Şimdi Ara

Marş almayan arabayla yola çıkılır mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
0
Favori
6.078
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • işte ben başıma bunlar gelmesin diye sesi farkedip şarj dinamomu erkenden tamir ettirdim,
    ettirmez olaydım dedirtiyolar insana..
    tek suçum arabamın bakımlı olmasını istemekti..

    quote:

    Orjinalden alıntı: hasanyuceer

    Akünün götürdüğü yere kadar gidebiliyorsun.. Sonra araçtaki herşey duruyor.. Daha 15 gün önce başıma geldi..

    Sanırım bujiler dahil tüm elektrik aksamının motordan direk değil akü üzerinden elektriği almasından kaynaklanıyor... Motor çalışsa da şarj dinamosu akü ile bağlantı yapmadığından akü bittiğinde araç yolda kalıyor..


    Konu sahibine: Eğer şarj dinamon bozuksa kesinlikle denememeni tavsiye ederim...

    Edit: Şarj dinamosu bozulduğunda başıma gelenler:

    Önce akü lambası yandı. Yarın baktırırm diyerek ewe gittim, farlar felan açık.. Önce airbag ışığı yandı sonra da tüm ışıklar yandı arabanın panelindeki (abs, emniyet kemeri, EPC, o bu şu) Daha sonra arabanın iç ışıkları ve dış ışıklar azalmaya başladı kendimi eve zor attım..

    Sonraki gün servise gitmek için yola çıktım.. Araba çalıştı akü biraz dolu olduğundan.. Sonra gitmeye çalıştım gene lambalar felan yanmaya başladı.. Daha sonra araba teklemeye başladı.. (bujilere akım gitmediğinden) daha sonra araba stop etti ve servis çekti..

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: ecumen

    akün bitmiş vede şarj dinamon şarj yapmışsa vurdursanda gidemezsin.ancak eski tip dizel motorun olsaydı karanlıkta bile giderdin


    ben bu açıklamadan birşey anlamadım..vurdurup araç çalıştırıldıktan sonra kontak kapatılmadan neden gidilemesin ki?






  • parçalar 16 ytl tutmuş, işçilik de 30 ytl..
    ben zaten her haluakarda o 200 km yi yapıcam her hafta böyle yapıyorum..
    200 km okumak için geliyorum, sonra 200 km çalışmak için memlekete geri dönüyorum..
    ben alıştım, sizde alışırsınız :)..

    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium

    şarj dnamosu sarj etmiyorsa bujiler elektrikle çalıştığı için akü bujileri besleyebildiyi kadar besleyip akünü bitirdiyinde yolda bırakır seni

    ama şarj ediyorda olduğu yerde boşaltıyorsa o zaman korkmana gerek yok kontağı kapatmadıkça gidebilirsin

    ama yaptırdıktan sonra 200 km yol yapaibldiysen bence dinamoda bir sorun olmasa gerek akünün şarj olamdan bir aracı 200 km götürebileceyini sanmıyorum

    eyer akün daha önce dinamoyu yaptırmadan önce boşalmışsa dinamoyu yaptırdıktan sonra şarj etse bile akü eski gücüne gelemez ve biraz bekleyince boşalır bu durumda ya şarja vereceksin (pek tavsiye etmem ama bütçe darsa yapacak bişey yok ) yada yeni akü alacaksın

    birde senin dinamo kaça yapıldıki tekrar 200 gidiş 200 geliş 400 km yol katedip yaptırmayı düşünüyorsun




  • Zaten konu sahibi daha vurdurma ile çalıştırmayı da denememiş..

    Benim araç da zaten vurdurma ile çalışmamıştı..

    Tam olarak Platinium'la aynı fikirdeyim ben..

