tl ödedim, bostancı oto sanayinin ara sokaklarında bir yerden aldım zira bosch car service buji için 26 tl istedi adedine. 12 buji olduğu için baya fark yapıyor benim arabada.

    bu konuyu açtığı için O.B.K.ya da teşekkür etmek gerekir.

    Şimdi kafama takılan ufak bir nokta var;

    Diyelim lpg için hususi bosch bujisini aldık taktık, aracı benzinde kullandığımız günlerde sıkıntı yaratır mı peki?

    Yaratırsa nasıl sıkıntılar yaratır?

    Ben şahsen lpg bujisiyle benzinde sıkıntı yaşamadım. Eğer lpg bujisi alacaksanız Bosch, NGK ve Denso işinizi görür. Bosch gap aralığı lpg bujisinde 0,7 mm iken NGK'da 1,1 mm'dir. NGK gap aralığı daha fazla olduğu için benzini çok verimli ateşleyebiliyor. Hatta eğer paraya kıyacak olursanız Denso LPG bujisinin bir artısı daha var; denso'da kıvılcım atan uç çapı 0,4 mm'dir. Bu değer NGK'da 0,6'dır. Yani en ince uçlu buji denso'da var. Ayrıca gap aralığı yine 1,1 mm.

    Şurada uygun bujiyi bulabilirsiniz;

    http://www.globaldenso.com/en/products/aftermarket/plug/search/index.html

    Muhtemelen Türkiyede yoktur, Ebay veya Amazon.com'dan bujiyi getirtebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sabansipsak -- 19 Ocak 2015; 15:58:50 >




  • S.a hayırlı günler. Aracım 2000 model Fiat Marea 2.0 20v (155'lik VIs sistemli- 5 silindir). Aracım lpg'li ve üzerinde orjinal ebatlı RC8BYC Fiat Lancia bujileri var. LPG ile platinyum veya iridyum buji kullılması gerekli ancak araştırdığım kadarıyla aracımın orjinal buji muadili platinum veya iridyum bujilerden hangisini kullanacağımı bulamadım. Ünlü bir ustaya sordum bana "RC8BYC Yerine Champion RC89PYC veya Denso 5304 IK20 Iridium Power Plug olabiliyor. Yine de Champion kataloglarında muadil doğrulaması yapmakta fayda var." diye cevap verdi. En uyumlu olan hangisidir? Denso IK20 buji buldum ama tanesi 45 lira, pahalı geldi bana. Bilgisi olan arkadaşlardan bilgi rica ediyorum. Saygılar.
  • Lpg Bujisi Kullanıyorum Bende Bosch Lpg Bujisi Hiç fark ettirmiyor diger aracın içindeki ile aynı ama gel gelelimki tanesi 50 tl olan :d NGK bujilerine ya araçta acayip bir yakıt tasarufu sagladıgı kadar gazda araba süper gidiyor mesela bosch lpg bujisinde hiç yakıt tasarıufu saglamadı ama arkadas bmw aracında ngk kullandıgını ve çekiş olsun yakıt çok iyi dedi ama pahalı demişti bende kafaya koydum denemesem canım rahat etmeyecek :d aldım 4 tanesine 200 tl bayıldım ah keske daha önce alsaymışım 200 tl veriyorsun zaten fazlası ile kendini çıkarıyor yakıt tasarufundan ama bosch 16 tl verdim tanesine yakıt yine eskisi gibi yaktı çekişte çok az bir degişme oldu begenmedim ben taki NGK deneyene kadar zaten lüks arabaların lpg takılınca NGK bujisini hemen takıyor :d atikerin bazı yerlerinde :d haa önemli bir dip not :D lpg bujisi takıldıgında mutlaka gaz ayarı yaptırmanız gerek yoksa yakıttan tasaruf saglamaz bilginize



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djund -- 28 Kasım 2014; 1:55:37 >




