Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (45. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
997
Cevap
31
Favori
379.983
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4344454647
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'


    quote:

    Orijinalden alıntı: selmand


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'


    quote:

    Orijinalden alıntı: selmand


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'

    3.16 ya yeni lpg taktirdim. Yillardir tereddutsuz gittigim de servisim var sadece bmw uzerine bir servis. Gecen gun otururken serviste bujileri yenileyelim dedik. Yeni bujilerim geldi falan o sirada dedimki ya lpg bujisi takalim boshun varmis falan.. tam tamina 25 dakika dalga gectiler benimle : )

    eminim bosch bmw den daha fazla buji üretip satıyordur.

    Yok olay marka degil.. Olay lpg bujisi takalim demem. Ve dusundum dedimki buji dedigin pahali birsey degil eyer ise yarar birsey olsaydi bunlari lpg servisleri satardi. Yani en azindan ben olsam abuk subuk katki maddeleri yada turbocharger denilen komik parcayi satacagima lpg bujisi satardim. Altinada yazardim daha iyi atesler guc artar rampa iyi cikar bak nasil satilirdi : )

    bunlar forumlarda daha evvel tartışıldı bir kere demirin erime dıcaklığıyla iridyumun aradında 3 kat fark var. demirin erime sıcaklığı oda içi sıcaklığının anlık en yüksek değeri olan 2000 in aştında kalırken iridyum 2350 derece ile bu rakamın üzerinde, demir 650 derece. orjinalinda iridyum kullanan araba markalarıda var. bunlarla arasında pek fark yok. uçların tek noktadan olması ve uç aralığının daha dar olması dışında.

    her araçda belki beklenen etkiyi vermeyebilir ona lafım yok. benim astra h aracımda orjinal bujiler 60 tl champion üretimi idi ben 85 tl ye bocsh lpg bujisi taktırdım. yağ değişiminide erteledim faydasını test etmek için. araçda ilk andan itibaren benzinde ki çevikliği yakaladım. benim çok hoşuma gitti. birde bu bujiler arabanın orjinalinin ötesine geçemez sadece benzine daha yakın bir çalışma performansı verir ve iridyumdan dolayı daha uzun ömürlü oldukları kesin. yukarıda ford kullanan bir arkadaş fark görmediğini söylemiş , belki brnim bujilerim iyice bitikti ve o nedenle faydasını daha iyi hissetmiş olabilirim ama lpg yi kullandığım ilk andan beri beni sıkan çekiş sorunu bütük oranda halloldu.

    sizde lpg bujisi taktırmayacaksanız uç aralığını 0.7 ye alıp deneyebilirsiniz bu maliyetsizdir.

    Bilgi icin tesekkurler hocam tabiki yazdiklariniz mantikli ve gercek bilgiler. Mesela mesajiniz ortalarinda demissinizki bu bujiler benzine yakin performansi yakalama amacli.. iste insanlar bunu anlamiyor aksine benzinden daha iyi performans beklentisi icine giriyorlar ki bu imkansiz.

    o imkansız ama bujiler çok uyduruktur sen gider 200 tl ye ngk takarsın o da farkeder sanırım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar arabamın modeli

    Fiat marea 1.6 SX 2001 model lpg li

    Uygun buji tavsiyesi istiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Grande punto 1.4 2006 uygun buji ariyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Corsa b 1.4 16v, motor kodu x14xe atiker takılı, sadece LPG de aşırı silkeleme yapıyor. Hangi marka buji takmalıyım, tek Tırnak uygun sanırım bir de buji aralığını daraltmam gerekir mi,Soğuk buji olarak hangisi bana uygun olur ?Şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vaybeeyupi1965 -- 13 Ağustos 2015; 13:49:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • opel vectra C (2004) aracım var.1 ay kadar önce benzin filtresini ve bujilerini değiştirttim.ustama orijinal bujisi ne ise onu alıp tak dedim.aracım lpg'li.
    şimdi benzinde araba gitmiyor,gaz yemiyor.yani öyle böyle değil hiç gitmiyor.hatta rölantide gaza basınca devir artacağına düşüp istop ediyor.
    ama motor ısınıp LPG'ye geçtimi canavar gibi.hiçbir sıkıntı yok.