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    burada şarj dinamosu bozuk olsa araç vurdurma ile bile çalıştırılamazdı..vurdurma yoluyla çalışıyorsa eğer sarj dinamosunda bir sorun yok demektir...yola çıkılabilir..
  • denemiş canım niye denemesin :), biraz dikkatli okursak farkedicez..

    quote:

    Orjinalden alıntı: hasanyuceer

    Zaten konu sahibi daha vurdurma ile çalıştırmayı da denememiş..

    Benim araç da zaten vurdurma ile çalışmamıştı..

    Tam olarak Platinium'la aynı fikirdeyim ben..

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    burada şarj dinamosu bozuk olsa araç vurdurma ile bile çalıştırılamazdı..vurdurma yoluyla çalışıyorsa eğer sarj dinamosunda bir sorun yok demektir...yola çıkılabilir..


  • bu 200 kmlik yer hangi iller arası?
    quote:

    Orjinalden alıntı: miskinn

    parçalar 16 ytl tutmuş, işçilik de 30 ytl..
    ben zaten her haluakarda o 200 km yi yapıcam her hafta böyle yapıyorum..
    200 km okumak için geliyorum, sonra 200 km çalışmak için memlekete geri dönüyorum..
    ben alıştım, sizde alışırsınız :)..

    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium

    şarj dnamosu sarj etmiyorsa bujiler elektrikle çalıştığı için akü bujileri besleyebildiyi kadar besleyip akünü bitirdiyinde yolda bırakır seni

    ama şarj ediyorda olduğu yerde boşaltıyorsa o zaman korkmana gerek yok kontağı kapatmadıkça gidebilirsin

    ama yaptırdıktan sonra 200 km yol yapaibldiysen bence dinamoda bir sorun olmasa gerek akünün şarj olamdan bir aracı 200 km götürebileceyini sanmıyorum

    eyer akün daha önce dinamoyu yaptırmadan önce boşalmışsa dinamoyu yaptırdıktan sonra şarj etse bile akü eski gücüne gelemez ve biraz bekleyince boşalır bu durumda ya şarja vereceksin (pek tavsiye etmem ama bütçe darsa yapacak bişey yok ) yada yeni akü alacaksın

    birde senin dinamo kaça yapıldıki tekrar 200 gidiş 200 geliş 400 km yol katedip yaptırmayı düşünüyorsun






  • ARAÇ ÇALIŞIRKEN "KIRMIZI ŞARJ LAMBASI" YANIYOR MU? YANMIYORSA, ARAÇ ŞARJ EDİYOR DEMEKTİR. O ZAMAN SENİN PROBLEMİN AKÜ OLABİLİR. EĞER BULUNDUĞUN YER ÇOK SOĞUK DEĞİLSE, AÇIK ELEKTRİK AKSAMI DA YOKSA, AKÜ KOLAY KOLAY BİTMEZ...
    KONTAĞI KAPADIKTAN SONRA ARAÇ BEKLERKEN AKIM ÇEKEBİLECEK BİR ALARM VAR, BİR DE GENELLİKLE FARKEDİLMEYEN BAGAJ LAMBASI VAR...
    ALARM AKÜYÜ NŞA DA BİTİRMEZ. BAGAJ LAMBASI DA AÇIK KALMIYORSA SORUN BENCE AKÜ DE... TABİ Kİ, ARACIN ŞARJ ETTİĞİNİ VARSAYIYORUM...
    ŞARJ EDİYORSA VURDURUP ÇALIŞTIRIP GİDERSİN. EĞER AKÜN SAĞLAMSA, STOP ETSEN DE TEKRAR ÇALIŞTIRIRSIN. AKÜ ŞARJ TUTAMAYACAK HALDE (BİTİK) İSE GECE FARLARI DA KULLANACAĞIN İÇİN TÜM YÜK ŞARJ DİNAMOSUNA BİNECEKTİR. YAKABİLİRSİN... AKLINDA OLSUN...
    BU ARADA AKÜN KAÇ YILLIK. NORMAL BİR AKÜ 4 YIL GİDER...


    quote:

    Orjinalden alıntı: miskinn

    evet bi kere çıktım mı yola durmam zaten, ama işte acaba ben durmadan beni durduran bişey olur mu diye merak ettiğimden sordum..




