Şimdi Ara

LPG VE MOTOR ÖMRÜ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
4
Favori
14.054
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Kaynak ?
  • Vialle sıvı sistem lpg kullanıyorum manıfolda püskürtmeli. Ancak bahsettiğiniz ayarlar yapıldı mı emin değilim. Ankara istanbul ya da konyada bu ayarları yapabilecek bir usta biliyor musunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Uzun zamandır böyle net bir cevap görmemiştim forumda. Noktayı koymuşsun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Arkadasim ben simdi okuyup ve hemen oluyup bir seyi yazmam.Bunu yillardir biliyorum aciklamasi ile.Durum bu.Ister oyle kabul et ister yazdigim dogruyu al.Benim icin fark etmez.Bu olay benzindede olur.Ne zaman fakir karisima dusse. Yani lamda 1 in altina ,falir karisim olur ve bu sekilde yanmanin sonucindada piston ustu ajraret yukselir ve bu radyator suyu sicakligi ile olculmez yavas yavas motorun icini adeta kemirir.Sonundada deformasyona ugrar.Iyi ihtimal conta yanar kotusunde subaplar ve piston hasara ugrar.

    Sunuda soyliyeyim o yazanlar benden cokmu biliyor zannediyorsun.Papagan gibi aldiklari bilgiyi yaziyorlar sizde kaynak diyorsunuz.Bi arastir bakalim ayni gucu uretiyor diyorlar nasil oluyormus bu.Iki yakit isil enerji degeri ne imis,ne kadar fazla hacimsel olarak fazla puskurtulurse ayni miktarda guc uretmesi gerekirmis ancak volumetrk olarak fazla puskurtuldugunden daha az hava alacagindan az guc uretirmos yanma hizlari ne imis bu yakitlarin vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Şimdi güzel kardeşim.

    Senin o dediğin BENZİNDE geçer, veya LPG sıvı olarak enjekte edildiğinde.

    Lütfedip ne yazdığımı okumuş olsaydın veya okuduğunu anlasaydın, böyle bir şey yazmazdın. Gaz halindeki LPG artırıldığında benzindeki soğuma etkisi oluşmaz. Aksine silindir içi sıcaklık artar.

    Ezbere iş yapıyorsunuz. Tıpkı sanayideki ustaların yaptığı gibi.

    Lambda bir ölçü birimi değildir. ideal noktayı gösterir. Senin ayar cihazı diye baktığın emisyon test cihazları. Benzine sabitli olduğu için LPG için bakıldığında gerçek lambda farklıdır.

    Dahası eğer lambda 1 den düşükse bu o aracın zenginde çalıştığını gösterir. (tabi o cihazın sensörleri sağlam ve kalibrasyonu tamam ise).


    Git bak falan filan diye atar gider yapacağınıza topa girdiğin mevzuda bilginiz olsun ki, fikriniz, sözünüz dinlensin.

    Ben sana bakacak bir şey vereyim.

    Efendim neye bakıyoruz. Ford Avusturalya nin sitesine. Falcon Ute. Bizim p100 un irisi. Bunun düz 6 4000 motorlusu var. (yaa yaaa, şimdi zamanında Avustralya ya gitmeyen kafamı seveyim). Fabrikadan likid LPG li.

    http://www.ford.com.au/servlet/ContentServer?c=DFYPage&site=FOA&rendermode=preview&pagename=wrapper&cid=1248926004477

    Birinci sırada Fordun benzinli motorları

    	Falcon XT	Falcon G6	Falcon G6E	Falcon G6E Turbo 
    Engine type 4.0L DOHC DI-VCT I6 4.0L DOHC DI-VCT I6 4.0L DOHC DI-VCT I6 4.0L DOHC DI-VCT TURBO I6
    Engine size (cc) 3983 3983 3983 -
    Compression ratio 10.3:1 10.3:1 10.3:1 8.8:1
    Max. power (DIN) 195kW @ 6000rpm 195kW @ 6000rpm 195kW @ 6000rpm 270kW @ 5250rpm1
    Max. torque (DIN) 391Nm @ 3250rpm 391Nm @ 3250rpm 391Nm @ 3250rpm 533Nm @ 2000rpm - 4750rpm3
    No. of valves 24 24 24 24
    Bore and stroke (mm) 92.25 x 99.31mm 92.25 x 99.31mm 92.25 x 99.31mm 92.26 x 99.31mm
    Fuel Management system Sequential multipoint electronic fuel injection Sequential multipoint electronic fuel injection Sequential multipoint electronic fuel injection Sequential multipoint electronic fuel injection
    Engine management Powertrain control module incorporating electronic throttle control Powertrain control module incorporating electronic throttle control Powertrain control module incorporating electronic throttle control Powertrain control module incorporating electronic throttle control
    Battery 54Ah 54Ah 54Ah 54Ah



    İkinci sırada (ilk 3 motor) aynı motorların LPG li versiyonları var.

