Bildirim
Maketçilik (63. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
-
zoom yapıp dibine girmedikçe kusursuz gözüküyor, ellerinize sağlık :D gözüme batan iki şey var; 1-üstteki yıldıza ne oldu, boyada biraz sıkıntı yaşanmış gibi duruyor. 2-kartalın gözü küçük mü oldu yoksa ben mi yanlış hatırlıyorum?
bu arada vitrininizde çok hoşmuş :) ben uçakları sergileyecek yer bulamadığım için kuyruk kanadından ip dolayıp o ipide duvara yapıştırıyorum :D uçaklar dalışa geçmiş gibi duruyor :D -
Üst yıldız için kullandığım silver boyayı fazla incelmişim
O yüzden uygularken maskenin altına kaçtı
Ben de fırça ile müdahale etmek durumunda kaldım
Kartalın gözü miyop olmuş :)
Asıl kusuru daha görememişsin
Kanopi asıl kırıldı
Yeğen üstüne bastı tuz buz oldu
Uyduruktan şeffaf plastiği ısıtıp şekil
vererek kanopi yaptım
Hiç olmamasından iyidir :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
eline sağlık hocam çok başarılı olmuş -
Teşekkür ederim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tutmayınküçükenişteyi -- 25 Mayıs 2014; 21:25:29 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
beğendin mi
@ozel35
valla fotoğraflarda müthiş gözüküyor eline sağlık 10 numara olmuş birde standı olsa var ya daha süper olurdu ama kanopi açık olduğu için gerek kalmamış bir ara alttaki bmw yide koysana buraya
@tutmayınküçükenişteyi
-
kanopiyi fotoğraflardan farkedemiyorum, hiç belli olmuyor :D -
-
soldaki daha güzel duruyor o bildiğimiz messerschmidt 109 değil mi -
deniz uçağı 1/32
detayları gayet güzel görünüyordu kutuyu incelediğimde,
ancak çok fazla ince işçiliği var ve klavuz japonca
gözüm korkmadı desem yalan olur. bunu yapınca yüzdürmeden
olmaz. Bir deniz dioraması şart olur.
diğeri ise 1/48 ölçek onun da detaylar çok iyi. Eduard bu işi biliyor
diyebilirim. Bildiğimiz messerschmidt 109' un dedesi oluyor.
Temelde çok benziyor.
kararsızım, kafam çok karışık çok -
f-16 a-b-c-d arasında ki farkları net olarak bilen var mı?
lysden sonra ilk fırsatta hobbytime a gidip 1/72 f22 raptor, f-16 ve belki de 1/144 f18 almayı planlıyorum ama f-16 a-b-c-d olayı kafamı biraz karıştırıyor. -
www.savasansahinler.com alıntıdır.
F-16 Fighting Falcon (okunuşu Fayting Falkın, anlamı Savaşan Şahin) Amerikan yapımı çok amaçlı, tek motorlu av-bombardıman uçağı. F-16'lar en çok üretilen batı kökenli uçaktır. Şu ana kadar 4000 taneden fazla F-16 üretilmiştir. Dünyada 24 ordu tarafından kullanılmaktadır. F-16'lar artık Amerikan Ordusu için değil sadece ihracat için üretilmektedir. F-16 General Dynamics tarafından tasarlanıp üretilmiş, daha sonra şirketin havacılık bölümünün Lockheed(daha sonra başka bir birleşme sonucu Lockheed-Martin ismini almıştır) şirketine satılmasıyla bu şirket tarafından üretimine ve geliştirilmesine devam edilmiştir. Block olarak adlandırılan farklı versiyonları vardır. Her block farklı özellikler barındırmaktadır. İlk üretimi F-16A Block 10 olarak başlamıştır. Block 20, Block 30, Block 40, Block 50, Block 52, Block 60 olmak üzere 7 farklı versiyonu bulunmaktadır. Block 52/60 versiyonlarında glass-cockpit bulunmaktadır. Bu versiyonu diğerlerinden ayıran en temel özellik ise üst gövdeye monteli dahili yakıt tanklarıdır. Türk Hava Kuvvetleri tarafından F-104'lerin yerine ana muharebe uçağı olarak seçilmiş ve TAI tarafından montaj-üretimi yapılarak 1986 yılında Türk Hava Kuvvetleri envanterine girmişlerdir.Türk Hava Kuvvetleri tarafından halen Block 30/40/50 versiyonları kullanılmaktadır. Türk Hava Kuvvetleri'nin batıda 7, doğuda 4 olmak üzere 11 F-16 filosu bulunmaktadır.