  • Evet okudum şimdi doğru..

    quote:

    Orjinalden alıntı: miskinn

    denemiş canım niye denemesin :), biraz dikkatli okursak farkedicez..

    quote:

    Orjinalden alıntı: hasanyuceer

    Zaten konu sahibi daha vurdurma ile çalıştırmayı da denememiş..

    Benim araç da zaten vurdurma ile çalışmamıştı..

    Tam olarak Platinium'la aynı fikirdeyim ben..

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    burada şarj dinamosu bozuk olsa araç vurdurma ile bile çalıştırılamazdı..vurdurma yoluyla çalışıyorsa eğer sarj dinamosunda bir sorun yok demektir...yola çıkılabilir..








  • manisa - denizli..

    quote:

    Orjinalden alıntı: azaz06

    bu 200 kmlik yer hangi iller arası?
    quote:

    Orjinalden alıntı: miskinn

    parçalar 16 ytl tutmuş, işçilik de 30 ytl..
    ben zaten her haluakarda o 200 km yi yapıcam her hafta böyle yapıyorum..
    200 km okumak için geliyorum, sonra 200 km çalışmak için memlekete geri dönüyorum..
    ben alıştım, sizde alışırsınız :)..

    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium

    şarj dnamosu sarj etmiyorsa bujiler elektrikle çalıştığı için akü bujileri besleyebildiyi kadar besleyip akünü bitirdiyinde yolda bırakır seni

    ama şarj ediyorda olduğu yerde boşaltıyorsa o zaman korkmana gerek yok kontağı kapatmadıkça gidebilirsin

    ama yaptırdıktan sonra 200 km yol yapaibldiysen bence dinamoda bir sorun olmasa gerek akünün şarj olamdan bir aracı 200 km götürebileceyini sanmıyorum

    eyer akün daha önce dinamoyu yaptırmadan önce boşalmışsa dinamoyu yaptırdıktan sonra şarj etse bile akü eski gücüne gelemez ve biraz bekleyince boşalır bu durumda ya şarja vereceksin (pek tavsiye etmem ama bütçe darsa yapacak bişey yok ) yada yeni akü alacaksın

    birde senin dinamo kaça yapıldıki tekrar 200 gidiş 200 geliş 400 km yol katedip yaptırmayı düşünüyorsun








  • arabayı kasımda aldım, akü hakkında bilgim yok..
    arabayı bakıma soktum ama tabi ayrıca bi elektrikçiye götürmedim, eğer aküdense baktırmadığım için suç benim bu durumda..
    beni memlekete götürse yeter şimdilik..

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    ARAÇ ÇALIŞIRKEN "KIRMIZI ŞARJ LAMBASI" YANIYOR MU? YANMIYORSA, ARAÇ ŞARJ EDİYOR DEMEKTİR. O ZAMAN SENİN PROBLEMİN AKÜ OLABİLİR. EĞER BULUNDUĞUN YER ÇOK SOĞUK DEĞİLSE, AÇIK ELEKTRİK AKSAMI DA YOKSA, AKÜ KOLAY KOLAY BİTMEZ...
    KONTAĞI KAPADIKTAN SONRA ARAÇ BEKLERKEN AKIM ÇEKEBİLECEK BİR ALARM VAR, BİR DE GENELLİKLE FARKEDİLMEYEN BAGAJ LAMBASI VAR...
    ALARM AKÜYÜ NŞA DA BİTİRMEZ. BAGAJ LAMBASI DA AÇIK KALMIYORSA SORUN BENCE AKÜ DE... TABİ Kİ, ARACIN ŞARJ ETTİĞİNİ VARSAYIYORUM...
    ŞARJ EDİYORSA VURDURUP ÇALIŞTIRIP GİDERSİN. EĞER AKÜN SAĞLAMSA, STOP ETSEN DE TEKRAR ÇALIŞTIRIRSIN. AKÜ ŞARJ TUTAMAYACAK HALDE (BİTİK) İSE GECE FARLARI DA KULLANACAĞIN İÇİN TÜM YÜK ŞARJ DİNAMOSUNA BİNECEKTİR. YAKABİLİRSİN... AKLINDA OLSUN...
    BU ARADA AKÜN KAÇ YILLIK. NORMAL BİR AKÜ 4 YIL GİDER...