    	Falcon XT	Falcon G6	Falcon G6E	Falcon G6E Turbo 
    Maximum power (DIN) 198kW @ 5000rpm 198kW @ 5000rpm 198kW @ 5000rpm -
    Engine type EcoLPi DOHC DI-VCT I6 EcoLPi DOHC DI-VCT I6 EcoLPi DOHC DI-VCT I6 -
    Compression ratio 12:01 12:01 12:01 -
    No. of valves 24 24 24 -
    Maximum torque (DIN) 409Nm @ 3250rpm 409Nm @ 3250rpm 409Nm @ 3250rpm -
    Fuel Management system Liquid phase injection Liquid phase injection Liquid phase injection -
    Bore x stroke (mm) 92.25 x 99.31mm 92.25 x 99.31mm 92.25 x 99.31mm -
    Battery 54Ah 54Ah 54Ah -
    Engine management Powertrain control module incorporating electronic throttle control Powertrain control module incorporating electronic throttle control Powertrain control module incorporating electronic throttle control -
    Engine size (cc) 3983 3983 3983


    Neymiş ? LPG li motor 1000 devir daha aşşada daha fazla Beygir ve Tork veriyormuş.

    Sebep ? Motor LPG ye göre optimize de o yüzden. Sıkıştırma oranlarına dikkat ediniz. (lakin bu motorlar benzinde yürümez bence).




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Arkadasim tek soyliyecegim sey ben senin bildigini unuttum.Sen oyle bil bilmeye devam et.

    Iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Bilmiyorum demek zor tabi.

    size de iyi forumlar efendim...




  • Aman Allahım kaç yıldır gördüğüm en mantıklı ve bilgili üyeleri içeren bir konu.Ustune son derece bilgilendirici mesajlar mevcut.Forumdaki kısır konuların üzerine bu tarz mesajlar içeren bir konu görmek beni mutlu etti :)).

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG ile ilgili bir konu açıldı mı, bilenin de bilmeyenin de ağzında bi subaptır gidiyor.

    Subap da, hangi subap?

    Coğu LPGciler bile hâlâ YAĞLAMA sistemi adı altında biseyler takiyorlar motorlara.

    Yahu diyorum.; "egzos subapları aşınıyor, emme subapları değil"

    Adamlar emme memme biz takiyoruz bu sistemi diyolar.



    Not: LPGden etkilenen subaplar egzos subaplarıdır.

    LPG altyapisina uygun uretilen bazi modellerin, egzos subaplari farklidir. Emme subaplari aynıdır ve LPGden etkilenmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yeniuye Y kullanıcısına yanıt
    Ezbere iş yapıyorsunuz. Verdiğin linklerin tamamı benzin üstüne.

    uysal otogaz başkasının zırvalamasını kendisinin yapmış.

    Heat of combustion for some common fuels (higher value)[citation needed] 
    Fuel HHV MJ/kg kcal/g BTU/lb
    Hydrogen 141.9 33.9 61,000
    Gasoline 47.0 11.3 20,000
    Diesel 45.0 10.7 19,300
    Ethanol 29.7 7.1 12,000
    Propane 49.9 11.9 21,000
    Butane 49.2 11.8 21,200
    Wood 15.0 3.6 6,000
    Coal (lignite) 15.0 4.4 8,000
    Coal (anthracite) 36 7.8 14,000
    Natural gas 54.0 13.0 23,000


    Dahası benim yazdığımıda okumuyor veya anlamıyorsunuz.

    Benzin motora sıvı olarak girer buda motorun soğumasına yardımcı olur, gücü artar, taki motor boğulana kadar.
    Ancak GAZ halinde ki lpg de bu etki yoktur.

    Anlamak çok mu zor geliyor. Çeşme suyu elini soğutur buhar elini yakar günün sonunda ikisi de sudur.

    Hava yakıt karışımı olarak LPG ile benzin birine yakındır. ancak aynı değildir.