Tasarım özellikleri
F-16 tek motorlu ve çok amaçlı taktiksel bir savaş uçağıdır. M61 Vulcan (Vulkan) topuna sahiptir ayrıca havadan-havaya füzelere sahiptir. Ayrıca yer hedefleri için bomba ve havadan-yere füzelerde yüklenebilir.
F-16'lar Türkiye tarafından da aktif olarak kullanılmaktadır. Avrupa Ülkeleri içinde en çok F-16 Türkiye'de kullanılmaktadır. 2006 yılı itibarı ile Türk Hava Kuvvetleri'nin elinde 217 tane F-16 vardır.Bu uçakların 117 tanesi ve opsiyona bağlanmış diğerleri ABD tarafından modernizasyona tabi tutulacaktır. Türkiye, ABD ve İsrail'den sonra en çok F-16'ya sahip ülkedir. Avrupa da ise F-16 yı en çok hollanda kraliyet hava kuvvetleri HKAF kullanmaktadır.
UÇAK HAKKINDA GENEL BİLGİLER
Çok amaçlı kullanılan bir hafif taarruz-avcı uçağı olan F-16 Savaşan Şahin, yüksek manevra yeteneği ile havadan-havaya saldırı ve savunma, havadan yere saldırı görevlerinde kullanılan tam bir "savaş makinesi"dir. Orjinal F-16 gündüz görev yapabilen hafif avcı uçağı olarak tasarlanmışken, gelişen teknoloji ile beraber havadan-karaya görevler eklenmesiyle çok maksatlı avcı uçağına dönüşmüştür.İlk dizayn edildiğinde eksikliğini çektiği yetersiz elektronik sistemler teknolojinin gelişmesiyle yeterli düzeye çekilmiştir. 3. nesil bir savaş uçağı olan F-16 Savaşan Şahin, diğer süpersonik rakipleri ile karşılaştırıldığında oldukça mütevazi bir makinedir. 14.8 m uzunluğunda, 9.8 m kanat genişliğinde ve 4.8 m yüksekliğindedir. 8.316 kg ile öncülü F-15'in neredeyse yarısı ağırlığındadır. Süpersonik rakipleri kadar uzağa ya da yükseğe uçamaz. Ama savaş ortamında F-16 fizik kurallarını alt üst eder. Tek motoru olmasına karşın saatte 2124 km hızla uçabilir. Afterburner ile ses hızının iki katını geçebilir. Tasarımı düşük hızlarda bile inanılmaz manevralar yapmasını sağlar. Enerjisini azaltıp yeniden kazanması sadece bir an sürer ve hafifliğine karşın yerçekimine dokuz kat daha dayanıklıdır. Her türlü hava koşullarında hedef tespit edebilir, alçak irtifada uçan uçakları dahi avlayabilir. Helikopter avında mükemmeldir. Havadan-karaya görevlerde ise bir depoyla 860 km'den fazla uçup silahlarını yüksek bir hassasiyetle sevk edebilmekte, kendini düşman avcı uçaklarına karşı koruyabilmekte ve ilk kalkış noktasına geri dönebilmektedir. F-16'nın popülaritesini sağlayan iki ana unsur yüksek aerodinamiği ve yakın muharebedeki inanılmaz çevikliğidir. Savaşan Şahinler bugüne kadar diğer uçaklarla girdikleri 71 gerçek hava muharebesinde 71-0 gibi modern jetler arasında rekor kabul edilen bir sayıya ulaşmıştır. Uçak, biri gövde altında, altısı kanat altlarında, ve ikisi de kanat uçlarında olmak üzere toplam 9 adet dış yük taşıma noktasında çok sayıda füze, roket ve bomba taşıyabilmektedir. Havadan-havaya saldırılarda AIM-9 Sidewinder, AIM-120 Amraam, AIM-7 Sparrow, Sky Flash, Python 3-4-5, IRIS-Tve Magic R.550; havadan-karaya saldırılarda AGM-65 Maverick, AGM-88 Harm, AGM-45 Shrike, AGM-142 Popeye II, Spice, AGM-158 JASSM, AS-30L, Mk-20 Rockeye ve demet serisi bombalarla havadan-suya saldırılarda AGM-119A Penguin ve AGM-84 HARPOON füzelerini kullanabilir. F-16 it dalaşlarında da oldukça etkili ve caydırıcıdır. 20 mmlik M-61A1 Vulcan makinalı topu uçağın standart silahlarındandır.