    quote:

    Orjinalden alıntı: miskinn

    evet bi kere çıktım mı yola durmam zaten, ama işte acaba ben durmadan beni durduran bişey olur mu diye merak ettiğimden sordum..






  • sonuç olarak benim bu konudaki görüşüm eğer vurdurma veya akü kablo takviyesiyle araç çalıştırıldığında kontak kapatılmadan her yere gidilir..aksini iddia eden var mı?varsa sebebini de alayım lütfen...
  • ENJEKSİYONLU ARAÇLAR İÇİN, SADECE 1 SEÇENEKTE BU MÜMKÜN...
    1. SEÇENEK= ŞARJ DİNAMOSU + AKÜ SAĞLAM + MARŞ MOTORU ARIZALI İSE, VURDURARAK YA DA TAKVİYE İLE ÇAŞIŞTIRIP HİÇ STOP ETMEDEN HER YERE GİDİLİR...
    2. SEÇENEK= ŞARJ SAĞLAM + AKÜ TAM BİTİK (HİÇ ŞARJ TUTMAYACAK ) + MARŞ MOTORU ÇALIŞIYOR. AKÜ HİÇ ŞARJ TUTMAYACAK KADAR BİTİKSE VURDURARAK TA ARAÇ ÇALIŞMAZ. BAŞKA AKÜ KULLANILARAK TAKVİYE İLE ÇALIŞTIRILIR İSE TAKVİYE KESİLDİĞİNDE ARAÇ STOP EDER. (DENEMESİ BEDAVA: ARAÇ ÇALIŞIRKEN KUTUP BAŞINI SÖKÜN BAKALIM NE OLUYOR)...
    3. SEÇENEK= AKÜ SAĞLAM + ŞARJ ARIZALI + MARŞ ARIZALI İSE, VURDURARAK YA DA TAKVİYE İLE ARAÇ ÇALIŞTIRILABİLİR. AKÜ BİTİNCEYE KADAR GİDİLİR... NERDE TRAK ORDA BIRAK OLUR...

    TÜRBÜLANS,
    BEN AKSİNİ İDDİA ETMİYORUM, FAKAT BUNUN SADECE 1. SEÇENEKTE MÜMKÜN OLDUĞUNU BELİRTMEK İSTİYORUM...

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    sonuç olarak benim bu konudaki görüşüm eğer vurdurma veya akü kablo takviyesiyle araç çalıştırıldığında kontak kapatılmadan her yere gidilir..aksini iddia eden var mı?varsa sebebini de alayım lütfen...




  • 4. Marş motoru + Dinamo + Akü sağlam fakat kaçak varsa?

    Boşalttığından azını şarj ederse yolda kalır, aksi halde hedefe ulaşabilirim?
  • Gecen gun ikinci secenek basima geldi .
    stoplari acik unutmusum , butun gun acik kalmis ve aku tamamen bitmis.
    vurdurup calistirdim , 15 dakika bekledim , araba gaz yemiyor epc arizasi veriyordu.
    rolantide calisiyor , gaz verince stop etmeye yelteniyordu.
    stop etmeyi goze alamadim.ikinci kere ittirecek kisi de bulamazdim ,
    arabayi rolantide yavas yavas kaldirdim , rolantide 2 ye atip biraz daha hizlandirdim rolanti ile. araba yavas akarken stop edip tekrar marsa bastim.
    mars basmasa idi tekrar vurduracaktim.

    yani aku tamamen bitik olsa bile vurdurarak calistirilabiliyor.yalniz 15 dakika akuyu bir mars basacak kadar doldurma suresinde araba kendine gelemedi.
    yani roverci hakli bence. sanirim ateslemeyi direk sarjdan degil akuden yapiyor.