     
    Fuel Ratio by mass [6] Ratio by volume [7] Percent fuel by mass
    Gasoline 14.7 : 1 — 6.8%
    Natural gas 17.2 : 1 9.7 : 1 5.8%
    Propane (LP) 15.67 : 1 23.9 : 1 6.45%
    Ethanol 9 : 1 — 11.1%
    Methanol 6.47 : 1 — 15.6%
    n-Butanol 11.2 : 1 — 8.2%
    Hydrogen 34.3 : 1 2.39 : 1 2.9%
    Diesel 14.5 : 1 — 6.8%
    Methane 17.19 : 1 9.52 : 1 5.5%


    Hiç beyin veya sensör gelen yakıtın ne olduğunu bilemez. Senin aracın benzine göre ayarlı. Onun ideal ayarı LPG ye göre değil benzine göre. İdeal benzin ayarı LPG için zengindir. Ki araçların hiç biri birebir ideal de çalışmaz. Az zenginde çalışır. Bu ayar arabayı

    LPG de zengin karışıma sokar. Şimdi senede bilmem kaç milyon tane LPG li jeneratörü Amerikada satan HONDA, gelen şikayetler yüzünden servis duyurusu yapıp, LPG dönüşümlü jeneratörlerin bir tık fakirde ayarlanmasını isteyecek.

    40 senedir Amerkada devasa jenratörleri çeviren, Texas eyaletinde Gaz yakıtları konsorsiyumunda makam sahibi Hoffman hoca, biz kaç tane motoru dynoda kırdık, likit yakıt teorisi, gaz halinde ki yakıtlarda geçerli değildir diye fetva verecek.

    Avustralyadaki 50 yaşını geçmiş ustalar, avansı geriye almayında görün silindir kapağınızın hayrını diye fırça atacak.

    Biz bunları yok sayacağız, sebep ? Ezberci ustalar öyle demiş.




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Bence burada birbirimizi yanlış anlıyoruz. İkimizde haklıyız ancak hakaret olmamış. Bi tık fakir ile fakir karışım ayrı şeyler. Zaten mükemmel ayar diye bişey gerçekte pek mümkün olmaz. Düzgün çalışan tüm araçlar zaten ya bi tık fakirde ya da bi tık zenginde çalışır. Aksi takdirde sorunlar baş gösterir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vallaha artık LPG ile benzin motorin arasında pek bir fark kalmadı 3 TL yıl geçti benim için lpgnin tek esprisi diğerlerine göre "nispeten" ucuz olmasıydı şimdi o da kalmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim araç çelik subap lı 7 yıldır LPG ile kullanılıyor daha yeni subap lardan ses gelmeye başladı. Bu gün regülatörü kendim değiştireceğim artık suya gaz karıştırıyor.. 200 binde

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suya gaz nasil kaçiyor? Belirtileri Nelerdir? Nasil anlariz? Bilgi paylaştıkca güzeldir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yeniuye Y kullanıcısına yanıt
    Haklıyız derken ?

    E ikimizde haklıyız.

    Nasıl haklıyız ?

    Bilebildiğim kadarını anlatmak için oturdum emek verdim teknik detayı olan bir yazı yazdım.

    Diğer bey tek satırla fetva vermiş. Terbiyesizliğin daniskası. Kaynak sorunca da atar gider yapmış. Git şunu bunu öğren diye. Kendisi çok biliyor ya o dediklerinin ne manaya gelip neyi nasıl etkilediğini.

    O yetmemiş sen bu arkadaşı savunmak için yine aynı ezberden ve yanlış bilgileri paylaşıyorsun.

    Nasıl ikimizde haklı oluyoruz ?

    Bir şey hem ak hem kara nasıl olur ?

    olmayacağına göre bana göre siz ya benim yazdıklarımı okumuyorsunuz veya yazılanları anlamıyorsunuz.

    Bunu sorunca da, hakaret ediyorsun diyorsun...

    Öyle internette girdiğin her yabancı tuning formunda veya ingilizce bilenlerin çevirdiği bilgilerle reklam geliri peşinde koşan sitelerde bulunmaz bu bilgiler.

    Sana orada benzin teorisi anlatılır. Benzin sıvı bir yakıttır, bütün sıvı yakıtlar motorda yanmak için atomize olmak yani buharlaşmak zorundadır. Tüm sıvılar buharlaşmak için çevresindeki enerjiyi kullanır. Buda ortam ısısını azaltır.

    Mesela Tıpkı kolonyayı yüzünüze sürersiniz ve yüzünüz serinler.

    İşte bu yüzden, benzinli motorlarda yakıt artınca, performans bir nebze artar, çünkü motor daha çok soğuduğu için, motor içine giren havada daha çok oksijen molekülü bulunduğu için, daha fazla yakıt yakabilirsin.

    Aynı şekilde eğer yakıtı kısarsan, motor daha çok ısınır, bu ısı piston içinde yoğunlu düşen yakıt hava karışımının kendi kendine ateş almasına sebep olabilir. Aslında bire bir olmaz. eğer sübaplarda veya pistonda ısı yoğunlaşmasına sebep olacak karbon birikintisi varsa yakıt kendi kendine ateş alabilir yani detonasyon oluşur.