  • özellikle pm atan arkadaslar oldu nereden aldın bujileri die ben netten sipariş verdim orjinal satıyor buradan başka yerlerde 40 tl 35 tl satılan yerler var uzak durun derim
    satış kaynak adresi :
    Ama Dediğim Gibi Mutlaka Aracınızdaki Lpg Markası Neyse Orada Bir Gaz ayarı çektirin yoksa hiç birşeye yaramaz taksanız bile gaz degerleri farklı çıkıyor... frekanslar çünki bu bujilerin ateşlemesi farklı oldugu için... Gaz ayarı yaptırırkende demeyin lpg buji taktım gaz ayarı yapın die!!!! Basından sagma bişi olmaz abi der gönderirler hiç birşey demeden bir ayar çek de o zaten ekrandan ekran ayarları alalala der :d farklı olmus der :d ayar çeker güzelce yoksa diger türlü pek önemsemiyorlar kafalarına göre degerleri girip gönderiyorlar..çok şahit oldum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djund -- 28 Kasım 2014; 2:21:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cianni

    Hocam buji seçiminde son durum ne oldu?

    Bir de siz sakaryada mıydınız?

    0,7 tırnak aralıklı buji kullanıyorum bosch. kodunu hatırlamıyorum.
    karşılaştırma yapmak için sıfır orijinal bujisi ile de binmem lazım o yüzden bir şey diyemiyorum.
    ama bir sorunum yok, hızlanması iyi
  • Focus 2 1.6 115ps aracıma LPG'li kullanımda düşük devirde isteksizlik ve yine düşük devirlerde sıkışık trafikte titretme verimli yanmama gibi dugün Bosch'un uygun LPG bujisinin siparişini verdim. Üzerindeki bujiler FoMoCo orjinal buji. Bu buji hakkında da özellikle Lpg'li kullanımda kimse iyi konuşmuyor.

    Bakalım gelsin göreceğiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus 2 için Bosch 0 242 236 574 kodlu LPG/CNG Platin Iridium bujileri bugün taktırdım.

    İlk izlenimlerim; arabanın düşük devirdeki boğulmaları bitti. Tepkileri yumuşaklaştı, böylece şehir içinde daha konforlu hale geldi. Özellikle 1000-2000 devir arası oldukça canlı hale geldi. Oldukça başarılı. Aracın sesi de hafiften değişti sanki, bundan tam emin değilim.

    Focus'a almayı düşünen herkese tavsiye ederim. Orjinal FoMoCo bujiyle boşuna kendinize işkence etmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exit to DOS -- 30 Ocak 2015; 11:40:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar. Aracim 2012 hyundai ix35 1.6 gdi motor. Sivi sistem lpg taktirdim. Lpg enjektorlere soguk olarak pompalaniyor. Buna uygun ngk buji modeli verebilecek arkadas varmi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracım 2008 model 1,4 active sole. araç sıralı sistem atiker lpgli. bujileri yenilemem lazım. neyi önerirsiniz ?
  • Arac ustunde gelen Orijinal ngk buji 1mm

    Bosch LPG buji 0.7 mm

    Bosch LPG buji 0.85 mm

    ngk 0.85 mm.

    Denedim en iyi sonucu orijinal 0.85 verdi. İkinci de bosch LPG 0.85.

    Araç Kia Ceed 1.4 2010 LPG. 50 bin km de. 80 kilometre deyken satın almıştım.

    Bir sonraki sefer champion 0.85 denemeyi düşünüyorum.

    Servisler orjinalden başka birşey öneremez. Önerirse isi bırakmak zorunda kalabilir.
    Bilginize
    Edit:
    Champion buji (0.9 mm) alıp taktim. İlk izlenimler iyi. Orijinal ngk 0.85 mm bujiyi 8000 km de sökerek taktim. 8000 km sonra orijinal bujiyi tekrar takarak kesin sonuca varacagim.

    Sonraki sefere denso iridyum tough alıp deneyecegim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 4 Nisan 2015; 9:28:51 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2004 model corolla hb brc marka tüp var sizce hangi bujiyi kullanmalıyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.