    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    ENJEKSİYONLU ARAÇLAR İÇİN, SADECE 1 SEÇENEKTE BU MÜMKÜN...
    1. SEÇENEK= ŞARJ DİNAMOSU + AKÜ SAĞLAM + MARŞ MOTORU ARIZALI İSE, VURDURARAK YA DA TAKVİYE İLE ÇAŞIŞTIRIP HİÇ STOP ETMEDEN HER YERE GİDİLİR...
    2. SEÇENEK= ŞARJ SAĞLAM + AKÜ TAM BİTİK (HİÇ ŞARJ TUTMAYACAK ) + MARŞ MOTORU ÇALIŞIYOR. AKÜ HİÇ ŞARJ TUTMAYACAK KADAR BİTİKSE VURDURARAK TA ARAÇ ÇALIŞMAZ. BAŞKA AKÜ KULLANILARAK TAKVİYE İLE ÇALIŞTIRILIR İSE TAKVİYE KESİLDİĞİNDE ARAÇ STOP EDER. (DENEMESİ BEDAVA: ARAÇ ÇALIŞIRKEN KUTUP BAŞINI SÖKÜN BAKALIM NE OLUYOR)...
    3. SEÇENEK= AKÜ SAĞLAM + ŞARJ ARIZALI + MARŞ ARIZALI İSE, VURDURARAK YA DA TAKVİYE İLE ARAÇ ÇALIŞTIRILABİLİR. AKÜ BİTİNCEYE KADAR GİDİLİR... NERDE TRAK ORDA BIRAK OLUR...

    TÜRBÜLANS,
    BEN AKSİNİ İDDİA ETMİYORUM, FAKAT BUNUN SADECE 1. SEÇENEKTE MÜMKÜN OLDUĞUNU BELİRTMEK İSTİYORUM...

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    sonuç olarak benim bu konudaki görüşüm eğer vurdurma veya akü kablo takviyesiyle araç çalıştırıldığında kontak kapatılmadan her yere gidilir..aksini iddia eden var mı?varsa sebebini de alayım lütfen...





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcyavuz -- 22 Şubat 2007; 15:47:07 >




  • kardeş akü bozuk senin söyliyim rovercı ya katılıyorum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    kardeş akü bozuk senin söyliyim rovercı ya katılıyorum...


    amam vurdurup çalıştırdıktan sonra, marş aldı diğer seferlerde?

    gece bırakınca sabah marş almıyo..
  • çıkılır
  • MİSKİNN,
    SEN KAÇAĞA TAKTIN AMA,
    AKÜ SAĞLAM VE ARAÇ ŞARJ EDERKEN (HAREKET HALİNDE), AKÜYÜ BOŞALTABİLECEK KAÇAK DAHA ANASINDAN DOĞMAMIŞTIR...
    SENİN SORUNUN AKŞAMDAN SABAHA GÜCÜ TÜKENEN AKÜ. BİTMİŞ ARTIK. ANLADIĞIM KADARIYLA Bİ KAÇ ZAMANDIR ARACI VURDURARAK ÇALIŞTIRIYORSUN. BENCE BİR ELEKTRİKÇİYE GİT. KUTUP BAŞLARINI SÖKTÜR. AKÜNÜN SAĞLAM OLUP OLMADIĞINI (RESİSTANSLI VOLTMETRE İLE)KONTROL ETTİR. PARA BİLE VERMEZSİN.

    quote:

