Şimdi Ara

LPG ve buji tırnak sayısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
2
Favori
73.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aslında çok tartışmaya açık bir konu, sonuca ulaşılırsa yararlı olacağını düşünüyorum.

    bugün bir kaç sorun yaşadığımdan lpg taktırdığım yere gittim. bilgisayardan kurcaladı uğraştı sorunun birini halletti diğerini halledemedi. en son 30 dakika sonra bana bujilerin kaç tırnak dedi. bende dedim "4" orjinal bosch diye. ordan hepsi tutturdu yok tek tırnak olacak lpg de 4 tırnak çalışmaz.

    aslında demek istediklerini ve mantıklarını biraz kurcalayınca anladım. 4 tırnak olunca izolatörde çakan kıvılcımın 4 e bölündüğünü ve gücünde 4 e düştüğünü düşünüyorlar. (mesela 20.000 voltluk bir kıvılcım çıkacaksa, bunun 5.000 V olduğunu düşünüyorlar)

    ancak elektrikten azda olsa anlayanlar bilirki, bir noktadan çıkan kıvılcım kendine en yakın ve en sivri yüksüz, ya da ters yüklü yere gider. yani tek tırnaklı bujide kıvılcımın oluşabileceği 2 olasılık var izolatör ve tırnak arasında.(2= tırnağın 2 sivri köşesi). ancak 4 tırnak bujide 8 olasılık var. yanlış mıyım?

    ayrıca tek kıvılcım atacaksa, güçte bölünmeyecek... bana çözemedikleri sorunu bujiye bağlıyorlar gibi geliyor(sorun aracın rölantide gaz kokutması, kaçak yok demekki çiğ atıyor). çünkü temmuzdan beri lpg takılı, eylülden beri 4 tırnak buji kullanıyorum, son 2 haftadır(ankara/akköprü moilden aldığım gaz) kokuyor araç.

    buji hakkında kafadan dolma bilgi değilde, gerçek bilgiye sahip kişiler yanıtlarsa sanırım daha iyi olacak, çünkü lpg takan yerlerden duyan herkes, lpg de illa tek tırnak olması gerektiğini savunuyorlar. herkes diyorsa bir şey vardır diyebiliriz, ancak mantığa ter gelmiyor mu bu olay?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    LPG'li Araçlar için Buji Tırnak Sayısı: Kapsamlı Bir Kılavuz

    LPG'li araçlarda kullanılan bujilerin tırnak sayısı, performans ve verimlilik üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Doğru bujiyi seçmek, aracınızdan en iyi şekilde faydalanmanız için çok önemlidir.

    Tek Tırnak ve Çift Tırnak Bujiler Arasındaki Fark

    Tek tırnak bujiler, ateşleme için tek bir elektrot kullanırken, çift tırnak bujiler iki elektrot kullanır. Çift tırnak bujiler, daha iyi ateşleme sağlar ve daha uzun ömürlüdür.

    3 Tırnak Bujinin Faydaları

    • Geliştirilmiş ateşleme verimliliği
    • Düşük yakıt tüketimi
    • Egzoz emisyonlarının azaltılması

    4 Tırnak Bujinin Faydaları

    • Çoklu kıvılcım oluşturma
    • Daha eşit yanma
    • Motor performansının artması

    Eyquem Buji Yorumları

    Eyquem bujiler, LPG'li araçlar için yüksek kaliteli ve güvenilir bir seçenektir. Eyquem bujilerini kullanarak aracınızdan daha iyi performans ve verimlilik elde edebilirsiniz.

    Buji Nasıl Değiştirilir?

    Buji değiştirme işlemi nispeten basittir, ancak bunu doğru bir şekilde yapmak için bazı adımları izlemeniz gerekir. Buji değiştirme kılavuzlarını çevrimiçi olarak bulabilirsiniz.

