|
Tek Tırnak ve Çift Tırnak Bujiler Arasındaki Fark
Otomobillerde kullanılan bujiler, motorun içten yanmasını başlatmak için ateşleme sağlar. İki ana buji türü vardır: tek tırnak ve çift tırnak bujiler.
Tek Tırnak Bujiler
- Tek tırnak bujiler, tek bir topraklama elektroduna sahiptir.
- Bu elektrot, merkezi elektrota daha yakındır, bu da daha küçük bir kıvılcım boşluğu ile sonuçlanır.
- Tek tırnak bujiler, daha hızlı ateşleme sağlar ancak daha kısa ömürlüdür.
Çift Tırnak Bujiler
- Çift tırnak bujiler, iki topraklama elektroduna sahiptir.
- Bu elektrotlar, merkezi elektrota eşit uzaklıktadır, bu da daha geniş bir kıvılcım boşluğu ile sonuçlanır.
- Çift tırnak bujiler, daha düşük bir kıvılcım direncine sahiptir ve bu da daha güçlü bir kıvılcım sağlar. Ayrıca daha uzun ömürlüdürler.
Çift Tırnak Bujilerin Faydaları
- Daha güçlü kıvılcım
- Daha düşük kıvılcım direnci
- Daha uzun ömür
- Daha iyi ateşleme verimliliği
Tek Tırnak ve Çift Tırnak Bujiler Arasındaki Fark
Tek tırnak ve çift tırnak bujiler arasındaki temel fark, topraklama elektrotlarının sayısıdır. Tek tırnak bujiler bir topraklama elektroduna sahipken, çift tırnak bujiler iki topraklama elektroduna sahiptir. Bu, kıvılcım boşluğunu ve kıvılcımın gücünü etkiler.
Astra G Buji Tek Tırnak Mı Çift Tırnak Mı?
Astra G model araçlar için kullanılan buji türü, aracın modeline ve motor hacmine bağlıdır. Bu bilgiyi aracınızın kullanım kılavuzunda veya üreticinin web sitesinde bulabilirsiniz.