Şimdi Ara

manuel sanzıman bakımı, arızalar ve yağ değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
54
Cevap
3
Favori
76.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu konuda manuel şanzıman bakımı ve arızalar ile ilgili soruları ve ustaları bekleriz

    malum otomatik şanzıman bakımı ile ilgili konu var ama manuel şanzıman bakımı ile ilgili konu başlık olarak forumda bulamadım.
    bu konu ile ilgili görüş, bilgi, ve tecrübeleri burada toplayalım



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Manuel Şanzıman Bakımı, Arızaları ve Yağ Değişimi

    Manuel şanzımanlar, sürücülerin vites oranlarını manuel olarak seçmelerini sağlayan otomotiv bileşenleridir. Uygun bakım ve onarım, araç performansının ve uzun ömürlülüğünün korunması için çok önemlidir.

    Manuel Şanzıman Bakımı

    Manuel şanzımanların düzenli bakım yapılması, sorunsuz çalışma ve uzun ömür sağlamaya yardımcı olur. Bakım işlemleri şunları içerir:

    • Şanzıman yağının düzenli olarak değiştirilmesi (genellikle 60.000-80.000 km aralıklarla)
    • Vites değiştirme bağlantılarının yağlanması
    • Şanzıman yuvasının ve contaların sızıntı açısından kontrol edilmesi

    Manuel Şanzıman Arızaları

    Manuel şanzımanlarda meydana gelebilecek yaygın arızalar şunlardır:

    • Vites değiştirme güçlükleri
    • Gürültü veya uğultu
    • Yağ sızıntıları
    • Debriyaj sorunları

    Bu arızalar, şanzıman yağının bozulmasından, bileşenlerin aşınmasından veya hasar görmesinden kaynaklanabilir.

    Manuel Şanzıman Yağ Değişimi

    Şanzıman yağı, şanzıman bileşenlerinin yağlanmasına ve korunmasına yardımcı olur. Zamanla yağ bozulur ve değiştirilmesi gerekir. Manuel şanzıman yağı değişim aralıkları, araç modeline ve sürüş koşullarına bağlı olarak değişebilir.

    Manuel Şanzıman Tamiri

    Manuel şanzıman arızaları meydana geldiğinde, onarım gereklidir. Şanzıman tamiri işlemi, arızanın ciddiyetine bağlı olarak birkaç saatten birkaç güne kadar sürebilir.

    {Manuel şanzıman tamiri kaç gün sürer}

    Manuel şanzıman tamiri süresi, arızanın türüne, aracın modeline ve tamircinin yoğunluğuna bağlı olarak değişebilir. Basit onarımlar birkaç saatte tamamlanabilirken, daha karmaşık onarımlar birkaç gün sürebilir.

    {Şanzıman tamiri kaç gün sürer}

    Şanzıman tamiri süresi de benzer faktörlere bağlıdır. Arızanın türü, aracın modeli ve tamircinin yoğunluğu, tamir süresini etkileyebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • evet bizim gibi şanzıman sorunları yaşayanlarada faydalı olur hem. mesela vitesleri geçirirken bir cırtlama sesi duyuluyor can sıkıcı oluyor neden acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    evet bizim gibi şanzıman sorunları yaşayanlarada faydalı olur hem. mesela vitesleri geçirirken bir cırtlama sesi duyuluyor can sıkıcı oluyor neden acaba?


    Ustalar daha iyi bilir ama bana göre ya debriyaj ya da senkromeç sorunu var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UML

    quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    evet bizim gibi şanzıman sorunları yaşayanlarada faydalı olur hem. mesela vitesleri geçirirken bir cırtlama sesi duyuluyor can sıkıcı oluyor neden acaba?