F-16'nın hikayesi 1970'li yılların başına kadar iniyor. O yıllara kadar savaş uçakları için büyüklük ve çift motor vazgeçilmezler arasında yer alıyordu. Amerika'nın gelecek nesil uçağı seçilen F-16 küçük yapısı, mükemmel manevra kabiliyeti ve tek motoruyla bu tabuları yıktı. Ekonomik oluşunun yanı sıra başka uç aklara gerek kalmadan her türlü görevi yapabilmesiyle yani çok rollü olmasıyla askeri havacılığa 'Tek uçak-tek hava kuvveti' kavramını getirdi. Kokpitteki side-stick yani diğer uçakların aksine yanda bulunan lövye ile ondan sonra üretilecek sivil uçaklar için ilham kaynağı oldu. ABD, Hollanda, Belçika, Türkiye ve Güney Kore'deki fabrikalarda bugüne kadar yaklaşık 4226 F-16 üretilmiş olup uçaklar halen 20 ülkenin hava kuvvetlerinde görev yapmaktadır. Ayrıca 4 ülke de sipariş vermiş bulunmaktadır.
F-16 Fighting Falcon, fly-by-wire sisteminin kullanıldığı ilk savaş uçağıdır. Eski uçaklarda pilot aerodinamik kontrol yüzeylerine hidrolik ile hükmederken, F-16'daki fly-by-wire (kablo ile uçuş) sistemi ile de lövye hareketleri çok basit olmakta ve lövyenin hareketine göre flaplar, eleronlar ve dümenler gibi aerodinamik kontrol yüzeylerinden sorumlu olan motorlara elektrik uyarıları gönderilmekte ve uçağın hareketleri bu şekilde yönlendirilmektedir. Ayrıca F-16'dan önceki avcı uçaklarda lövye pilotun önünde iken ilk defa F-16'da pilotun sağına alınmış, bu da uzun uçuşlar sırasında pilotun kolunun daha az yorulmasını sağlamıştır.
Yerini aldığı uçaklarla kıyaslandığında F-16'nın bu uçaklardan en az iki kat fazla menzile sahip olduğu görülmektedir. Yüksek itiş gücü/ağırlık oranı ve düşük kanat yük oranı sayesinde uçak büyük bir manevra kabiliyeti de elde etmektedir. Falconlar çoğu insan bünyesinin dayanamayacağı bir atikliğe ve manevra kabiliyetine sahiptir. Aerodinamiği ve diğer Fighterlara oranla ufak olan bünyesine karşın hemen hemen aynı motor gücüne sahip olması, bu uçağın kontrolü zor kategorisine girmesine sebep vermiştir. F-16'yı uçurmak zor değildir, zor olan onun içinde savaşmaktır. F-16'nın bubble (köpük) veya yağmur damlasını andıran kanopi yapısı pilota çok geniş bir görüş açısı sağlamaktadır. Bu açıdan dünyanın en başarılı kokpit dizaynı olduğu söylennebilir. Uçak, yapı itibarıyla uçak yüzde 78.4 alüminyum, yüzde 11 çelik, yüzde 3.3 kompozit maddeler, yüzde 0.5 titanyum ve yüzde 6.8 başka maddelerden oluşmuştur. Bu sağlam yapı sayesinde F-16 tam iç yakıt yükü ile 9 g yüküne dayanabilmektedir. Bu rakam pek çok avcı uçağında yüzde 70'lik iç yakıt taşırken bile 7 g'yi aşamamaktadır.
F-16'ın önemli özelliklerinden biri de oldukça ekonomik düzeyde yakıt harcamasıdır. JP-8 yakıtı kullanan Falconlar, aynı görev uçuşu sırasında F-4 Phantom'un harcadığı yakıtın sadece yarısını harcamakta, F-104 Starfighter ile kıyaslandığında da yüzde 17 daha az yakıt harcamaktadır. JP-8 jet yakıtı koyu renklidir ve yakıt gazyağına benzemektedir. Kolay kolay tutuşmamakla birlikte tutuştuğunda da kolay sönmemektedir. JP sınıfı tüm askeri yakıtlar ülkemizde üretilmektedir.
-
block olayını anladımda a-b-c-d olayı hala aydınlanmadı bende :D -
Türk yapmicaksan al bitane ya -
bu genel olarak merak ettiğim bir şey, google da sağolsun derdimi anlamadığı için (ya da ben anlatmasını beceremedim) bir türlü yanıt bulamadığım bir soru. belki bilen vardır demiştim :D -
BlogcuF-16savaşan şahin hakkında herşey - blovinghttp://bloving.blogcu.com/f-16savasan-sahin-hakkinda-hersey/235937
Tam olarak aradığın burada
-
sağolun bu işime yaradı :) -
-
çok güzel olmuş hocam eline sağlık.. eğer yapabiliyorsan bi kürdan veya plastik ucu sivri birşeyle, cama zarar vermeden, cam kafesinin bolarının taşan kısımlarını temizleyip daha düz bir görünüm vermeyi dene..
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X