Şimdi Ara

LPG ve buji tırnak sayısı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
2
Favori
73.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ayrıyeten fabrikasyon bir araç üzerinde 4 tırnaklı bir buji görmedim haala ben tam 50 yaşındayım. Bu fabrikaları uyarmalı bilmiş arkadaşlar diye düşünüyorum Yanılıyorsam düzeltin lütfeen
  • Olur mu Faruk bey niye dört tırnak buji taksın fabrika üç tırnak zarara girecek sonra
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Sn.ccaparli
    Ben size nacizane fikirlerimi sunarak yardımcı olmaya çalıştım . Sizin ambiyane tabirinizle bu eğer lagaluga olarak algılandıysa sizden özür diliyorum. Sizin gibi insanlara yardımcı olmayıda şu andan itibaren kesiyorum Benim sizden ne gibi bir çıkarım vardıki sorarım (bana havale çıkarında size 4 adet buji yollayayımmı dedim) Teessüf ederim. Şu andan itibaren sadece kendi topiğimde ve BRC klübünde yazmayı kararlaştırdım. Sizin gibi çok bilmişlerle boşa emek harcamışım, Sağlıcakla kalın efendim



    tepkiyi anlayamadım açıkçası? size bir şey mi dedim? yoksa siz taktınız mı bana?

    edit: düzeltiyorum. orada lagaluga etmekle suçladığım insanlar servisteki ustalardır. uzun süredir başlığa girmediğimden sizin mesajınızı farkedemedim, kusura bakmayın. size demedim onu.


    2. ve tam okumadan sonra gelen edit: bakıyorumda insanlar bir cümleyi tam soruşturmadan karara varıp yargısız infaz yapıyor gibi. ardından alıyor başını gidiyor tartışma vs. ne çok gruplaşma olmuş forumda. asıl sizlerin yaptığı ayıptır. önden biri tepki vermeden arkadan çıkan birileri yok. biri çıkıyor arkasından geleni bol.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ccaparli -- 19 Şubat 2008; 23:51:29 >




  • Evet sn ccaparli Faruk beyin mesajından sonra yukarıdan aşağı başlığı okudum sanırım faruk bey yanlış anladı saygılar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli


    quote:

    Orjinalden alıntı: bumbum26

    bendede 4 tınak bosch buji var aracım marea tartarini sıralı sistem var hiç bir zararını görmedim


    işte bende görmedim cillop gibi çalışıyor ancak adamlar lagaluga ediyorlar.

  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Neden bütün arabalar da dört tırnak buji kullanılmıyor peki.
    Araç da orjinal buji kullanmadığımız zaman;
    1-Buji ömrünün kısalacağını
    2-Buji kablosunun zarar göreceğini
    3-Aracın eteşleme avansının değişeceğini
    4-Ataeşeme avansı değişimi sonucunda yakıtın artacağını ve aracın düzensiz çalışacağını
    5-Orjinal olmayan buji ile ateşleme bobini geriliminin değişeceğini ve bunun aracın bütün gerilim değerlerini etkileyeceğini bir süre sonra olmadık arızalar meydana gelebileceğini biliyormuydunuz saygılar.
    Not:Sn Faruk Sevgili isabetli bir karar almışsınız saygılar



    bana bir kaç şeyi teknik olarak açıklayıp beni aydınlatmanızı bekliyorum.

    bildiğimiz gibi BOSCH markası önemli bir elektrik, elektronik otomobil yan sanayi parça üreticisi. bu firma onlarca yıldır çoğu avrupa aracına parça üretiyor. bu parçalar gerek üretim aşamasında takılıyor, gerekse opsiyonel olarak sonradan satılıyor. ürettiği parçalarda standart değil, her aracın değerlerine göre üretim yapılıyor. o yüzden şunları merak ediyorum

    araca özel ayarlanmış bir bujide, kaç tırnak olursa olsun, bu maddeler nasıl gerçekleşebilir? ateşleme gücü değişmeyeceğinden(ki benim anlatmak istediğim bu) buji ömrü neden kısalsın, kablo neden zarar görsün?(gerilim, akım aynı kalıyor), ateşleme avansı neden etkilensin vs. yani yukarıdaki maddeler...