    Gaz halinde LPG DE OLMAZ. LPG nin oktanı yüksek olduğu için, ayrıca daha az lpg motor ısısını düşürdüğü için lpgde, benzin tipi detonasyon olmaz. Biz zamanında fakir yakıt testi çok yaptık. LPG li araçlar benzinin çalışmayacağı değerlerde dahi yürür. Şehir içi oluğundan yakıt aman aman çok fark etmiyor. Konyada düzlükte yaşayıp uzun yolu 1.5 dci dan daha ucuza gidip gelen şahinler var.




  • karareis K kullanıcısına yanıt
    Aracınız nedir? Ne zamandan beri kullanıyorsunuz? Memnun musunuz? Corolla 1.6 valvematik motora olur mu?
  • ercanaa E kullanıcısına yanıt
    Aracım volvo s40 t4. 65000 kmdir kullanıyorum, bazı sorunlar yaşamıştım ama pompa tıkanmış temizlendi şu an memnunum. Sistem pahalı olduğundan fazla taktıran yok bu yüzden servis parça sıkıntısı var. Aracınız atmosferik olduğundan daha yaygın sistemlere yonelmenızı öneririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Haklıyız derken ?

    E ikimizde haklıyız.

    Nasıl haklıyız ?

    Bilebildiğim kadarını anlatmak için oturdum emek verdim teknik detayı olan bir yazı yazdım.

    Diğer bey tek satırla fetva vermiş. Terbiyesizliğin daniskası. Kaynak sorunca da atar gider yapmış. Git şunu bunu öğren diye. Kendisi çok biliyor ya o dediklerinin ne manaya gelip neyi nasıl etkilediğini.

    O yetmemiş sen bu arkadaşı savunmak için yine aynı ezberden ve yanlış bilgileri paylaşıyorsun.

    Nasıl ikimizde haklı oluyoruz ?

    Bir şey hem ak hem kara nasıl olur ?

    olmayacağına göre bana göre siz ya benim yazdıklarımı okumuyorsunuz veya yazılanları anlamıyorsunuz.

    Bunu sorunca da, hakaret ediyorsun diyorsun...

    Öyle internette girdiğin her yabancı tuning formunda veya ingilizce bilenlerin çevirdiği bilgilerle reklam geliri peşinde koşan sitelerde bulunmaz bu bilgiler.

    Sana orada benzin teorisi anlatılır. Benzin sıvı bir yakıttır, bütün sıvı yakıtlar motorda yanmak için atomize olmak yani buharlaşmak zorundadır. Tüm sıvılar buharlaşmak için çevresindeki enerjiyi kullanır. Buda ortam ısısını azaltır.

    Mesela Tıpkı kolonyayı yüzünüze sürersiniz ve yüzünüz serinler.

    İşte bu yüzden, benzinli motorlarda yakıt artınca, performans bir nebze artar, çünkü motor daha çok soğuduğu için, motor içine giren havada daha çok oksijen molekülü bulunduğu için, daha fazla yakıt yakabilirsin.

    Aynı şekilde eğer yakıtı kısarsan, motor daha çok ısınır, bu ısı piston içinde yoğunlu düşen yakıt hava karışımının kendi kendine ateş almasına sebep olabilir. Aslında bire bir olmaz. eğer sübaplarda veya pistonda ısı yoğunlaşmasına sebep olacak karbon birikintisi varsa yakıt kendi kendine ateş alabilir yani detonasyon oluşur.

    Gaz halinde LPG DE OLMAZ. LPG nin oktanı yüksek olduğu için, ayrıca daha az lpg motor ısısını düşürdüğü için lpgde, benzin tipi detonasyon olmaz. Biz zamanında fakir yakıt testi çok yaptık. LPG li araçlar benzinin çalışmayacağı değerlerde dahi yürür. Şehir içi oluğundan yakıt aman aman çok fark etmiyor. Konyada düzlükte yaşayıp uzun yolu 1.5 dci dan daha ucuza gidip gelen şahinler var.




    2009 yılında lpg montajı yaptırdığımda yol bilgisayarındaki tüketim değeri ile lpg tüketimi yakın çıkıyordu. Sonradan yapılan ayarlarda bu bozuldu ve % 20 gibi lpg fazla çıkmaya başladı. Yani 10 litre benzine karşılık 12 litre lpg gibi. Şimdi tekrardan lpg ayarı yaptırmak istiyorum ve ayarın fakirde kalmasını istiyorum. Lpg'nin sağlıklı çalışması için hangi oranda fakir olmalı. Yukarda propan için 15,67:1 oran vermişsin. Lpg'de kaç olmalı?




  • karareis K kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim. Sıvı lpg nin yaygın sistemlere göre motora daha az zarar verdiğini okudum o yüzden size sordum. Vialle şu anda Toyotaya uygulamıyormuş. Muhtemelen benzin ile kullanmaya devam edeceğim.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.