Şimdi Ara

LPG YE KAZA ANINDA NE OLUR?PATLARMI?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
10.739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ne olur?_bilgisi olan??



  • Düzgün bir montaj ve iyi malzeme kullanılmışsa bildiğim kadariyle kesiciler devreye girer sızıntı olması onlenir ve depo kaza nedeniyle deforme olur ama patlamaz
  • şimdi bazı anabaşlıkların altını çizdikten sonra ne olabileceğine bakalım.
    - öncelikle nizami yapılan montajlarda artık ECE R 67 midir nedir, öyle bir Avrupa birliği normu kullanılıyor. Bu norma uymayan montajlar araçlarına ruhsat alamıyorlar. şimdi bu normu araştırıp gerçek rakamları bulmaya hiç mecalim yok, o nedenle, rakamları aklımda kaldığı şekliyle yazacağım. merak eden doğrusunu araştırıp aşağıdaki yerlerine yazsın; sonucu pek etkilemeyecek.
    - LPG tankları 6mm çelikten imal edilir. Bu malzemenin özelliği kırılgan olmayıp esnek olmasıdır. yani bir cam veya kraker gibi kırılmaz ama esner, bükülür.
    - LPG 6-7 bar basınca maruz kalınca sıvılaşan, yani su gibi olan bir gazdır. onun üzerinde ne kadar basınç uygularsanız uygulayın hacmini küçültemezsiniz. o nedenle litre hesabıyla satılır. tipik olarak istasyonlarda 9-10 bar gibi bir basınçla satılıyor diye biliyorum.
    - Tanka monte edilen şamandıra aynı zamanda 27barlık bir işletme basıncına sahip olan bir emniyet subabıdır. yani tankın içindeki basınç 27bar'a ulaştığında bu vana açılır ve tahliye başlar. Bu evdeki düdüklü tencerenin emniyet ventiliyle aynı mantığa sahiptir.
    - LPG tankları üretimden sonra 45barlık test basıncına sahiptir. yani 45 bar basınç altında test edildikten sonra piyasaya sürülmüştür. Üretim prosesleri ise 60bar'lık basınca dayanıklı olacak şekilde ayarlanmıştır.

    Bu başlıklardan sonra kaza anını düşünelim. Yukarıdaki kritik basınç seviyelerine ulaşabilecek şiddette bir darbenin lpg tankına ulaştığını varsaydığımızda, en fazla muhtemel olan şey, LPG tankının bağlı olduğu yerden kopup araç dışına fırlamasıdır. zaten ortada LPG tankının bağlı olacağı bir araç da kalmamış demektir. çünkü araç kaportaları nadire 1mm'lik sacda oluşmakta ve sözkonusu basınçlar LPG tankına ulaştığında araç kaportası çoktan kabak çiçeği gibi yarılmış ve açılmış olmaktadır. Bu olaya örnek havalimanında bagajına bomba koyulduğu için patlayan taksi; araçtan geriye sağlam durumda sadece LPG tankı kalmıştı.

    Diğer bir ihtimal ise aracın LPG tankının yerinden çıkmasına engel bir durumun oluşmasıdır. herhangi bir dış engele tekılan LPG tankı bir türlü yerinden çıkamaz ve sıkışıp kalır. böyle bir durumda darbenin bütün bir şiddeti ezilen lpg tankının üzerine binebilir. Bu nasıl olabilir? mesela 30 ton yüke sahip bir tır taksiyi beton duvara sıkıştırıp sinek gibi ezer. LPG tankı da kaçacak yer bulamaz tır ile beton duvar arasına sıkışır. tabi böyle bir sıkışmada taksiden geriye ancak tost ekmeği kalır, zaten sağ çıkabilen olmaz da... Biz yine LPG tankının ne olacağına bakalım.
    tankın sıkışması neticesinde iç basıncı 27bar'a ulaşana kadar hiçbişey olmaz, sadece eğilip bükülebilir. iç basınç 27bar'a ulaşınca emniyet valfi gazı tahliye etmeye başlar. etrafta kıvılcım varsa yangın çıkar. ancak tırın sıkıştırması çok kuvvetliyse ve tahliye halinde bile iç basınç bir türlü düşemiyorsa, iç basınç 60bar'a çıkana kadar patlama olmaz, depo eğilip bükülür. 60 bar'dan sonra patlama gerçekleşebilir.

    Elbette Avrupa birliğinde bu sistemlerin üretimine ve kullanımına onay verildiğine göre bilim adamları söz konusu riskleri denemişler ve yukarıda belirttiğim çarpışma şiddetinin nasıl bişey olduğunu görmüşler ve gerekli hesaplamalarını ona göre yapmışlardır. ben hayal gücümü zorlayarak bu çarpışmanın şöyle bişey olabileceğini düşünüyorum:
    bir taksinin 20m yukarısından düşürülen 30 ton yüke sahip bir TIR kamyonu olsa olsa LPG tankını patlatacak iç basınç değişimlerine yol açabilir. Belki de böyle bir çarpışma bile LPG tankını patlatmaya yetmeyebilir. Zaten böyle bir çarpışmada taksinin içinde kalan birileri varsa en son merak edecekleri şey LPG tankının patlayıp patlamadığıdır.