    benzin filtresinden şüphelenip eski filtreyi geri taktım,değişen bir şey olmadı.
    şimdi bu gerizekalı ustam ne tür bir buji taktıki bu hale geldi acaba onu merak ediyorum ?yeni takılan bujilerin bozuk olma ihtimali varmı,yada yanlış bir buzji takmış olabilirmi ?
    ki böyle bir şey olsa bu kadar fark edermi ?benzinde arabayı kullanamıyorum,o derece yani...

    bu konu hakkında fikir verebilecek arkadaşlar olursa,bu durumda bosch lpg bujisi alıp taktırıcam arabaya.
  • BOSCH U BOŞVERİN BUJİ ALACAKSANIZ GİDİN ADAM GİBİ PARAYI VERİN JAPON NKG LAZER LPG DEN ŞAŞMAYIN, ÖYLE HER USTAYIM SERVİSİM DİYENİN DE LAFINA BAKMAYIN, İNANIN SERVİSDEKİLER SİZDEN DAHA ÇOK ŞEY BİLDİKLERİ BİRŞEY YOK YOK...
  • Merhaba golf 4 buji araligi kac milimdir bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar,

    5 yıl önce konuyu başlatan arkadaşa tekrar teşekkürler. Ben de bu süre zarfında 5 defa araba değiştirdim ve bunlardan 4 tanesi LPG'li ve farklı markalardı.

    Mazda 323 ve Mazda 3, Renault Scenic ve Opel Meriva 1.4 T 140 bg. araçların tamamında LPG (Platinium Iridium) bujisi takınca bariz fark hissettim.

    En büyük avantajı düşük devirlerdeki vuruntuyu yok etmesi, performans artışı ve yakıt tasarrufu.

    Hala LPG dönüşümlü aracı olup kullanmayan varsa yazık ediyor kendine de aracına da.

    Bosh marka olanı alırsanız kalitelisini almış olursunuz. NGK alırsanız en iyisini almış olursunuz. Ben de fiyatına göre bazen Bosh Buji bazen NGK Buji kullandım.

    Ayrıca yaşadığım tecrübelere göre sanayideki ustaların yanıldığı bazı konular var.

    Örneğin;

    Araç için en iyi buji orjinalinde gelendir.......Hiç de öyle değil. Araç LPG li olmasa bile bahsi geçen "Platinium Iridium" bujiler çok daha üstün. Bir kere ömrü daha fazla ve Bobini korumuş oluyorsunuz.

    Japon araçlarda Japon NGK dan başkası olmaz....... Bu da yanlış ben o zaman NGK çok pahalı olduğu için Bosh almıştım, ve çok memnun kaldım. Baya sonra arabayı sattım, alan kişi hala arayıp bana dua ediyor.

    LPG bujiyi 10.000 de bitirir.......Yeni aldığım Opel marka araçta orjinal GM (aslında NGK üretimi Platinium Iridium) buji vardı ve 110.000 km bu buji ile gitmiş. Bu kullanımın çok büyük kısmı ise LPG kullanılmış.




  • Bosch lpg buji kullandim Orjinal buji daha iyiydi. Su anda orijinalinin yari fiyatına aldığım muadil champion bujiyi kullanıyorum orijinaline çok yakın diyebilirim.

    Edit
    Araç 2010 lpgli ceed



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 10 Kasım 2015; 9:28:37 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhabalar konu içinde geçtiyse kusura bakmayın benim arabam da r19 europa 1.6 rte hb klima k7m motor a sahip arabada yarı sıralı sistem var (araba ilk benzinde çalışıp 2500 deviri geçince tüpe geçiyor) araba belli zaman sonra boğulduğu durumlarda özellikle pat pat ses yapıyor. araştırdım ateşlemeden dendi. bobin kablolar bujiler değişti. 10000 tertemiz gittim böyle. şu an çok fazla çekişten düşme var. benzinde hiç bir problem yok.

    sonuç olarak bana kalırsa bujiler değişmeli bu lpg uyumlu bosch buji platin düşünüyorum. bulunduğum yerde bulmam imkansız. internetten bulabilirim. ama hangisi uygundur emin değilim. bir satıcıya sordum k7m motor onlar ona uygun gönderelim dedi. ya tutmazsa ne olacak?