    Ustalar daha iyi bilir ama bana göre ya debriyaj ya da senkromeç sorunu var

    Alıntıları Göster
    debriyajı biliyorum fakat senkromeçi bilmiyorum kendimiz açsak yapabilirmiyiz acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    debriyajı biliyorum fakat senkromeçi bilmiyorum kendimiz açsak yapabilirmiyiz acaba

    Alıntıları Göster
    Şanzıman motorun en hassas en karışık parçalarındandır siz siz olun bilmedikçe sakın acmayı bile düşünmeyin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 8 Mayıs 2010; 18:22:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noss

    Şanzıman motorun en hassas en karışık parçalarındandır siz siz olun bilmedikçe sakın acmayı bile düşünmeyin

    Alıntıları Göster
    Benim şanzıman yağ sızdırıyor(az biraz). Volan keçesi değişecek dedi usta 2 günlük işi var falan dedi. Araç 12 yaşında, maliyeti beni bir hayli zorlayacak, üstten şanzıman yağı eklense bu şekilde kullanılsa olmaz mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 8 Mayıs 2010; 18:12:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Benim şanzıman yağ sızdırıyor(az biraz). Volan keçesi değişecek dedi usta 2 günlük işi var falan dedi. Araç 12 yaşında, maliyeti beni bir hayli zorlayacak, üstten şanzıman yağı eklense bu şekilde kullanılsa olmaz mı?

    Alıntıları Göster
    zaten ben bu konularda çok meraklıyımdır.açmadan öğrenememki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    zaten ben bu konularda çok meraklıyımdır.açmadan öğrenememki


    Aç dağıt kardeş napalım elini kolunu bağlayıp engel olamayız ya, elinde alet edevat varsa, biraz da anlıyosan neden olmasın. Ama yine de dikkat et, sonra toplatmak için ekstra para ödeme
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    evet bizim gibi şanzıman sorunları yaşayanlarada faydalı olur hem. mesela vitesleri geçirirken bir cırtlama sesi duyuluyor can sıkıcı oluyor neden acaba?

    manuel şanzımanlar o kadarda karmaşık deyiller."cırtlama"tabir edilen ses genelde ya debriyaja tam basmamaktan veya senkromeç aşınmasından kaynaklıdır.debriyaja gerektiği kadar basınca özellikle hareket halinde vitese takarken "cırtlama"sesi duyuluyorsa genelde senkromeçlerdendir.
    senkromeç;kamalı mil dişli grubundaki vites dişlileri ile akupledir.görevi;dönü halindeki grup mili üzerindeki dişlileri kamalı mil üzerindeki geçecek olan dişli dönü hızıile eşitlemek ki farklı dönülerdeki dişliler takılırken ses yapmasın.
    kısaca senkromeç vites dişlisi frenidir.aşınınca frenleme yapamayacağından ses yapar.ileri kullanma tekniği olan biri için hiçbir mahzuru yoktur.amma işi bilmiyenler vites dişlilerini bozabilir,hatta kırabilirler.
    şanzımanlar genelde zamanla aşınırlar en iyi bakım yöntemi parça değiştirmektir.yağ uzun süre dayanır.(kullanım koşullarına bağlıdır)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    zaten ben bu konularda çok meraklıyımdır.açmadan öğrenememki

    şanzımanı dağıtmak-toplamak-yerine takmak-ayar yapmak uzmanlık işidir.basit şanzımanları kapağını açıp incelemenin bir mahzuru yok.her şanzıman üreticisi kendi şanzımanı için bazı özellikler,özel aparatlar geliştirmiştir.bilmeyen şanzımanı dağıtamaz.
    herhangi şanzımancıya gidip yerdeki şanzımanları görmek istediğinizi söyleseniz,müsaitlerse sizi kırmazlar kanaatindeyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    zaten ben bu konularda çok meraklıyımdır.açmadan öğrenememki

    şanzımanı dağıtmak-toplamak-yerine takmak-ayar yapmak uzmanlık işidir.basit şanzımanları kapağını açıp incelemenin bir mahzuru yok.her şanzıman üreticisi kendi şanzımanı için bazı özellikler,özel aparatlar geliştirmiştir.bilmeyen şanzımanı dağıtamaz.
    herhangi şanzımancıya gidip yerdeki şanzımanları görmek istediğinizi söyleseniz,müsaitlerse sizi kırmazlar kanaatindeyim.