    Önemli Notlar:

    • Aracınız için üretici tarafından önerilen buji tırnak sayısını kullanın.
    • Bujileri düzenli olarak kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Buji değişimini bir profesyonele yaptırmayı düşünün.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • selam bendede 2004 opel vectra var 5 gün önce landi renzo lpg takdırdım. 30 Bakımı yeni yapıldı lpg den önce tek tırnak buji taktılar sorunlar:

    1- Enjektör sesi (Enjektörü Motor kapağının altına koydurdum süngerle sardım içeriye ses almıyor.) Ama bu marka gereksizmiş ,çünkü diğer lpg markalarıda aynı yakıtı yakıyor ve performansta iyi uğraaşmaya değmezmiş. MÜHİM OLAN USTALIK VE İŞÇİLİK BENİMKİ EN KÖTÜSÜ VE EN ACEMİSİYDİ.LPG de MARKA HİÇ ÖNEMLİ DEĞİLMİŞ SONRADAN ANLADIM.

    2-Araç benzinden lpg ye geçince kalorifer açık olursa 10-15 saniyelik çiğ gaz kokusu geliyor sonra kesiliyor gün içinde bi daha olmuyor. ertesi sabah motor soğuyana kadar. Çaresini buldum kaloriferi açmıyorum gaza geçtikten 1 dakika sonra kaloriferi açıyorum koku falan olmuyor.

    3- Direksiyonu sağ sol yaptığımda yol bilgisayarı ekranı göz kırpar gibi elektirik kesiyor çaresi yoktur buralarda heralde.

    yakıt bütütn sıralı sistemlerde olduğu gibi şehir içi: 165-170 Ş.Arası= 145-150




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanturkay

    selam bendede 2004 opel vectra var 5 gün önce landi renzo lpg takdırdım. 30 Bakımı yeni yapıldı lpg den önce tek tırnak buji taktılar sorunlar:

    1- Enjektör sesi (Enjektörü Motor kapağının altına koydurdum süngerle sardım içeriye ses almıyor.) Ama bu marka gereksizmiş ,çünkü diğer lpg markalarıda aynı yakıtı yakıyor ve performansta iyi uğraaşmaya değmezmiş. MÜHİM OLAN USTALIK VE İŞÇİLİK BENİMKİ EN KÖTÜSÜ VE EN ACEMİSİYDİ.LPG de MARKA HİÇ ÖNEMLİ DEĞİLMİŞ SONRADAN ANLADIM.

    2-Araç benzinden lpg ye geçince kalorifer açık olursa 10-15 saniyelik çiğ gaz kokusu geliyor sonra kesiliyor gün içinde bi daha olmuyor. ertesi sabah motor soğuyana kadar. Çaresini buldum kaloriferi açmıyorum gaza geçtikten 1 dakika sonra kaloriferi açıyorum koku falan olmuyor.

    3- Direksiyonu sağ sol yaptığımda yol bilgisayarı ekranı göz kırpar gibi elektirik kesiyor çaresi yoktur buralarda heralde.

    yakıt bütütn sıralı sistemlerde olduğu gibi şehir içi: 165-170 Ş.Arası= 145-150
    quote:

    Orjinalden alıntı: aslanturkay

    selam bendede 2004 opel vectra var 5 gün önce landi renzo lpg takdırdım. 30 Bakımı yeni yapıldı lpg den önce tek tırnak buji taktılar sorunlar:

    1- Enjektör sesi (Enjektörü Motor kapağının altına koydurdum süngerle sardım içeriye ses almıyor.) Ama bu marka gereksizmiş ,çünkü diğer lpg markalarıda aynı yakıtı yakıyor ve performansta iyi uğraaşmaya değmezmiş. MÜHİM OLAN USTALIK VE İŞÇİLİK BENİMKİ EN KÖTÜSÜ VE EN ACEMİSİYDİ.LPG de MARKA HİÇ ÖNEMLİ DEĞİLMİŞ SONRADAN ANLADIM.

    2-Araç benzinden lpg ye geçince kalorifer açık olursa 10-15 saniyelik çiğ gaz kokusu geliyor sonra kesiliyor gün içinde bi daha olmuyor. ertesi sabah motor soğuyana kadar. Çaresini buldum kaloriferi açmıyorum gaza geçtikten 1 dakika sonra kaloriferi açıyorum koku falan olmuyor.

