Şimdi Ara

Marş almayan arabayla yola çıkılır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
0
Favori
6.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar haftasonunda şarj dinamosunu tamir ettirdim, buraya kadar herşey güzel..

    Ondan sonra 200 km yol yaptım ve okuduğum şehre geldim, ertesi sabah araba çalışmadı..

    Akü kendini boşaltmış, şimdi ya bi kaçak var elektrik sisteminde, ya akü şarj tutmuyo (ki sanmıyorum), ya da usta işini yapamadı..

    Ya da işini yaptıktan sonra dikkatsizlikten kaçağa sebep verecek bişey de yapmış olabilir günahını almıyım..

    Şimdi kafamdaki bu soru işaretlerini gidermek için benim bi oto elektrikçiye gitmem gerekiyo biliyorum..

    Ama ben farklı bi oto elektrikçiye para vermek yerine, geçen haftasonu yaptırdığım yere gitmek istiyorum, sorun onlardan kaynaklıysa tekrar para vermemek için..

    Tabi bunun içinde tekrar 200 km yol yapmam lazım, sizce arabayı vurdurarak çalıştırıp gitmeli miyim? Yoksa burada yaptırmalı mıyım?

    Yabancı plaka olduğum içinde burada yaptırmak istemiyorum daha önceki tecrübelerime dayanarak..

    Yolda kalma ihtimali de aklımda, işte bu yüzden siz sevgili forum sakinlerine danışayım dedim..

    Nası marş almıyo diye soranlar olursa diye, ilk çevirişimde inanılmaz güçsüz, ikinci seferde hiç ses yok..







  • Bildik tanıdık yer olmadığı sürece aracı yaptırmam. Büyük konuşmamak lazım ama yaptırmamak lazım. Yabancı plakadan dolayı ilgilenmemeiş olabilir. Bildiğiniz bir yere gösterin en azından tekrar.
  • Ben triger kayışının olduğu yerden ses geliyo diye bildiğim tanıdığım yere götürdüm, o da şarj dinamosundan olduğu söyledi, vaktim yoktu onlara bıraktım onlarda güvendikleri bi elektrikçiye yaptırmışlar..

    İşte her zaman insanın istediği gibi olmuyo ne yazıkki, sonuçta tamiri yapanlar makine değil insan, elbet hata payı olacak (nedense o paya hep ben denk geliyorum o ayrı)..

    Yani sözde bildiğim tanıdığım yere gittim, ama onların tanıdıkları da işin içine girince böyle oldu..
  • eğer aracınız otomatik vites değilse vurdurarak çalıştırın ve 200 km boyunca hiç stop etmeden gidin..otomatik vites ise kesinlikle vurdurmayın akü takviye kablosuyla çalıştırın..kontağı kapatmadığınız sürece akü yüzünden yolda kalmazsınız..yinede her ihtimale karşı elektrikle çalışan aksamları açmayın..teyp,zorunluluk yoksa farlar vs...gideceğiniz yere vardıktan sonra da eve gitmeden önce bahsettiğiniz elektrikçiye uğrayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 21 Şubat 2007; 22:26:48 >
  • İşte burda da dediklerinizi uygulayamıyorum tam anlamıyla, evet arabam düz vites ama dersim 19.30 da biticek ve mecbur farları açarak gitmem lazım, gittikten sonra da saat 22.30 u geçeceği için ertesi gün tekrar vurdurup götürmekten başka çare yok..
  • Umarım yanına birilerini bulursun
  • akün bitmiş vede şarj dinamon şarj yapmışsa vurdursanda gidemezsin.ancak eski tip dizel motorun olsaydı karanlıkta bile giderdin
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: miskinn

    İşte burda da dediklerinizi uygulayamıyorum tam anlamıyla, evet arabam düz vites ama dersim 19.30 da biticek ve mecbur farları açarak gitmem lazım, gittikten sonra da saat 22.30 u geçeceği için ertesi gün tekrar vurdurup götürmekten başka çare yok..