    Alıntıları Göster
    hezarfen ustam bilgileriniz için teşekkür ederim. aracın bazı büyük problemleri var onları hallettikten sonra sizinde dediğiniz gibi en azından şanzımanı indirip kapağını açıp bi bakacağım yapabileceğimiz bir şeyler varmı. benim araçta 90 model mitsubishi galant 5 ileri manuel vites .debriyaj konusuna gelince giderken bende bunu denedim özellikle debriyajın sonuna kadar bassamda cırtlama oluyor bazı viteslerde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    hezarfen ustam bilgileriniz için teşekkür ederim. aracın bazı büyük problemleri var onları hallettikten sonra sizinde dediğiniz gibi en azından şanzımanı indirip kapağını açıp bi bakacağım yapabileceğimiz bir şeyler varmı. benim araçta 90 model mitsubishi galant 5 ileri manuel vites .debriyaj konusuna gelince giderken bende bunu denedim özellikle debriyajın sonuna kadar bassamda cırtlama oluyor bazı viteslerde.

    Alıntıları Göster
    ustam birde şu konu var senkromeç konusunu internette araştıracağım fakat elinizde görsel dosyalar varsa bilgi amaçlı foruma koyarsanız sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    ustam birde şu konu var senkromeç konusunu internette araştıracağım fakat elinizde görsel dosyalar varsa bilgi amaçlı foruma koyarsanız sevinirim

    Alıntıları Göster
    senkromeç işle bakımından çok gerekli amma öyle abartılacak birşeyde deyil.zaten öyle sık arıza yapan bir parçada deyildir.elimde size sunabileceğim dosya yok maalesef.sadece kabaca bilgilerimi sunabilirim.amma senkromeç deyip googleye aratırsanız bir hayli sonuç çıkar ben biraz baktım çoğu bilgiler doğru deyil.kulaktan dolma şeylerde bilgi diye yazılmış.doğrusunu bilmiyorsanız sizi yanıltabilir.
    gönderebilirsem alıntı bir resim koyuyorum.ordaki bilezik gibi şeyler senkromeçtir.

     manuel sanzıman bakımı, arızalar ve yağ değişimi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    senkromeç işle bakımından çok gerekli amma öyle abartılacak birşeyde deyil.zaten öyle sık arıza yapan bir parçada deyildir.elimde size sunabileceğim dosya yok maalesef.sadece kabaca bilgilerimi sunabilirim.amma senkromeç deyip googleye aratırsanız bir hayli sonuç çıkar ben biraz baktım çoğu bilgiler doğru deyil.kulaktan dolma şeylerde bilgi diye yazılmış.doğrusunu bilmiyorsanız sizi yanıltabilir.
    gönderebilirsem alıntı bir resim koyuyorum.ordaki bilezik gibi şeyler senkromeçtir.

     manuel sanzıman bakımı, arızalar ve yağ değişimi


    Alıntıları Göster
    teşekkür ederim ustam yardımlarınız için açtığım zamanda tecrübelerinizden faydalanırız inşallah.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    teşekkür ederim ustam yardımlarınız için açtığım zamanda tecrübelerinizden faydalanırız inşallah.

    Alıntıları Göster
    ustam manuel şanzıman senkromeç sabitleme sistemi dişlilerin hızlarının birbirine uyarlanması ve aracın takılı vitesten atmaması konularını biraz inceledim. sistemin çalışma şeklini biraz kavradım gibi .dağıtınca mutlaka arkadaşların faydalanması ve sorularım için forumda resimli olarak paylaşacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    ustam manuel şanzıman senkromeç sabitleme sistemi dişlilerin hızlarının birbirine uyarlanması ve aracın takılı vitesten atmaması konularını biraz inceledim. sistemin çalışma şeklini biraz kavradım gibi .dağıtınca mutlaka arkadaşların faydalanması ve sorularım için forumda resimli olarak paylaşacağım.

    Alıntıları Göster
    vitesten atıp atmamanın senkromeçle bir ilgisi yoktur.senkromeç sadece geçeceği vites dişlisinin hızını üzerinde bulunduğu vites dişlisiyle eşitlemeye yarar "cırtlama"sın diye.genelde yumuşak(sarı gibi)malzemeden yapılır.herhangi yük taşımaz.vitesten atmamayı ayların bağlı olduğu sustadaki kilitler sağlar.zamanla aşınan(konikleşen)dişlileri sabit tutamaz ve vitesten atmalar başlar.
    bu merakınızla iyibir usta olacağa benziyorsunuz.veya enazından bilinçli bir kullanıcı olursunuz.neyi nasıl nerede yaptıracağını bilmek onarımın yarısıdır.hatta bazı onarımları yeriniz müsaitse kendiniz yapabilirsiniz.kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    vitesten atıp atmamanın senkromeçle bir ilgisi yoktur.senkromeç sadece geçeceği vites dişlisinin hızını üzerinde bulunduğu vites dişlisiyle eşitlemeye yarar "cırtlama"sın diye.genelde yumuşak(sarı gibi)malzemeden yapılır.herhangi yük taşımaz.vitesten atmamayı ayların bağlı olduğu sustadaki kilitler sağlar.zamanla aşınan(konikleşen)dişlileri sabit tutamaz ve vitesten atmalar başlar.
    bu merakınızla iyibir usta olacağa benziyorsunuz.veya enazından bilinçli bir kullanıcı olursunuz.neyi nasıl nerede yaptıracağını bilmek onarımın yarısıdır.hatta bazı onarımları yeriniz müsaitse kendiniz yapabilirsiniz.kolay gelsin.