    3- Direksiyonu sağ sol yaptığımda yol bilgisayarı ekranı göz kırpar gibi elektirik kesiyor çaresi yoktur buralarda heralde.

    yakıt bütütn sıralı sistemlerde olduğu gibi şehir içi: 165-170 Ş.Arası= 145-150



    nerede taktırdınız Ankara'da mı?

    3. dediğinizde şöyle bir şey hatırlıyorum. lpg yi ilk taktırdğım zamanlar 2. ayara gitmiştim. orada bir mazda 323 vardı eski kasa. ondada aynı sizdeki elektrik sorunu oluyordu ve de daha ilerisi uzun süre öyle tutulursa direksiyon araç stop ediyordu. 1-2 saat araştırdıktan sonra aracın direksiyon tarafından alınan bir şeysi varmış, şase mi elektrik mi bilmiyorum ama orayla alakalı bir şey. hatalı montaj yani. onu düzelttiler, geçen bir borunun/kablonun yerini değiştirdiler. sorun çözüldü. buna bir baktırın bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    quote:

    Orjinalden alıntı: aslanturkay

    selam bendede 2004 opel vectra var 5 gün önce landi renzo lpg takdırdım. 30 Bakımı yeni yapıldı lpg den önce tek tırnak buji taktılar sorunlar:

    1- Enjektör sesi (Enjektörü Motor kapağının altına koydurdum süngerle sardım içeriye ses almıyor.) Ama bu marka gereksizmiş ,çünkü diğer lpg markalarıda aynı yakıtı yakıyor ve performansta iyi uğraaşmaya değmezmiş. MÜHİM OLAN USTALIK VE İŞÇİLİK BENİMKİ EN KÖTÜSÜ VE EN ACEMİSİYDİ.LPG de MARKA HİÇ ÖNEMLİ DEĞİLMİŞ SONRADAN ANLADIM.

    2-Araç benzinden lpg ye geçince kalorifer açık olursa 10-15 saniyelik çiğ gaz kokusu geliyor sonra kesiliyor gün içinde bi daha olmuyor. ertesi sabah motor soğuyana kadar. Çaresini buldum kaloriferi açmıyorum gaza geçtikten 1 dakika sonra kaloriferi açıyorum koku falan olmuyor.

    3- Direksiyonu sağ sol yaptığımda yol bilgisayarı ekranı göz kırpar gibi elektirik kesiyor çaresi yoktur buralarda heralde.

    yakıt bütütn sıralı sistemlerde olduğu gibi şehir içi: 165-170 Ş.Arası= 145-150



    nerede taktırdınız Ankara'da mı?

    3. dediğinizde şöyle bir şey hatırlıyorum. lpg yi ilk taktırdğım zamanlar 2. ayara gitmiştim. orada bir mazda 323 vardı eski kasa. ondada aynı sizdeki elektrik sorunu oluyordu ve de daha ilerisi uzun süre öyle tutulursa direksiyon araç stop ediyordu. 1-2 saat araştırdıktan sonra aracın direksiyon tarafından alınan bir şeysi varmış, şase mi elektrik mi bilmiyorum ama orayla alakalı bir şey. hatalı montaj yani. onu düzelttiler, geçen bir borunun/kablonun yerini değiştirdiler. sorun çözüldü. buna bir baktırın bence.

    Alıntıları Göster
    Nevşehirde taktırdım ucuz diye. Taktırmaz olaydım lpg yi, dedim ya markanın önemi hiç yok. herkese söyleyin. baktıracağız o arızaya çaresi yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanturkay

    Nevşehirde taktırdım ucuz diye. Taktırmaz olaydım lpg yi, dedim ya markanın önemi hiç yok. herkese söyleyin. baktıracağız o arızaya çaresi yok.