    o zaman deponuzu sonuna kadar doldurun..aracınızı vurdurarak yola çıkın..farları açsanızda kontağı kapatmadığınız sürece yolda kalmazsınız..hele bir yerinize ulaşında..ertesi gün 3-5 adam bulup ittirirsiniz aracı..bence burada hedef önce asıl mekana sorunsuz ulaşmak...
  • yanlış oldu şarj dinamon şarj yapmıyorsa akün bitmişse araç çalışmaz
  • evet bi kere çıktım mı yola durmam zaten, ama işte acaba ben durmadan beni durduran bişey olur mu diye merak ettiğimden sordum..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecumen

    akün bitmiş vede şarj dinamon şarj yapmışsa vurdursanda gidemezsin.ancak eski tip dizel motorun olsaydı karanlıkta bile giderdin


    ben bu açıklamadan birşey anlamadım..vurdurup araç çalıştırıldıktan sonra kontak kapatılmadan neden gidilemesin ki?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: captain_35

    Umarım yanına birilerini bulursun


    umarım bu ummakla kalmaz benim için..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: miskinn

    evet bi kere çıktım mı yola durmam zaten, ama işte acaba ben durmadan beni durduran bişey olur mu diye merak ettiğimden sordum..


    durmak önemli değil..önemli olan kontak kapatmamak...polis durdurur en fazla.."kontağı kapat" filan derse durumu açıklarsın artık
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecumen

    yanlış oldu şarj dinamon şarj yapmıyorsa akün bitmişse araç çalışmaz


    farkettiğim gün ittirerek çalıştırdık, 500m gittikten sonra stop ettik, 5 dk sonra çalıştı,

    demekki şarj dinamom şarj ediyo (zaten yeni tamir ettirdim), ama kaçak var heraldeki akü boşalıyo..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: miskinn

    evet bi kere çıktım mı yola durmam zaten, ama işte acaba ben durmadan beni durduran bişey olur mu diye merak ettiğimden sordum..


    durmak önemli değil..önemli olan kontak kapatmamak...polis durdurur en fazla.."kontağı kapat" filan derse durumu açıklarsın artık


    sana güveniyorum, depoyu doldurup yola çıkıcam cuma gecesi hadi hayırlısı bakalım..

    aslında bu güvenmekle alakalı değil tam olarak, benim içindem böyle yapmak geçiyodu sadece yandaş arıyodum düşünceme :)..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: miskinn


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: miskinn

    evet bi kere çıktım mı yola durmam zaten, ama işte acaba ben durmadan beni durduran bişey olur mu diye merak ettiğimden sordum..


    durmak önemli değil..önemli olan kontak kapatmamak...polis durdurur en fazla.."kontağı kapat" filan derse durumu açıklarsın artık


    sana güveniyorum, depoyu doldurup yola çıkıcam cuma gecesi hadi hayırlısı bakalım..

    aslında bu güvenmekle alakalı değil tam olarak, benim içindem böyle yapmak geçiyodu sadece yandaş arıyodum düşünceme :)..


    dediğim gibi kontağı kapatmadığın veya arabayı bir şekilde stop ettirmediğin sürece bir sorun olmaz..iyi yolculuklar..vardığında buraya "ben geldim" diye yazarsın




  • merak etme

    "ben geldim"
    "tamir ettirdim"

    hepsini teker teker yazıcam..

    hiçbişey yazmazsam bil ki yolda kaldım..
  • Akünün götürdüğü yere kadar gidebiliyorsun.. Sonra araçtaki herşey duruyor.. Daha 15 gün önce başıma geldi..

    Sanırım bujiler dahil tüm elektrik aksamının motordan direk değil akü üzerinden elektriği almasından kaynaklanıyor... Motor çalışsa da şarj dinamosu akü ile bağlantı yapmadığından akü bittiğinde araç yolda kalıyor..


    Konu sahibine: Eğer şarj dinamon bozuksa kesinlikle denememeni tavsiye ederim...