    Alıntıları Göster
    ustam teşekkür ederim. aracımın suyu yağına karışmıştı.bende tecrübe olsun diye kendim tamire kalkıştım. kendi atölyem var fakat araç girme şansı olmadığı için 14 km. uzaklıktaki köyümde dağıttım aracı gidip gelip yapmaya çalışıyorum.müsaitseniz forumda bilgileri verdim. bazı sorularım vardı cevapsız kaldı.yardımcı olabilirseniz sevinirim.
    donanımhaber forum
    MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN » Sayfa 1 - 2
    http://forum.donanimhaber.com/m_39491790/mpage_1/f_/key_//tm.htm#39491790



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kemalefe -- 10 Mayıs 2010; 19:33:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    ustam teşekkür ederim. aracımın suyu yağına karışmıştı.bende tecrübe olsun diye kendim tamire kalkıştım. kendi atölyem var fakat araç girme şansı olmadığı için 14 km. uzaklıktaki köyümde dağıttım aracı gidip gelip yapmaya çalışıyorum.müsaitseniz forumda bilgileri verdim. bazı sorularım vardı cevapsız kaldı.yardımcı olabilirseniz sevinirim.
    donanımhaber forum
    MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN » Sayfa 1 - 2
    http://forum.donanimhaber.com/m_39491790/mpage_1/f_/key_//tm.htm#39491790


    Alıntıları Göster
    cesurca bir iş önce tebrikler.çok çok maliyet biraz artar amma en azından neyin ne olduğunu bilirsini.
    önce şunu belirteyim aracınızı motorunuzu hiç tanımıyorum.benim söyleyeceklerim genel bilgi ötesine geçmemeli.
    önce sorduğunuz ikinci kayışı irdeleyelim.bazı araçlarda çift egzantrik kayışı olur.bu şunun içindir.tek kayışa bütün yükü bindirmemek.benim kullandığım(şu an.connect)araçtada iki adet triger mevcut.birini 60-80 000 de değişmek gerekiyor diğierini çok uzun süre kullanabiliyoruz.küçük olan kayışın nereyi hareket ettirdiğine bakın size ip ucu verecektir.zamanlamayla ilgili bir yeri hareket ettiriyorsa üzerinde mutlaka diğeri gibi işaret olur ha yoksa istediğiniz gibi takabilirsiniz.zannedersem ikinci kayış yağ pompasını mekanikse yakıt pompasını çalıştırıyor.dikkat etmek gerekir ateşleme sistemi ona bağlıysa ayarlı takılması gerekir.büyük kayışı takarkende sente önemlidir.aracınızın birinci pistonuna göre sente ye getirilir.aksi belirtilmedikçe.senteyi pistonunun emme eksoz sübaplarının durumu belirler.genelde ü.ö.nokta sıkıştırma zamanı.işaretler karşılıklı gelir ve kayış-gergisi takılır.(orijinal kayış beim için mutlaka olmalı)
    birde butür onarımları uzak yerde yapmanın dezavantajları çoktur.blok veya kapağın taşlanması gerekebilir.sübap yuvaları taşlanabilir bunlar tezgah ve uzman işidir.birde aracını mutlaka o marka ile ilgili yere götürün.
    motorunuz birhayli çalışmış motordur.bana göre rektifiye vakti gelmiş gibi duruyor.çünkü hararetten bahsettiniz hararet bir motor için en istenmeyen durumdur.arazların başıdır denebilir.kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    cesurca bir iş önce tebrikler.çok çok maliyet biraz artar amma en azından neyin ne olduğunu bilirsini.
    önce şunu belirteyim aracınızı motorunuzu hiç tanımıyorum.benim söyleyeceklerim genel bilgi ötesine geçmemeli.
    önce sorduğunuz ikinci kayışı irdeleyelim.bazı araçlarda çift egzantrik kayışı olur.bu şunun içindir.tek kayışa bütün yükü bindirmemek.benim kullandığım(şu an.connect)araçtada iki adet triger mevcut.birini 60-80 000 de değişmek gerekiyor diğierini çok uzun süre kullanabiliyoruz.küçük olan kayışın nereyi hareket ettirdiğine bakın size ip ucu verecektir.zamanlamayla ilgili bir yeri hareket ettiriyorsa üzerinde mutlaka diğeri gibi işaret olur ha yoksa istediğiniz gibi takabilirsiniz.zannedersem ikinci kayış yağ pompasını mekanikse yakıt pompasını çalıştırıyor.dikkat etmek gerekir ateşleme sistemi ona bağlıysa ayarlı takılması gerekir.büyük kayışı takarkende sente önemlidir.aracınızın birinci pistonuna göre sente ye getirilir.aksi belirtilmedikçe.senteyi pistonunun emme eksoz sübaplarının durumu belirler.genelde ü.ö.nokta sıkıştırma zamanı.işaretler karşılıklı gelir ve kayış-gergisi takılır.(orijinal kayış beim için mutlaka olmalı)
    birde butür onarımları uzak yerde yapmanın dezavantajları çoktur.blok veya kapağın taşlanması gerekebilir.sübap yuvaları taşlanabilir bunlar tezgah ve uzman işidir.birde aracını mutlaka o marka ile ilgili yere götürün.
    motorunuz birhayli çalışmış motordur.bana göre rektifiye vakti gelmiş gibi duruyor.çünkü hararetten bahsettiniz hararet bir motor için en istenmeyen durumdur.arazların başıdır denebilir.kolay gelsin.