    Alıntıları Göster
    Ustaniz biraz sallamis 4 tirnak lpg de olmaz falan diye. 4 tirnakli buji kullaniminda gerilim sanilanin aksine 4 e falan bolunmuyor, aksine tirnaklardan sadece birine kivilcim atiliyor.. Peki o zaman 4 tirnakli bujinin ne yararlari var derseniz;

    1- Tirnaklardan birisi herhangi bir nedenle fazla birikinti,kurum nedeniyle iletkenligi azalmis olabilir. Bu durumda tek tirnakli bujili motorda atesleme hatasi-misfire- meydana gelme durumu varken 4 tirnaklida durumu daha iyi olan tirnaklardan digerine atesleme yapilarak misfire engellenir.
    2-Herhangi bir tirnagin araligi arttigi zaman orta elektroda daha yakin olan tirnaklarla ateslemeye devam edileceginden tirnak araliginin artmasi sorun olmaz.
    3-Buji degisim suresi uzar. Cunku tirnak sayisi fazla oldugundan her kivilcim atista olusan elektrot asinmasi 4 tirnakli bujide daha uzun surer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Ustaniz biraz sallamis 4 tirnak lpg de olmaz falan diye. 4 tirnakli buji kullaniminda gerilim sanilanin aksine 4 e falan bolunmuyor, aksine tirnaklardan sadece birine kivilcim atiliyor.. Peki o zaman 4 tirnakli bujinin ne yararlari var derseniz;

    1- Tirnaklardan birisi herhangi bir nedenle fazla birikinti,kurum nedeniyle iletkenligi azalmis olabilir. Bu durumda tek tirnakli bujili motorda atesleme hatasi-misfire- meydana gelme durumu varken 4 tirnaklida durumu daha iyi olan tirnaklardan digerine atesleme yapilarak misfire engellenir.
    2-Herhangi bir tirnagin araligi arttigi zaman orta elektroda daha yakin olan tirnaklarla ateslemeye devam edileceginden tirnak araliginin artmasi sorun olmaz.
    3-Buji degisim suresi uzar. Cunku tirnak sayisi fazla oldugundan her kivilcim atista olusan elektrot asinmasi 4 tirnakli bujide daha uzun surer.

    Alıntıları Göster
    Buji tırnak aralığı ile oynamayınız tırnak sayısına bakmayınız aracınızın katoloğunda yazan buji kullanınız saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhannn

    Buji tırnak aralığı ile oynamayınız tırnak sayısına bakmayınız aracınızın katoloğunda yazan buji kullanınız saygılar

    Alıntıları Göster
    Sn oğuzhann çok haklı
    Öyle kafanıza göre buji seçemezsiniz. Ustalarınızın Tecrübesinede güvenmeyin bu konuda , Yanlış anlaşılmasın bu söylediklerim ama maalesef bu böyle
    Aracınız opel serisi ise GM marka buji den şaşmayın numarasını tesbit etmek içinde mutlaka bir opelciden yardım alın
    Aracınız Renault ise EYQUEM marka buji kullanın
    Aracınız Japon ise DENSO VEYA NGK buji kullanın (Ben bosch taktım oldu) Demeyin Kesinlikle fazla yakıt yakarsınız Her bujinin iç dirençleri farklıdır.
    Size sadece üç örnek verdim bu çoğaltılabilir.
    AUTODATA programı kullananlar iyi bilir aracın tipini, markasını, modelini,motor tipini yazarsınız hepsinde farklı numaralar çıkar . Aynı kasa araçta iki farklı motor olabilir birinde başka numara buji vardır , diğerinde başka numara. Arkadaşım bunu taktı diye sidze onu takamasınız bu bilgi işidir, bu teknik bir iştir...Bilgilerinize efendim, iyi pazarlar