    sanırım sizde bujide tırnak sayısı artınca daha çok kıvılcım çıkacağını ve gücün düşeceğini düşünüyorsunuz. zaten benim başlık açma amacım bu idi. lütfen biraz elektrik konularına bakın, olmadı doğaya dikkat edin.

    siz hiç aynı noktadan çıkıpta 3-4 ağaca aynı anda düşen bir yıldırım gördünüz mü?
    anahtarı kapı kilidine sokarken tek anahtardan çıkan 1 den fazla kıvılcım gördünüz mü? hiç sanmıyorum.

    elektrik daima kendisine en yakın, en sivri, ve en iletken olana doğru atlama yapar. bujide o noktalardan 8 adet var.
    o anki
    karışım durumuna göre,
    sıcaklığa göre,
    tırnakların yüzeyine göre, kıvılcım bu 8 noktadan birini seçer. ama sonuçta kıvılcımın gücü değişmez.

    hadi bunları geçtim. bunlar işin teorik açıklaması.

    yine başa dönüyorum kusura bakmayın, ben bu bujileri öyle dandirik bir parçacıdan ya da herhangi bir sanayi ustasından almadım. Ankara'daki bosch servislerin arasından hatrı sayılır müşterisi olan ve eğitimi iyi olanların çalıştığı bir servisten aldım. bosch un ürettiği envanter kaydına göre bu buji benim aracıma uyuyor. demekki direnç vs. oranları aynı. ki servis bu parçaya işçilik ve değişim garantisi, bile veriyor.

    o zaman buji kablosuydu, ateşleme bobiniydi neden zarar versin?

    o kısmıda geçtim, gerçek hayat pratik düzeyine gelelim. ben bu bujileri 10.000 km dir kullanıyorum. çok soğuk havalarda motorun soğuk olduğu zamanlar hariç çiğ attığını görmedim. hatta yakıtım güzel derecede düşük. şu ana kadar da hiç bir problem yaşamadı.

    yani buji dediğimiz şey az da olsa çakmak, ya da yıldırım, şimşek vs. o mantıkta çalışıyor. buna biraz dikkat edelim. ve yargısız ve alaycı infazdan da kaçınalım lütfen.


    quote:

    Ayrıyeten fabrikasyon bir araç üzerinde 4 tırnaklı bir buji görmedim haala ben tam 50 yaşındayım. Bu fabrikaları uyarmalı bilmiş arkadaşlar diye düşünüyorum Yanılıyorsam düzeltin lütfeen



    cevabı maliyet düşürmek olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ccaparli -- 20 Şubat 2008; 0:09:54 >