    önerileriniz nelerdir? uygun buji numarası nedir? yardımlarınız için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Trim

    Merhabalar,

    5 yıl önce konuyu başlatan arkadaşa tekrar teşekkürler. Ben de bu süre zarfında 5 defa araba değiştirdim ve bunlardan 4 tanesi LPG'li ve farklı markalardı.

    Mazda 323 ve Mazda 3, Renault Scenic ve Opel Meriva 1.4 T 140 bg. araçların tamamında LPG (Platinium Iridium) bujisi takınca bariz fark hissettim.

    En büyük avantajı düşük devirlerdeki vuruntuyu yok etmesi, performans artışı ve yakıt tasarrufu.

    Hala LPG dönüşümlü aracı olup kullanmayan varsa yazık ediyor kendine de aracına da.

    Bosh marka olanı alırsanız kalitelisini almış olursunuz. NGK alırsanız en iyisini almış olursunuz. Ben de fiyatına göre bazen Bosh Buji bazen NGK Buji kullandım.

    Ayrıca yaşadığım tecrübelere göre sanayideki ustaların yanıldığı bazı konular var.

    Örneğin;

    Araç için en iyi buji orjinalinde gelendir.......Hiç de öyle değil. Araç LPG li olmasa bile bahsi geçen "Platinium Iridium" bujiler çok daha üstün. Bir kere ömrü daha fazla ve Bobini korumuş oluyorsunuz.

    Japon araçlarda Japon NGK dan başkası olmaz....... Bu da yanlış ben o zaman NGK çok pahalı olduğu için Bosh almıştım, ve çok memnun kaldım. Baya sonra arabayı sattım, alan kişi hala arayıp bana dua ediyor.

    LPG bujiyi 10.000 de bitirir.......Yeni aldığım Opel marka araçta orjinal GM (aslında NGK üretimi Platinium Iridium) buji vardı ve 110.000 km bu buji ile gitmiş. Bu kullanımın çok büyük kısmı ise LPG kullanılmış.

    Ben de dahil olmak üzere LPG bujilerini kullanan herkesin rahatlıkla gözlemlediği şey düşük devirlerdeki vuruntunun azalması, düşük devirde canlılık. Bununla beraber gelen yakıt tasarrufu ve performans.

    Ayrıca Bosch 30.000km değişim aralığı vermiş ancak bu Platin-Irıdium bujilerin ömrü gerçekten çok uzun. Forumda da 50-60 bin KM kullanıp kontrol ettiğinde hala oldukça sağlıklı gözüktüğünü söyleyen üyeler vardı. LPG kurum bırakmayan bir yakıt olduğundan bu bujiler kolay kolay da yanma odasında kirlenmiyorlar. Yani klasik ekonomik kalın başlı bujilerden belki 2-3 kat pahalılar ancak her bakımda değiştirilen klasik eko sınıf bujiler daha maliyetli oluyor. Hem de dediğiniz gibi düşük devirde boğulma ve yanmada sıkıntı olduğu için bobinin daha yüksek akım aktarmasına, bobinin de yıpranmasına sebep oluyor.

    Aracımı 30bin km'dir LPG'de kullanıyorum. Bunun 10 bini klasik bujilerle, 20 bini Bosch'un LPG bujileri ile geçti. Herkese tavsiye ediyorum bu bujileri. Alın, takın, performans açısından şikayetçi olduğunuz araçlarınızı, LPG'li araçları seversiniz, 50 bin KM kullanır bakımlarda buji değiştirmeyi unutursunuz. Aracınızı bir daha değiştirmeyi düşünürken alacağınız arabada da lpgli çözüm düşünürsünüz, dizel düşünmezsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exit to DOS -- 11 Aralık 2015; 1:18:50 >




  • Hocam benim aracimda lpg li yeni taktirdim bazen tekleme yapiyo bujilere baktirdim iyi dedi buji kablolarini degistirdim. Bide bu lpg icin olan bujileri gordum benim aracima habgisi olur verdigin linkte buldum ama dogru mu degil mi bide sen bakarsan bide nerden alabikirim. 2001 model audi a3 tek kapi otomatik akl motor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tempest_17

    Arkadaşlar arabamın modeli

    Fiat marea 1.6 SX 2001 model lpg li

    Uygun buji tavsiyesi istiyorum.