    Eğer orjinal buji bulamadıysanız,
    Walla biz bu araçlara hep bunu veriyoruz hiç şikayet gelmedi bu güne kadar diyen satıcılardan değilde, Elinde (MUADİL) kitabı olanlardan veya sizden ruhsatınızı isteyerek PC den bakıp öyle buji satan esnaflara itibar edebilirsiniz benden söylemesi...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LPG ve BUJİ seçimi
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Sn oğuzhann çok haklı
    Öyle kafanıza göre buji seçemezsiniz. Ustalarınızın Tecrübesinede güvenmeyin bu konuda , Yanlış anlaşılmasın bu söylediklerim ama maalesef bu böyle
    Aracınız opel serisi ise GM marka buji den şaşmayın numarasını tesbit etmek içinde mutlaka bir opelciden yardım alın
    Aracınız Renault ise EYQUEM marka buji kullanın
    Aracınız Japon ise DENSO VEYA NGK buji kullanın (Ben bosch taktım oldu) Demeyin Kesinlikle fazla yakıt yakarsınız Her bujinin iç dirençleri farklıdır.
    Size sadece üç örnek verdim bu çoğaltılabilir.
    AUTODATA programı kullananlar iyi bilir aracın tipini, markasını, modelini,motor tipini yazarsınız hepsinde farklı numaralar çıkar . Aynı kasa araçta iki farklı motor olabilir birinde başka numara buji vardır , diğerinde başka numara. Arkadaşım bunu taktı diye sidze onu takamasınız bu bilgi işidir, bu teknik bir iştir...Bilgilerinize efendim, iyi pazarlar


    Eğer orjinal buji bulamadıysanız,
    Walla biz bu araçlara hep bunu veriyoruz hiç şikayet gelmedi bu güne kadar diyen satıcılardan değilde, Elinde (MUADİL) kitabı olanlardan veya sizden ruhsatınızı isteyerek PC den bakıp öyle buji satan esnaflara itibar edebilirsiniz benden söylemesi...

    Alıntıları Göster
    evet demekki tırnak sayısı, ateşleme ve voltaj hakkında herkes aynı düşünüyor. peki bu ustalar neden böyle sallamaya hevesli. bir de nasıl inat, 4 ü birden tepeme yürüyordu neredeyse, bende inat ettim değiştirmiyorum çamur atmayın bujilerime dedim artık.

    çözülemeyen ufak bir sorunda direk motora ve motorcuya çamur atıyorlar, allah insanları usta gazabından korusun. katalogdan zaten bakarak verdiler bende kontrol ettim, bosch car servicete. artık super 4 ler her araç için uyumlu üretiliyorlar, her ayarda var. yoksa kafama göre deneme yanılma amaçlı takmadım

    zaten şu sıralar 8.5 litre lpg yakıyorum oda ankarada 140-145 bin e denk geliyor. buna bakarak fazla yakma diye bir şey diyemeyiz değil mi

    çözemedikleri ufak sorunda gaz kokmasıydı. moilden almıştım. bakalım ne yapacaklar diye götürdüm. sonra totalden aldım yok gaz kokusu mokusu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    evet demekki tırnak sayısı, ateşleme ve voltaj hakkında herkes aynı düşünüyor. peki bu ustalar neden böyle sallamaya hevesli. bir de nasıl inat, 4 ü birden tepeme yürüyordu neredeyse, bende inat ettim değiştirmiyorum çamur atmayın bujilerime dedim artık.

    çözülemeyen ufak bir sorunda direk motora ve motorcuya çamur atıyorlar, allah insanları usta gazabından korusun. katalogdan zaten bakarak verdiler bende kontrol ettim, bosch car servicete. artık super 4 ler her araç için uyumlu üretiliyorlar, her ayarda var. yoksa kafama göre deneme yanılma amaçlı takmadım

    zaten şu sıralar 8.5 litre lpg yakıyorum oda ankarada 140-145 bin e denk geliyor. buna bakarak fazla yakma diye bir şey diyemeyiz değil mi

    çözemedikleri ufak sorunda gaz kokmasıydı. moilden almıştım. bakalım ne yapacaklar diye götürdüm. sonra totalden aldım yok gaz kokusu mokusu

    Alıntıları Göster
    Bide lastiklerinizin markasını değiştirip deneyin s. caparlı koku falan kalmayacaktır bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Bide lastiklerinizin markasını değiştirip deneyin s. caparlı koku falan kalmayacaktır bence

    Alıntıları Göster
    aynen katılıyorum düşünün ben LPG taktırmıstım KIRIKKALEDE ordakı atıkercı yanlıs montaj yapıp gidin yolda düzelir demişti düşünün artık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Bide lastiklerinizin markasını değiştirip deneyin s. caparlı koku falan kalmayacaktır bence

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Bide lastiklerinizin markasını değiştirip deneyin s. caparlı koku falan kalmayacaktır bence



    geçen farları değiştirdim ondan mı acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Bide lastiklerinizin markasını değiştirip deneyin s. caparlı koku falan kalmayacaktır bence



    geçen farları değiştirdim ondan mı acaba?