  • Sn ccaparli mesajımda dikkat ettiyseniz alay etmek gibi bir amacım yok artı hiç dört tırnak tek tırnak buji isimleri kullanmadım araç da katologunda olan buji kullanınız dedim saydığım araca verebileceği zararlara gelince her bujinin çalışma sıcaklığı tırnak aralığı vs eşit değildir zararlar burdan kaynaklanabilir.Size katılıyorum elektrik akımı her zaman en kısa yoldan devresini tamamlamak ister tırnak aralığı gereğinden az ise daha çabuk yıpranacak fazla ise ark süresi uzayacak vs bunlar ister istemez bütün sistemi etkileyecek artı siz katolog dan aracınızda kullanabileceğiniz başka marka buji seçip kullanıyorsanız sorun yok zaten şu kadarını söyleyeyim buji tırnak aralığınızı normalden fazla yaptığınız zaman aracın özellikle sabah ilk çalışmada marş süresinin uzadığını göreceksiniz sayılar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Sn ccaparli mesajımda dikkat ettiyseniz alay etmek gibi bir amacım yok artı hiç dört tırnak tek tırnak buji isimleri kullanmadım araç da katologunda olan buji kullanınız dedim saydığım araca verebileceği zararlara gelince her bujinin çalışma sıcaklığı tırnak aralığı vs eşit değildir zararlar burdan kaynaklanabilir.Size katılıyorum elektrik akımı her zaman en kısa yoldan devresini tamamlamak ister tırnak aralığı gereğinden az ise daha çabuk yıpranacak fazla ise ark süresi uzayacak vs bunlar ister istemez bütün sistemi etkileyecek artı siz katolog dan aracınızda kullanabileceğiniz başka marka buji seçip kullanıyorsanız sorun yok zaten şu kadarını söyleyeyim buji tırnak aralığınızı normalden fazla yaptığınız zaman aracın özellikle sabah ilk çalışmada marş süresinin uzadığını göreceksiniz sayılar



    demekki aynı noktaya farklı yollardan gitmişiz sanırım

    evet katalogdan seçildi buji. ezbere alınmadı. bosch un clio gibi elektrik sistemi olan araçlara ürettiği buji.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Ayrıyeten fabrikasyon bir araç üzerinde 4 tırnaklı bir buji görmedim haala ben tam 50 yaşındayım. Bu fabrikaları uyarmalı bilmiş arkadaşlar diye düşünüyorum Yanılıyorsam düzeltin lütfeen

    değerli ustam yorumlarınızı zevkle okuyorum.acizane bir şey hatırlatacam bende 2000 siena 1.4 vardı onun orjinal bujisi 2 tırnaktı. 1.6 sı kaç tırnaktı onu hatırlamıyorum. yani bazen tek tırnak tan vazgeçilebiliyormuş.

    tabi bir bilgi daha paylaşayım.90 lı yıllarda da tempralara 4 tırnaklı buji takma merakı vardı ve hepsinin dijital ekranları yanmıştı bu yüzden.
    yani akıllıcası orjinal buji herzaman.




  • arkadaşlar herkeze selam, kolay gelsin...
    arabam 97 model 1.5 gls hyundai accent....sıralı sistem lpg li...
    bir arkadaşım aynı arabaya çift tırnaklı buji takmış epey artısı olduğunu ısrarla anlattı..çekişi artmış, tekleme bitmiş, yakıt biraz düşmüş, serileşme olmuş falan filan...inanmadım ama bugün bende gidip aldım taktım orjinal japon çift tırnaklı buji..hyundai modeline göre...arkadaşımın anlattıkları az çok bendede oldu diyebilirim..yalnız kafamı kurcalayan arabaya motora falan herhangi bir zararı olurmu bu hareketimin..kimisi diyor pistonu, sibopları yakarsın, kimisi diyor yakıtın fazlalaşır, kimisi diyor bişey olmaz kafam iyice karıştı ,zira durum şimdilik olumlu gibi görünüyo ama genede anlayan bilen yada kullanan arkadaşlar varsa bana artısı yada eksisi neler olabilir anlatırlarsa çok sevinirim...çok teşekkürler....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: demirel71

    arkadaşlar herkeze selam, kolay gelsin...
    arabam 97 model 1.5 gls hyundai accent....sıralı sistem lpg li...
    bir arkadaşım aynı arabaya çift tırnaklı buji takmış epey artısı olduğunu ısrarla anlattı..çekişi artmış, tekleme bitmiş, yakıt biraz düşmüş, serileşme olmuş falan filan...inanmadım ama bugün bende gidip aldım taktım orjinal japon çift tırnaklı buji..hyundai modeline göre...arkadaşımın anlattıkları az çok bendede oldu diyebilirim..yalnız kafamı kurcalayan arabaya motora falan herhangi bir zararı olurmu bu hareketimin..kimisi diyor pistonu, sibopları yakarsın, kimisi diyor yakıtın fazlalaşır, kimisi diyor bişey olmaz kafam iyice karıştı ,zira durum şimdilik olumlu gibi görünüyo ama genede anlayan bilen yada kullanan arkadaşlar varsa bana artısı yada eksisi neler olabilir anlatırlarsa çok sevinirim...çok teşekkürler....