  • LPG tankları SAC dan bende var ondan biliyorum

    Karşı karşıya 2 tane tır 100km ile birbirine girse ancak öyle patlar
    20MPa gibi bir mukavemeti var
  • bir forumda okumuştum lambalarda zincirleme kaza oluyor şahin brodway ford escord hepsi lpg li ortadaki araba perte çıkıyor adamı sol arka camdan zorla çıkarıyorlar ama arabaların hiç biri patlamıyor

    hala anlamıyormusunuz patlayan lpgli haberler yaklaşık 2-3 haftalık süre içersinde sürekli verildi ve bitti
    bunun sebebi benzinden kar sağlayan kartelci medya lpg yüzünden zarar edeceğini düşündü ama şimdi kendide gaz işinde olduğu için böyle haberler duymuyoruz türkiyede 2,5 milyon kayıtlı lpgli araç var bir o kadarda kayıtsız varsa niçin patlıyanlar bir anda kesildi ?....
  • Ya arkadaşlar yalan yanlış bilgi vermeyin. LPG patlar. Hatta kaza anında değil durup dururken bile patlar. Hem de gümmmmmm diye patlar. Öyle bi patlar ki nasıl patladığına hem siz hem de komşularınız şaşırır.




























    Öyle her önünüze gelene yok LPG patlamaz yok şöyle temizdir yok şöyle ekonomiktir felan da demeyin. Şimdi gidecek hepsi LPG taktıracak ondan sonra da devlet LPG vergisini patlatacak. Ne güzel şurada ağız tadıyla biniyoruz güvenli patlamaz LPG arabalarımıza, milletin aklına girip kendi huzurumuzu kaçırmanın ne alemi var dimi????
  • Haaaa! öyle söylesene yaw!
    LPG patlamaz diyoruz ama hükümet vergileri bindirirse bir yerimizde(!) patlayabilir!
    Aman dikkat!
  • valla ben ole arkadasların anlattıgı kadarıyla avrupa normlarını felan bilmiyorum ama size yasadıgımdan ornek verebilirim.bundan iki onceki aracım olN 93 MaZDADA lpg vardı hemde olye bugunku gibi yeni teknoloji felandegil zaten karbüratörlü araçtı.lpg tartarini markaydı bi gun sahil yolunda beşiktaş-sarıyer istikametinde giderken cok afedersiniz h.yv.n ın biri geldi arkadan ucarcasına bana çarptı benim lpg sankıda simit şeklindeve stepnenin yerindeydi yani tamponla mesafesi 10 cm olsun 15 cm okadar yani ben zaten kazanın olmasıy kendimi asagı attım araçtan ızaklatım kontagı kapatıp....o anda gordumki lpg tankı dısarı atlamak için benden once davranmıs yede duruyor kaza anında dısarı fırlamıs tanlın 4te 3 dolu hemen işte itfaiyeye felan haber verdik her ihtimale karsı diye adamlar geldi bi baktı sonra donum bize fırca kaydılar bunda bişey yokki kendini kilitlemiş işte bizim ne kadar işimiz var sen biliyon mu diye tan yeri yarıya kadar ezilmesine ragmen tankta en ufak bi ezilme yoktu ve kacakta yoktu ama ben cok korktugum için hemenaracı saattım ve bi daha lpg taktırmadım ama yakında yine lpg yolları gozukecek herhalde dizelden yine bewnzinliye donersek




  • Aslında tankın araçtan ayrılması da hoş bir durum değil, kabin içerisine de girebilirmiş demek ki. Geçmiş olsun...
    quote:

    Orjinalden alıntı: bitdaemon

    valla ben ole arkadasların anlattıgı kadarıyla avrupa normlarını felan bilmiyorum ama size yasadıgımdan ornek verebilirim.bundan iki onceki aracım olN 93 MaZDADA lpg vardı hemde olye bugunku gibi yeni teknoloji felandegil zaten karbüratörlü araçtı.lpg tartarini markaydı bi gun sahil yolunda beşiktaş-sarıyer istikametinde giderken cok afedersiniz h.yv.n ın biri geldi arkadan ucarcasına bana çarptı benim lpg sankıda simit şeklindeve stepnenin yerindeydi yani tamponla mesafesi 10 cm olsun 15 cm okadar yani ben zaten kazanın olmasıy kendimi asagı attım araçtan ızaklatım kontagı kapatıp....o anda gordumki lpg tankı dısarı atlamak için benden once davranmıs yede duruyor kaza anında dısarı fırlamıs tanlın 4te 3 dolu hemen işte itfaiyeye felan haber verdik her ihtimale karsı diye adamlar geldi bi baktı sonra donum bize fırca kaydılar bunda bişey yokki kendini kilitlemiş işte bizim ne kadar işimiz var sen biliyon mu diye tan yeri yarıya kadar ezilmesine ragmen tankta en ufak bi ezilme yoktu ve kacakta yoktu ama ben cok korktugum için hemenaracı saattım ve bi daha lpg taktırmadım ama yakında yine lpg yolları gozukecek herhalde dizelden yine bewnzinliye donersek




  • vergisi ne kadar bu zıkkımın ?
  • avustralyada yaygınlaşma varmış biraz da ingilterede
    yurtdışı araştırmalar devam edecek bu konuda....

    saygılar


    Is LPG safe?