    Alıntıları Göster
    99 corolla 1.6 ile 200 ykr ortalama yakıyorum.. hızım 100 ü geçmez.. düz sistem lovato lpg var.. çok yaktığını düşünüyorum, bujilerden olabilir mi.. taktıralı 2 ay oldu. ne yaparsam yapayım, yakıt düşmüyor.. her kes 150-160 ykr.. den bahsediyor.. anlamadım gitti...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tutsununucunu

    99 corolla 1.6 ile 200 ykr ortalama yakıyorum.. hızım 100 ü geçmez.. düz sistem lovato lpg var.. çok yaktığını düşünüyorum, bujilerden olabilir mi.. taktıralı 2 ay oldu. ne yaparsam yapayım, yakıt düşmüyor.. her kes 150-160 ykr.. den bahsediyor.. anlamadım gitti...

    Alıntıları Göster
    düz sistem de 1.6 motor için 200 iyi bence. sıralılar bile en az 160 ykr görebilirken yeni nesil motorlarda...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frozenrealm

    aynen katılıyorum düşünün ben LPG taktırmıstım KIRIKKALEDE ordakı atıkercı yanlıs montaj yapıp gidin yolda düzelir demişti düşünün artık

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: frozenrealm

    aynen katılıyorum düşünün ben LPG taktırmıstım KIRIKKALEDE ordakı atıkercı yanlıs montaj yapıp gidin yolda düzelir demişti düşünün artık



    Hocam daha öğreneceklerimiz var anlamına geliyor bu. Düz yoldamı, rampadamı gidicekmişiz bizi aydınlatırsanız seviniriz :))
    Geçendede şunu öğrendim ilk gaz verdiğinde yığılma yapan bi araca (Sistem yeni onun için yavaş-yavaş kalkış yapacaksın zamanla alışır o) demişler ... Yaşımız küçük ve öğrenmeye açığız, hürmetler efendim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tutsununucunu

    99 corolla 1.6 ile 200 ykr ortalama yakıyorum.. hızım 100 ü geçmez.. düz sistem lovato lpg var.. çok yaktığını düşünüyorum, bujilerden olabilir mi.. taktıralı 2 ay oldu. ne yaparsam yapayım, yakıt düşmüyor.. her kes 150-160 ykr.. den bahsediyor.. anlamadım gitti...

    Alıntıları Göster
    HERKEZE İNANMAYACAKSIN ARKADAŞIM...
    quote:

    Orjinalden alıntı: tutsununucunu

    99 corolla 1.6 ile 200 ykr ortalama yakıyorum.. hızım 100 ü geçmez.. düz sistem lovato lpg var.. çok yaktığını düşünüyorum, bujilerden olabilir mi.. taktıralı 2 ay oldu. ne yaparsam yapayım, yakıt düşmüyor.. her kes 150-160 ykr.. den bahsediyor.. anlamadım gitti...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: demirel71

    HERKEZE İNANMAYACAKSIN ARKADAŞIM...
    quote:

    Orjinalden alıntı: tutsununucunu

    99 corolla 1.6 ile 200 ykr ortalama yakıyorum.. hızım 100 ü geçmez.. düz sistem lovato lpg var.. çok yaktığını düşünüyorum, bujilerden olabilir mi.. taktıralı 2 ay oldu. ne yaparsam yapayım, yakıt düşmüyor.. her kes 150-160 ykr.. den bahsediyor.. anlamadım gitti...