    zaten böyle şeylerden sonra söylenen ilk söz. YAKIT ARTAR! ne alakası var kardeşim, aynı şekilde kullanırsan aracı daha az yakacak bu bir gerçek. silindirin 3 turunda adam gibi 2 yanma oluyorsa artık ateşleme probleminden kaynaklanıyorsa 1 turda yanmama o da olmayacak, alınan verim artacak. hava filtresi içinde öyle. açık hava filtresi takılır, direk yakıtı artırıyor derler. halbuki illa ses duymak için gaza yüklenilmez, normal şekilde kullanılırsa azaltır o filtre yakıtı.

    pistonla sibopları yakarsın diyeni zaten hiç kaale almıyorum açıkçası ne alakası var. bir ultrasonik diye geçen bujiler silindir yüzeyine zarar veriyor diye duydum onda da kesin bir kanıt göremedim.

    bujinin tırnak sayısı en basit şöyle anlatılabilir. atış tahtası var elinizde silah var. silah burada buji oluyor. elinizde de 15 mermi var diyelim.
    elinizde eskibir tabanca var tutukluk yapıyor 3 mermide bir. ne oldu 5 tane atamadınız. daha yeni temiz bir silahla belki 4 atışta tutukluk yapacak ya da hiç yapmayacak. basitçe böyle.




  • tırnak lar bolunmeyı saglmaz :S:S:S onu ole dıyen ustanın ustalıgından suphe ederım tırnakların sadece bırıne atılır eger bı sorun varsa krumlama v.s o zman dıger tırnaklara gecerek onlara atım yapar
  • Arkadaşlar 3 şubatta yazdığım bir yazıdan alıntıyı sunuyorum. Bu yeterli olmalı die düşünüyorum, bence siz anlamakta zorlanıyorsunuz (Eğer muadil kitabına bakıpta 4 tırnaklı bir bujiyi uygun görmüşşe sorun yokki)




    ........A L I N T I .........................
    Eğer orjinal buji bulamadıysanız,
    Walla biz bu araçlara hep bunu veriyoruz hiç şikayet gelmedi bu güne kadar diyen satıcılardan değilde, Elinde (MUADİL) kitabı olanlardan veya sizden ruhsatınızı isteyerek PC den bakıp öyle buji satan esnaflara itibar edebilirsiniz benden söylemesi...
    ........................................................

    LAGALUGACILAR BU İŞİ BİLİO AMA OKUYAN YOK
  • Bütün mesajları okudum. Gönlünü ferah tut LAGALUGA sana söylenen bir söz değil, hiç üstüne alınma :) 4 tırnak buji zaten kataloğa bakılarak seçilmiş, arabaya uygunmuş:) Benim senden bir ricam olacak. Ben arabama BRC sequent24 my07 taktırdım. Program ayarında bir sıcaklık ayarı var bir de süre ayarı var. Bu süre 60 sn. ben de. Bu süre ne için konuluyor. Az yada çok olması aracın gaza geçiş süresini etkiler mi? Teşekkürler.
  • Sn.platin76
    Aracınız sıcak iken tekrar çalıştığında ayarlanan sıcaklığı kontrol eder ve ısı zaten yeterli sıcaklıkta ise aracınız bu sefer bu seçili saniyeyi referans alır ve o sürede gaza geçer
  • aynen dostum anlattıkların mantıklı ve katılıyorum sana..zira çif tırnaklı bujileri takalı 3-4 gün oldu..arabayı tanıyamıyorum keçi gibi oldu..seri ve atak..yakıta gelince 20 milyona 90 km. ş.içi yapıyordum gene 20 milyona 90 km.yaptım..yani oda yalanmış..yakıtım artmadı ama çekişim perfomansım arttı..seninde dediğin gibi birisine bişey söylediğinde ilk önce sana verdiği cevap hemen yakıtın artar oluyor..bu artık ağız alışkanlığı olmuş birazda bence..bu yüzden önce kendi mantığımıza bakmalıyız haa tamam mantıklı geliyorsa denemeli ve öyle karar vermeliyiz...