    Edit: Şarj dinamosu bozulduğunda başıma gelenler:

    Önce akü lambası yandı. Yarın baktırırm diyerek ewe gittim, farlar felan açık.. Önce airbag ışığı yandı sonra da tüm ışıklar yandı arabanın panelindeki (abs, emniyet kemeri, EPC, o bu şu) Daha sonra arabanın iç ışıkları ve dış ışıklar azalmaya başladı kendimi eve zor attım..

    Sonraki gün servise gitmek için yola çıktım.. Araba çalıştı akü biraz dolu olduğundan.. Sonra gitmeye çalıştım gene lambalar felan yanmaya başladı.. Daha sonra araba teklemeye başladı.. (bujilere akım gitmediğinden) daha sonra araba stop etti ve servis çekti..

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: ecumen

    akün bitmiş vede şarj dinamon şarj yapmışsa vurdursanda gidemezsin.ancak eski tip dizel motorun olsaydı karanlıkta bile giderdin


    ben bu açıklamadan birşey anlamadım..vurdurup araç çalıştırıldıktan sonra kontak kapatılmadan neden gidilemesin ki?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H. -- 21 Şubat 2007; 23:13:02 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasanyuceer

    Akünün götürdüğü yere kadar gidebiliyorsun.. Sonra araçtaki herşey duruyor.. Daha 15 gün önce başıma geldi..

    Sanırım bujiler dahil tüm elektrik aksamının motordan direk değil akü üzerinden elektriği almasından kaynaklanıyor... Motor çalışsa da şarj dinamosu akü ile bağlantı yapmadığından akü bittiğinde araç yolda kalıyor..


    Konu sahibine: Eğer şarj dinamon bozuksa kesinlikle denememeni tavsiye ederim...

    Edit: Şarj dinamosu bozulduğunda başıma gelenler:

    Önce akü lambası yandı. Yarın baktırırm diyerek ewe gittim, farlar felan açık.. Önce airbag ışığı yandı sonra da tüm ışıklar yandı arabanın panelindeki (abs, emniyet kemeri, EPC, o bu şu) Daha sonra arabanın iç ışıkları ve dış ışıklar azalmaya başladı kendimi eve zor attım..

    Sonraki gün servise gitmek için yola çıktım.. Araba çalıştı akü biraz dolu olduğundan.. Sonra gitmeye çalıştım gene lambalar felan yanmaya başladı.. Daha sonra araba teklemeye başladı.. (bujilere akım gitmediğinden) daha sonra araba stop etti ve servis çekti..

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: ecumen

    akün bitmiş vede şarj dinamon şarj yapmışsa vurdursanda gidemezsin.ancak eski tip dizel motorun olsaydı karanlıkta bile giderdin


    ben bu açıklamadan birşey anlamadım..vurdurup araç çalıştırıldıktan sonra kontak kapatılmadan neden gidilemesin ki?




    burada şarj dinamosu bozuk olsa araç vurdurma ile bile çalıştırılamazdı..vurdurma yoluyla çalışıyorsa eğer sarj dinamosunda bir sorun yok demektir...yola çıkılabilir..




  • şarj dnamosu sarj etmiyorsa bujiler elektrikle çalıştığı için akü bujileri besleyebildiyi kadar besleyip akünü bitirdiyinde yolda bırakır seni

    ama şarj ediyorda olduğu yerde boşaltıyorsa o zaman korkmana gerek yok kontağı kapatmadıkça gidebilirsin

    ama yaptırdıktan sonra 200 km yol yapaibldiysen bence dinamoda bir sorun olmasa gerek akünün şarj olamdan bir aracı 200 km götürebileceyini sanmıyorum

    eyer akün daha önce dinamoyu yaptırmadan önce boşalmışsa dinamoyu yaptırdıktan sonra şarj etse bile akü eski gücüne gelemez ve biraz bekleyince boşalır bu durumda ya şarja vereceksin (pek tavsiye etmem ama bütçe darsa yapacak bişey yok ) yada yeni akü alacaksın

    birde senin dinamo kaça yapıldıki tekrar 200 gidiş 200 geliş 400 km yol katedip yaptırmayı düşünüyorsun
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.