    Depending on who you listen to, LPG is either safer than petrol or a timebomb waiting to explode.

    A search through newspaper records for the past two years turned up little to suggest that LPG cars are a safety risk.

    There are reports of LPG explosions but most are related to household systems or deliberate acts of arson.

    LPG Australia's Phil Westlake says the fuel is as safe, if not safer than petrol.

    He points to the fact that insurance companies charge the same premium for an LPG car as they do for a petrol one.

    "The insurance industry doesn't charge a premium because it has had 30 years of history as a safe fuel in this country," he says.

    Advocates also say that the 3mm welded steel pressure cylinders used in automotive LPG applications are safer than plastic petrol tanks, which can melt under intense heat.

    Modern LPG systems also have pressure relief valves and shut-off valves to prevent any build up of gas.

    The only question mark over LPG appears to be backyard installations.

    LPG Australia ****es consumers check the bona fides of their chosen installer through state regulatory authorities or the association.




  • ARKADAŞLAR DEDİKODU İSMİ İLE KONUYA AYDINLIK GETİREN ARKADAŞIMIZA KULAK VERELİM VE KENDİSİNE AYDINLATICI BİLGİSİNDEN ÖTÜRÜ TEŞEKÜR EDELİM BİRDE KENDİ AÇIMIZDAN KONUYU DEĞERLENDİREREK PATLA MATLAR GİBİ ŞEYLER YAZMAYIN LÜTFEN BU KONUDA YORUMU BİLENLERE BIRAKIRSAK SEKTÖRE DE ZARAR VERMEMİŞ OLURUZ SAYGILARR......
  • LPG tankı patlamayabilir ama kaza anaında yerinden çıkıp ileriye fırlayarak boynunu kırabiliir, beynini ezebilir. Kazada sağ kurtulsan bile olanca ağırlığı ile yerinden fırlayan tankın gazabından kurtulmak zor. Bagajımda sürekli olarak büyük ve ağır bir nesne taşımak istemem.
  • değerli arkadaşlar benim aracda lpğ sızıntı yapıyordu onu değişririp yerine 2 yıl garantili lpğ beyni aldım
    sorunum halloldu sızıntı yapıyordu sizden ricam lpğ tankımdaki şamandıra bozuk ve içerdeki büşür oynama yapıyor bu bu kaza anında kilitlmeyle ilğili etki yaparmı yada tankdaki büşürün bunu yapması heranği bi sorun yaratırmı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    LPG tankı patlamayabilir ama kaza anaında yerinden çıkıp ileriye fırlayarak boynunu kırabiliir, beynini ezebilir. Kazada sağ kurtulsan bile olanca ağırlığı ile yerinden fırlayan tankın gazabından kurtulmak zor. Bagajımda sürekli olarak büyük ve ağır bir nesne taşımak istemem.


    O mantıkla arabaya cam da yapmayalım,kaza anında kafayı falan vururuz maazallah.
  • Hic1sey olmaz , ambulans beklerken cay falan demlersiniz tupte
  • tank imalatı erc 67 standardı almakla bitmiyor eger imalat yapılan tüp sacı 6842 ergli ve eş deger sac ise ve imalatı sac kalınlıgı tüpün ebadına göre 3 ile 4 mm arası ise imalattan sonra bu ürünü 860 derece ile 920 derece tav yapılması gerekir denetim gerekir bu tüpler 90 ile 100 bara kadar dayanır
    tüp çarpma ile patlasa sorun degil ateşle temas anında patlarsa sorun olur.
    standart tüp üreten birkaç firma örnegin baykanotogaz lpg tankı sam çelik gibi baykanotogaz ın imalat tesislerini biliyorum.
    başın agırmayacak lpg sıralı ve karbüratörlü tek yerli ürün baykan lpg sistekleri
  • Bende medyadan çıkan haberlerden oldukça kıllanmıştım..Fakat daha sonra farkettim ki LPG şudur budur şöyle kötüdür böyle ölürsünüz haberi yapan bütün medya araçlarının sahibi tek bir isim..
    Nasıl bir tesadüfse aynı medya karteli Po nunda sahibi..

    Yani herşey ortada..

    Yok tüp ordan dırlar kafana çarpar ölürsün filan..Bunlar bana saçma geliyor..
  • Arama motorunu kullanırsanız bu konunun daha önce defalarca kez tartışıldığını görürüsünüz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 18 Aralık 2006; 14:35:42 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.