    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli


    quote:

    Orjinalden alıntı: demirel71

    arkadaşlar herkeze selam, kolay gelsin...
    arabam 97 model 1.5 gls hyundai accent....sıralı sistem lpg li...
    bir arkadaşım aynı arabaya çift tırnaklı buji takmış epey artısı olduğunu ısrarla anlattı..çekişi artmış, tekleme bitmiş, yakıt biraz düşmüş, serileşme olmuş falan filan...inanmadım ama bugün bende gidip aldım taktım orjinal japon çift tırnaklı buji..hyundai modeline göre...arkadaşımın anlattıkları az çok bendede oldu diyebilirim..yalnız kafamı kurcalayan arabaya motora falan herhangi bir zararı olurmu bu hareketimin..kimisi diyor pistonu, sibopları yakarsın, kimisi diyor yakıtın fazlalaşır, kimisi diyor bişey olmaz kafam iyice karıştı ,zira durum şimdilik olumlu gibi görünüyo ama genede anlayan bilen yada kullanan arkadaşlar varsa bana artısı yada eksisi neler olabilir anlatırlarsa çok sevinirim...çok teşekkürler....




    zaten böyle şeylerden sonra söylenen ilk söz. YAKIT ARTAR! ne alakası var kardeşim, aynı şekilde kullanırsan aracı daha az yakacak bu bir gerçek. silindirin 3 turunda adam gibi 2 yanma oluyorsa artık ateşleme probleminden kaynaklanıyorsa 1 turda yanmama o da olmayacak, alınan verim artacak. hava filtresi içinde öyle. açık hava filtresi takılır, direk yakıtı artırıyor derler. halbuki illa ses duymak için gaza yüklenilmez, normal şekilde kullanılırsa azaltır o filtre yakıtı.

    pistonla sibopları yakarsın diyeni zaten hiç kaale almıyorum açıkçası ne alakası var. bir ultrasonik diye geçen bujiler silindir yüzeyine zarar veriyor diye duydum onda da kesin bir kanıt göremedim.

    bujinin tırnak sayısı en basit şöyle anlatılabilir. atış tahtası var elinizde silah var. silah burada buji oluyor. elinizde de 15 mermi var diyelim.
    elinizde eskibir tabanca var tutukluk yapıyor 3 mermide bir. ne oldu 5 tane atamadınız. daha yeni temiz bir silahla belki 4 atışta tutukluk yapacak ya da hiç yapmayacak. basitçe böyle.