    Alıntıları Göster
    bendede 4 tınak bosch buji var aracım marea tartarini sıralı sistem var hiç bir zararını görmedim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bumbum26

    bendede 4 tınak bosch buji var aracım marea tartarini sıralı sistem var hiç bir zararını görmedim

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: bumbum26

    bendede 4 tınak bosch buji var aracım marea tartarini sıralı sistem var hiç bir zararını görmedim


    işte bende görmedim cillop gibi çalışıyor ancak adamlar lagaluga ediyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    quote:

    Orjinalden alıntı: bumbum26

    bendede 4 tınak bosch buji var aracım marea tartarini sıralı sistem var hiç bir zararını görmedim


    işte bende görmedim cillop gibi çalışıyor ancak adamlar lagaluga ediyorlar.

    Alıntıları Göster
    Sn.ccaparli
    Ben size nacizane fikirlerimi sunarak yardımcı olmaya çalıştım . Sizin ambiyane tabirinizle bu eğer lagaluga olarak algılandıysa sizden özür diliyorum. Sizin gibi insanlara yardımcı olmayıda şu andan itibaren kesiyorum Benim sizden ne gibi bir çıkarım vardıki sorarım (bana havale çıkarında size 4 adet buji yollayayımmı dedim) Teessüf ederim. Şu andan itibaren sadece kendi topiğimde ve BRC klübünde yazmayı kararlaştırdım. Sizin gibi çok bilmişlerle boşa emek harcamışım, Sağlıcakla kalın efendim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Sn.ccaparli
    Ben size nacizane fikirlerimi sunarak yardımcı olmaya çalıştım . Sizin ambiyane tabirinizle bu eğer lagaluga olarak algılandıysa sizden özür diliyorum. Sizin gibi insanlara yardımcı olmayıda şu andan itibaren kesiyorum Benim sizden ne gibi bir çıkarım vardıki sorarım (bana havale çıkarında size 4 adet buji yollayayımmı dedim) Teessüf ederim. Şu andan itibaren sadece kendi topiğimde ve BRC klübünde yazmayı kararlaştırdım. Sizin gibi çok bilmişlerle boşa emek harcamışım, Sağlıcakla kalın efendim

    Alıntıları Göster
    Neden bütün arabalar da dört tırnak buji kullanılmıyor peki.
    Araç da orjinal buji kullanmadığımız zaman;
    1-Buji ömrünün kısalacağını
    2-Buji kablosunun zarar göreceğini
    3-Aracın eteşleme avansının değişeceğini
    4-Ataeşeme avansı değişimi sonucunda yakıtın artacağını ve aracın düzensiz çalışacağını
    5-Orjinal olmayan buji ile ateşleme bobini geriliminin değişeceğini ve bunun aracın bütün gerilim değerlerini etkileyeceğini bir süre sonra olmadık arızalar meydana gelebileceğini biliyormuydunuz saygılar.
    Not:Sn Faruk Sevgili isabetli bir karar almışsınız saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhannn

    Neden bütün arabalar da dört tırnak buji kullanılmıyor peki.
    Araç da orjinal buji kullanmadığımız zaman;
    1-Buji ömrünün kısalacağını
    2-Buji kablosunun zarar göreceğini
    3-Aracın eteşleme avansının değişeceğini
    4-Ataeşeme avansı değişimi sonucunda yakıtın artacağını ve aracın düzensiz çalışacağını
    5-Orjinal olmayan buji ile ateşleme bobini geriliminin değişeceğini ve bunun aracın bütün gerilim değerlerini etkileyeceğini bir süre sonra olmadık arızalar meydana gelebileceğini biliyormuydunuz saygılar.
    Not:Sn Faruk Sevgili isabetli bir karar almışsınız saygılar

    Alıntıları Göster
    @oğuzhann
    Teşekkürler dostum. Ben bu forumda şunu gördüm paparazzi meraklıları nın hepsi burada, birileri kavgaya çanak tutuyorsa iki günde iki sayfa yanıt alıyor. Birileri akıllı ve yerinde bir şeyler yazmaya çalışıyorsa , her kes okuyup çıkıyor bir ağzına sağlık diyen bile olmuyor. Köy meydanındaki çeşme başı misali burası




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.