    Orjinalden alıntı: miskinn

    4. Marş motoru + Dinamo + Akü sağlam fakat kaçak varsa?

    Boşalttığından azını şarj ederse yolda kalır, aksi halde hedefe ulaşabilirim?
  • Bence de öyle yap. Hiç olmadı bir akü alırsın 70 ytl ye patlar. Yani sorun yaşamaktan iyidir.
  • KÜÇÜK BİR AYRINTIYI İLAVE ETMEK İSTİYORUM...
    BENİM "AKÜ TAM BİTİK" DEDİĞİM DURUM: ARTIK ŞARJ TUTAMAYACAK DURUMA GELMİŞ, ÖMRÜNÜ DOLDURMUŞ, BOZULMUŞ AKÜDÜR...
    SENİN AKÜ SAĞLAM, AMA ŞARJ EDİLEBİLİR DURUMDADIR...
    YOKSA BOZULMUŞ AKÜYLE HİÇ ÇALIŞTIRAMAZDIN...

    BİR DE STOPLARI NASIL AÇIK UNUTMUŞSUN ANLAMADIM. STOP DEDİĞİN PARK LAMBALARI MI?

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Gecen gun ikinci secenek basima geldi .
    stoplari acik unutmusum , butun gun acik kalmis ve aku tamamen bitmis.
    vurdurup calistirdim , 15 dakika bekledim , araba gaz yemiyor epc arizasi veriyordu.
    rolantide calisiyor , gaz verince stop etmeye yelteniyordu.
    stop etmeyi goze alamadim.ikinci kere ittirecek kisi de bulamazdim ,
    arabayi rolantide yavas yavas kaldirdim , rolantide 2 ye atip biraz daha hizlandirdim rolanti ile. araba yavas akarken stop edip tekrar marsa bastim.
    mars basmasa idi tekrar vurduracaktim.

    yani aku tamamen bitik olsa bile vurdurarak calistirilabiliyor.yalniz 15 dakika akuyu bir mars basacak kadar doldurma suresinde araba kendine gelemedi.
    yani roverci hakli bence. sanirim ateslemeyi direk sarjdan degil akuden yapiyor.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    MİSKİNN,
    SEN KAÇAĞA TAKTIN AMA,
    AKÜ SAĞLAM VE ARAÇ ŞARJ EDERKEN (HAREKET HALİNDE), AKÜYÜ BOŞALTABİLECEK KAÇAK DAHA ANASINDAN DOĞMAMIŞTIR...
    SENİN SORUNUN AKŞAMDAN SABAHA GÜCÜ TÜKENEN AKÜ. BİTMİŞ ARTIK. ANLADIĞIM KADARIYLA Bİ KAÇ ZAMANDIR ARACI VURDURARAK ÇALIŞTIRIYORSUN. BENCE BİR ELEKTRİKÇİYE GİT. KUTUP BAŞLARINI SÖKTÜR. AKÜNÜN SAĞLAM OLUP OLMADIĞINI (RESİSTANSLI VOLTMETRE İLE)KONTROL ETTİR. PARA BİLE VERMEZSİN.

    quote:

    Orjinalden alıntı: miskinn

    4. Marş motoru + Dinamo + Akü sağlam fakat kaçak varsa?

    Boşalttığından azını şarj ederse yolda kalır, aksi halde hedefe ulaşabilirim?




    hayır 1 kez vurdurarak çalıştırdım, elektrikçite gidecektim ki memleketime gideyim diye vazgeçtim.. arabayı parkettim hala orda duruyo..

    cuma akşamı yola çıkıcam..

    ne olur ne olmaz diye de dh üyelerine bi danışayım dedim içim rahat etmedi..

    ama genele baktığımda verdiğim kararın doğru olduğunu görüyorum, yeni akü alıcaksamda onu da memleketimden almış olurum..

    buranın esnafını sevmiyorum, ya ben iyisine hiç denk gelmiyorum, ya da geneli böyle..




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.