  • slm burda baya bi tartışma vardi dayanamadım çunki benim başimdanda gecen bi olay var.. şimdık benim bwm 3,18i var bakıma gıttım bmw sevisi bu tabi usta bi soktu bujileri 3tirnak inkansiz olamaz diyo alla alla ne diyo bu adam dedım ne oldu usta diyorum ben hayatımda bmw 3 tirnak takıldıgını gormedım valla diyo ee dedim 2 tırnak olur bu dıyo şimdık onceden benım araba 7bin katrana gelmıyordu şimdık dıpını indiriyo yakıt dersenız usta azalır dedı bende zaten yeni degiştirdım kullanıp bakaçam bi sorun olursa sizede bilgi verrim cok saol....
  • benim mareamda arabayı aldığımda üzerinde 4 tırnak buji vardı...lpg taktırınca düşük devirlerde silkeleme yapıyordu...bujidendir deyip değiştirdik ama üstünden çıkanın aynısını yani 4 tırnaklı taktık yine tekleme devam ediyordu...sonra yine DHden bazı arkadaşlardan duydum ve orjinal tek tırnak bujisini aldım tırnak aralığınıda biraz azaltınca tekleme sorunu çözüldü...
  • benım aracımda çift turnak eyquem rfc 58lz 2e çift tırnak buji vardı aracım alt devirlerde gerçekten sıkıntılı çalışıyordu rolanti dalgalanması yapıyordu önce boğaz kelebeğini temizlettim olmadı gaz ayarı felan yaptılar olmadı bujileri değişitirip yerine renault oem 7700500180 kodlu tek tırnak buji taktık şuanda en ufak bi silkeleme kalmadı ayrıca rolanti dalgalanmasıda ortadan kalktı kalkışlarda stop etmesindiye gaza basmaktanda kurtuldum 3 senedir aynı aracımı kullanıyorum bazen kalkışlarda stop ettirecek gibi oluyordum ortadan kalktı bu sorunlarım bu özelden yola çıkarak bi genelleme yapmak istemiyorum ama benım durum budur aracım 1.4 8v k7j motor aldesa sıralı sistem lpg 2004 clio II.otantik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Ayrıyeten fabrikasyon bir araç üzerinde 4 tırnaklı bir buji görmedim haala ben tam 50 yaşındayım. Bu fabrikaları uyarmalı bilmiş arkadaşlar diye düşünüyorum Yanılıyorsam düzeltin lütfeen

    tam 33 yasındayım
    acizane bmw alır satarım bmw arabasını severım

    su 4 tırnak bujı mevzusuna takıldım

    saygıdeger agabeyımız faruksevgılı agabeyıme bısey hatırlatmak ıstıyorum

    e39 530i aracların bujılerı 4 tırnaktır ekıpman bujısı 4 tırnaklı

    http://www.bosch-automotive-catalog.com/public/catalog/products bu lınkten sorgulayabılırsınız

    konuyu hortlattımmı bılmıyorum ama

    mesela orjınal bujısı çift tırnak 0,9mm elektrot aralıgı olan bı araca sız tek tırnak 0,7mm aralıklı bujı takarsanız aracın atesleme sıstemını saptırırsınız en azından bu bmw m20 m50 m52 m54 ve diger 6-8-10 ve 12 sılındır araclar ıcın bu boyle

    ha arac orjınalden tek tırnaklıdır sılındır hacmı kucuktur 1,3 1,4 1,5 1,6 1,8 2,0 lt lık motorlarda lpg bujısı mutlaka kazanc ve fayda saglayacaktır

    suan ıcın pıyasaya sunulan bu bujıler genel olarak yukarda saydıgım hacımdekı motorlar ıcın

    ha bosch kataloguna baktıgımızda tek tırnaklı lpg bujısını neredeyse 7,50i ye bıle takabılırsınız dıyor ama sahsen kendım denedım

    yuksek hacımlı ve orjınalınden cıft tırnaklı bujılı bmw arabalarında ateslemeyı bozuyor çiğ atma v.s durumlara sebeb oluyor


    duydgum kadarıyla bu lpg bujılerının cift ve 4 tırnaklılarıda cıkacakmıs

    sız akadar olmasamda lpg lı araclar uzerıne bırcok arastırmam ve problem cozumu yollarım vardır

    saygılar ıyı forumlar




  • geçenlerde imzamdaki araca çift tırnak buji taktım.yakıt sarfiyatı arttı, çekiş esnasında titreme hasıl oldu hülasa sürüş zevki kalmadı.600km sonra söktüm bujileri eskileri taktım araç kendine geldi...lpg li araç için buji araştırılması gereken bir husus. bence universitelerimize görev düşüyür özellikle laboratuvar imkanı olan universitelere...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.