    Marea 16V Sx için NGK buji 0,9 BKR5EZ kodlu 7642 36 LPG 1 bujisi sizin araç için uygundur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi

    Grande punto 1.4 2006 uygun buji ariyorum

    motor kod numarası ve kw'yı yazarsanız yardımcı olabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vaybeeyupi1965

    Corsa b 1.4 16v, motor kodu x14xe atiker takılı, sadece LPG de aşırı silkeleme yapıyor. Hangi marka buji takmalıyım, tek Tırnak uygun sanırım bir de buji aralığını daraltmam gerekir mi,Soğuk buji olarak hangisi bana uygun olur ?Şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar

    Corsa B 1.4 16V 1.4 66 11.94 - 08.00 X14XE DOHC motor araca NGK marka BKR5EK kodlu 7956 23 LPG 1 bujisi uygundur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurgr

    merhabalar konu içinde geçtiyse kusura bakmayın benim arabam da r19 europa 1.6 rte hb klima k7m motor a sahip arabada yarı sıralı sistem var (araba ilk benzinde çalışıp 2500 deviri geçince tüpe geçiyor) araba belli zaman sonra boğulduğu durumlarda özellikle pat pat ses yapıyor. araştırdım ateşlemeden dendi. bobin kablolar bujiler değişti. 10000 tertemiz gittim böyle. şu an çok fazla çekişten düşme var. benzinde hiç bir problem yok.

    sonuç olarak bana kalırsa bujiler değişmeli bu lpg uyumlu bosch buji platin düşünüyorum. bulunduğum yerde bulmam imkansız. internetten bulabilirim. ama hangisi uygundur emin değilim. bir satıcıya sordum k7m motor onlar ona uygun gönderelim dedi. ya tutmazsa ne olacak?

    önerileriniz nelerdir? uygun buji numarası nedir? yardımlarınız için teşekkürler

    merhaba kardeşim K7M motorun farklı çeşitleri var K7M'nin devamında yazan yazıları da söylersen yardımcı olabilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cengaver_s

    BOSCH U BOŞVERİN BUJİ ALACAKSANIZ GİDİN ADAM GİBİ PARAYI VERİN JAPON NKG LAZER LPG DEN ŞAŞMAYIN, ÖYLE HER USTAYIM SERVİSİM DİYENİN DE LAFINA BAKMAYIN, İNANIN SERVİSDEKİLER SİZDEN DAHA ÇOK ŞEY BİLDİKLERİ BİRŞEY YOK YOK...

    aynen katılıyorum. adama diyorum bunun burasında problem var, adam gidip başka yere bakıyo ya kardeşim ben bulmuşum yerini de gösteriyorum sen değiş yada tamir et. benim arabayı benden daha mı iyi tanıyorsun sen
  • Arkadaşlar uzun uğraşlar sonucu NGK'nın PDF dosyası halinde broşürünü buldum. Her marka ve model için lpg bujisi yapmışlar. Ruhsatta veya araç kullanım klavuzunda aracın motor kodu ve kw'yı yazarsanız sizlere yardımcı olabilirim. Bosch'un broşürünü bulamadım maalesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi

    Grande punto 1.4 2006 uygun buji ariyorum

    motor kod numarası ve kw'yı yazarsanız yardımcı olabilirim.

    Hocam puntoyu sattim cruze aldim onun icin oneri alayum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi

    Grande punto 1.4 2006 uygun buji ariyorum

    motor kod numarası ve kw'yı yazarsanız yardımcı olabilirim.

    Hocam puntoyu sattim cruze aldim onun icin oneri alayum

    Merhaba. Öncelikle hayırlı olsun. Doğru öneriyi verebilmem için üretim yılı, motor no ve kw'yı söylerseniz buluruz.
  • 
Sayfa: önceki 4344454647
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.