    Alıntıları Göster
    ustam aracın yedek parçalarında trigerle birlikte balans kayışından bahsediliyor belki o olabilir ama neyin balansı anlamadım burasını.yakıt pompası silindir kapağında eksantrik dişlisinden alıyor hareketini pozisyonu yok o pek sorun değil.ateşlemeyi belirleyen tevzi makarası da eksantrik milinden alıyor hareketini onun pozisyonu çok önemli olduğu için belirli işaretleri dikkate alarak resimleyerek söktüm. yağ pompasının hareketi ise triger kayışı krank mili eksantrik mili gergi bilyası ve diğer bir dişlinin etrafıda dönüyordu .trigere bağlı o diğer belirsiz dişlinin yağ pompasına ait olduğunu düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    ustam aracın yedek parçalarında trigerle birlikte balans kayışından bahsediliyor belki o olabilir ama neyin balansı anlamadım burasını.yakıt pompası silindir kapağında eksantrik dişlisinden alıyor hareketini pozisyonu yok o pek sorun değil.ateşlemeyi belirleyen tevzi makarası da eksantrik milinden alıyor hareketini onun pozisyonu çok önemli olduğu için belirli işaretleri dikkate alarak resimleyerek söktüm. yağ pompasının hareketi ise triger kayışı krank mili eksantrik mili gergi bilyası ve diğer bir dişlinin etrafıda dönüyordu .trigere bağlı o diğer belirsiz dişlinin yağ pompasına ait olduğunu düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    Gecenlerde aracımdan 1. ve 2. viteslerde ses gelmeye basladı.
    ayrıca 1. ve 2. viteste vites kolu ileri geri oynuyordu. servise gittigimde sanzıman bilyelerinin bozuldugunu soylediler.
    bilyeleri degiştirdikten sonra sesler kesildi fakat su anda 3. viteste ayagımı gazdan cekince bir tırlama sesi var. sadece gaza basmadıgım zaman ve sadece 3. viteste geliyor bu ses.

    bilyeler neden bozulur?
    ayrıca 3. vitesteki bu sesin sebebi bilyeler olabilir mi yoksa dişlidenmidir?

    Aracım renault master 2006 model torpidodan vitesli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi l3on -- 12 Mayıs 2010; 0:00:32 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.